Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"82b785ca-d222-431f-917a-713690d8201d","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"360","description":"A fizetés a legfontosabb munkavállalói igény, de sokan elégedetlenek a munkáltatójuk rugalmasságával is, legyen szó akár a munkaidőről, akár az otthoni munkavégzés lehetőségéről.","shortLead":"A fizetés a legfontosabb munkavállalói igény, de sokan elégedetlenek a munkáltatójuk rugalmasságával is, legyen szó...","id":"20241130_hvg-munka-munkahely-munkavallalok-generaciok-fizetes-home-office-munkaido","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82b785ca-d222-431f-917a-713690d8201d.jpg","index":0,"item":"b4525b03-d6fe-495b-8dd6-4d7ae6e117ab","keywords":null,"link":"/360/20241130_hvg-munka-munkahely-munkavallalok-generaciok-fizetes-home-office-munkaido","timestamp":"2024. november. 30. 13:30","title":"Egyáltalán nem csak a fizetés számít, amikor megítéljük, hogyan érezzük magunkat a munkahelyünkön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"40aff6f0-e748-4f26-ae33-f0eb8177c13f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ferencváros polgármestere szerint a közgyűlésben kialakult patthelyzet miatt szinte elkerülhetetlen, hogy új választást írjanak ki a fővárosban.","shortLead":"Ferencváros polgármestere szerint a közgyűlésben kialakult patthelyzet miatt szinte elkerülhetetlen, hogy új választást...","id":"20241201_Baranyi-Krisztina-szerint-mar-nyaron-uj-valasztasok-johetnek-Budapesten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/40aff6f0-e748-4f26-ae33-f0eb8177c13f.jpg","index":0,"item":"b3c43076-a119-47b3-8aa1-4b7a19d0a06d","keywords":null,"link":"/itthon/20241201_Baranyi-Krisztina-szerint-mar-nyaron-uj-valasztasok-johetnek-Budapesten","timestamp":"2024. december. 01. 15:17","title":"Baranyi Krisztina szerint már nyáron új választások jöhetnek Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de095136-189b-4e96-a052-df9f523ec8e4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Fővárosi Önkormányzat cégének hatástanulmánya szerint nem kaphat környezetvédelmi engedélyt a bánya. ","shortLead":"A Fővárosi Önkormányzat cégének hatástanulmánya szerint nem kaphat környezetvédelmi engedélyt a bánya. ","id":"20241201_csobankai-banya-ujranyitas-engedely-karacsony-viz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de095136-189b-4e96-a052-df9f523ec8e4.jpg","index":0,"item":"061272fc-1a70-4445-837b-8b78a9a8ee7d","keywords":null,"link":"/itthon/20241201_csobankai-banya-ujranyitas-engedely-karacsony-viz","timestamp":"2024. december. 01. 12:18","title":"Vitályos után Karácsony is keresztbe feküdt a csobánkai bánya újranyitása előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8b8bf86-b4d5-48fe-8f51-d0ba04483c40","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A telitalálathoz két páratlan és négy páros számot kellett volna eltalálni.","shortLead":"A telitalálathoz két páratlan és négy páros számot kellett volna eltalálni.","id":"20241201_Kihuztak-a-hatos-lotto-nyeroszamait","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8b8bf86-b4d5-48fe-8f51-d0ba04483c40.jpg","index":0,"item":"9c557b7c-21d6-4daa-b953-33f24b1bdba8","keywords":null,"link":"/elet/20241201_Kihuztak-a-hatos-lotto-nyeroszamait","timestamp":"2024. december. 01. 18:00","title":"Kihúzták a hatos lottó nyerőszámait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a9341c38-73e7-4619-97c6-471fb246a328","c_author":"Medvegy Gábor","category":"360","description":"Harcolhattak volna robotzsaruval Horthy Miklós merénylői ellen száz évvel ezelőtt? A válasz meglepő módon majdnem igen, de ez még semmi. Az 1924 novemberében megjelent lapok meghökkentő híreiből válogattunk, amelyekből kiderül, hogy a vasútra mindig lehetett panaszkodni, a parlamenti zsidózás pedig nem sértett illemet akkoriban. A templomba járó nők kivágott, áttetsző ruhái ellenben igen.","shortLead":"Harcolhattak volna robotzsaruval Horthy Miklós merénylői ellen száz évvel ezelőtt? A válasz meglepő módon majdnem igen...","id":"20241130_100-eves-ujsag-horthy-merenyloi-harcolhattak-volna-robotzsaruval","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a9341c38-73e7-4619-97c6-471fb246a328.jpg","index":0,"item":"7360c359-1ec0-4ba8-8f5c-d9c6b5c5c1ef","keywords":null,"link":"/360/20241130_100-eves-ujsag-horthy-merenyloi-harcolhattak-volna-robotzsaruval","timestamp":"2024. november. 