Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cbead63f-c604-4e55-bd10-b30a6d16f4e0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Diplomataautóként érkezett.","shortLead":"Diplomataautóként érkezett.","id":"20250522_Magyar-garazsban-bukkantak-ra-egy-ujallapotu-64-eves-Fiatra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cbead63f-c604-4e55-bd10-b30a6d16f4e0.jpg","index":0,"item":"b42aab9d-3c15-4152-8668-6898fc47a417","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_Magyar-garazsban-bukkantak-ra-egy-ujallapotu-64-eves-Fiatra","timestamp":"2025. május. 22. 08:21","title":"Ritkaság került elő egy kecskeméti garázsból: egy 64 éves Fiat új állapotban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"99d275a8-dfca-44ce-8479-b738780c5833","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A brit Surrey Egyetem kutatói olyan új akkumulátort fejlesztettek, ami képes megkötni a levegőben lévő szén-dioxidot.","shortLead":"A brit Surrey Egyetem kutatói olyan új akkumulátort fejlesztettek, ami képes megkötni a levegőben lévő szén-dioxidot.","id":"20250521_akkumulator-levego-megtisztitasa-szen-dioxid-eltavolitasa-litium-szen-dioxid","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/99d275a8-dfca-44ce-8479-b738780c5833.jpg","index":0,"item":"4880934a-fd41-47f1-a887-ac36eff77d46","keywords":null,"link":"/tudomany/20250521_akkumulator-levego-megtisztitasa-szen-dioxid-eltavolitasa-litium-szen-dioxid","timestamp":"2025. május. 21. 17:03","title":"Szén-dioxiddal megy az új akkumulátor, ilyen kerülhet a mobiljába, autójába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89e1f42c-4321-4732-a9d9-0b92e8fc0305","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Fiat Tris az olasz márka első háromkerekű villanyautója.","shortLead":"A Fiat Tris az olasz márka első háromkerekű villanyautója.","id":"20250522_12-loeros-cuki-aprosaggal-rukkolt-elo-a-fiat-tres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89e1f42c-4321-4732-a9d9-0b92e8fc0305.jpg","index":0,"item":"3a00ee15-f2af-4507-8bd9-0bb21f56d071","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_12-loeros-cuki-aprosaggal-rukkolt-elo-a-fiat-tres","timestamp":"2025. május. 22. 07:59","title":"12 lóerős cuki aprósággal rukkolt elő a Fiat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b30ee661-7a2c-4025-8eff-24a5a8383995","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Jobb emésztés, szebb bőr, javuló közérzet – az interneten elkezdett terjedni, hogy varázslatos hatása van, ha egy teáskanál olívaolajjal indítjuk a napot. De mi ebből az igazság?","shortLead":"Jobb emésztés, szebb bőr, javuló közérzet – az interneten elkezdett terjedni, hogy varázslatos hatása van, ha...","id":"20250522_olivaolaj-reggel-hatasa-emesztes-fogyas-reflux","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b30ee661-7a2c-4025-8eff-24a5a8383995.jpg","index":0,"item":"5c45601b-21d7-40b8-b80b-96752125ad3a","keywords":null,"link":"/elet/20250522_olivaolaj-reggel-hatasa-emesztes-fogyas-reflux","timestamp":"2025. május. 22. 04:31","title":"Érdemes egy kanál olívaolajjal indítani a napot?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d26cd761-2689-473c-abb1-8e6a3bf90baf","c_author":"Whitelab ","category":"brandcontent","description":"Nagyon komoly betegségeket okozhat, ha nem veszünk tudomást a krónikus stressz tüneteiről. Hogyan lehet felismerni hogyan lehet mérni és kivizsgálni a stressz-szintünket? Mi történik azután, ha megkapjuk az eredményeket? Összegyűjtöttük ezeket a válaszokat ezekre a kérdésekre a Whitelab labordiagnosztikai igazgatójával, Máthé Andreával. ","shortLead":"Nagyon komoly betegségeket okozhat, ha nem veszünk tudomást a krónikus stressz tüneteiről. Hogyan lehet felismerni...","id":"20250521_Whitelab-kronikus-stressz-szures-laborvizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d26cd761-2689-473c-abb1-8e6a3bf90baf.jpg","index":0,"item":"7fc0d10e-13a2-4a3a-bfb7-b0fed1e15055","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250521_Whitelab-kronikus-stressz-szures-laborvizsgalat","timestamp":"2025. május. 