Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b627646c-ea92-4536-821e-530eb0e52344","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Így fest a vadonatúj Suzuki e Vitara nyitható tetejű változata.","shortLead":"Így fest a vadonatúj Suzuki e Vitara nyitható tetejű változata.","id":"20250102_ime-a-magyar-tervezesu-uj-kabrio-suzuki-vitara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b627646c-ea92-4536-821e-530eb0e52344.jpg","index":0,"item":"13588eec-e0ab-43a0-a597-88f0aa51f8b4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_ime-a-magyar-tervezesu-uj-kabrio-suzuki-vitara","timestamp":"2025. január. 02. 08:25","title":"Íme a magyar tervezésű új kabrió Suzuki Vitara","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Arról, hogy Ukrajnán keresztül nem érkezik már orosz gáz Európába, a The New York Times mellett a The Independent, a The Daily Telegraph és a The Times is beszámolt. Magyarország számára elszállt 1 milliárd eurónyi uniós támogatás, írja a Die Welt. Az ukrajnai béke Putyin végét jelentené, jelenti ki a Süddeutsche szerzője. A Nyugatnak hibrid ellentámadással kellene reagálnia az orosz hibrid hadviselésre, írja Max Boot a The Washington Postban. A közelgő Trump-elnökség elébe tekint a Financial Times.","shortLead":"Arról, hogy Ukrajnán keresztül nem érkezik már orosz gáz Európába, a The New York Times mellett a The Independent...","id":"20250102_nemzetkozi-lapszemle-ukrajna-oroszorszag-gaz-eu-penz-putyin-trump-hollandia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"ffca4e9d-a140-4b8c-a7e4-b61b1ffe83bc","keywords":null,"link":"/360/20250102_nemzetkozi-lapszemle-ukrajna-oroszorszag-gaz-eu-penz-putyin-trump-hollandia","timestamp":"2025. január. 02. 10:30","title":"Képtelen állapot ért véget – az Ukrajnán keresztül zajló orosz gázszállítás leállítását tárgyalja a világsajtó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f6182ed-b24b-443a-8a1f-38582b77ff3e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Hol van az a fogyasztási szint, ami fölött már nem leszünk boldogabbak? Meglepően alacsonyan Takács-Sándor András humánökológus szerint, aki megmutatja, hogyan tudunk szembeszállni a válságba került fogyasztói társadalommal anélkül, hogy mindenestül kivonulnánk belőle. Az általa ajánlott életmód ugyan lemondásokkal járhat, de az érmének van egy másik, fontosabb oldala is: a teljesebb élet lehetősége. ","shortLead":"Hol van az a fogyasztási szint, ami fölött már nem leszünk boldogabbak? Meglepően alacsonyan Takács-Sándor András...","id":"20250104_boldogsag-titka-kulcsa-fogyasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f6182ed-b24b-443a-8a1f-38582b77ff3e.jpg","index":0,"item":"9876243c-bcd8-4c76-a955-085ef0dd0b80","keywords":null,"link":"/elet/20250104_boldogsag-titka-kulcsa-fogyasztas","timestamp":"2025. január. 04. 05:50","title":"Tényleg kell az új kocsi vagy a nagyobb ház? – Az önkéntes egyszerűség lehet a boldog élet titka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a512c0fc-b418-4286-baa9-7186aa478cc6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A DK vezére úgy véli, az a dolguk, hogy kezdeményezzék az előrehozott választásokat, úgyhogy így tesznek. ","shortLead":"A DK vezére úgy véli, az a dolguk, hogy kezdeményezzék az előrehozott választásokat, úgyhogy így tesznek. ","id":"20250103_gyurcsany-ferenc-magyar-peter-elorehozott-valasztas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a512c0fc-b418-4286-baa9-7186aa478cc6.jpg","index":0,"item":"81c602b6-c76b-4eb7-bb68-ef9329c9727f","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_gyurcsany-ferenc-magyar-peter-elorehozott-valasztas-ebx","timestamp":"2025. január. 03. 