Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3d5d27f8-827e-4868-ae58-1d3e5c4ca8ed","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az iOS 18 egyik legfontosabb újítása lett volna a sokkal többre képes Siri, ám most már biztos, hogy legjobb esetben is csak az iOS 19 fedélzetén fut majd be a megújult asszisztens.","shortLead":"Az iOS 18 egyik legfontosabb újítása lett volna a sokkal többre képes Siri, ám most már biztos, hogy legjobb esetben is...","id":"20250310_apple-megujult-siri-fejlesztes-keses-nyilatkozat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d5d27f8-827e-4868-ae58-1d3e5c4ca8ed.jpg","index":0,"item":"6245a6ce-9690-4955-9416-157a1d812039","keywords":null,"link":"/tudomany/20250310_apple-megujult-siri-fejlesztes-keses-nyilatkozat","timestamp":"2025. március. 10. 12:03","title":"Az Apple beismerte: nem áll jól az egyik legnagyobb újdonság fejlesztésével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c0b876a-f04a-4244-978a-b156f8f496a2","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Magyarország 1,2 millió euró támogatást kapott a projektre.","shortLead":"Magyarország 1,2 millió euró támogatást kapott a projektre.","id":"20250311_asz-neak-hibas-szoftver","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c0b876a-f04a-4244-978a-b156f8f496a2.jpg","index":0,"item":"8dd4cb33-2804-465f-bcd8-a57df408498b","keywords":null,"link":"/itthon/20250311_asz-neak-hibas-szoftver","timestamp":"2025. március. 11. 12:56","title":"A számvevőszék elővette a NEAK-ot, mert hibás szoftverekre kötött szerződést újra és újra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4aa86e7e-2111-4109-898f-e66649cea7a5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az új elektronikai rendszer miatt 600 méterrel kevesebb elektromos vezeték kell egy-egy autóba, mint korábban. ","shortLead":"Az új elektronikai rendszer miatt 600 méterrel kevesebb elektromos vezeték kell egy-egy autóba, mint korábban. ","id":"20250311_bmw-debrecen-szuperagy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4aa86e7e-2111-4109-898f-e66649cea7a5.jpg","index":0,"item":"97205614-dd7b-4793-80a1-ace56a1467cb","keywords":null,"link":"/cegauto/20250311_bmw-debrecen-szuperagy","timestamp":"2025. március. 11. 11:45","title":"Négy „szuperagy” kerül a debreceni BMW-kbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4129673c-baec-414d-9b4e-d7b761b50f06","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A tömegközlekedést és a teherszállítást biztosító hajókat kivéve április elsejétől csak kibocsátásmentes vízi járművekkel lehet a csatornákon csónakázni.","shortLead":"A tömegközlekedést és a teherszállítást biztosító hajókat kivéve április elsejétől csak kibocsátásmentes vízi...","id":"20250310_Amszterdam-hajok-szennyezes-kibocsatas-tiltas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4129673c-baec-414d-9b4e-d7b761b50f06.jpg","index":0,"item":"7cae189e-4b1f-468c-9961-357f32f76e87","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250310_Amszterdam-hajok-szennyezes-kibocsatas-tiltas","timestamp":"2025. március. 10. 07:38","title":"Kitiltják a szennyező sétahajókat Amszterdam belvárosából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef7c0664-8f96-4996-8253-448d6258a995","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Április 4-ig vagy el kell adnia a kínai ByteDance-nek a TikTok amerikai üzletágát – egy amerikai cégnek –, vagy végleg betiltják azt az USA területén. Kérők a jelek szerint már bőséggel vannak.","shortLead":"Április 4-ig vagy el kell adnia a kínai ByteDance-nek a TikTok amerikai üzletágát – egy amerikai cégnek –, vagy végleg...","id":"20250310_bytedance-tiktok-eladasa-egyesult-allamok-betiltas-donald-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef7c0664-8f96-4996-8253-448d6258a995.jpg","index":0,"item":"0c1298a7-d545-43b5-873d-03d867b74e98","keywords":null,"link":"/tudomany/20250310_bytedance-tiktok-eladasa-egyesult-allamok-betiltas-donald-trump","timestamp":"2025. március. 