21. 11:30","title":"Krónikus stressz: bármilyen munkakörben, bármelyik életkorban lecsaphat ránk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0fd4cfa6-5ce8-4222-8f20-339849ee9281","c_author":"Kovács Bálint","category":"360","description":"Tizenöt éve kormányoznak kétharmaddal, nincs törvény, amit ne alakíthatnának vagy hághatnának át kedvükre, még az ország alkotmánya sem jelent számukra semmiféle visszatartó erőt, mégis azt állítják: folyamatosan támadás alatt állnak és védekezniük kell. Legújabban a Harcosok Klubjával: muszáj harcnak nevezni, mert az igazság kiábrándító lenne.","shortLead":"Tizenöt éve kormányoznak kétharmaddal, nincs törvény, amit ne alakíthatnának vagy hághatnának át kedvükre, még...","id":"20250521_Kovacs-Balint-Harcosok-Klubja-Orwell-1984-Vidnyanszky-Attila-Toth-Gabi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0fd4cfa6-5ce8-4222-8f20-339849ee9281.jpg","index":0,"item":"52694cb8-8183-49b2-a3bc-631e986645b4","keywords":null,"link":"/360/20250521_Kovacs-Balint-Harcosok-Klubja-Orwell-1984-Vidnyanszky-Attila-Toth-Gabi","timestamp":"2025. május. 21. 15:00","title":"Kovács Bálint: Csapataink a Harcosok Klubjában állnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2b7ef76-40ee-402f-a8d1-830b7899852c","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Többször is elkeseredett kommentháborúra emlékeztetett az Európai Parlament feszült vitája szerda este az átláthatóságinak nevezett törvény ügyében. A Mi Hazánk és a román AUR képviselői hevesen védelmezték Orbán Viktort. ","shortLead":"Többször is elkeseredett kommentháborúra emlékeztetett az Európai Parlament feszült vitája szerda este...","id":"20250521_ep-vita-atlathatosagi_torveny-europai-parlament-jogallamisag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2b7ef76-40ee-402f-a8d1-830b7899852c.jpg","index":0,"item":"0034ca0a-20e0-4d70-bd77-37f401d2af69","keywords":null,"link":"/eurologus/20250521_ep-vita-atlathatosagi_torveny-europai-parlament-jogallamisag-ebx","timestamp":"2025. május. 21. 20:43","title":"„Arra várunk, hogy ellenzéki politikusok essenek ki az ablakon?” – az EP-ben vitáztak az „átláthatósági” törvényről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a49284a7-68f4-4911-9c9b-dff207ccfe02","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az újbudai alpolgármester szerint a kerületnek a pofátlan parkolás árt, nem az, ha valaki arra egy geggel reagál.","shortLead":"Az újbudai alpolgármester szerint a kerületnek a pofátlan parkolás árt, nem az, ha valaki arra egy geggel reagál.","id":"20250521_delhusa-gjon-nika-se-parkolo-nyomozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a49284a7-68f4-4911-9c9b-dff207ccfe02.jpg","index":0,"item":"f8828017-bb72-4353-9588-60d643e26f0c","keywords":null,"link":"/elet/20250521_delhusa-gjon-nika-se-parkolo-nyomozas","timestamp":"2025. május. 21. 19:48","title":"Nyomoz a rendőrség, mert valaki Delhusa Gjon szabálytalan parkolásán gúnyolódott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Vasárnap óta a Hungaroringen portyázik a Német Túraautó Bajnokság (DTM) mezőnye: az Audi, a BMW és a Mercedes előbb csak bejáratta az autókat, hétfőn viszont már nagy erőkkel kezdték meg az ismerkedést az új versenyagépekkel, valamint a bajnoki menetrendbe 26 év után visszatérő aszfaltcsíkkal. A hvg.hu körbenézett a mogyoródi paddockban, hogy mi újság a téli álmából ébredező bajnokság háza táján.
