Ádáz küzdelmet vív a BMW és az Audi a kínai autópiacon

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BMW egyre több autót szeretne gyártani Kínában. Tavaly 38 százalékkal, idén pedig már a tervekhez képest 20 százalékkal növelte eladásait a kontinensnyi országban a müncheni autógyártó. A bajorok között még az Audi vezet, de a BMW-nek nagy tervei vannak.

A BMW X1-et várhatóan a Senjang tartományban lévő Tiexiben is gyártják majd – ezt Norbert Reithofer BMW-főnök a Pekingi Autószalonon jelentette be. A gyár történetében nem ez lesz az első kínai gyártású modell, hiszen korábban már az 5-ös és a 3-as BMW-t is gyártották itt. Ősszel megindul az új, hosszított 5-ös BMW gyártása, Kínában ugyanis nemcsak sokan vezetnek, hanem egyre nagyobb azok száma, akik sofőröket alkalmaznak. Az ötös modell elődjéből 2006 óta több mint 70 ezret adtak el Kínában.

Kínában készülhet
©

Az autógyárak szövetsége (VDA) szerint 2009-ben 480 000 prémium kategóriás autót adtak el Kínában, 2020-ra pedig ez a szám elérheti az 1,5 millió darabot. Németország, az USA, Nagy-Britannia után a BMW-nek a negyedik legnagyobb piacot jelenti Kína. Idén a cég közel 100 000 autót kíván eladni ott. Erre megvan minden esélyük, hisz 2009-ben 91 000 autót adott el a gyár, ami 38 százalékkal több, mint az azt megelőző évben. Ez a fajta növekedés az utóbbi időben csak a Kínai Népköztársaságra volt jellemző, amely egyébként a 7-es BMW legnagyobb piaca.

A legjobban keresett márka Kínában azonban továbbra is az Audi. Az ingolstadti gyár számára Németország után Kína jelenti a legnagyobb piacot. Tavaly például 159 000 autót adtak el. „Terveink szerint 2012-2013-ra 250 000 autót adunk el” – nyilatkozta Pekingben a sajtónak Peter Schwazenbauer, az Audi marketingvezetője. És hol marad a harmadik nagy német cég, a Mercedes-Benz? A stuttgarti gyár 2009-ben 70 000 autót adott el Kínában, amivel 65 százalékkal növelte eladását az előző évhez képest. Joachim Schmidt, a cég vezetője 100 000 eladott járgánnyal számol 2010-ben. 2010 első negyedévében a Mercedes a leggyorsabban fejlődő prémiummárka lett Kínában.

A BMW szeretné minél előbb behozni az Audit. A kínai Brillance partnerrel együtt a bajor cég közel 560 millió eurót invesztált a gyárba. A második kínai BMW-gyár építése a tervek szerint júniusban kezdődik, a termelés 2012-ben indul. A cég ezzel 1000 új munkahelyet teremt, és már meg is kezdték 600 munkatárs toborzását. Az első BMW-gyárat a Brillance-szal együtt 2004-ben nyitották meg. 2009-ben 17 ezer BMW 3-ast és 26 500 BMW 5-öst gyártottak. A kínai leányvállalat jelenleg 480 embert foglalkoztat, míg a Joint-Venture Brillance további 4000-et.

Hozzászólások