14:19","title":"Magyar Péter után most Gyurcsány Ferenc is előrehozott választást akar, a DK kezdeményezi az Országgyűlés feloszlatását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8c30e08-512d-4790-9d15-4c343ba2fb7a","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Az országban háromnapos nemzeti gyászt hirdettek. A tragédia után felülvizsgálják a fegyverbirtoklásról szóló törvényt.","shortLead":"Az országban háromnapos nemzeti gyászt hirdettek. A tragédia után felülvizsgálják a fegyverbirtoklásról szóló törvényt.","id":"20250102_montenegro-amokfuto-cetinje-tizenket-halalos-aldozat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8c30e08-512d-4790-9d15-4c343ba2fb7a.jpg","index":0,"item":"07790e0c-16df-4c8a-baee-c11220933664","keywords":null,"link":"/vilag/20250102_montenegro-amokfuto-cetinje-tizenket-halalos-aldozat","timestamp":"2025. január. 02. 12:14","title":"Tizenkét halálos áldozata van a montenegrói férfi ámokfutásának, köztük két gyerek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a21bf584-a827-4081-b0d8-1d3817808196","c_author":"Matalin Dóra","category":"360","description":"A fejlett világban az emberek a szükségleteiknél többet vásárolnak. Miért viselkednek így, és milyen következményei vannak a túlfogyasztásnak? – erről szól a Netflix dokumentumfilmje, amelyben jelentős szerepet kap a mesterséges intelligencia.","shortLead":"A fejlett világban az emberek a szükségleteiknél többet vásárolnak. Miért viselkednek így, és milyen következményei...","id":"20250102_hvg-netflix-a-shopping-osszeeskuves-dokumentumfilm-tulfogyasztas-szemet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a21bf584-a827-4081-b0d8-1d3817808196.jpg","index":0,"item":"80f59c90-82c1-4821-a8a2-66261e5a6e6d","keywords":null,"link":"/360/20250102_hvg-netflix-a-shopping-osszeeskuves-dokumentumfilm-tulfogyasztas-szemet","timestamp":"2025. január. 02. 19:30","title":"Higgyünk MI-Sachának? Nem tesz jót a Netflix kreatív filmjének a mesterséges intelligencia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9152044a-a958-43c9-9036-02d65f60acd7","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Több vonalon is műszaki hibák nehezítik a közlekedést, Piliscsaba és Esztergom között vonatok helyett buszok járnak.","shortLead":"Több vonalon is műszaki hibák nehezítik a közlekedést, Piliscsaba és Esztergom között vonatok helyett buszok járnak.","id":"20250102_mav-vonat-jarmuhiba-biztositoberendezes-kozlekedes-fennakadas-lazar-janos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9152044a-a958-43c9-9036-02d65f60acd7.jpg","index":0,"item":"aa2236b2-8811-46cd-b195-a6da039ab49c","keywords":null,"link":"/kkv/20250102_mav-vonat-jarmuhiba-biztositoberendezes-kozlekedes-fennakadas-lazar-janos","timestamp":"2025. január. 02. 09:49","title":"Elég rosszul indult a MÁV-nak az új év első munkanapja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1285511c-2be9-4c79-8151-5ddd2343b1e5","c_author":"Ballai Vince","category":"kkv","description":"Alig egy napot élt meg a Halászbástya elé felállított kordon, amivel a bevételeit növelte volna a Budavári Önkormányzat. A pesti panorámát gyászosan fekete leplekkel eltakaró lezárást akkora felháborodás övezte, hogy a felállításáról szóló önkormányzati javaslatot eredetileg jegyző Böröcz László I. kerületi polgármester egy nap után eltávolíttatta. De mivel járhatott volna, ha marad, és milyen problémákra hívja fel a figyelmet a történet?","shortLead":"Alig egy napot élt meg a Halászbástya elé felállított kordon, amivel a bevételeit növelte volna a Budavári...","id":"20250103_fizetos-halaszbastya-kordon-turizmus-budavari-onkormanyzat-idegenvezetok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1285511c-2be9-4c79-8151-5ddd2343b1e5.jpg","index":0,"item":"e54a8b81-74a5-4eba-aed7-53dbb3107474","keywords":null,"link":"/kkv/20250103_fizetos-halaszbastya-kordon-turizmus-budavari-onkormanyzat-idegenvezetok-ebx","timestamp":"2025. január. 03. 16:30","title":"Az Instagram-mennyországot fenyegette a Halászbástya kordonja, de hiába bontották le gyorsan, így is okozhatott károkat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ennél egyszerűbb és nagyszerűbb autót nem kívánhat senki. Egy mozdulattal hátradobjuk a tetőt, beröffentjük a motort, kövér gázzal és riszáló fenékkel nekiszaladunk a világnak. Ha nem lenne család és nem lenne munka, még mindig tartana a félmeztelen rohanás. Születésnapos a Mazda MX-5, ünnepeljük együtt.
