Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7364d801-c323-46f4-a62a-a21808f59b2c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egyelőre marad a kettős adóztatás.","shortLead":"Egyelőre marad a kettős adóztatás.","id":"20250418_kettos-adoztatas-orban-trump-megallapodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7364d801-c323-46f4-a62a-a21808f59b2c.jpg","index":0,"item":"20eaf6a7-4ffe-42a9-8367-35bf6aa8803c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250418_kettos-adoztatas-orban-trump-megallapodas","timestamp":"2025. április. 18. 14:20","title":"VSquare: Trumpék április elején közölték a magyar kormánnyal, hogy „nem aktuális” az adóügyi megállapodás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"adcfc930-ceb4-4953-a066-0175b3c72e32","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszter szerint következhet a jólét és a normalitás programja. ","shortLead":"A miniszter szerint következhet a jólét és a normalitás programja. ","id":"20250417_Ulesezett-a-kormany-Lazar-Janos-szerint-vegeztek-a-nagytakaritassal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/adcfc930-ceb4-4953-a066-0175b3c72e32.jpg","index":0,"item":"43d12816-e69b-4f4e-9799-da1ddc6ed780","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_Ulesezett-a-kormany-Lazar-Janos-szerint-vegeztek-a-nagytakaritassal","timestamp":"2025. április. 17. 12:18","title":"Ülésezett a kormány, Lázár János szerint végeztek a nagytakarítással","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"490589f8-7789-4b7c-bbba-37c18b92ecd6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Venom F5 eddig sem volt gyenge, de az Evolution csomag megint egy másik szint. ","shortLead":"A Venom F5 eddig sem volt gyenge, de az Evolution csomag megint egy másik szint. ","id":"20250417_2031-loero-Hennessey-Venom-F5-Evolution","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/490589f8-7789-4b7c-bbba-37c18b92ecd6.jpg","index":0,"item":"a400dca2-6f08-4a83-ae82-4efe81e6142b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_2031-loero-Hennessey-Venom-F5-Evolution","timestamp":"2025. április. 17. 20:20","title":"2031 lóerő, villany nélkül – itt a világ legerősebb belső égésű motoros autója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c8d2c096-7016-423a-b818-4738b5da4c99","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az NMHH szerint a reggeli műsorban elhangzottak a cukorbetegséggel élők emberi méltóságát sértették.","shortLead":"Az NMHH szerint a reggeli műsorban elhangzottak a cukorbetegséggel élők emberi méltóságát sértették.","id":"20250417_Cukorbetegeket-serto-vicc-miatt-buntettek-meg-Balazsekat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8d2c096-7016-423a-b818-4738b5da4c99.jpg","index":0,"item":"3e921a77-097b-468e-8b57-582b9af80b4d","keywords":null,"link":"/elet/20250417_Cukorbetegeket-serto-vicc-miatt-buntettek-meg-Balazsekat","timestamp":"2025. április. 17. 11:48","title":"Cukorbetegeket sértő poénkodás miatt büntették meg Balázsékat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e86f2dd2-0a0a-4d63-a8ca-3403d4def1bf","c_author":"Kasza János","category":"tudomany","description":"Kellően nehéz, és kicsit addiktív a Capcom szörnyvadász-szériájának legújabb tagja, a Monster Hunter Wilds. A játékban óriási, masszív szörnyeket kell legyűrni, ami sokkal nehezebb, mint elsőre gondolja az ember. Kipróbáltuk.","shortLead":"Kellően nehéz, és kicsit addiktív a Capcom szörnyvadász-szériájának legújabb tagja, a Monster Hunter Wilds. A játékban...","id":"20250418_monster-hunter-wilds-szornyvadaszat-jatekteszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e86f2dd2-0a0a-4d63-a8ca-3403d4def1bf.jpg","index":0,"item":"ec82d9a2-e367-47d5-988d-5542b999bb8d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250418_monster-hunter-wilds-szornyvadaszat-jatekteszt-velemeny","timestamp":"2025. április. 