30. 15:00","title":"Egy vérző ország minden gondja a lelkében – a mai propagandisták is megirigyelhetik, ahogy anno a magyar kormányfőről írtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8046e00-3f49-4bbd-8ca5-bad35166c5ea","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Vlagyimir Putyin minden korábbinál egyértelműbb figyelmeztetést küldött az Ukrajnát fegyverekkel támogató nyugati országoknak, ám eddig egyszer sem váltotta be azon korábbi fenyegetéseit, amelyeket kilátásba helyezett az orosz „vörös vonalak” átlépésének esetére.","shortLead":"Vlagyimir Putyin minden korábbinál egyértelműbb figyelmeztetést küldött az Ukrajnát fegyverekkel támogató nyugati...","id":"20241201_ukrajnai-frontok-ki-eszkalal-hiperszonikus-figyelmeztetes-vorosodo-vonalak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8046e00-3f49-4bbd-8ca5-bad35166c5ea.jpg","index":0,"item":"f4d5ec57-788c-47dd-8828-351da194fbd1","keywords":null,"link":"/360/20241201_ukrajnai-frontok-ki-eszkalal-hiperszonikus-figyelmeztetes-vorosodo-vonalak","timestamp":"2024. december. 01. 08:15","title":"A Nyugat eredményesen kerülgeti a Putyin által húzott vörös vonalakat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39b9e99e-a37d-4b6e-b088-7bd7fbdbda68","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Akár ott volt, akár nem, az eresz körül ma is pezseg az élet Brüsszelben.","shortLead":"Akár ott volt, akár nem, az eresz körül ma is pezseg az élet Brüsszelben.","id":"20241201_szajer-jozsef-eresz-brusszel-kepek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39b9e99e-a37d-4b6e-b088-7bd7fbdbda68.jpg","index":0,"item":"86f1749d-3b90-420e-a7fd-791799fd3abe","keywords":null,"link":"/itthon/20241201_szajer-jozsef-eresz-brusszel-kepek-ebx","timestamp":"2024. december. 01. 08:05","title":"Így néz ki most az eresz, ami Szájer József szerint nem is volt azon a házon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6551d1c9-c08a-4eec-be1e-9ec3ef60b493","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"Az 1874. november 30-án született, jeles ősökkel dicsekvő angol arisztokratát halálakor a Népszabadság „a huszadik század első felének legjelentősebb és legkövetkezetesebb imperialista” politikusaként búcsúztatta. Ez igaz is. Liberális, konzervatív, imperialista, antifasiszta és antikommunista politikus volt. Az antiszemitizmust elítélő antiszemita. A bolsevik birodalom antibolsevista szövetségese. Hosszú katonai és politikai pályája során egy sor magas pozícióban, a világ számos pontján, sokféle ügyben vitt vezető szerepet. Mindenek fölött a náci birodalom legyűrésében. Küldetésének tudta megmenteni a világot a nácizmustól és a kommunizmustól és megóvni az angol gyarmatbirodalmat a széteséstől. Volt még újságíró, szépíró, történész, festő, szeszkazán és ötgyerekes családapa. ","shortLead":"Az 1874. november 30-án született, jeles ősökkel dicsekvő angol arisztokratát halálakor a Népszabadság „a huszadik...","id":"20241130_A-Nyugat-szentje-es-ordoge-150-eve-szuletett-Winston-Churchill","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6551d1c9-c08a-4eec-be1e-9ec3ef60b493.jpg","index":0,"item":"8aeef466-365f-4b8f-8718-0c986c9dbd63","keywords":null,"link":"/360/20241130_A-Nyugat-szentje-es-ordoge-150-eve-szuletett-Winston-Churchill","timestamp":"2024. november. 30. 17:30","title":"A Nyugat szentje és ördöge – 150 éve született Winston Churchill","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Elegancia, teherautókat idéző csomagtér, kifinomult technika, A8-ast megszégyenítő lábtér, izmos és nyomatékos turbómotor, kényelmes és nyugodt haladást biztosító DSG-váltó, jó hifi, átlagosnál gyengébb futómű, kiváló ár és magas szintű megbízhatóság – ez a legnagyobb Skoda dióhéjban.
