Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8dce845d-5ad0-45ec-b32b-cf866bfe6a87","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Több százan vonultak utcára az északi Bét Lahíjában.","shortLead":"Több százan vonultak utcára az északi Bét Lahíjában.","id":"20250417_gazai-ovezet-tuntetes-hamasz-haboru-terror","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8dce845d-5ad0-45ec-b32b-cf866bfe6a87.jpg","index":0,"item":"dcce3fff-7f08-40f9-9cf0-ae10efc60d54","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_gazai-ovezet-tuntetes-hamasz-haboru-terror","timestamp":"2025. április. 17. 10:37","title":"A Hamász és a háború ellen tüntettek a Gázai övezetben – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"490589f8-7789-4b7c-bbba-37c18b92ecd6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Venom F5 eddig sem volt gyenge, de az Evolution csomag megint egy másik szint. ","shortLead":"A Venom F5 eddig sem volt gyenge, de az Evolution csomag megint egy másik szint. ","id":"20250417_2031-loero-Hennessey-Venom-F5-Evolution","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/490589f8-7789-4b7c-bbba-37c18b92ecd6.jpg","index":0,"item":"a400dca2-6f08-4a83-ae82-4efe81e6142b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_2031-loero-Hennessey-Venom-F5-Evolution","timestamp":"2025. április. 17. 20:20","title":"2031 lóerő, villany nélkül – itt a világ legerősebb belső égésű motoros autója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fd049432-8c6d-4190-92c2-fce8124cd4cc","c_author":"Csizmadia Ervin","category":"360","description":"Deák Ferenc Húsvéti cikke volt a kiegyezés nyitánya, százhatvan évvel a megjelenése után a mai magyar politika viszonyaira is érvényes, amit akkor a “haza bölcse” az együttműködés esélyeiről mond. Vélemény.","shortLead":"Deák Ferenc Húsvéti cikke volt a kiegyezés nyitánya, százhatvan évvel a megjelenése után a mai magyar politika...","id":"20250416_Deak-Ferenc-husveti-cikk-kiegyezes-csizmadia-ervin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fd049432-8c6d-4190-92c2-fce8124cd4cc.jpg","index":0,"item":"1c076ab6-20b7-40e5-98d6-9477223019a2","keywords":null,"link":"/360/20250416_Deak-Ferenc-husveti-cikk-kiegyezes-csizmadia-ervin","timestamp":"2025. április. 16. 16:00","title":"Deák Ferenc, a régi és a mai magyar politika: aktuális-e ma a Húsvéti cikk, és ha igen, hogyan?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"021d8ad2-5a4e-4a15-ad15-f45a3f5c8310","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A K2-18b nevű exobolygó légkörében olyan kémiai anyagot találtak a Cambridge-i Egyetem tudósai, amit a Földön csak az óceánban lévő mikroorganizmusok termelnek meg.","shortLead":"A K2-18b nevű exobolygó légkörében olyan kémiai anyagot találtak a Cambridge-i Egyetem tudósai, amit a Földön csak...","id":"20250417_k2-18b-exobolygo-idegen-elet-foldon-kivuli-elet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/021d8ad2-5a4e-4a15-ad15-f45a3f5c8310.jpg","index":0,"item":"8e0c71cd-9036-4b60-b153-e30695a94896","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_k2-18b-exobolygo-idegen-elet-foldon-kivuli-elet","timestamp":"2025. április. 17. 10:59","title":"Az élet nyomaira bukkanhattak egy idegen bolygón, 124 fényévre a Földtől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b0d1755-7404-440c-b24b-1e23cc4480bc","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Marija Zaharova külügyi szóvivő közölte, hogy ha Taurus rakétákkal hajtanak végre támadásokat az orosz közlekedésinfrastruktúra ellen, Németországot az ukrajnai konfliktus résztvevőjének fogják tekinteni.","shortLead":"Marija Zaharova külügyi szóvivő közölte, hogy ha Taurus rakétákkal hajtanak végre támadásokat az orosz...","id":"20250417_merz-taurus-ukranok-zaharova-fenyegetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b0d1755-7404-440c-b24b-1e23cc4480bc.jpg","index":0,"item":"034a140b-7296-41e6-bbad-ce3b70b356e3","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_merz-taurus-ukranok-zaharova-fenyegetes","timestamp":"2025. április. 