Roll-out: ami a Forma-1-ben az összeállító teszt, azt a DTM-ben kigördülésként emlegetik, s általában az évad első tesztjének első napja előtt tartják. Ilyenkor autónkét hat kör áll rendelkezésre (a célegyenest nem használhatják, csak a boxutcán gördülhetnek át) az üléspozíció, a fedélzeti rendszerek és úgy általában a versenygépek működésének ellenőrzésére. Kiváltság, hogy idén erre a Hungaroringen kerülhetett sor, a magyarázat ugyanakkor egyszerű: a mogyoródi autósport-szentély idén – az 1988-as vizit óta első ízben – újra csatlakozik a DTM-menetrendhez, így a csapatok két legyet üthetnek egy csapásra, ugyanis nem csak az autókkal, hanem a pályával is megismerkedhetnek.
Míg a Michelisz Norbert sikereinek köszönhetően idehaza is rendkívül népszerű WTCC-t a szériautók vb-jeként tartják számon, addig a DTM a prototípus-túraautózás csúcsa, ahol a pontrendszer ugyanaz, mint a Forma-1-ben, a futamokat – bár rövidebbek –- itt is színesítik kerékcserék, a költségek elszabadulásának pedig szigorú komponens-egységesítéssel igyekeznek gátat szabni. Noha emiatt a 4 literes, V8-as, 500 lóerős motorokkal, állítható hátsó szárnnyal (DRS) és egységesen Hankook-abroncsokkal szerelt autók fejlesztése erősen korlátozott és a mérnököknek főként aero-területen van lehetőségük javítani, az új idény elején a kocsik „idomítása” sohasem egyszerű.
„Mi a BMW-nél eddig az M3 DTM-mel versenyeztünk, de ezt az idei évre lecseréltük az M4 DTM-re. A kocsi elsősorban aerodinamikai tekintetben változott, de igyekeztünk javítani a műszaki oldalon is. Persze a többiek is dolgoztak, az Audi autója például aero-tekintetben roppant agresszívnak tűnik” – mondta a hvg.hu-nak a Forma-1-ből tavaly átnyergelt BMW-pilóta, Timo Glock, akinek a 2013-as hockenheimi évadzárón már az első győzelmét is sikerült megszereznie.
DTM a Hungaroringen
hvg
A bajnokságba 2012-ben kapásból egyéni- és konstruktőri bajnoki címmel visszatérő BMW összesen nyolc M4 DTM-et küld csatába. Az utóbbi két évben náluk hajtott a WTCC korábbi háromszoros világbajnoka, Andy Priaulx, akinek nem jött be a váltás, ezért a brit az idei évtől inkább a hosszú távú versenyzés világában próbálkozik. A távozó nagyágyú helyére egy fényes reménységet igazoltak: a portugál Red Bull-tehetség, Antonio Felix da Costa csatlakozott a kerethez, akit tavaly még a Forma-1-es Toro Rosso leendő pilótájaként emlegettek. Idén is a bajoroknál szerepel a 2012-es bajnok Bruno Spengler, a 2011-es bajnok Martin Tomczyk, valamint a WTCC-ből Priaulx-val együtt érkezett Augusto Farfus is, akitől a szakma azt várja, hogy idén végre robbanthat. „Reménykedem, de nem akarom elbízni magam” – mondta a hvg.hu-nak a brazil, aki a WTCC-ben rendre alulmaradt Priaulx-val szemben, a DTM-ben azonban a kezdetektől fogva jobban szerepelt a britnél.
Vérmes reményei vannak az Audinak is, ami nem csoda. Az utóbbi hét szezonban a négykarikások öt egyéni és két konstruktőri címet nyertek, ráadásul versenyzői keretük az uralkodó bajnok Mike Rockenfeller mellett olyan ászokkal van megtűzdelve, mint a két kétszeres bajnok, Mattias Ekström és Timo Scheider, illetve a fiatalabb korosztály tehetséges képviselői, a WSR-ből érkezett Nico Müller, a korábbi F1-es versenyző Patrick Tambay fia, Adrian, de említhetjük a spanyol Miguel Molinát és az olasz Edoardo Mortarát is.
