Megjöttek a Peugeot élményautói – 208 GTi és RCZ bemutató

Megjöttek a Peugeot élményautói – 208 GTi és RCZ bemutató

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
Demeter Péter

Egyszerre érkezett meg hozzánk a 208 GTi, a városi betyárkodó autó és a felfrissített sportkupé a RCZ. A tököli vezetéstechnikai centrumban tartott modell-bemutatón kipróbálhatták mindkettőt az újságírók, mielőtt élményautózást tartott nekik ifj. Tóth János.

A most bemutatkozó 208-as GTi-nek kéne továbbvinni a nem csak frázisként legendás 205 GTi örökét. A nyolcvanas évek kis izomsprintere, amelyet anno két féle motorral egy 1.9-es 130 lóerőssel és egy kisebb 1.6-literes 105 lóerőssel gyártottak, nagy kedvenc volt. Játékautó, erős motorral megfizethető áron.

Az újdonság szintén ezt az utat járná, még akkor is, ha már más szelek fújnak. A biztonság, a kifinomultság kerülnek előtérbe, ma már csak ezek után jöhet a „funfactor”. Persze ebből is akad elég, a 208 GTi teljesítményadatai igencsak meggyőzőek. Az 1160 kilogrammos, 1.6 literes, a BMW-vel közös fejlesztésű benzinmotor 5,8 LE/kg aránnyal rendelkezik, amely a 197 lóerő összteljesítményű autót 6,8 mp alatt gyorsítja 100-ra.

Képgaléria a két újdonság bemutatójáról.
©

A kocsi külsejében eltér, de szerencsére nem túlzóan a sima változatokétól. A fényszóróházat pepita motívum veszi körül, amely a kocsi tetején is megjelenik, ráadásul a napfénytetőn átlátszó megoldással. Persze van piros féknyereg, króm tükör és megnövelt nyomtáv is a széria változathoz képest. Mégis a legszebb a GTi felirta finom betűi a C-oszlopon.

A 200 lóerős, mérgezett kisautó megy is rendesen. A sarkokba kihelyezett kerekek révén nagyon jól kanyarodik minden helyzetben. A tököli pálya épített útvonalán, két húzósabb visszafordítóban és a kis sikánban is teljesen neutrálisan lehetett végig kanyarogni vele. A saját próba ellenére a sajtónap izgalmasabb része mégis egy próbakör "Janikával" a nyolcszoros magyar rali bajnokkal. Külön erre az alkalomra, saját maga által kibójázott pályán öt perc adatott megtapasztalni mit tud egy avatott tehetség. Érzésre, Janika kb. 70 százalékon autózva is 150 Km/h-ig gyorsított fel az egy kilométeres egyenes végére, mielőtt elhúzza balra a 208-ast. Élményszámba ment a két lassító is, amelyek, ha betonkockákból lennének visítanánk, szerencsére így, hogy csak műanyabóják, a kerülésük csak igazán élvezetes tapasztalat. Azt pedig mondani sem kell, itt nincs semmiféle fékcsikorgás, elforgó motor, erőlködés, mint odaát, ahol mi próbálgattuk a GTi-t.

A másik modell az RCZ, most faceliftje okán volt jelen. A Peugeot 2010-ben bemutatott sportkupéja, nagy kedvenc volt megjelenése idején, elnyerte a legrangosabb dizájn díjat a 'RedDot Awards'-ot is. A megújulás most a korábbi Peugeot 308-as stílusjegyeinek cseréjét jelenti leginkább. A modell megkapta az oroszlánosok nagy maszkját, a márkajelzés sem fekete alapon, hanem közvetlenül a motorháztetőn nyugszik mostantól. A kocsiban egyébként ugyanaz az 1.6 literes változó szelepvezérlésű turbómotor van 200 lóerővel, amely a 208 GTi-ben is. A hasonlóság itt nagyjából ki is merül, a vezetési élménye lényegesen eltér. A nagyobb tengelytávú, ám mélyebb súlypontú RCZ klasszikus roadsterként viselkedik, a kanyarokból kifelé érzi magát jobban és inkább az egyenesek kényelmes rohanására és a kevésbé szűk kanyarok meghúzására alkalmasabb.

Képek a tököli bemutatózásról.
©

A két modell közül nyilván az RCZ az, amely több fejtörést okoz a vásárlóknak. 8,2 millió forintos árról indulva egyáltalán nem számít a kategória drágaságának. Viszont az a réteg, amely ilyen kocsikra esküszik ritkán ijed meg még plusz 1,5-2 millió forinttól is akár és inkább mazsolázik a német sportautók közt. A 208-as GTi viszont alkalmas arra, hogy ne kizárólag második autóként csak puszta luxustárgyként vásároljuk. Az 5,88 millió forintos ár, valami ügyes nyíltvégű operatív lízinges megoldással nem is teszi vállalhatatlanná. A konkurencia a hamarosan kapható Renault Clio RS lesz 6,33 milliós, a Fiesta ST 6,19 milliós és az Opel Corsa OPC 6,02 milliós árral.