szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

4,2 millióért kínálja a Mazda megújult kisautóját, a TE Plus felszereltségben négy kerékre ható blokkolásgátlót...

 

4,2 millióért kínálja a Mazda megújult kisautóját, a TE Plus felszereltségben négy kerékre ható blokkolásgátlót, fékerőelosztót, vészfékrásegítőt és elektronikus menetstabilizátort, kipörgésgátlót, hat légzsákot, isofix gyerekülés rögzítő pontokat, esőérzékelő ablaktörlőt, fényérzékeny lámpákat (szürkületben nem kapcsolódik fel), ködfényszórót, fűthető és elektromosan behajtható visszapillantó tükröket, ülésfűtést, automatikus légkondicionálót, elektromos ablakokat, osztottan dönthető hátsó üléstámlákat, kormányról vezérelhető mp3-as rádiót ad. Nagyjából benne van minden, ami a biztonságos és kényelmes autózáshoz kell. Az, hogy csak vészkerékre támaszkodhatunk defekt esetén, már legyen annak a baja, aki a szép felnikkel kátyúkon át száguldozik. Nincs ezzel baj, a gyártók szeretik megspórolni a helyet a csomagok számára. Még mindig jobb, mintha a kompresszoros, defektjavító megoldásra lennénk kényszerítve.

bcs

Az autó orrán és fenekén alig észrevehetőek a változások, a beltér csinosabb lett. Nem szép most sem, de mindenképpen praktikusabb, egyszerűbb és tetszetősebb, mint az elődben. A kormány túl direkt, kikanyarodáskor félő, hogy nem találjuk el az útpályát, az ötsebességes váltó azonban a Mazdától megszokottan pontos, fegyelmezetten és rövid úton jár.

A belső anyagok olcsóságára és egyszerűségére utal, hogy a hirtelen jött nyári melegben állatkerti szagokkal telt meg az utastér (Enyhítésképpen megjegyzem, én is ludas vagyok, nem vettem észre ugyanis, hogy az utasülésen be volt kapcsolva az ülésfűtés. Addig nem is tudtam, hogy van ilyen a kocsiban, amíg nem szólt a fiam, hogy megsül.). Bio gazdálkodó parasztként éreztem magam, de ez nem rontotta egyáltalán az önbecsülésemet és az autóról alkotott összképet sem. Pár hűvösebb nap után visszavonultak a szagok, a hirtelen haragú tavaszi szellő kitessékelte őket.

bcs

Az ezerháromszáznegyvenkilenc köbcentis motor erősebb változata dolgozott a tesztautóban, 84 lóereje (két lóerővel gyengébb és 7 tizeddel lassabban gyorsul százra, mint a korábbi Euro 4-es) átlagos menetteljesítményeket ígért, nem is csalódtam benne sem a javára, sem a hátrányára nem tehetek megjegyzést. Hozza, amit elvárnak tőle, városban kifejezetten dinamikus, autópályán egy-egy előzés belefér, de bérelt helye a külső sávban van. Széllökésekre érzékeny, vezetővel alig több, mint egy tonna a tömege.  Ajánlott kétkezes kormányzása, a futóművet megvezetik az úthibák. Kanyarban is kisautósan viselkedik, sportosságot ne várjunk tőle, inkább mérsékeljük a kanyarsebességet.

A kettes Mazdának lelke van. Amikor épp azon morfondíroztam magamban, miért nem szeretem már a kisautókat, miért kényelmesedtem ennyire el, a kákán is csomót keresve, akkor fogta magát a Mazda és az egyik tároló fiókocskából kidobta a diktafonomat, mintegy jelezve, hogy ő nem tartozik az átlagos kisautók közé. A hisztije nem győzött meg, kisautót az vegyen, akinek nincs családja, vagy van másik autója, és aki a lakóhelye határait csak cunamiriadó esetén hagyja el.

Fogyasztása nem terheli meg a pénztárcánkat, a hatszáz kilométeres teszt során 6,1 literes átlagot mértünk, vegyes, főleg elővárosi-városi használat során. A csomagtartó nem cáfolja meg kisautós mivoltát, ahogy a beltér sem bőkezű az utasokkal. Magam mögé befértem, de kényelmet nem kaptam.

 

[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]

 

További képek a galériában
bcs
Mazda 2 1,3 TE Plus
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)1349
Környezetvédelmi besorolásEURO 5
Max. teljesítmény lóerő84 lóerő 6000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm121 Nm 3500-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)2490
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)3920/1695/1475
Csomagtér250-787 liter
Saját tömeg (kg)1035
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)172
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h13,6
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi6,4
Országúti4,3
Vegyes5,1
Tesztfogyasztás6,1
CO2 kibocsátás (g/km)119
ÁRA A tesztelt autó ára 4,199 millió forint

 

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Mazda 6 kombi teszt

Néhány hete teszteltük az új hatos benzines csúcsváltozatát és a dízelt is faggattuk, így most csupán a kombilét...

automenedzser.hu Autó

Mazda3 MPS teszt: le a vagyonadóval!

A fedélzeti számítógép zoom-zom felirattal fogad, bejelentkezik a Bose hifi, azt gyorsan lehalkítom, majd hallgatom a...

automenedzser.hu Autó

Mazda3 teszt: nem veti meg a benzint

Ideális minőségi cégautó a Mazda3, de amióta 1,6 liternél húzták meg a határt, jobban járnak a cégek, ha a kisebb...