„Nagyon jó tudni, hogy ebben a bajnokságban tényleg csak a tehetség számít. Itt nincs olyan, mint a Forma-1-ben, vagy bármely másik szériában, hogy hiába vagy tehetséges, az kapja a lehetőséget, aki több pénzt tesz az asztalra” – ismételte a bajnokság összes márkájánál előszeretettel emlegetett tételt az ifjabb Tambay. Rockenfeller – aki 2010-ből jegyez egy abszolút elsőséget a Le Mans-i 24 órásról is – tavaly hat borzalmasan nehéz idény után lett bajnok és a hvg.hu-nak visszafogott optimizmussal utalt rá, hogy a ráncfelvarrott RS5 DTM-mel szeretné megvédeni a titulust: „Vannak, akik szerint a bajnoki címet nehezebb megvédeni, mint megszerezni, nekem viszont már a megszerzése is nehéz munka volt. Sok éven át távolinak tűnt, de hittem benne és sikerült. Nagyon jó lenne, ha meg is tudnám tartani. Azt még nem tudjuk, hogy hol tartunk a riválisokhoz képest, azt viszont igen, hogy itt minden évben nagyon szoros a küzdelem” – fogalmazott a német.
DTM a Hungaroringen
hvg
Míg a Mercedesnek a Forma-1-ben a jelek szerint idén végre meglódult a szekere, a DTM-ben van bizonyítanivalója a csillagosoknak, akik az utóbbi három évben sem egyéni, sem gyártói címet nem tudtak szerezni. A C-Coupét - amelyből a BMW és az Audi nyolc-nyolc autójával ellentétben csak hét lesz a mezőnyben - csiszolták, élesítették és a cél érdekében erősítettek a pilótaösszeállításon is. Visszafogadták például Paul di Restát, miután a skótot az F1-es Force Indiától három szezon után menesztették: ezzel a gyártó visszakapta legutóbbi DTM-bajnokát, aki 2010-ben épp az itt elért sikerrel harcolta ki, hogy a márka támogatásával a csúcskategóriába masírozhasson.
„Azóta nagyon sokat változtak az autók, így szerintem nem túlzás kijelenteni, hogy engem is nevezhetünk újoncnak” – fogalmazott a skót, aki persze nem tett le a Forma-1-ről: paddock-pletykák szerint annak reményében maradt a Mercedes kötelékében, hogy az évad előrehaladtával sikerülhet kiharcolnia egy tesztpilótai státuszt Lewis Hamilton és Nico Rosberg mellett.
Di Restával együtt érkezik a Mercedes-legénységhez Vitalij Petrov, aki szintén megfordult a Forma-1-ben. Miután menesztették a Caterhamtől 2012 végén, az orosz kénytelen volt kihagyni a tavalyi szezont, itt azonban ismét történelmet írhat, ugyanis akárcsak a királykategóriában, a DTM-ben is hazája első képviselője lesz: „Nincsenek illúzióim. Tudom, hogy nagyon nehéz feladat vár rám, mert ez a kocsi nagyon más, mint az F1-es volt, de természetesen mindent megteszek a mielőbbi átállás, a folyamatos fejlődés és a jó szereplés érdekében” – mondta Petrov, aki a DTM-ben hazai közönség előtt is versenyezhet, mivel a tízfordulós bajnokság egyik futamának a menetrendben tavaly debütált Moszkva ad otthont.
DTM a Hungaroringen
hvg
Valószínűleg a Mercedes-táborban senki nem szomjazza jobban a sikert, mint az egész mezőny egyik legrutinosabb tagja, Gary Paffet, aki 2005-ös bajnoki címe óta hajkurássza az újabb titulust. A versenyzéssel párhuzamosan a McLaren F1-es csapatánál tesztpilótáskodó brit az utóbbi öt évben háromszor lett ezüstérmes, legutóbb 2012-ben nyert helyzetből veszítette el a bajnokságot a BMW-s Spengler ellenében: „Jó lenne idén végre ismét elhódítani a bajnoki címet, de nem lesz könnyű. Ez itt soha nem az, mert a mezőny mindig erős, minden évben borzalmasan szoros a küzdelem” – fogalmazott a szigetországi versenyző.
A DTM mezőny csütörtökig állomásozik a Hungaroringen, ahol komoly malőrrel zárult az első edzésnap: a tréninget a tervezettnél hamarabb kellett befejezni a feltöredező aszfalt miatt. A bajnokság hivatalos közleménye szerint emiatt kedden és szerdán - amikor a nagyközönség ingyenesen tekintheti meg a tesztelést - egy órával tovább gyakorolhatnak a csapatok. Túlzott következtetést korai lenne levonni, megjegyezni mindenesetre érdemes: hétfőn sormintával zárt a mezőny, ugyanis Molina vezérletével négy Audi RS5 DTM zárt az eredménylista élén, őket pedig négy BMW és három Mercedes követte.