Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2cf3920a-1a1f-497f-b4d7-880729f37b5f","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"2024 októberében a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken közel 1,5 millió vendég összesen 3,4 millió vendégéjszakát töltött el. Ez a vendégek számára vetítve 15, míg a vendégéjszakák esetében 8,5 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit – írja jelentésében a KSH.","shortLead":"2024 októberében a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken közel 1,5 millió vendég összesen 3,4...","id":"20241128_ksh-turizmus-oktober-vendegejszakak-szama-fellendules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2cf3920a-1a1f-497f-b4d7-880729f37b5f.jpg","index":0,"item":"b771cb50-6d13-4998-be79-ab26d968f1e0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241128_ksh-turizmus-oktober-vendegejszakak-szama-fellendules","timestamp":"2024. november. 28. 08:30","title":"Jelentősen fellendült októberben a turizmus, 15 százalékkal több volt a vendég, mint tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"917ff53d-fbad-4ca0-815f-cda7550bf9cc","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Mitsubishi Space Star nem túl modern és elég fapados, de a legolcsóbban benne érezhető az a bizonyos “új autó illat”.","shortLead":"A Mitsubishi Space Star nem túl modern és elég fapados, de a legolcsóbban benne érezhető az a bizonyos “új autó...","id":"20241129_boven-5-millio-forint-alatt-legolcsobb-uj-auto-magyarorszagon-mitsubishi-space-star","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/917ff53d-fbad-4ca0-815f-cda7550bf9cc.jpg","index":0,"item":"fb00fe9c-7b08-407c-868a-10eeb9d2e243","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_boven-5-millio-forint-alatt-legolcsobb-uj-auto-magyarorszagon-mitsubishi-space-star","timestamp":"2024. november. 29. 06:41","title":"Bőven 5 millió forint alatt: ez most a legolcsóbb új autó Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7daf1477-bcb3-4174-8361-28e50e5e5884","c_author":"HVG","category":"360","description":"A BME lett a legjobb egyetem a HVG legfrissebb felsőoktatási rangsorában. A sokféle metszetben elkészített toplistákon szereplő intézmények vezetői sérelmezik az oktatási és tudományos Huxitot, és leghőbb vágyuk, hogy bekerüljenek a nemzetközi ligákba.","shortLead":"A BME lett a legjobb egyetem a HVG legfrissebb felsőoktatási rangsorában. A sokféle metszetben elkészített toplistákon...","id":"20241128_hvg-diploma-2025-egyetemi-rangsor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7daf1477-bcb3-4174-8361-28e50e5e5884.jpg","index":0,"item":"4a336d29-f3f1-4d25-80e1-97ab2be9a387","keywords":null,"link":"/360/20241128_hvg-diploma-2025-egyetemi-rangsor","timestamp":"2024. november. 28. 19:00","title":"Helycsere a HVG egyetemi rangsorának élén: a BME megelőzte az ELTE-t, felért a dobogóra az SZTE","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6cf2fe82-35a4-4433-9ea0-33bfd2e7eeb7","c_author":"Kuglics Sarolta (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Üres papírlapot mutatott fel és ahhoz hasonlította a magyar uniós elnökség tevékenységét a Baloldal társelnöke Strasbourgban. Megkérdeztük a pártokat, mit gondolnak a magyar kormány eddigi teljesítményéről, a megbízatásának végéhez közeledve.","shortLead":"Üres papírlapot mutatott fel és ahhoz hasonlította a magyar uniós elnökség tevékenységét a Baloldal társelnöke...","id":"20241128_unios_elnokseg_europai_parlament","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6cf2fe82-35a4-4433-9ea0-33bfd2e7eeb7.jpg","index":0,"item":"e149ea74-2e93-4073-94dc-d8c0449eb9ef","keywords":null,"link":"/eurologus/20241128_unios_elnokseg_europai_parlament","timestamp":"2024. november. 28. 05:45","title":"\"Szerencsére hamarosan vége van\" – európai pártvezetők értékelték a magyar uniós elnökséget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f3b567e-d718-4fbe-bec3-e3e6e1728cb9","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az orosz elnök azt állítja, ha tudta volna, hogy a német kancellár fél a kutyáktól, nem viszi magával Konit a tárgyalásukra.","shortLead":"Az orosz elnök azt állítja, ha tudta volna, hogy a német kancellár fél a kutyáktól, nem viszi magával Konit...","id":"20241129_Merkel-Putyin-Koni-labrador","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f3b567e-d718-4fbe-bec3-e3e6e1728cb9.jpg","index":0,"item":"02b56982-a01e-4d5d-92ed-57540f459f68","keywords":null,"link":"/elet/20241129_Merkel-Putyin-Koni-labrador","timestamp":"2024. november. 29. 