20 év nagy idő egy autómodell életében, de a Mazda MX-5 nem öregedett egy szemernyit sem. Ugyanolyan üde, fiatalos és pajzán, mint amilyen volt a kilencvenes években. Változtak a fényszórók, az idomok, modernebbek és erősebbek a motorok, a fékek, a futómű. ESP vigyáz, hogy ne forduljunk fel, benzint is kevesebbet eszik. De a lényeg változatlan: hátsókerekes érzéki kabrió, feszes futóművel, atompontos váltóval és könyörtelenül közvetlen kormányművel. A Mazda MX-5 legális drog: betelni nem lehet vele, leszokni róla lehetetlen. Ha lenne pénzem, azonnal megvenném ezt a sorszámozott modellt.
Autómenedzser.hu
Tesztautónk egy 2000-es jubileumi sorozat 1195. tagja, belépő egy olyan klubba, ahol mindenki vidám, mindenki vigyorog. A sorszámozott élményautót nem tízmilliókért kínálják, csak pár százezer forint felára egy normál vászontetős változathoz képest. 1,8-as, 125 lovas motor hajtja a piros ördögöt, a jubileumi felszereltségbe az alábbi extrák tartoznak: ködfényszórók elöl, bőrkormány és sebességváltó gomb, króm első légbeömlő keret, fényszóró keret, kilincsek és ködfényszóró keret, alumínium pedál szett, 17 hüvelykes felnik, színrefújt bukócső borítás, 20th Anniversary szőnyegek, az autó fényezésének megfelelő szegéllyel, 20th Anniversary logó ezüst színű, sorszámmal, küszöblécre illesztve (sorszám 1195), 20th Anniversary logók kívül oldalt, az oldalsó jelzőlámpa felett, manuális légkondicionáló, toronymerevítő. Mindez 6,446 millió forintért.
Az első öt kedvenc autóm között még mindig ott van bebetonozva a Mazda MX-5 kabrió, az autó, amely a legkevesebb pénzért a legnagyobb élvezetet nyújtja. Nem közlekedési eszköz, maga az út a gyönyörhöz. Újra szerelmes lettem ebbe az autóba, a kis piros dög megmérgezte a szívemet.
Vezetni tudni kell az MX-5-öt, még a legkisebb motorral is fickándozik a kezünkben, két kézzel, szoros fogással kormányozzuk, hogy féken tartsuk szilaj ösztöneit. A legkisebb kormánymozdulatra is örömmel reagál, imádtam bevágni a kanyarokat, kipördülni a körforgalomban, csikorgó kerekekkel kitörni a kereszteződésekből. Autópályán picit visszafogottabb viselkedést kíván az autó, precíz és megfontolt irányítást, az M0-ás betonfala mellett legkisebb félrenézést, egykezes kormányfogást is büntet.
Autómenedzser.hu
Futóműve kemény, de nem rázza le a vesénket, hangja bódító. Ritkán engedtem 5000 fordulat fölé a motort, alatta is eléggé gyors, a piros mezőben már nagyon üvölt. A motorhang vérpezsdítő, szinte a hátsó tengelyen ülünk, nyitott tetővel eggyé válunk a környezettel, érezzük, megéljük a külvilágot. Illatok, bűz, a természet titkos hangjai tárulnak érzékeink elé. Néha egy-egy bogarat is lenyelünk, tűz ránk a nap, permetez az eső. Autópálya-tempóig elviselhető a nyitott tető, igaz engem nem érdekel a szél, a bűz, a hideg. A csomagtartó 150 literje pont elég két főre, tetszik puritánsága, nincs bélelve a teteje, tompa puffanása klasszikus autókat idéz, amikor még a kocsi lemezből volt és nem műanyagból. Belseje is egyszerű, nyújtott lábakkal vezetünk, kézre áll minden, manuális a klíma, gyengén szól az alap rádió. A komolyabb felszereltség bőrkárpittal, Bose hangrendszerrel, ülésfűtéssel kényeztet. De nekem elég a fapad.