Van, aki túlzásnak tartja a Superb Combi méreteit, Fabia kombira hasonlító puttonyát – szerintük gnóm ez a koporsószállító. Vitatkozom velük, ahogy a Fabia kombi is, a Superb kombi is szép jószág. Kétségkívül túlméretes, de pont ez benne a pláne.
Autómenedzser.hu
Multinacionális cégek és állami vállalatok vezetői tragédiaként élik meg, hogy a válság hatására az Audikból, Saabokból és Volkswagenekből Skodákba kell átülniük. Az első hetek, hónapok tapasztalatait követően azonban már bánni fogják, hogy sznobságukkal megsértették ezt a rendkívüli autót. A Skoda Superbet csak szeretni lehet. Főleg, ha kombi. Az egyhetes teszt során soha nem kellett kipakolni, benne voltak a foci- és a hoki felszerelésem, a botok, a labdák, két bevásárlókocsi nem romlandó tartalma, ruhák és munkaeszközök. Mindent elnyel, egyszer jó lenne vele nyaralni.
Hosszúsága 4 838, szélessége 1 817, magassága 1 481 milliméter, (a széria tetősínekkel 1 510 milliméter). Csomagtartója már alaphelyzetben is 633 literes, és a hátsó ülések lehajtásával akár 1 865 literig bővíthető. Hasonló méretű csomagtartót csak a Mercedes-Benz E-osztály T modellje tud felmutatni.
Konkurencia
Audi A6 Avant 2,0 TFSI multitronic, 170 LE, 565/1660 liter, 12,6 millió forint BMW 5 Touring 523i (kézi váltó), 204 LE, 560/1670 liter, 13,9 millió forint Ford Mondeo 2,3 automata, 160 LE, 554/1745 liter, 9,6 millió forint Mercedes-Benz E-osztály T 200 CGI (kézi), 184 LE, 695/1950 liter, 11,9 millió forint Opel Insignia SportsTourer 1,6 turbo (kézi) 180 LE, 540/1530 liter, 8,0 millió forint Skoda Superb Combi 1,8 TSI DSG, 160 LE, 633/1865 liter, 7,55 millió forint Volvo V70 2,0T automata, 203 LE, 555/1660 liter, 12,2 millió forint Volkswagen Passat Variant 1,8 TSI DSG, 160 LE, 603/1731 liter, 9,23 millió forint
Amilyen nagy a Superb, olyan lomha alacsony fordulaton, de a turbó beavatkozása mindezt egy csapásra megváltoztatja, 2000-es fordulat fölött beindul, onnantól csak a hosszú tengelytávból adódó limuzin jelleg szab gátat a városi cikázásnak. Futóműve nem nőtt fel a feladathoz, a hasonló méretű luxus limuzinok lágyságához nem lehet mérni kemény, pattogós és zajos felütéseit. A kifejezetten veszélyes csepeli utakon el kellett engednem a mögöttem haladó Octaviákat, mert feltartottam őket. A fekvőrendőröket kimondottan rühelli. Nagy tempójú kanyarokban érezni, ahogy csavarodik az autó, ha hátsókerekes lenne, folyton kilinccsel előre autóznánk.
