Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d363bc37-8430-42c7-b1b5-343fef69bbce","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"„A belga főváros – itt már sok tapasztalat van erre – felkészült…”, jelentette a Népszabadság 1985. május 28-án. „Brüsszel már rutinos rendezőnek számít…”, írta másnap a Népsport. Azt is megírták a Népszabadság idézett cikkében, hogy kétezer helyet tartanak fenn a biztonsági embereknek, hogy bárhol, a nézőtér bármely pontján közbelépjenek, ha szükséges. Ehhez képest mindent elrontottak, amit elronthattak. És 39 szurkoló meghalt. A legfiatalabb áldozat 11 éves volt.","shortLead":"„A belga főváros – itt már sok tapasztalat van erre – felkészült…”, jelentette a Népszabadság 1985. május 28-án...","id":"20250529_Heysel-Stadion-1985-BEK-donto-tragedia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d363bc37-8430-42c7-b1b5-343fef69bbce.jpg","index":0,"item":"52eaea91-e35e-404c-8fa5-beee90807836","keywords":null,"link":"/360/20250529_Heysel-Stadion-1985-BEK-donto-tragedia","timestamp":"2025. május. 29. 11:09","title":"„Rajtunk áll, hogy a halottakat megbosszuljuk, éspedig a pályán, szabályos küzdelemben” – 40 éve történt a Heysel-tragédia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d311dc1-606f-42fb-a92f-1276934ff9af","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"A miniszterelnök politikai igazgatója kicsit átalakítva ugyan, de leporolta a Fidesz egy tízéves üzenetét is.","shortLead":"A miniszterelnök politikai igazgatója kicsit átalakítva ugyan, de leporolta a Fidesz egy tízéves üzenetét is.","id":"20250529_orban-balazs-szuverenitas-eu-magyarorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d311dc1-606f-42fb-a92f-1276934ff9af.jpg","index":0,"item":"38786fd7-a3ae-458c-8e84-598d5606432e","keywords":null,"link":"/itthon/20250529_orban-balazs-szuverenitas-eu-magyarorszag","timestamp":"2025. május. 29. 18:50","title":"Orbán Balázs szerint csak egy szuverén ország van az Európai Unióban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a788030-fec0-4c71-a600-c5ffb2b4a642","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Rakétaelhárítás? Autóexport? Nem kizárólag ezekben boldogulna nehezen Európa az USA nélkül. Bármiben fennakadások lehetnének, ami felhőalapon, internetkapcsolattól függve működik. ","shortLead":"Rakétaelhárítás? Autóexport? Nem kizárólag ezekben boldogulna nehezen Európa az USA nélkül. Bármiben fennakadások...","id":"20250531_hvg-adatforgalom-iranyitas-internet-amerikai-szolgaltatasok-lekapcsolasa-europa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a788030-fec0-4c71-a600-c5ffb2b4a642.jpg","index":0,"item":"817ff814-f058-411c-8f00-272bee94dc7e","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-adatforgalom-iranyitas-internet-amerikai-szolgaltatasok-lekapcsolasa-europa","timestamp":"2025. május. 31. 08:00","title":"Mit tehet egy magyar ember, ha Trump végül arra jut, hogy meg kell vonni Európától egy-egy internetes szolgáltatást?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e4e2d089-7482-4f92-bd0b-18aebb045aff","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Éppen aznap hozták nyilvánosságra az áprilisban bezárt XV. kerületi intézmény szennyezettségvizsgálata, amikor megírták, nem tudni, történik-e bármi az ügyben. A veszélyes anyagok koncentrációja határérték alatti, de a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ alkotmányjogi megfontolásokból azért még zárva tartaná az intézményt.","shortLead":"Éppen aznap hozták nyilvánosságra az áprilisban bezárt XV. kerületi intézmény szennyezettségvizsgálata, amikor...","id":"20250530_nngyk-XV-kerulet-bezaratott-ovoda-szennyezes-vizsgalat-eredmeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4e2d089-7482-4f92-bd0b-18aebb045aff.jpg","index":0,"item":"5279519d-3d0f-492d-8bb2-c9778e262fff","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_nngyk-XV-kerulet-bezaratott-ovoda-szennyezes-vizsgalat-eredmeny","timestamp":"2025. május. 