Digitális árveréssel próbál bevételhez jutni a világ legnagyobb múzeuma

Digitális árveréssel próbál bevételhez jutni a világ legnagyobb múzeuma

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
Lengyel Miklós
Tetszett a cikk?

A Mona Lisa felülvizsgálatán is részt vehet, aki sikeresen licitál.

59 millió eurós veszteséggel küzdött már szeptemberben a Covid–19-járvány miatt a világ egyik leghíresebb múzeuma, amely ennek ellenére nem akar lemondani szolidaritási programjáról. Huszadik századi műkincseket és "különleges múzeumi élményeket" kínálnak árverésen december elején. Az árverés, amelyet a Christie's szervez, december 1-15 között lesz – természetesen digitálisan.

Múzeumlátogatás éjszaka fáklyafénynél, vacsora a világ legnagyobb múzeumának tetőteraszán – ilyen programokat kínálnak az árverésen. Ezenkívül a múzeum igazgatójával együtt lehet résztvenni a Louvre leghíresebb festményének, Leonardo da Vinci Mona Lisájának éves felülvizsgálatán.

Huszadik századi művészek műveit is meg lehet vásárolni: Pierre Soulages, Éva Jospin és Jean-Pierre Othoniel a legismertebbek.

Mi az árverés célja? Elsősorban az, hogy a Louvre végre tudja hajtani szolidaritási programját: lakásokat biztosítson a rászorulóknak 1150 négyzetméteren. Ezt még jóval a járvány előtt igérték meg, és nem szeretnének lemondani róla. Ennek érdekében az akcióba beszerveztek olyan neves cégeket is mint a Vuitton, a Dior és a Cartier.

A siker garantált. Legalábbis ez a Le Point hetilap véleménye az akcióról, annak ellenére, hogy az sokaknak nem tetszik a kulturális szférában. De tény, hogy a Louvre a múzeummarketing területén mindig is újító volt Franciaországban. Az első Lego piramist például 2015-ben adták el a Louvre logójával, később korlátozott számban luxusautókat is piacra dobtak.

Adel Ziane kereskedelmi igazgató teljes mértékben felvállalja ezt az akciót is: "ha nem mi csináljuk, akkor megcsinálja más. Nekünk szükségünk van a pénzre. A fő az, hogy mindent jó minőségben produkáljunk."

 

Hozzászólások