HVG
Autó
Új közlekedési tábla, ami igen közkedveltté válhat
Mutatjuk az új digitális táblát, ami a zöldhullám meglovagolásában nyújt segítséget.
Kevesebb Saab-ot gyártanak a jövőben, mégis több bevételt remélnek. Várhatóan évi 160-170 ezer Saab gurul majd le a futószalagokról, köszönhetően a svéd autókonszern legújabb stratégiájának, amelynek értelmében a General Motors márkája úgy lesz újra nyereséges, hogy mérsékelik az eladási célkitűzéseket.
Azok akik nyomon követik a vezetéstechnikáról szóló sorozatunkat, talán egy kissé elcsodálkoznak, hogy miért kanyarodunk vissza az alapokhoz, hiszen azt már mindenki elsajátította a jogosítvány megszerzése előtt. Ez jó esetben valóban így van, de sajnos a tapasztalatom azt mutatja, hogy nagyon kevesen vagyunk tisztában a hogyanokkal és a miértekkel.
Az Il Ferro név megvásárlásával létrejött romániai autóreklámos cég, amely a magyarországi botrány után MobilSpotra keresztelkedett át, szintén fizetésképtelenné vált - adta hírül csütörtöki számában az Új Magyar Szó (ÚMSZ) című napilap.
Egy jogosítvány, egy autó, amibe bepattanhatunk, és máris az utak királyának érezzük magunkat. Alig néhányunkban merül fel a kérdés, hogy ez valóban elég-e ahhoz, hogy ne legyünk ön- és közveszélyesek az utakon? Vezetéstechnikai szakértőnk tanácsai.
Manapság egyre többen járnak családostól biciklizni, sőt sokan a nyaralásra is viszik magukkal a kerékpárt, hogy kényelmesen, olcsón bejárhassák az egész környéket. Ehhez természetesen olyan autóra van szükségük, melyen egyszerűen szállítható a kétkerekű. Milyen módszerek léteznek a szállításra?
Egyre több országban kötelező a nappali fényszóró használata. Számtalan tudományos kutatás bebizonyította: a nappali fény jelentősen csökkenti a balesetek számát - különösen a kanyarodásból származó ütközéseknél figyelhető meg a csökkenő tendencia.
Minden járműtulajdonosnak előbb vagy utóbb szembe kell néznie a rozsdásodás problémájával. Ezen a számtalan technikai újdonság sem változtatott sokat. Ahhoz, hogy a rozsdásodás ne okozzon később komoly problémát, nem árt, idejében kezelni a kisebb-nagyobb foltokat, sérüléseket.
Az autógyárak szinte hétről-hétre mutatják be legújabb gépcsodáikat, amelyek enyhíthetik a gépjárművek környezetre gyakorolt káros hatásait. Számos iparági szakértő szerint azonban még több évtizednek kell eltelnie, mire ezek a technológiák széles körben elterjednek. Addig a meglévőből kell kihozni a maximumot, hogy minél hatékonyabban és környezetkímélőbb módon közlekedhessenek az autósok. Összeállításunkban számbavesszük az alternatív üzemanyagokat, s felmérjük, milyen lehetőségeink vannak bolygónkat kímélve autóval közlekedni.
Miért hagyta hidegen a szaksajtót az Il Ferro fénykorában? És a hatóságokat? Milyen sajtókapcsolatai voltak a reklámautósoknak? Hogyan próbált bejutni a rendőrség egy sajtótájékoztatóra? A reklámautós biznisz körüli furcsaságokat elsőként feltáró újságíró mesél. Szubjektív krónika az „évszázad üzletéről”.
Panaszkodnak az autójavító-műhelyek tulajdonosai az új vizsgáztatási rendszerre, ami nekik csak veszteséget hoz. Az autósok nagyobb költségei, illetve a vizsgáztatás várakozási idejének megnövekedése ugyanis a műhelyeken csapódik le.
Bár egyre jobban szaporodnak az autópályák országszerte, azért sokan gondolják úgy, ha nem sietős a dolguk úti céljukat inkább az országutakon közelítik meg. Óriási előnye az alacsonyabb sebesség és a falvakon, városokon átkígyózó vonalvezetése miatt sokkal több és izgalmasabb látnivalót kínál, mint a monoton autópálya.
Az esztergomi Magyar Suzuki Zrt. gyárában júliustól bevezették a napi két, egyenként 10 órás, meghosszabbított műszakra épülő munkarendet. (A 40 órás munkahét maradt). A Suzuki szóvivője szerint egyeztettek a szakszervezetekkel és a munkásokkal. A Független Szakszervezetek Demokratikus Ligája (Liga) ezt tagadja.
Kezdő sofőrök gyakran lesznek áldozatai hozzá nem értő ismerősök és haszonleső autószerelők rossz karbantartási vagy hibás biztonsági tanácsainak. Íme tíz közkeletű, ám hibás vélekedés és cáfolataik.
Máris tízezrek állnak sorba a hatvanas-hetvenes évek kedvenc kisautója, az ötven évvel ezelőtt debütált Fiat 500-as, a cinquecento napokban bemutatott új változatáért.
A Vatikán közlekedési tízparancsolattal, Dubai főmuftija fatvával, Thaiföld egy buddhista apátja szentelt cukorkákkal akarja segíteni a közúti balesetek elleni küzdelmet.
A hurráoptimisták máris bioüzemanyag-nagyhatalomként gondolnak Magyarországra, a tamáskodók viszont úgy vélik: a megújuló energiaforrások világpiacára nem olyan egyszerű betörni, s nem is feltétlenül muszáj. A jövedéki rendelkezések okán idehaza nem csupán az étolajos vagy ipari-szeszes "sufnituning" tilos, de még a repcetáblát művelő traktorba sem lehet repcedízelt tankolni.
Újabb autós botrány indul el hazánkban? A jelek szerint vannak, akik erre gyanakodnak, ugyanis, egy német cég nevében autóvásárlás kapcsán pénzt szedtek be ügyfelektől, de kocsit nem kaptak. Emiatt a kft.-t feljelentették a BRFK XV. kerületi kapitányságán. Az ügynek kétszáz érintettje lehet hazánkban.
Autó, mobiltelefon, kéziszerszám - a gyártóknak nem könnyű eldönteniük, érdemes-e termékeikből női változatot is fejleszteni.
Sorozatunk második részében folytatjuk az autóipar legizgalmasabb fejlesztéseinek bemutatását. Mérnöki bravúrok, technológiai csodák, praktikus apróságok.
A VW, az Opel és Toyota új technológiát fontolgatnak a károsanyag-kibocsátás mérséklésére. A három gyártó hamarosan beáll a sorba a Citroen és a BMW mögé, és megkezdik az automatikus stop-start funkcióval rendelkező járművek gyártását a széndioxid-kibocsátás csökkentése érdekében.
A miniszter elmondta, mi vár azokra, akik nem szeretnék az okostelefonos ügyintézést.
Az intézmény vezetői korábban nyitottnak mutatkoztak, ez most változott.
Akár másfél milliót is kérhet saját kártérítéseként a biztosítónk.
Herendi Gábor vígjátéka az állami finanszírozási rendszeren kívül készült.
Ha egy harckocsi kétszer is legördülhet a gyártósorról, akkor 600 felújított orvosi rendelőt hányszor lehet sikerként eladni?
Nem csak a száguldozókkal van baj.
Az öttusaszövetség elnökének ezüstérmét is megszépítette Gulyás Michelle aranya.