10. 14:41","title":"Donald Trump szerint négy vásárlója is lehet a TikTok amerikai üzletágának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26583b41-92ba-4ba9-8b72-9d299dc3ed8a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Október 26-ig autóval nem lehet majd a rakparton közlekedni.","shortLead":"Október 26-ig autóval nem lehet majd a rakparton közlekedni.","id":"20250309_rakpart-karacsony-gergely-megnyitjak-nyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26583b41-92ba-4ba9-8b72-9d299dc3ed8a.jpg","index":0,"item":"e5ee5ced-9c27-4f13-bce1-8f5e88f9752a","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_rakpart-karacsony-gergely-megnyitjak-nyar","timestamp":"2025. március. 09. 18:33","title":"Március közepétől újra a gyalogosoké a pesti alsó rakpart","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0e502f9-026d-4432-828d-65721c04c54a","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az osztrák közlekedési minisztérium nem nyugodott bele, hogy a magyar fél erőből lenyomta őket a vasúti társaságban.","shortLead":"Az osztrák közlekedési minisztérium nem nyugodott bele, hogy a magyar fél erőből lenyomta őket a vasúti társaságban.","id":"20250310_Ausztria-kozlekedesi-miniszterium-Lazar-Janos-GYSEV-MAV-per","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0e502f9-026d-4432-828d-65721c04c54a.jpg","index":0,"item":"505b380e-efcb-4fde-a2f0-8748082096fc","keywords":null,"link":"/kkv/20250310_Ausztria-kozlekedesi-miniszterium-Lazar-Janos-GYSEV-MAV-per","timestamp":"2025. március. 10. 08:16","title":"Beperelte Lázárékat az osztrák állam a GYSEV miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c24d8ad-081e-4172-a72c-c36bdab343bd","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Radoslaw Sikorski azt közölte: „Ha a SpaceX megbízhatatlan szolgáltatónak bizonyul, kénytelenek leszünk más szolgáltatók után nézni”. ","shortLead":"Radoslaw Sikorski azt közölte: „Ha a SpaceX megbízhatatlan szolgáltatónak bizonyul, kénytelenek leszünk más...","id":"20250310_elon-musk-radoslaw-sikorski-marco-rubio-starlink-ukrajna-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c24d8ad-081e-4172-a72c-c36bdab343bd.jpg","index":0,"item":"8dd97461-bbcb-459d-9291-2f3886083ce1","keywords":null,"link":"/vilag/20250310_elon-musk-radoslaw-sikorski-marco-rubio-starlink-ukrajna-haboru","timestamp":"2025. március. 10. 05:53","title":"„Maradj csöndben, kisember” – üzente Elon Musk a lengyel külügyminiszternek a Starlinkről szóló vita közben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Vasárnap óta a Hungaroringen portyázik a Német Túraautó Bajnokság (DTM) mezőnye: az Audi, a BMW és a Mercedes előbb csak bejáratta az autókat, hétfőn viszont már nagy erőkkel kezdték meg az ismerkedést az új versenyagépekkel, valamint a bajnoki menetrendbe 26 év után visszatérő aszfaltcsíkkal. A hvg.hu körbenézett a mogyoródi paddockban, hogy mi újság a téli álmából ébredező bajnokság háza táján.
Roll-out: ami a Forma-1-ben az összeállító teszt, azt a DTM-ben kigördülésként emlegetik, s általában az évad első tesztjének első napja előtt tartják. Ilyenkor autónkét hat kör áll rendelkezésre (a célegyenest nem használhatják, csak a boxutcán gördülhetnek át) az üléspozíció, a fedélzeti rendszerek és úgy általában a versenygépek működésének ellenőrzésére. Kiváltság, hogy idén erre a Hungaroringen kerülhetett sor, a magyarázat ugyanakkor egyszerű: a mogyoródi autósport-szentély idén – az 1988-as vizit óta első ízben – újra csatlakozik a DTM-menetrendhez, így a csapatok két legyet üthetnek egy csapásra, ugyanis nem csak az autókkal, hanem a pályával is megismerkedhetnek.