18. 12:03","title":"Szörnyvadászat a legjobb fajtából – profi és szórakoztató játék a Monster Hunter Wilds (teszt)","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6ad320a3-f1a7-48f5-8409-011ebe27e4b9","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A szándék már biztos, a végleges megállapodásról az ünnepek után döntenek majd.","shortLead":"A szándék már biztos, a végleges megállapodásról az ünnepek után döntenek majd.","id":"20250418_Ukrajna-USA-targyalasok-asvanykincsek-haboru-Trump-Putyin-Zelenszkij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6ad320a3-f1a7-48f5-8409-011ebe27e4b9.jpg","index":0,"item":"ddef8ac9-8743-4059-bb66-49238cf26ff5","keywords":null,"link":"/vilag/20250418_Ukrajna-USA-targyalasok-asvanykincsek-haboru-Trump-Putyin-Zelenszkij","timestamp":"2025. április. 18. 17:32","title":"Közzétették az ukrán-amerikai ásványkincs-megállapodás teljes szövegét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74afdc60-fb17-4821-8d75-2d61306003ba","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A vezérigazgató korszerű mozdonyok beszerzéséről beszélt, csakhogy a Vikingeket 1985-ben gyártották utoljára.","shortLead":"A vezérigazgató korszerű mozdonyok beszerzéséről beszélt, csakhogy a Vikingeket 1985-ben gyártották utoljára.","id":"20250417_mav-korszeru-dizelmozdony-balaton-40-eves","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74afdc60-fb17-4821-8d75-2d61306003ba.jpg","index":0,"item":"35d2a005-7ed5-433f-8f5c-c88b510f3808","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_mav-korszeru-dizelmozdony-balaton-40-eves","timestamp":"2025. április. 17. 13:27","title":"A MÁV 40 éves, szerintük korszerű dízelmozdonyokat indít a Balatonnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c57795b1-4e81-4676-894c-3c57e026d8c1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Dögösebb modellek is lehetnek a villanyautós kínálatban.","shortLead":"Dögösebb modellek is lehetnek a villanyautós kínálatban.","id":"20250417_Ford-ST-es-RS-nevek-elektromoskent","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c57795b1-4e81-4676-894c-3c57e026d8c1.jpg","index":0,"item":"52d42fd4-7416-4de2-8133-988e2618fef2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_Ford-ST-es-RS-nevek-elektromoskent","timestamp":"2025. április. 17. 08:28","title":"A Ford ST és RS nevek életben maradhatnak, de csak elektromosként","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Vasárnap óta a Hungaroringen portyázik a Német Túraautó Bajnokság (DTM) mezőnye: az Audi, a BMW és a Mercedes előbb csak bejáratta az autókat, hétfőn viszont már nagy erőkkel kezdték meg az ismerkedést az új versenyagépekkel, valamint a bajnoki menetrendbe 26 év után visszatérő aszfaltcsíkkal. A hvg.hu körbenézett a mogyoródi paddockban, hogy mi újság a téli álmából ébredező bajnokság háza táján.
Roll-out: ami a Forma-1-ben az összeállító teszt, azt a DTM-ben kigördülésként emlegetik, s általában az évad első tesztjének első napja előtt tartják. Ilyenkor autónkét hat kör áll rendelkezésre (a célegyenest nem használhatják, csak a boxutcán gördülhetnek át) az üléspozíció, a fedélzeti rendszerek és úgy általában a versenygépek működésének ellenőrzésére. Kiváltság, hogy idén erre a Hungaroringen kerülhetett sor, a magyarázat ugyanakkor egyszerű: a mogyoródi autósport-szentély idén – az 1988-as vizit óta első ízben – újra csatlakozik a DTM-menetrendhez, így a csapatok két legyet üthetnek egy csapásra, ugyanis nem csak az autókkal, hanem a pályával is megismerkedhetnek.
