
HVG
Autó
Irányt vált a BYD, nem csak villanyautókat gyártanának Magyarországon
Gyorsan reagálnak a változó keresletre a kínaiak.
Az ORFK több mint háromezer, az opciós tételekkel együtt közel négyezer, használt és új autóból álló flotta kezelésére, bérletére írt ki közbeszerzési eljárást. A kormány határozatában évi 3,9 milliárd forintos kötelezettségvállalást hagyott jóvá a rendőrség számára.
A juttatásként adott cégautók piacán jelentős a márkához fűződő presztízs, de az ár is. A rangsort fölényesen vezeti a Skoda Octavia, amely megduplázta jelenlétét a juttatásautók piacán egy év alatt - derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámából - derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámából.
A Generali-Providencia Biztosítónak a díjhirdetésében közzétett díjtarifát kell alkalmaznia meglévő flottás ügyfeleinél, attól eltérő számítási módszert tartalmazó díjértesítőt nem küldhet nekik - tette közzé csütörtökön a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF), amely 2 millió forintos bírsággal sújtotta a biztosítót jogsértés miatt.
Az új cégautóadó-tervezet szerint az eddigi, tisztán a motorok lökettérfogatán alapuló számítás helyett a motor teljesítményt és a környezetvédelmi besorolást veszi majd figyelembe a szabályozás. A többek között szén-dioxid-kibocsátási határértéket is megállapító európai kibocsátási normák szerinti besorolás képezheti majd az adószámítás alapját.
A Datahouse közreadta gyorsjelentését a szeptemberben forgalomba helyezett járművekről. A személyautók piacán gyenge szeptemberről számoltak be az elemzők, ám a tavalyinál több haszonjármű kapott magyar rendszámot, így szeptemberben 8,5 százalékkal meghaladta az összes forgalomba helyezett jármű száma a 2010-es adatot.
A korábbi évekhez hasonlóan 2010-ben is az ár-érték arány határozta meg a munkacégautók rangsorát. A zömében kis- és alsóközépkategóriás autókból álló kategóriát továbbra is a Ford Focus és az Opel Astra vezeti, a Suzuki azonban lekerült a dobogóról. Helyét a feltörekvő, ráncfelvarráson átesett Skoda Fabia foglalta el. A toplista első tíz helyén új belépő a Renault Fluence, a tavalyi 26. helyről tört fel a Hyundai i30 - derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámából.
Kiállítási tárgyként egy UAZ terepjárót kap a Fővárosi Állat- és Növénykert (FÁNK); a gépkocsit eddig is az intézmény őrizte, ám most formálisan is a tulajdonába kerülhet.
"Egy rendőr, egy autó" a neve annak az új rendőrségi programnak, amelyet a főváros három kerületében vezet be kísérleti jelleggel a Budapesti Rendőr-főkapitányság. Az év elején Győrben már próbálkoztak hasonlóval, de a kísérletezésnek nem lett jó vége, az egyik szakszervezet pedig a program azonnali leállítását követelte. A rendőrségi vezetők szerint egy tilosban parkoló járműhöz nem kell két intézkedő rendőr.
A Blikk augusztus 24-én arról számolt be, hogy lecseréli flottáját a Magyar Posta. Utánajártunk, milyen szerződések alapján, milyen autókkal közlekednek ezentúl a Magyar Posta dolgozói és vezetői. A társaság tíz százalékkal csökkentette az állományban tartott gépjárművei számát, és a flottaösszetétel a kisebb értékű járművek javára változott.
Bár az ellenzéki MSZP napok óta élesen bírálja a kormány legutóbbi autóbeszerzését, a párt elnöke és frakcióvezetője maga is egy felsőkategóriás gépkocsit használ a képviselőcsoport finanszírozásában.
Előbb a Gyurcsány-kormány, majd az Orbán-kormány is spórolni szeretett volna a szolgálati autókon, ám az elrendelt költségstop felemásra sikeredett. Az állami gépkocsibeszerzések az utóbbi években újabb és újabb botrányokat okoztak: most a Fidesz azt kapja vissza, amit ellenzékben maga is művelt a korábbi kormányokkal szemben.