17:23","title":"Putyin Merkelnek: Kérlek, bocsáss meg nekem, nem akartam fájdalmat okozni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de5b5c39-a2a4-4e47-9159-729e286347c0","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Nem sokkal korábban hasonló eset játszódott le a moszkvai svéd követségen is.","shortLead":"Nem sokkal korábban hasonló eset játszódott le a moszkvai svéd követségen is.","id":"20241129_stockholm-orosz-nagykovetseg-dron-festek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de5b5c39-a2a4-4e47-9159-729e286347c0.jpg","index":0,"item":"64221051-45b4-4e6b-8a50-0dafeec55c44","keywords":null,"link":"/vilag/20241129_stockholm-orosz-nagykovetseg-dron-festek","timestamp":"2024. november. 29. 17:57","title":"Drónról dobtak festéket a stockholmi orosz nagykövetségre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b062d670-43f5-4915-8d5f-d9ab7c1ccc97","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Péntekig kellett volna érvényesítenie az elnökválasztás első fordulójának eredményeit a román elnökválasztást, azonban úgy tűnik, hogy a testület megvárja az újraszámlálás végeredményét.","shortLead":"Péntekig kellett volna érvényesítenie az elnökválasztás első fordulójának eredményeit a román elnökválasztást, azonban...","id":"20241129_romania-valasztas-alkotmanybirosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b062d670-43f5-4915-8d5f-d9ab7c1ccc97.jpg","index":0,"item":"f416ff11-b778-4bd2-81a3-9e9c4df5150f","keywords":null,"link":"/vilag/20241129_romania-valasztas-alkotmanybirosag","timestamp":"2024. november. 29. 21:02","title":"A román alkotmánybíróság elhalasztotta az elnökválasztás eredményének érvényesítését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"40145e8e-e748-498a-b8b2-489e9e5046e7","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A jegybank cáfolta azt is, hogy Matolcsy el akarta volna lehetetleníteni Nagyot a távozása után.","shortLead":"A jegybank cáfolta azt is, hogy Matolcsy el akarta volna lehetetleníteni Nagyot a távozása után.","id":"20241128_mnb-matolcsy-gyorgy-nagy-marton-cafolat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/40145e8e-e748-498a-b8b2-489e9e5046e7.jpg","index":0,"item":"4e449258-a777-405b-a969-183f6f4c0862","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241128_mnb-matolcsy-gyorgy-nagy-marton-cafolat","timestamp":"2024. november. 28. 12:17","title":"Az MNB szerint Nagy Márton távozása mögött „elfogadhatatlan vezetői stílusa és jegybankárhoz méltatlan viselkedése” állt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kisautóból van dögivel. A versenytársaktól nehezen különböztetik meg magukat a gyártók, a Seatra még régen ráaggatták a sportos, emocionális jelzőket. És mit szóljon mindehhez az Ibiza? Bárhogy méregetjük, sem nem sportos, sem nem izgalmas a kocsi - bár más baja nincs. Az importőr ezt a helyzetet csinos felszereltséggel kívánja megoldani: sportosságot és emóciókat kínál felárért.
Erre szolgál a Copa elnevezés, csak tudnám, hogy ezzel melyik jelzőt lövik ki? A dinamikát vagy az emóciót? Szerintem az utóbbit, a tesztautó felszereltsége ráadásul nem is Copa, amely most akciós, hanem Style Copa. A stílusosság ára az 1,2 literes alapautóhoz képest 1,5 millió forint, de ebben benne van az erősebb motor és a DSG-váltó felára is. Az alapfelszereltséghez képest a Style Copa elektronikus klímaberendezést kínál, Bluetooth-kihangosítót, multifunkciós bőrkormányt rádió- és telefon kezelőszervekkel a kormány alatt, sötétített üvegezést a B oszloptól, könnyűfém keréktárcsákat, USB-csatlakozást, esőérzékelős ablaktörlő és automatikusan elsötétedő tükör, Copa logó az első ajtókon (csak a csomag kb. 170 ezer forintért választható más motorokhoz is).
bcs
Műszakilag tökéletes párosítás az 1,2 literes turbómotor és a hétsebességes duplakuplungos váltó - a VW-csoport két telitalálatos termékét hangolták össze a kis spanyol motorházteteje alatt. A 175 Nm-es csúcsnyomatékot már 1550-es percenkénti fordulatnál leadja, a maximális teljesítmény eléréséhez 5000-es fordulatra kell kergetni a motort.
Szereti a kicsike a pörgést, amíg le nem esett a hó, csak úgy cikáztam vele a sávok és a települések között. Bátorsággal ki lehet csalni belőle a kisördögöt, a lökhárító mögé bújtatott kipufogónak hangja azonban nincs. Hergelve még morog, S fokozatban azonban csak süvít a motor, lassuláskor pedig olyan a hangja, mintha trolibuszon ülnénk. Azt hittem először, hogy az akksikat tölti vissza, de nem, ilyen a gép hangja. Imádtam taposni a gázt, néha sok is volt, egyszer alig tudtam megállni a zebra előtt. Akkorát csúszott a kocsi, hogy utána kénytelen voltam visszafogni magam és normálisan közlekedni. (Csak ezért nem tapostam ki a belét.)