17. 17:37","title":"Fenyegetőzéssel reagált az orosz külügy Merz bejelentésére, hogy Taurus rakétákat küldene Kijevnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fbc8e8bb-baa4-4734-8b27-97e0063c8d7b","c_author":"Somfai Dávid","category":"kkv","description":"Egy cégvezetőtől „lélegeztetőmaszkok” beszerzéséhez kért támogatást az Országos Mentőszolgálat Alapítvány. Az Országos Mentőszolgálat szerint azonban ez nem azt jelenti, hogy ne rendelkeznének minden szükséges felszereléssel. ","shortLead":"Egy cégvezetőtől „lélegeztetőmaszkok” beszerzéséhez kért támogatást az Országos Mentőszolgálat Alapítvány. Az Országos...","id":"20250416_Gyujtenek-a-mentoknek-de-nem-alapfelszerelesre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fbc8e8bb-baa4-4734-8b27-97e0063c8d7b.jpg","index":0,"item":"119dd4ce-9512-424f-9ffc-36e280ddb7a8","keywords":null,"link":"/kkv/20250416_Gyujtenek-a-mentoknek-de-nem-alapfelszerelesre","timestamp":"2025. április. 16. 17:02","title":"Cégeket keresett meg a mentősöket segítő alapítvány, hogy „hasznos kiegészítő” felszereléseket tudjanak vásárolni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"adcfc930-ceb4-4953-a066-0175b3c72e32","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszter szerint következhet a jólét és a normalitás programja. ","shortLead":"A miniszter szerint következhet a jólét és a normalitás programja. ","id":"20250417_Ulesezett-a-kormany-Lazar-Janos-szerint-vegeztek-a-nagytakaritassal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/adcfc930-ceb4-4953-a066-0175b3c72e32.jpg","index":0,"item":"43d12816-e69b-4f4e-9799-da1ddc6ed780","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_Ulesezett-a-kormany-Lazar-Janos-szerint-vegeztek-a-nagytakaritassal","timestamp":"2025. április. 17. 12:18","title":"Ülésezett a kormány, Lázár János szerint végeztek a nagytakarítással","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed680962-953c-4897-a65f-9ded51305b42","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Álmaikat kergetve, agrármérnökként, de zöldségtermesztéshez zöldfülűen költöztek vidékre, hogy ökogazdálkodásba vágjanak Dezsény Zoltánék. Közel tíz év megfeszített munkája után állt össze kis léptékű, vegyes ökológiai zöldségtermesztéssel foglalkozó kertészetük. A társalapító nem rejti véka alá, hogy vannak buktatók, és hogy a munka összetettségéhez képest szerény a jövedelem, mégsem elégedetlen. „Magával ragadott a szabadság és a teremtést magában hordozó életforma” – mondja. Egy adás (nem csak) azoknak, akik vidéken gazdálkodva kezdenének új életet. ","shortLead":"Álmaikat kergetve, agrármérnökként, de zöldségtermesztéshez zöldfülűen költöztek vidékre, hogy ökogazdálkodásba...","id":"20250416_zcast-podcast-okologiai-gazdalkodas-videki-ujrakezdes-magosvolgy-dezseny-zoltan-kozossegi-mezogazdasag-zoldsegtermesztes-tereny-nograd-cserhat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed680962-953c-4897-a65f-9ded51305b42.jpg","index":0,"item":"c0945567-dfb4-4aa7-a941-89d89060291e","keywords":null,"link":"/zhvg/20250416_zcast-podcast-okologiai-gazdalkodas-videki-ujrakezdes-magosvolgy-dezseny-zoltan-kozossegi-mezogazdasag-zoldsegtermesztes-tereny-nograd-cserhat","timestamp":"2025. április. 16. 17:55","title":"zCast: Újrakezdenél vidéken? Egy sikeres ökogazdaság mutatja meg, hogyan érdemes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kisautóból van dögivel. A versenytársaktól nehezen különböztetik meg magukat a gyártók, a Seatra még régen ráaggatták a sportos, emocionális jelzőket. És mit szóljon mindehhez az Ibiza? Bárhogy méregetjük, sem nem sportos, sem nem izgalmas a kocsi - bár más baja nincs. Az importőr ezt a helyzetet csinos felszereltséggel kívánja megoldani: sportosságot és emóciókat kínál felárért.