Pár centivel az út fölött ülünk, alulról szemléljük a többi autóst. Néha - főleg, ha egy-egy Iveco Daily mászik ránk – félelmetes ez az érzés. Amikor az M0-áson kamionok közé szorultam be egy dugóban, bepánikoltam, a tetőt magamra húztam, mint egy burkot. Az MX-5 nem bírja a bezártságot, szabadnak született. Második autónak ezért nem ajánlott. Mindig ő lenne az első. Inkább otthon maradna a család.
Meglepő fogyasztással zárta a négyszáz kilométeres tesztet a Mazda MX-5: vegyes használatban, autópályán és városban egyaránt rendesen meghajtva csupán 7,3 liter benzint fogyasztott száz kilométerenként.
Eddig csak 260 lovas, aszfaltszaggató változatban volt kapható a Mazda hobbiterepjárója, a CX-7-es. Bár automatikus váltót még mindig nem rendelhetünk az autóhoz, újabb lökést adhat a sikerének, hogy izmos dízelmotorral is kapható. Tesztünk során kiderült, a Mazda nem áldozta fel a sportos vezetést a gazdaságosság oltárán, a CX-7 élményautó maradt és nem fogyaszt sokat.
Harmadik az isten igaza, három a magyar igazság. Pár héten belül a harmadik Mazda3-ast teszteljük, a kétliteres stop-startos szedán és a 260 lóerős izompacsirta MPS után ezúttal az 1,6 literes dízel változatban kerestük a boldogság titkát. És megtaláltuk az eddigi legkisebb fogyasztású Mazdát.
Két év alatt duplán kaszál a Mazda az MX-5-össel, a 2006-os modellévben bemutatott megújult kabriót idén az elektromos tetővel szerelt Roadster Coupéval egészítették ki. Az alapfelszereltség iPod-csatlakozóval, és Bose hangrendszerrel bővült.
Semmi bajom a Mazda3 szedánnal, de a kétliteres motor még az i-stoppal sem kellene: lomha és iszákos. Az autó az előnyére változott, sokkal szebb lett, mint versenytársaihoz szürkült elődje. A négyajtós változat erősen emlékeztet a hatosra.
Brutális külseje ellenére kezes a legerősebb Mazda3-as, 260 lóereje tekintélyt parancsol az utakon, magas ára és hatalmas étvágya az ínyenceknek kedvez. Óvjuk és vigyázzunk rá, kihalóban lévő faj, a hot hatchek kora leáldozóban van.
A jót könnyű megszokni, a legjobbról nehéz lemondani. A benzines izom-Mazda után kissé halványan muzsikált a dízel tömegmodell, de ha nem a vezetési élményre tesszük a hangsúlyt, akkor a végső számadásnál nehéz lenne a döntés. Mazda6: benzinest vagy dízelt vegyünk? A négy- vagy ötajtós kérdésre egyértelmű a válasz.
Megkockáztatom: a Mazda MX-5 a világ legjobb hobbiautója. Ezzel a kijelentéssel nehéz vitatkozni, hisz az MX-5 izgalmas, vonzó, gyors, biztonságos, megbízható és olcsó. Egyszer az életben ki kell próbálni.
A Mazda fenegyereke, az RX-8-as erősebb változata után kellett egy kis idő, amíg alkalmazkodtam a Mazda legerősebb dízeljéhez, a 143 lovas kétezres motor adottságaihoz. A hatosban a zoom-zoom életérzést visszafogottabbra vették a tervezők, ez a gép a megfontolt, kiegyensúlyozott, nyugodt és bölcs középvezetők autója.