Míg a Michelisz Norbert sikereinek köszönhetően idehaza is rendkívül népszerű WTCC-t a szériautók vb-jeként tartják számon, addig a DTM a prototípus-túraautózás csúcsa, ahol a pontrendszer ugyanaz, mint a Forma-1-ben, a futamokat – bár rövidebbek –- itt is színesítik kerékcserék, a költségek elszabadulásának pedig szigorú komponens-egységesítéssel igyekeznek gátat szabni. Noha emiatt a 4 literes, V8-as, 500 lóerős motorokkal, állítható hátsó szárnnyal (DRS) és egységesen Hankook-abroncsokkal szerelt autók fejlesztése erősen korlátozott és a mérnököknek főként aero-területen van lehetőségük javítani, az új idény elején a kocsik „idomítása” sohasem egyszerű.
„Mi a BMW-nél eddig az M3 DTM-mel versenyeztünk, de ezt az idei évre lecseréltük az M4 DTM-re. A kocsi elsősorban aerodinamikai tekintetben változott, de igyekeztünk javítani a műszaki oldalon is. Persze a többiek is dolgoztak, az Audi autója például aero-tekintetben roppant agresszívnak tűnik” – mondta a hvg.hu-nak a Forma-1-ből tavaly átnyergelt BMW-pilóta, Timo Glock, akinek a 2013-as hockenheimi évadzárón már az első győzelmét is sikerült megszereznie.
DTM a Hungaroringen
hvg
A bajnokságba 2012-ben kapásból egyéni- és konstruktőri bajnoki címmel visszatérő BMW összesen nyolc M4 DTM-et küld csatába. Az utóbbi két évben náluk hajtott a WTCC korábbi háromszoros világbajnoka, Andy Priaulx, akinek nem jött be a váltás, ezért a brit az idei évtől inkább a hosszú távú versenyzés világában próbálkozik. A távozó nagyágyú helyére egy fényes reménységet igazoltak: a portugál Red Bull-tehetség, Antonio Felix da Costa csatlakozott a kerethez, akit tavaly még a Forma-1-es Toro Rosso leendő pilótájaként emlegettek. Idén is a bajoroknál szerepel a 2012-es bajnok Bruno Spengler, a 2011-es bajnok Martin Tomczyk, valamint a WTCC-ből Priaulx-val együtt érkezett Augusto Farfus is, akitől a szakma azt várja, hogy idén végre robbanthat. „Reménykedem, de nem akarom elbízni magam” – mondta a hvg.hu-nak a brazil, aki a WTCC-ben rendre alulmaradt Priaulx-val szemben, a DTM-ben azonban a kezdetektől fogva jobban szerepelt a britnél.
Vérmes reményei vannak az Audinak is, ami nem csoda. Az utóbbi hét szezonban a négykarikások öt egyéni és két konstruktőri címet nyertek, ráadásul versenyzői keretük az uralkodó bajnok Mike Rockenfeller mellett olyan ászokkal van megtűzdelve, mint a két kétszeres bajnok, Mattias Ekström és Timo Scheider, illetve a fiatalabb korosztály tehetséges képviselői, a WSR-ből érkezett Nico Müller, a korábbi F1-es versenyző Patrick Tambay fia, Adrian, de említhetjük a spanyol Miguel Molinát és az olasz Edoardo Mortarát is.
„Nagyon jó tudni, hogy ebben a bajnokságban tényleg csak a tehetség számít. Itt nincs olyan, mint a Forma-1-ben, vagy bármely másik szériában, hogy hiába vagy tehetséges, az kapja a lehetőséget, aki több pénzt tesz az asztalra” – ismételte a bajnokság összes márkájánál előszeretettel emlegetett tételt az ifjabb Tambay. Rockenfeller – aki 2010-ből jegyez egy abszolút elsőséget a Le Mans-i 24 órásról is – tavaly hat borzalmasan nehéz idény után lett bajnok és a hvg.hu-nak visszafogott optimizmussal utalt rá, hogy a ráncfelvarrott RS5 DTM-mel szeretné megvédeni a titulust: „Vannak, akik szerint a bajnoki címet nehezebb megvédeni, mint megszerezni, nekem viszont már a megszerzése is nehéz munka volt. Sok éven át távolinak tűnt, de hittem benne és sikerült. Nagyon jó lenne, ha meg is tudnám tartani. Azt még nem tudjuk, hogy hol tartunk a riválisokhoz képest, azt viszont igen, hogy itt minden évben nagyon szoros a küzdelem” – fogalmazott a német.
