szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

“Nagyon meg vagyok elégedve a miniPC-kel segített tanítás bevezetési...

“Nagyon meg vagyok elégedve a miniPC-kel segített tanítás bevezetési tapasztalataival” - mondja mosolyogva Gyimesiné Fekete Tünde, a kisgyerekek osztálytanítója. A Classmate PC-vel  már remekül boldogulnak azok a gyerekek is, akiknek semmiféle számítógépes előismeretük nem volt. Szeretik, rajonganak érte, alig lehet elhúzni a gépek mellől őket. 

Diáklaptop - Alulról érkező, határozott igény
Az iskola a 10 darab Classmate PC-hez az Intel Magyarország vezetőjének, Gacsal Józsefnek a segítségével jutottak, aki szívügyének tekinti a diáklaptop, mint digitális taneszköz használatának meghonosodását az országban.

“Azt tapasztaljuk, hogy már Magyarországon is egyre több iskolából érkezik igény a tanulói laptopokra. Tanévkezdésre annak lehetünk tanúi, hogy a különböző pályázatoknak köszönhetően akár több ezer diákPC kerülhet a közoktatásba.” - osztja meg örömét velünk a nagyvállalat magyarországi képviseletének vezetője, aki szintén részt vett a magyar órán, ahol épp a Szózatról tanultak a nebulók.
“Annak ellenére, hogy számos országban az oktatási kormányzatok támogatásának köszönhetően nagyságrendekkel nagyobb mennyiségű laptop kerül be az osztálytermekbe, bizakodásra adhat okot, hogy ma már ilyen nagy számban pályáznak az iskolák közvetlenül, kimondottan ilyen tanulói gépekre.” - teszi hozzá Gacsal József. 

Laptoppal tanulni - új dimenziót ad a tanításnak
“Amióta a gépeket napi szinten használjuk a tanulásban, sok mindenben megváltozott az életünk.” - veszi vissza a szót Gyimesiné Fekete Tünde. A gyerekek rendkívül élvezik az eszköz használatát.
“Én az alapismereteket egy kétnapos képzés keretében sajátítottam el a Jövő Iskolájában, Budapesten. A képzés elvégzéséhez Gacsal úr ragaszkodott, mert meggyőződése, hogy nem is szabad ilyen eszközökkel elkezdeni a tanítást mindaddig, amíg - legalább alapszintű - képzést nem kap a pedagógus. Most, hogy magam is elvégeztem a kurzust, mondhatom, hogy tökéletesen igaza van, mert kollégáimmal együtt nagyon sok módszertani ötletet kaptunk a diáklaptopok használatához.“

Hátsó sor előre fuss, avagy a versenyhártány lefaragása digitális írástudással
Egyelőre csak a 3. osztályosok használják a gépeket, de a többi osztályból is részt vettek már gyerekek a digitális osztálytermi órákon. Természetesen a tanárkollégák izgatottan várják a tapasztalatokat és azt is, hogy egyszer majd ők is ilyen eszközökkel dolgozhassanak.

“Nagyon büszkék vagyunk a digitális osztályra és máris érezzük, micsoda előnyt jelenthet az egyébként túlnyomórészt halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket tantó kis iskolánknak az, ha ilyen korszerű taneszközökkel folyik a tanítás: az osztályba, őszre máris két újabb diákot íratnak be, akiket eddig szüleik egy másik település iskolájába járattak!” 

Wifi Falu - szociális internet és számítógép rászorulóknak
“Igen, a többségnek nincs otthon se számítógépe, se internet hozzáférése” - teszi hozzá a tanárnő, és elmeséli milyen megható élmény volt látni a kisgyereket, aki először ülhetett le egy számítógép mellé, amelyet ráadásul ezentúl minden nap használhat is majd.
“Internet Terjesztéséért Alapítványnak köszönhetően, akik Wifi Falu programjuk keretében településünkön is üzembe helyeztek egy vezeték nélküli internetes szolgáltatást, ma már az osztályomból két olyan kisgyerek is tud otthon számítógépezni, akik egyébként lehet hogy az egyetlen egy szobájukban szorítottak valahol helyet a számítógépnek.”
Szabó Tibor, a Wifi Falu műszaki tanácsadója, - aki szintén részt vett a tanórán - röviden elmagyarázza, hogy céljuk az, hogy Magyarország legelmaradottabb térségeinek lakóit wifi-antennákon keresztül közösségi internethez juttassák, illetve hogy működőképes, de használt számítógépekkel rendelkezhessenek olyan családok is, akik egyébként álmodni sem merhetnének egy új számítógép megvásárlásáról. 

On-line házi feladat - egy darabka jövő
“Annak az öt gyerekemnek, akiknek otthon is van internetük (ebből kettőnek wififalus), már tudtam olyan házi feladatot adni, amit az internet segítségével, otthonról, online kellett megoldaniuk. Talán mondanom sem kell, hogy mindenki megcsinálta a leckét!”

Játszani is engedd
“Észrevettem, hogy a gyerekek sokszor jóval tovább képesek koncentrálni a gép előtt, mint a hagyományos órákon. Fontosnak tartom azonban, hogy néha, lazításként játszani is engedjem őket a gépeken” -  árulja el búcsuzóul egy fontos módszertani "trükkjét" a tanító néni. Ilyenkor a gyerekek azonnal rákattannak a legkülönbözőbb netes játékokra, amit persze csak kontroláltan használhatnak.
Látogatásunk épp az utolsó tanítási napra esett. Az egyenlőre még hagyományos fekete táblán ott virított a bűvös varázsszó: VAKÁCIÓ.
Mégis, mikor búcsúzóul a gyerekektől azt kérdeztük, hogy ki várja már a szeptembert, hogy újra kis számítógépe elé ülhessen, a 11 fős lelkes kis csapat egy emberként pattant fel padjából és csatakiáltás szerűen adott (nem meglepő) választ: “ééééén!” 

Forrás: Interaktív Oktatástechnika Portál

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!