szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Az Anthropic szeretné felmérni a céghez jelentkezők „nem MI-asszisztált kommunikációs készségeit is”, ezért kérik, ne használjanak MI-t. Ez azért visszás, mert a cég azzal hirdeti a termékeit, hogy mennyire emberi válaszokat adnak.

Vajon mit kérhet egy mesterségesintelligencia-eszközöket fejlesztő cég a hozzá jelentkező emberektől? Például azt, hogy a felvételi folyamat során ne használnak mesterséges intelligenciát. A meglepő kérést az Anthropic fogalmazta meg a jelentkezők felé, mely a Claude nevű chatbotot is fejleszti.

„Bár bátorítjuk az embereket, hogy munkájuk során használjanak MI-rendszereket, hogy gyorsabban és hatékonyabban tudjanak dolgozni, kérjük, ne használjanak MI-asszisztenseket a jelentkezési folyamat során” – áll jelentkezési lapokon a 404 Media cikke szerint, amire a 444 figyelt fel.

Egészen pontosan azért döntött így a cég, mert a magyarázat szerint szeretnék értékelni a jelentkezők „nem MI-asszisztált kommunikációs készségeit is”.

A kérés csaknem 150 álláshirdetés leírásában szerepel, de akad néhány kivétel – például a mobil terméktervezőnél nem. A dolog érdekessége az, hogy az Anthropic pont az általa generált problémát próbálja megkerülni – azt, hogy az emberek már olyan szinten támaszkodnak az MI-re, hogy nehézségekbe ütköznek, ha saját véleményt kell alkotniuk.

Más kérdés, hogyan szűrik majd ki azokat, akik mégis MI-t használtak a jelentkezés során: az Anthropic pont olyan MI-eszközöket fejleszt, melyek kimenete szinte megkülönböztethetetlen a természetes emberi kommunikációtól.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!