DTM a Hungaroringen
hvg
Míg a Mercedesnek a Forma-1-ben a jelek szerint idén végre meglódult a szekere, a DTM-ben van bizonyítanivalója a csillagosoknak, akik az utóbbi három évben sem egyéni, sem gyártói címet nem tudtak szerezni. A C-Coupét - amelyből a BMW és az Audi nyolc-nyolc autójával ellentétben csak hét lesz a mezőnyben - csiszolták, élesítették és a cél érdekében erősítettek a pilótaösszeállításon is. Visszafogadták például Paul di Restát, miután a skótot az F1-es Force Indiától három szezon után menesztették: ezzel a gyártó visszakapta legutóbbi DTM-bajnokát, aki 2010-ben épp az itt elért sikerrel harcolta ki, hogy a márka támogatásával a csúcskategóriába masírozhasson.
„Azóta nagyon sokat változtak az autók, így szerintem nem túlzás kijelenteni, hogy engem is nevezhetünk újoncnak” – fogalmazott a skót, aki persze nem tett le a Forma-1-ről: paddock-pletykák szerint annak reményében maradt a Mercedes kötelékében, hogy az évad előrehaladtával sikerülhet kiharcolnia egy tesztpilótai státuszt Lewis Hamilton és Nico Rosberg mellett.
Di Restával együtt érkezik a Mercedes-legénységhez Vitalij Petrov, aki szintén megfordult a Forma-1-ben. Miután menesztették a Caterhamtől 2012 végén, az orosz kénytelen volt kihagyni a tavalyi szezont, itt azonban ismét történelmet írhat, ugyanis akárcsak a királykategóriában, a DTM-ben is hazája első képviselője lesz: „Nincsenek illúzióim. Tudom, hogy nagyon nehéz feladat vár rám, mert ez a kocsi nagyon más, mint az F1-es volt, de természetesen mindent megteszek a mielőbbi átállás, a folyamatos fejlődés és a jó szereplés érdekében” – mondta Petrov, aki a DTM-ben hazai közönség előtt is versenyezhet, mivel a tízfordulós bajnokság egyik futamának a menetrendben tavaly debütált Moszkva ad otthont.
DTM a Hungaroringen
hvg
Valószínűleg a Mercedes-táborban senki nem szomjazza jobban a sikert, mint az egész mezőny egyik legrutinosabb tagja, Gary Paffet, aki 2005-ös bajnoki címe óta hajkurássza az újabb titulust. A versenyzéssel párhuzamosan a McLaren F1-es csapatánál tesztpilótáskodó brit az utóbbi öt évben háromszor lett ezüstérmes, legutóbb 2012-ben nyert helyzetből veszítette el a bajnokságot a BMW-s Spengler ellenében: „Jó lenne idén végre ismét elhódítani a bajnoki címet, de nem lesz könnyű. Ez itt soha nem az, mert a mezőny mindig erős, minden évben borzalmasan szoros a küzdelem” – fogalmazott a szigetországi versenyző.
A DTM mezőny csütörtökig állomásozik a Hungaroringen, ahol komoly malőrrel zárult az első edzésnap: a tréninget a tervezettnél hamarabb kellett befejezni a feltöredező aszfalt miatt. A bajnokság hivatalos közleménye szerint emiatt kedden és szerdán - amikor a nagyközönség ingyenesen tekintheti meg a tesztelést - egy órával tovább gyakorolhatnak a csapatok. Túlzott következtetést korai lenne levonni, megjegyezni mindenesetre érdemes: hétfőn sormintával zárt a mezőny, ugyanis Molina vezérletével négy Audi RS5 DTM zárt az eredménylista élén, őket pedig négy BMW és három Mercedes követte.