Erre szolgál a Copa elnevezés, csak tudnám, hogy ezzel melyik jelzőt lövik ki? A dinamikát vagy az emóciót? Szerintem az utóbbit, a tesztautó felszereltsége ráadásul nem is Copa, amely most akciós, hanem Style Copa. A stílusosság ára az 1,2 literes alapautóhoz képest 1,5 millió forint, de ebben benne van az erősebb motor és a DSG-váltó felára is. Az alapfelszereltséghez képest a Style Copa elektronikus klímaberendezést kínál, Bluetooth-kihangosítót, multifunkciós bőrkormányt rádió- és telefon kezelőszervekkel a kormány alatt, sötétített üvegezést a B oszloptól, könnyűfém keréktárcsákat, USB-csatlakozást, esőérzékelős ablaktörlő és automatikusan elsötétedő tükör, Copa logó az első ajtókon (csak a csomag kb. 170 ezer forintért választható más motorokhoz is).
bcs
Műszakilag tökéletes párosítás az 1,2 literes turbómotor és a hétsebességes duplakuplungos váltó - a VW-csoport két telitalálatos termékét hangolták össze a kis spanyol motorházteteje alatt. A 175 Nm-es csúcsnyomatékot már 1550-es percenkénti fordulatnál leadja, a maximális teljesítmény eléréséhez 5000-es fordulatra kell kergetni a motort.
Szereti a kicsike a pörgést, amíg le nem esett a hó, csak úgy cikáztam vele a sávok és a települések között. Bátorsággal ki lehet csalni belőle a kisördögöt, a lökhárító mögé bújtatott kipufogónak hangja azonban nincs. Hergelve még morog, S fokozatban azonban csak süvít a motor, lassuláskor pedig olyan a hangja, mintha trolibuszon ülnénk. Azt hittem először, hogy az akksikat tölti vissza, de nem, ilyen a gép hangja. Imádtam taposni a gázt, néha sok is volt, egyszer alig tudtam megállni a zebra előtt. Akkorát csúszott a kocsi, hogy utána kénytelen voltam visszafogni magam és normálisan közlekedni. (Csak ezért nem tapostam ki a belét.)
Hetedik fokozatban 90 kilométer/órás sebességnél kétezret, 100-nál 2200-at,110-nél 2400-at, 120-nál 2500-at, 130-nál 2800-at forog percenként a főtengely, 140-nél már háromezret. Hiányoltam (vagyis nem én, csak a bennem rejtőzködő környezetvédő) a start-stop rendszert, de a hamarosan érkező ráncfelvarrott Ibizában ehhez a konstrukcióhoz alapból adják majd.
A DSG-től féltem egy kicsit a havazásban, de finom gázadásra szépen kapcsolgat anélkül, hogy kihúzatná a motort, így dacára annak, hogy nem volt benne ESP eseménytelen volt a teszt. A kettős tengelykapcsolós sebességváltó nemcsak egy automatikus egység kényelmét kínálja, de gazdaságos is, a 440 kilométeres próba során a tesztautónk téli- és hajtós üzemben 7,3 litert fogyasztott 100 kilométerenként. Ez az érték két literrel magasabb a gyári vegyes adatnál, de ezt már megszokhattuk.
