Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A magyar gépjárműipar nehéz helyzetben van: a magyar gyártók és beszállítók szolgáltatásai iránti kereslet mind belföldön, mind külföldön erősen visszaesett a válság miatt. Fellendülésre csak középtávon lehet számítani. Legfontosabb, hogy erősödjön a beszállítói ipar, és a magyar vállalatok kiépítsék saját kutatás-fejlesztési tevékenységüket – ez volt az egyik lényeges következtetése a magyar gépjárműipar aktuális helyzetéről szóló, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary, ITD Hungary, valamint a Noerr & Társai nemzetközi ügyvédi iroda által szervezett konferenciának.
Az autós elit számára nincs válság. Másfél milliós kerékkészlet, nyolcszázezres motorháztető megvásárlása még itthon sem akadály. Tudják ezt a prémium szegmensre szakosodott tuning cégek is, így nem meglepő a rengeteg újdonság.
Az automata sebességmérők elterjedése időről-időre felveti az emberi közreműködés szükségességét. Néhány napon belül a világ különböző pontjain jelentettek be hibás méréseket, illetve jogtalan büntetéseket, köztük Magyarországon is. Gyakran megesik, hogy lerobbant, épp szervizben lévő, vagy csak egyszerűen parkoló autók gazdáit bosszantják a kellemetlen levelek.
Michel Gallimard, Gaston Gallimard könyvkiadó szerkesztő unokaöccse vezette azt a francia luxusautót, amelyben meghalt a Nobel-díjas író, filozófus Albert Camus. Az ötös számú főúton Petit-Villeblevin dans l'Yonne közelében, ahol a Facel Vega fának ütközött, az út száraz volt és üres. Gallimard ötnapos kóma után halt meg, Albert Camus, aki mellette ült, azonnal. A halálát Marcel Camus nevű helyi orvos állapította meg. Albert Camus nem szeretett autóval utazni. Felesége és gyermekei vonattal utaztak fel Párizsba, őt barátja az utolsó pillanatban vette rá az autós kalandra. Zsebében megtalálták retúr vonatjegyét.
A kormány november végén elfogadta a KRESZ tervezett módosításait, aminek köszönhetően 2010. január elsejétől több mint 60 ponton változnak a közúti közlekedés szabályai. Az új szabályozás elsősorban a védtelen közlekedők – gyalogosok, kerékpárosok – biztonságát javítja.
A környezetvédelmi zónák bevezetésével a régi, környezetszennyező autókat egyszerűen az út szélén hagyják német gazdáik. A Berlin-Lichtenberg-i kerület vezetése nem tűri meg a roncsokat, elárverezi őket. Használt- és roncsautó-kereskedők tolonganak a járművekért, hisz ezekben még jó pénz van.
Az Auto Bild német autós szaklap közzétette a német műszaki vizsgaállomások tavalyi adatait feldolgozó statisztikáit. 7,5 millió autót vizsgáltak át, összeállításunkban évjáratonként az öt legjobbat és az öt legrosszabbat soroltuk fel. A rangsort az határozza meg, hogy a megvizsgált autók milyen százalékánál találtak komolyabb hiányosságot a szervizek. A statisztika természetesen nem reprezentatív, de használt autó vásárlásakor hasznos lehet.
Tucatjával vetik alá tartóstesztnek az autókat a német Auto Bild magazin szakújságírói. A 100 ezer kilométeres faggatás során vallanak színt az autók, ekkor derül ki, valóban megéri-e az árát. Nézzük a legjobbakat.
Ha valaki megkérdezné, tudná kapásból, melyik országban kötelező a téli gumi használata vagy hol írják elő, illetve hol engedik meg a hóláncot? Nem? Aktuális európai áttekintésünk segítségére lesz ebben.
Különösen magasan fekvő vidéken hamar véget ér az utazás, ha a hegyi utat nagy mennyiségű hó vagy netán jég borítja. Ilyenkor még a legjobb téli gumi, ESP, vagy összkerékhajtás sem sokat ér. Ilyenkor jól jön a hólánc.
A J.D. Power autópiari tanácsadó legutóbbi felmérése szerint a Mercedes-Benz vásárlói a leghűségesebbek a márkához. Korábbi Saab tulajdonosok nem szívesen választják újra a svéd márkát.
Jövőre az idei 1,3 százalék után újabb 6,1 százalékkal esik az újautó-értékesítés Európában, és a válság előtti szintet is csak 2014-ben éri majd el az eladások száma. Az ágazat világszinten 2,5 százalékos bővüléssel számolhat, hiszen az Egyesült Államokban, Brazíliában, Oroszországban, Indiában és Kínában már az eladások növekedésére lehet számítani. A prémiummárkák eladása jövőre szerényen emelkedik, de a válság nyertesei a kisautó kategóriában erős gyártók – áll a Calyon Bank tanulmányában.
Az új autók iránti érdeklődés érezhető emelkedésére, ugyanakkor a gyenge vásárlói erő miatt továbbra is csak lassan növekvő értékesítési mutatókra számít a következő hónapokban Gablini Gábor, a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) elnöke.
Az év első tizenegy hónapjában 60,50 százalékkal (86 667 autóval) 56 581 darabra csökkent az értékesítés a magyar autópiacon. Novemberben 63,3 százalékos volt a visszaesés, 3689 új autót adtak el a kereskedők. A márkák versenyében a múlt hónapban a Suzuki végzett az élen, a típusok versenyét a Suzuki SX4 nyerte – a Jato Dynamics adatai szerint. Meglepetésre az Audi bekerült a top 10-be. Éves szinten továbbra is vezet a Ford és a Focus.
Az autók tömeghez viszonyított teljesítménye nemcsak egyszerű matematikai formula. A tömeg és a lóerő alapján megállapított értékből következtetni lehet az autó egyéb tulajdonságaira is: gyorsulására, fékezésére, kanyarodására. A kategóriájában legjobb Ariel Atomnál minden lóerő 1,6 kilogramm terhet repít, a sereghajtó VW Multivan 2,0 TDI 24,1 kilogrammot cipel lóerőnként.
A Jato Dynamics november havi jelentése szerint az európai újautó-piac lassan evickél kifelé a válságból, az akciók tologatják felfelé a számokat. A top tízes lista októberben sem tartogatott különösebb meglepetést. A modellek tabelláját a VW Golf vezeti, népszerűsége továbbra is töretlen Európában.
Sem a törvényalkotó, sem a felelősségbiztosítók nem írják elő a téli gumi használatát. Ez azt jelenti, hogy a balesetet szenvedők a nyári gumikkal történt balesetek után sem távoznak üres kézzel. De nem minden esetben.