Hova száguldoznánk? A Superb Combi nyugodt, megfontolt autó, ilyen vezetőknek ajánlott leginkább. Ha kell, repül, de minek mindig sietni? Élvezzük a csúcshifit, a kellemes klímát és a koncerttermi tágasságot. A hétsebességes DSG-váltó észrevétlenül dolgozik, csak hirtelen kigyorsításkor és padlógáznál érezzük úgy, hogy jobb lenne kézzel váltani. Sportfokozatban izgalmas vadmacskává változik a méretes kombi, padlógáznál a piros tartományba beleharap a fordulatszámmérő mutatója. Ha megfontoltan közlekedünk, a fogyasztásra sem lehet panaszunk. A hatszáz kilométeres tesztelés során vegyes üzemben (autópályán, országúton és városban használva) 8,5 liter benzint fogyasztott 100 kilométerenként.
Nagyon jól felszerelt volt a tesztautó (első hátsó ülésfűtés, kanyarkövető bixenon lámpák, elektromos csomagtérnyitás stb.), de hiányoltam a Bluetooth-os telefonálást és az érintőképernyős, navigációval kombinált Columbus fejegységből a rádiótextet.
Az ötödik Skoda igazi csodabogár: izgalmas a külseje, parádés a technikája, kényelmes, gyors és vidám. Városi autó, de a könnyű tereptől sem riad vissza. Az ára riasztó, 160 lovas benzinmotorral a fogyasztása is.
Sose hittem volna, hogy élvezni fogom a ráncfelvarrott Fabia menetpróbáját. Titokban a 180 lovas Fabia RS-re vágytam, de az csak pár hét múlva készül el Mlada Boleslavban. A skodások azonban kitettek magukért, az Athén környéki mélykék tengerparton minden új motor-, szín-, és karosszéria-változatot kipróbálhattunk.
Ritka élmény szakadt a magyarok nyakába: szép magyar tájakon tesztelhettük nemzetközi menetpróbán az új Skoda Octavia csúcsmodelljeit, a sportos RS-t és a terepen is hadra fogható Scoutot. Az Octavia RS vezetése már magában is nagyszerű érzés, hát még ha igazi versenypályán kergethetjük a pacikat.
A Kia Sportage, a Hyundai Tucson, a Nissan Qashqai és a Suzuki Grand Vitara mellé fészkeli be magát az autópiacon a Skoda Yeti, a cseh márka első igazi szabadidőautója. Terepen és városban, országúton és autópályán egyaránt kiemelkedő, az alsó-középkategóriájú limuzinoktól semmiben el nem maradó menettulajdonságai mellett praktikummal, gazdag alap- és extrafelszerelésekkel, valamint új motorokkal is csábítja vásárlóit. Alapára 4,6 millió forint.
A környezetvédelmi kényszer és az unió nyomására lépett a VW-csoport, amikor bevezette modelljeiben az 1,6-os turbódízelt. Az Euro 5 normát teljesítő erőforrás immár az Octaviában is elérhető. Cégautónak kiváló választás, ám motorja hangos, vezetése unalmas.
Feltétel nélküli szeretet jellemezte eddig a Skoda Yetihez fűződő viszonyomat. A dízel csúcsmodell azonban nem lett a szívem csücske, sokkal inkább megelégednék egy kevésbé csicsás benzines változattal.
Rátörte az álomba szenderült nagyautókra az ajtót az új Superb. Már korábban is kerülgette a prémiumgyártókat a most csúcsra jutott cseh remek. Hátsó lábtere és páratlan csomagtartója elismerést érdemel.
A Skoda Yeti már első találkozásunkkor lenyűgözött. Aztán még kétszer, amikor az 1,8-as benzines és a kétliteres dízelt vezethettem. Magas ára mindkétszer letaglózott. Negyedszerre sikerült a Yeti alapváltozatát kipróbálni. Az 1,2-es elsőkerékhajtású Skoda Yeti megnyugtatott: különleges autó normális áron.
Mit tehet az ember, ha kap egy duplán teletankolt Octaviát? Felkeresi Magyarországot, majd ledöbben, milyen szép is a haza. Megtudtam, milyen fárasztó lassan, biztonságosan és takarékosan közlekedni. 1505,2 kilométert tettünk meg egy új, gázos Octaviával, fogyasztási versenyben.