A Magyarországon forgalomba helyezett új személyautók száma 2010-ben negatív rekordot döntött: alig több mint 43 ezer új személyautót helyeztek forgalomba. Ez 72 százalékos visszaesés a válság által már részben érintett 2008-as évhez képest és 28 százalékos a 2009-es adathoz képest. A magyar cégautópiac a válság évei alatt átrendeződött. Új márkák kerültek az élvonalba, a korábbi egyeduralkodók, mint például a Suzuki, hátracsúsztak. A Hyundai három és fél éve még a 22. volt a rangsorban, 2011 első negyedéve végén már a 9. helyen állt. A piac annyira kicsi, hogy két-háromszáz darabos beszerzések képesek teljesen felborítani a sorrendet. Ma azon márkáknak fut a szekér, ahol odafigyeltek a flottapiacra.
Az autópiacon az új flottavásárlások dominálnak, de a kevésbé tőkeerős, főleg az induló vállalkozásoknál bevett gyakorlat a néhány éves négykerekűek beszerzése – olvasható a HVG Cégautó 2011 különszámban.
A céges autóflották jelentős vagyont képviselnek. Kérdés, mennyire vigyáznak a tulajdonosok erre a vagyonra, vagy inkább csak a szerencsére bízzák magukat – derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámból.
A nagy- vagy nehézteherautó-piacon 2010 őszétől következett be kedvező változás, azaz a válság két évig tartott. A javulás nagyon lassú. 2010 első felében kevés üzletet kötöttek a kereskedők, havonta száz jármű talált gazdára. Az év második fele lényeges emelkedést, szinte duplázást hozott az előző évi alacsony bázisadatokhoz képest. Novemberben már 285 járművet jelentettek le a forgalmazók a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE). Így a teljes tavalyi évet nézve 36 százalékos volt a növekedés a 2009-es évhez képest: akkor 1467, 2010-ben már 1994 volt a magyarországi képviseletek által értékesített nagy teherjárművek száma. A legtöbbet a DAF tudta eladni, 468-at, a dobogóra a Volvo 413, a Scania pedig 372 járművel került fel.
A HVG Cégautó 2011 különszámban feltérképeztük az állami autóparkot, megvizsgáltuk, mennyi pénzt költött az állam az adófizetők pénzéből kocsik fenntartására, beszerzésére. Az év elején az állami vezetői autók zöme Audi volt. Ma a miniszterek többsége Skodával jár.
Autót szeretne lízingelni? Ez esetben érdemes a vásárolni kívánt autó maradványértékével egy kicsit komolyabban foglalkozni mielőtt aláírja a szerződést. Németországi források és számítások alapján az Autómenedzser.hu összeszedte és táblázatba foglalta a nyolc legfontosabb járműkategóriánként az öt legértékállóbb járműmodellt.
2010-ben 703 millió forintba került az adófizetőknek az állami autóflotta fenntartása. Eközben idén csak a frissítésre 600 milliót fordít a kocsikat üzemeltető Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság, korábbi nevén Központi Szolgáltató Főigazgatóság (KSZF). Négykerekűekre a legtöbbet a Miniszterelnöki Hivatal és a Közigazgatási Minisztérium költ, a terrorelhárítók pedig szeretik a luxust. Az EU soros elnöksége az állami Audikat és Saabokat szaporította.
2011 első hét hónapjában a Datahouse adatai szerint 32 348 jármű (26 804 személyautó és 5544 kishaszonjármű) kapott magyar rendszámot, ez 5,88 százalékkal (3,49, illetve 19,17 százalékos növekedés) jobb eredmény, mint tavaly ilyenkor. Bizakodásra azonban nincs ok, sőt inkább szomorkodhatnak a piaci szereplők, júliusban 4439 járművet helyeztek itthon forgalomba, ami a legrosszabb tavalyi év azonos időszakához képest 14,86 százalékkal kevesebb.
"Operatív célokra" használja majd az ügyészség azt a terepjárót, amelyet 12,5 millió forintért vásárolnak közbeszerzési eljárásban. A Legfőbb Ügyészség szóvivője szerint az autót nem egy embernek szánták, bármely szervezeti egység használhatja, ha szüksége van rá.
Ha egy harckocsi kétszer is legördülhet a gyártósorról, akkor 600 felújított orvosi rendelőt hányszor lehet sikerként eladni?
Nem csak a száguldozókkal van baj.
Az öttusaszövetség elnökének ezüstérmét is megszépítette Gulyás Michelle aranya.