Hetedik fokozatban 90 kilométer/órás sebességnél kétezret, 100-nál 2200-at,110-nél 2400-at, 120-nál 2500-at, 130-nál 2800-at forog percenként a főtengely, 140-nél már háromezret. Hiányoltam (vagyis nem én, csak a bennem rejtőzködő környezetvédő) a start-stop rendszert, de a hamarosan érkező ráncfelvarrott Ibizában ehhez a konstrukcióhoz alapból adják majd.
A DSG-től féltem egy kicsit a havazásban, de finom gázadásra szépen kapcsolgat anélkül, hogy kihúzatná a motort, így dacára annak, hogy nem volt benne ESP eseménytelen volt a teszt. A kettős tengelykapcsolós sebességváltó nemcsak egy automatikus egység kényelmét kínálja, de gazdaságos is, a 440 kilométeres próba során a tesztautónk téli- és hajtós üzemben 7,3 litert fogyasztott 100 kilométerenként. Ez az érték két literrel magasabb a gyári vegyes adatnál, de ezt már megszokhattuk.
A műszerfalhoz hasonlóan a kijelző órák grafikája is egyszerű, ám túl mélyen ülnek, esti megvilágításban nehezen olvasható le, épp mennyivel hajtunk. Az ülés közel van az úthoz, kényelmes. Hátul kisautóhoz mérten szűkös a hely és a csomagtartó sem lep meg hatalmas méreteivel.
Futóműve kemény, minden úthibát tudtunkra ad, a kormány precíz, a fékek erősek. Az Ibiza fordulóköre 15-ös kerékkel is nagy, ahol a hasonló méretű Fabiával könnyedén manővereztem, ott az Ibizával kínlódtam. Igaz, lehet, hogy a rutin az oka.
Nem tüzet okád, de nem is kormoz a Seat Leon Ecomotive. A cégautós erények mellett a különleges változat alacsony fogyasztással kecsegtet. Mindez nem megy a kényelem és a dinamika rovására.
Nem szégyelli izmait a Leon Cupra R, és az sem ébreszt benne kisebbrendűségi érzést, hogy genetikailag közeli rokonai – a Golf R és az S3 – sokkal díszesebb öltözetben mutatkoznak és tapadásukról Haldex-összkerékhajtás gondoskodik. Egyáltalán nem érzi tehernek az első kerekekre zúduló 265 lóerőt, igaz, természete miatt padlógázhoz csak végső esetben ajánlatos folyamodni. Csak a legvégső esetben. Olyankor szelídségét levetkőzve Hulkként tépi szét az aszfaltot. Legény legyen ilyenkor a talpán, aki képes megzabolázni.
Nem a magyar piacra készült, pedig jó lenne, ha egyesek lecserélnék az Audikat Exeókra. Igaz, túl sokat nem spórolnának vele, a Seat Exeo kombi alig két millió forinttal olcsóbb, mint az Audi A4 Avant. De jól felextrázva is megúszható 10 millió forint alatt.
Szerettem volna látni az arcát annak a két szlovák testvéremnek, akik megpróbáltak kétoldalról lenyomni a Hungária körúton valamelyik este. Esélyük sem volt. A kis Seat könnyedén hagyta faképnél a hathengeres turbódízel ML-osztályosokat. Nem egy, nem két és nem három lámpánál. Még arra sem volt időm, hogy rájuk mosolyogjak. Tetszettek volna inkább Seat Ibiza SC Cupra Bocanegrát venni.
Látványosan más, mint a többi. Városban lehet vele pattogni, ám az autópályán nem segít a tuningruha, erőtlen és rugalmatlan, de legalább szép. Előjáték az Ibiza Cuprához. Reméljük lesz az is.
Összkerékhajtással is rendelhető Magyarországon a Seat népszerű egyterűje, az Alhambra. A nemzetközi menetpróbán izgalmas és veszélyes kanyarokban bizonyította rátermettségét és időjárás-állóságát. Bónuszként kipróbáltuk a kétliteres dízelmotor takarékos, 115 lovas változatát is, amelyet adókedvezmény hiányában hazánkban nem forgalmaznak.
A 2008-ig gyártott Audi A4-es feltámadt poraiból és spanyolos köntösben, Seat márkajelzés alatt kelleti magát a flottapiacon. Okos és költséghatékony döntés, főleg a válság éveiben. A Seat Exeo 1,6 literes benzinmotorral is vásárolható, de hamarosan kétliteres, 120 lovas dízel is érkezik. Nálunk a 143 lovas kétliteres dízel járt.
Good stuff, azaz jó cucc a neve a Seat Leon új felszereltségének. A Reference szintnél hetvenezer forinttal drágább, de hasznos és praktikus dolgokat tartalmaz, igazi cégautós csomag.
A Volkswagen-csoportnál nem vesztegették az időt, az új Sharan bemutatása után nem sokkal már az ikertestvérét, a Seat Alhambrát is kipróbálhattuk. A nemzetközi menetpróbán csak az volt a kérdés, hogy miért venné valaki inkább ezt az autót a kisebb presztízst hordozó emblémával.