A műszerfalhoz hasonlóan a kijelző órák grafikája is egyszerű, ám túl mélyen ülnek, esti megvilágításban nehezen olvasható le, épp mennyivel hajtunk. Az ülés közel van az úthoz, kényelmes. Hátul kisautóhoz mérten szűkös a hely és a csomagtartó sem lep meg hatalmas méreteivel.
Futóműve kemény, minden úthibát tudtunkra ad, a kormány precíz, a fékek erősek. Az Ibiza fordulóköre 15-ös kerékkel is nagy, ahol a hasonló méretű Fabiával könnyedén manővereztem, ott az Ibizával kínlódtam. Igaz, lehet, hogy a rutin az oka.
Nem tüzet okád, de nem is kormoz a Seat Leon Ecomotive. A cégautós erények mellett a különleges változat alacsony fogyasztással kecsegtet. Mindez nem megy a kényelem és a dinamika rovására.
Nem szégyelli izmait a Leon Cupra R, és az sem ébreszt benne kisebbrendűségi érzést, hogy genetikailag közeli rokonai – a Golf R és az S3 – sokkal díszesebb öltözetben mutatkoznak és tapadásukról Haldex-összkerékhajtás gondoskodik. Egyáltalán nem érzi tehernek az első kerekekre zúduló 265 lóerőt, igaz, természete miatt padlógázhoz csak végső esetben ajánlatos folyamodni. Csak a legvégső esetben. Olyankor szelídségét levetkőzve Hulkként tépi szét az aszfaltot. Legény legyen ilyenkor a talpán, aki képes megzabolázni.
Nem a magyar piacra készült, pedig jó lenne, ha egyesek lecserélnék az Audikat Exeókra. Igaz, túl sokat nem spórolnának vele, a Seat Exeo kombi alig két millió forinttal olcsóbb, mint az Audi A4 Avant. De jól felextrázva is megúszható 10 millió forint alatt.
Szerettem volna látni az arcát annak a két szlovák testvéremnek, akik megpróbáltak kétoldalról lenyomni a Hungária körúton valamelyik este. Esélyük sem volt. A kis Seat könnyedén hagyta faképnél a hathengeres turbódízel ML-osztályosokat. Nem egy, nem két és nem három lámpánál. Még arra sem volt időm, hogy rájuk mosolyogjak. Tetszettek volna inkább Seat Ibiza SC Cupra Bocanegrát venni.
Látványosan más, mint a többi. Városban lehet vele pattogni, ám az autópályán nem segít a tuningruha, erőtlen és rugalmatlan, de legalább szép. Előjáték az Ibiza Cuprához. Reméljük lesz az is.
Összkerékhajtással is rendelhető Magyarországon a Seat népszerű egyterűje, az Alhambra. A nemzetközi menetpróbán izgalmas és veszélyes kanyarokban bizonyította rátermettségét és időjárás-állóságát. Bónuszként kipróbáltuk a kétliteres dízelmotor takarékos, 115 lovas változatát is, amelyet adókedvezmény hiányában hazánkban nem forgalmaznak.
A 2008-ig gyártott Audi A4-es feltámadt poraiból és spanyolos köntösben, Seat márkajelzés alatt kelleti magát a flottapiacon. Okos és költséghatékony döntés, főleg a válság éveiben. A Seat Exeo 1,6 literes benzinmotorral is vásárolható, de hamarosan kétliteres, 120 lovas dízel is érkezik. Nálunk a 143 lovas kétliteres dízel járt.
Good stuff, azaz jó cucc a neve a Seat Leon új felszereltségének. A Reference szintnél hetvenezer forinttal drágább, de hasznos és praktikus dolgokat tartalmaz, igazi cégautós csomag.
A Volkswagen-csoportnál nem vesztegették az időt, az új Sharan bemutatása után nem sokkal már az ikertestvérét, a Seat Alhambrát is kipróbálhattuk. A nemzetközi menetpróbán csak az volt a kérdés, hogy miért venné valaki inkább ezt az autót a kisebb presztízst hordozó emblémával.