30. 18:46","title":"Megszólalt az NNGYK az óvoda ügyében, amelyet korábban veszélyes szennyezés miatt zárattak be","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d45b643b-1d2a-47a7-bacb-0b6dac80c65c","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Magyarország évek óta módszeresen megsérti a demokratikus alapjogokat, ám a többi uniós állam eddig csupán visszafogottan reagál, amire megvan a jó oka – írja kommentárjában Antonio Fumagalli, a svájci lap brüsszeli tudósítója.","shortLead":"Magyarország évek óta módszeresen megsérti a demokratikus alapjogokat, ám a többi uniós állam eddig csupán...","id":"20250530_Neue-Zurcher-Zeitung-EU-Orban-Magyarorszag-szavazati-jog-megvonasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d45b643b-1d2a-47a7-bacb-0b6dac80c65c.jpg","index":0,"item":"02c5f2b5-ebab-413a-a4a2-1621e3fbaec3","keywords":null,"link":"/360/20250530_Neue-Zurcher-Zeitung-EU-Orban-Magyarorszag-szavazati-jog-megvonasa","timestamp":"2025. május. 30. 15:45","title":"Neue Zürcher Zeitung-vélemény: Az EU-nak egyelőre nem ajánlott bevetnie a „nukleáris opciót” Orbán ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"83fe3554-8136-4dba-a42a-169019a7ebf8","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Még tart a nyomozás, így a vádpontok is változhatnak. Az érdemi tárgyalás novemberben kezdődhet.","shortLead":"Még tart a nyomozás, így a vádpontok is változhatnak. Az érdemi tárgyalás novemberben kezdődhet.","id":"20250530_liverpool-bajnoki-parade-tomegbe-hajto-autos-birosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/83fe3554-8136-4dba-a42a-169019a7ebf8.jpg","index":0,"item":"edf90876-752f-42ee-b397-b23c68e9afa6","keywords":null,"link":"/vilag/20250530_liverpool-bajnoki-parade-tomegbe-hajto-autos-birosag","timestamp":"2025. május. 30. 18:50","title":"Bíróság elé állt a férfi, aki autóval gázolt a Liverpool bajnoki címét ünneplők tömegébe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d36119a2-43b5-42ca-8e7a-d7d123983e69","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A Hamász ugyanakkor fenntartásokat fogalmazott meg a tervezettel szemben.","shortLead":"A Hamász ugyanakkor fenntartásokat fogalmazott meg a tervezettel szemben.","id":"20250529_feher-haz-tuzszunet-izrael-hamasz-gaza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d36119a2-43b5-42ca-8e7a-d7d123983e69.jpg","index":0,"item":"42f5dffe-b5da-41de-9629-cefb48710f36","keywords":null,"link":"/vilag/20250529_feher-haz-tuzszunet-izrael-hamasz-gaza","timestamp":"2025. május. 29. 21:35","title":"Fehér Ház: Izrael elfogadta az Egyesült Államok által előkészített gázai tűzszüneti javaslatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65be9af0-19e2-49fe-8404-a65b8b83b77d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A milliárdos kormányzati szerepe mellett cége, a SpaceX jelentős kormányzati beszállító, amely számára előírás a drogmentesség.","shortLead":"A milliárdos kormányzati szerepe mellett cége, a SpaceX jelentős kormányzati beszállító, amely számára előírás...","id":"20250530_elon-musk-droghasznalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65be9af0-19e2-49fe-8404-a65b8b83b77d.jpg","index":0,"item":"75e76164-b4cb-4a28-8658-e7ef0eab441d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_elon-musk-droghasznalat","timestamp":"2025. május. 30. 20:32","title":"New York Times: Elon Musknak az eddig ismertnél jóval súlyosabb drogproblémái lehetnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Renault Grand Scénic teszt: sok gyerek nem akadály
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Vidám családi autó a legújabb Renault Grand Scénic, amely minden ízében azt jelzi, hogy első a família. Akciósan olcsón ESP-vel vihető, nálunk az izmos dízel csúcsmodell járt.