Míg a Michelisz Norbert sikereinek köszönhetően idehaza is rendkívül népszerű WTCC-t a szériautók vb-jeként tartják számon, addig a DTM a prototípus-túraautózás csúcsa, ahol a pontrendszer ugyanaz, mint a Forma-1-ben, a futamokat – bár rövidebbek –- itt is színesítik kerékcserék, a költségek elszabadulásának pedig szigorú komponens-egységesítéssel igyekeznek gátat szabni. Noha emiatt a 4 literes, V8-as, 500 lóerős motorokkal, állítható hátsó szárnnyal (DRS) és egységesen Hankook-abroncsokkal szerelt autók fejlesztése erősen korlátozott és a mérnököknek főként aero-területen van lehetőségük javítani, az új idény elején a kocsik „idomítása” sohasem egyszerű.
„Mi a BMW-nél eddig az M3 DTM-mel versenyeztünk, de ezt az idei évre lecseréltük az M4 DTM-re. A kocsi elsősorban aerodinamikai tekintetben változott, de igyekeztünk javítani a műszaki oldalon is. Persze a többiek is dolgoztak, az Audi autója például aero-tekintetben roppant agresszívnak tűnik” – mondta a hvg.hu-nak a Forma-1-ből tavaly átnyergelt BMW-pilóta, Timo Glock, akinek a 2013-as hockenheimi évadzárón már az első győzelmét is sikerült megszereznie.
DTM a Hungaroringen
hvg
A bajnokságba 2012-ben kapásból egyéni- és konstruktőri bajnoki címmel visszatérő BMW összesen nyolc M4 DTM-et küld csatába. Az utóbbi két évben náluk hajtott a WTCC korábbi háromszoros világbajnoka, Andy Priaulx, akinek nem jött be a váltás, ezért a brit az idei évtől inkább a hosszú távú versenyzés világában próbálkozik. A távozó nagyágyú helyére egy fényes reménységet igazoltak: a portugál Red Bull-tehetség, Antonio Felix da Costa csatlakozott a kerethez, akit tavaly még a Forma-1-es Toro Rosso leendő pilótájaként emlegettek. Idén is a bajoroknál szerepel a 2012-es bajnok Bruno Spengler, a 2011-es bajnok Martin Tomczyk, valamint a WTCC-ből Priaulx-val együtt érkezett Augusto Farfus is, akitől a szakma azt várja, hogy idén végre robbanthat. „Reménykedem, de nem akarom elbízni magam” – mondta a hvg.hu-nak a brazil, aki a WTCC-ben rendre alulmaradt Priaulx-val szemben, a DTM-ben azonban a kezdetektől fogva jobban szerepelt a britnél.
Vérmes reményei vannak az Audinak is, ami nem csoda. Az utóbbi hét szezonban a négykarikások öt egyéni és két konstruktőri címet nyertek, ráadásul versenyzői keretük az uralkodó bajnok Mike Rockenfeller mellett olyan ászokkal van megtűzdelve, mint a két kétszeres bajnok, Mattias Ekström és Timo Scheider, illetve a fiatalabb korosztály tehetséges képviselői, a WSR-ből érkezett Nico Müller, a korábbi F1-es versenyző Patrick Tambay fia, Adrian, de említhetjük a spanyol Miguel Molinát és az olasz Edoardo Mortarát is.
„Nagyon jó tudni, hogy ebben a bajnokságban tényleg csak a tehetség számít. Itt nincs olyan, mint a Forma-1-ben, vagy bármely másik szériában, hogy hiába vagy tehetséges, az kapja a lehetőséget, aki több pénzt tesz az asztalra” – ismételte a bajnokság összes márkájánál előszeretettel emlegetett tételt az ifjabb Tambay. Rockenfeller – aki 2010-ből jegyez egy abszolút elsőséget a Le Mans-i 24 órásról is – tavaly hat borzalmasan nehéz idény után lett bajnok és a hvg.hu-nak visszafogott optimizmussal utalt rá, hogy a ráncfelvarrott RS5 DTM-mel szeretné megvédeni a titulust: „Vannak, akik szerint a bajnoki címet nehezebb megvédeni, mint megszerezni, nekem viszont már a megszerzése is nehéz munka volt. Sok éven át távolinak tűnt, de hittem benne és sikerült. Nagyon jó lenne, ha meg is tudnám tartani. Azt még nem tudjuk, hogy hol tartunk a riválisokhoz képest, azt viszont igen, hogy itt minden évben nagyon szoros a küzdelem” – fogalmazott a német.
