szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Vodafone bemutatta új márkastratégiáját, amelynek részeként változik a szlogen és a vállalat vizuális identitása is – ez 2009 óta a legnagyobb váltás a vállalatcsoportnál. A 36 országot érintő márkastratégia a Vodafone azon alapelvén nyugszik, mely szerint az új technológiák és a digitális szolgáltatások pozitív szerepet játszanak majd a társadalom formálásában és az életminőség javításában.

Az újrapozicionálás központi témája a jövővel kapcsolatos optimizmus, erre fókuszálnak az új szlogenben is: The future is exciting. Ready? A szlogen első felét mindig az adott ország nyelvére adaptálva használják majd, míg a második rész – hangozzék összeadva bármilyen furcsán is – megmarad angolul. Ennek megfelelően Magyarországon így találkozhatunk majd a szlogennel a tévéreklámokban, óriásplakátokon és online hirdetési felületeken is:

Vodafone

A szolgáltató közlése szerint új vizuális identitásban sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek az ikonikus idézőjeles logóra, mely az eddigi legnagyobb változás annak 1998 óta tartó története során. A logó mostantól fókuszba kerül minden marketinges anyagon és marketingkommunikációs aktivitásban. A 3D-s megközelítés helyett pedig – az utóbbi évek meghatározó dizájnbéli trendjeihez igazdova – megjelenik 2D-s ábrázolásban is.

A márkastratégia megújítását 17 országban, közel 30 ezer ember részvételével végezett kvantitatív és kvalitatív kutatásokkal alapozta meg a vállalatcsoport. Az eredmények alapján születtek meg a fenti változások, amelyekkel a Vodafone október 6-án megkezdi 33 éves története legnagyobbnak ígért reklámkampányát.

Tényleg izgalmasnak találjuk a jövőt

A YouGov segítségével készült egy másik, online kutatás is, amelyben arra voltak kíváncsiak, hogy melyik országban miként viszonyulnak a jövőhöz. A 14 országban, közel 13 ezer ember megkérdezésével lefolytatott felmérés szerint minden korosztályt figyelembe véve egyöntetű a vélekedés, hogy a technológia és az innováció lehet a legpozitívabb hatással a jövőre a következő 20 évben. A 18-24 éves korosztály a legoptimistább a jövővel kapcsolatban: a megkérdezettek 62 százaléka gondolja úgy, hogy a maihoz képest jobbak lesznek az életkörülmények 20 év múlva; abban pedig minden korosztály egyetértett, hogy a saját és gyermekeik életminősége javulni fog 20 év múlva.

Ugyanennek a kutatásnak közzétették a kifejezetten Magyarországra vonatkozó eredményeit is. E szerint a magyarok 51 százaléka gondolja úgy, hogy a következő húsz évben javulni fog az életminőség, amivel némileg rácáfolunk arra az általános vélekedésre, hogy a magyar egy pesszimista nemzet, hiszen több országban ennél jelentősen kevesebben gondolták úgy, hogy pozitív lehet a jövő (részletes eredmények a csatolt infografikában). Az is kiderült, hogy a jövő technológiái közül az olcsó és tiszta energiát (57%) és a személyre szabott egészségügyet (49%) tartják a legizgalmasabbnak, de arról is egyöntetű a vélekedés, hogy ez a két fejlesztés lesz a leginkább pozitív hatással az országra. A jobb jövő zálogaként legtöbben a technológiai innovációt (17%), illetve munkakultúra változásait, a flexibilitás elterjedését (13%) jelölték.

3D-nyomtatással készített repülőgép-hajtómű
Monash Egyetem

Emellett a Futerra tanácsadó cég jóvoltából megvizsgálták azt is, melyek azok a technológiai fejlesztések, amik már a következő 20 évben a mindennapi életünk részévé válhatnak. Az öt ország jövőkutatói által összeállított lista a következőket tartalmazza:

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!