A szaga is franciás ennek az autónak. A tesztkocsi már 15 ezer kilométert futott, mégis érezni az eredeti szagokat: én gombalevesre tippelnék, megszórva friss petrezselyemmel. Az is lehet, valamelyik kolléga lacikonyhát üzemeltetett benne. Megtehette, hely van bőven. 40 különböző tárolóhelyre pakolhatunk, az első ülések zsebes háttámlája lehajtható asztalkát rejt, az anyósülés előre dönthető. A hátsó sor ülései kivehetők és kedvünkre döntögethetők, a tér óriásira, 2083 literesre bővíthető, öt üléssel 678 literes, teherbírása ugyanakkor 540 kilogramm. A középső sor ülései könnyűek, 16 kilót még a hölgyek is felemelnek, kábé ennyit nyom egy iskolatáska is. Szélessége 1,06 méter. Hosszú tárgyakat is szállíthatunk, 2,76 méter a határ. Alig van a csomagtartónak küszöbje, de ami fontosabb, hogy egész mélyről nyílik az ajtó, így akár térddel is belökhetjük a bevásárlószatyrokat. Kinyitva az alacsony növésűek tornáznak a fogantyúért, és elsőre nehéz pontosan lecsukni, többnyire csak másodjára, nagy lendülettel sikerül az attrakció. Az első ajtók puhán, a hátsók durván csapódnak. A kalaptartónak külön helye van a padlóban.
Hét személlyel is utazhatunk, a leghátsó sor ülései 1,75 centis magasságig elviselhető, gyerekeknek ideális. Ebben az esetben erősen korlátozott a csomagtér, 12 voltos csatlakozó és pohártartó minden sorban van.
A beltér szép, elegáns, világos, modern formanyelven íródott, hightech környezet. A műszerfal digitális kijelzői a jövőbe repítik az utazót, a digitális kilométeróra háttere és grafikája testre szabható, átszínezhető.
A látványos kezelőfelületek használata rövid tanulás után természetes, a tempomat bekapcsolója és a sebességrögzítő külön kapott helyet, az előbbi a váltó mellett, utóbbi a kormányon. A rádió vezérlői a kormány mögötti sünszerű kapcsolóbolyban találhatók, ha az ember sokat tapogatja, megszokja. A fedélzeti számítógép adatait az ablaktörlő bajuszkapcsolójának a végén található gombokkal hívhatjuk le.
A könyöktámaszként is szolgáló középső tárolódoboz csúsztatható, vállig befér a kezünk, olyan mély, de emellett a központi vezérlő egységet is tartalmazza. Innen irányítható joystick-kel a navigáció, itt történik a rádió, a zenelejátszó és a telefon beállítása.
Az autó intelligens, a Bluetooth-kapcsolat másodpercek alatt létrehozható, a navigáció nagy képernyőn kalauzol, Magyarországot jól ismeri, csak az új nullás nyomvonalával van bajban. A Bluetooth néha önálló utakon jár, bizonyos hívásokat nem vesz fel, átlép hangpostára, máskor beszéd közben szétkapcsol aztán visszakapcsol. De lehet, hogy csak az eszköz és az én telefonom közti viszony volt viharvert.
Papás-mamás (Oldaltörés)
Praktikumból jelesre vizsgázik az autó, de vajon a vezetésre termett? A hatsebességes váltó pontos, ám darabos és hangos, a kormány indirekt, méretei miatt kissé billeg nagyobb sebességnél, a lágy rugózás autópályán visszaüt. Néhány tempósabb kilométer után kiderül, nem agresszív kispapák autója a Grand Scénic, hanem a megfontolt, tapasztalt apukáké. Erő van benne, nem kispályás a 160 lóerős tartalék – 190-nél is képes gyorsulni-, de igazán csak tartaléknak használjuk, a Grand Scénic nyugodt, kiegyensúlyozott közlekedési eszköz. Ennek megfelelően illik vezetni is.
Nem tetszett benne, hogy modortalanul hangos: zajosan röffen be a kétliteres dízelmotor, hangos a futómű, még a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés is fülsiketítő. Nem finomkodó, nem diszkrét prémium autó, hanem igazi munkába, óvodába, iskolába, uszodába, edzésre járó családi autó.
Méréseink szerint a négyszáz kilométeres városi tesztelés során 7,4 liter gázolajat égetett el száz kilométerenként a Grand Scénic őszi körülmények között. A fedélzeti számítógép csontra ennyit mutatott.
A fékek jól adagolhatóak, de érezni a másfél tonnás csomagolást. Egyik reggel befelé a Szerémi úton hetvenes tempónál későn vettem észre, hogy ezen a sárgán már nem férek át, és a helyzetemen rontott, hogy balra egy rendőrautó készült lefordulni. Padlóig rúgtam a féket és figyeltem a hatást. A műsor elmaradt, a fék hatásosan lassította az autót, a nyári gumik a szemerkélő eső ellenére nem csúsztak meg, így csak összenéztünk a rend éber őreivel. A csomagtartóban cipelt almák szanaszét gurultak, de ez nem bűn.