DTM a Hungaroringen
hvg
Míg a Mercedesnek a Forma-1-ben a jelek szerint idén végre meglódult a szekere, a DTM-ben van bizonyítanivalója a csillagosoknak, akik az utóbbi három évben sem egyéni, sem gyártói címet nem tudtak szerezni. A C-Coupét - amelyből a BMW és az Audi nyolc-nyolc autójával ellentétben csak hét lesz a mezőnyben - csiszolták, élesítették és a cél érdekében erősítettek a pilótaösszeállításon is. Visszafogadták például Paul di Restát, miután a skótot az F1-es Force Indiától három szezon után menesztették: ezzel a gyártó visszakapta legutóbbi DTM-bajnokát, aki 2010-ben épp az itt elért sikerrel harcolta ki, hogy a márka támogatásával a csúcskategóriába masírozhasson.
„Azóta nagyon sokat változtak az autók, így szerintem nem túlzás kijelenteni, hogy engem is nevezhetünk újoncnak” – fogalmazott a skót, aki persze nem tett le a Forma-1-ről: paddock-pletykák szerint annak reményében maradt a Mercedes kötelékében, hogy az évad előrehaladtával sikerülhet kiharcolnia egy tesztpilótai státuszt Lewis Hamilton és Nico Rosberg mellett.
Di Restával együtt érkezik a Mercedes-legénységhez Vitalij Petrov, aki szintén megfordult a Forma-1-ben. Miután menesztették a Caterhamtől 2012 végén, az orosz kénytelen volt kihagyni a tavalyi szezont, itt azonban ismét történelmet írhat, ugyanis akárcsak a királykategóriában, a DTM-ben is hazája első képviselője lesz: „Nincsenek illúzióim. Tudom, hogy nagyon nehéz feladat vár rám, mert ez a kocsi nagyon más, mint az F1-es volt, de természetesen mindent megteszek a mielőbbi átállás, a folyamatos fejlődés és a jó szereplés érdekében” – mondta Petrov, aki a DTM-ben hazai közönség előtt is versenyezhet, mivel a tízfordulós bajnokság egyik futamának a menetrendben tavaly debütált Moszkva ad otthont.
DTM a Hungaroringen
hvg
Valószínűleg a Mercedes-táborban senki nem szomjazza jobban a sikert, mint az egész mezőny egyik legrutinosabb tagja, Gary Paffet, aki 2005-ös bajnoki címe óta hajkurássza az újabb titulust. A versenyzéssel párhuzamosan a McLaren F1-es csapatánál tesztpilótáskodó brit az utóbbi öt évben háromszor lett ezüstérmes, legutóbb 2012-ben nyert helyzetből veszítette el a bajnokságot a BMW-s Spengler ellenében: „Jó lenne idén végre ismét elhódítani a bajnoki címet, de nem lesz könnyű. Ez itt soha nem az, mert a mezőny mindig erős, minden évben borzalmasan szoros a küzdelem” – fogalmazott a szigetországi versenyző.
A DTM mezőny csütörtökig állomásozik a Hungaroringen, ahol komoly malőrrel zárult az első edzésnap: a tréninget a tervezettnél hamarabb kellett befejezni a feltöredező aszfalt miatt. A bajnokság hivatalos közleménye szerint emiatt kedden és szerdán - amikor a nagyközönség ingyenesen tekintheti meg a tesztelést - egy órával tovább gyakorolhatnak a csapatok. Túlzott következtetést korai lenne levonni, megjegyezni mindenesetre érdemes: hétfőn sormintával zárt a mezőny, ugyanis Molina vezérletével négy Audi RS5 DTM zárt az eredménylista élén, őket pedig négy BMW és három Mercedes követte.