Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#elektromos hálózat

Illényi Balázs hvg360

Hiánycikk lesz az áram? Egy pusztító európai vihar tanulságai

A Ciarán vihar ismét bizonyította, mennyire sérülékeny az elektromos hálózat. Ezen az sem segítene, ha föld alá vinnék az egészet, viszont új technikai megoldások sokat tehetnek azért, hogy minél rövidebbek legyenek az áramszünetek.

Turcsányi Balázs Zhvg

Az elektromos autók itt vannak, de elterjedésükhöz még kell egy döntő változás

Hajlamosak vagyunk az elektromos mobilitásra mint egyfajta „alternatív üzemanyagmegoldásra” gondolni, pedig sokkal több annál. A legtöbb autógyártó az e-mobilitásban látja a jövőt, a fejlesztések többsége az elektromos modellekről szól, és napjainkra már egyértelműen látszik, hogy valóban megtörténik a váltás. Cikkünk szerzője szerint egyfelől összetett rendszerről van szó, másfelől egy, az eddig megszokottól eltérő gondolkodásmódról. Az energetika egyik legnagyobb mai kihívása, hogy megoldja az e-mobilitáshoz kapcsolódó feladatokat, ideértve a lokális energiatermelés megvalósítását, az autók töltéséhez szükséges villamoskapacitás biztosítását, valamint az igényeknek megfelelő töltőinfrastruktúra kiépítését. Az igazi áttöréshez azonban a gazdaság és a társadalom szereplőinek attitűdváltására is szükség van. Vélemény.

Tiszai Balázs hvg360

Két tűz közé szorult az európai energiahálózat, fejlesztések nélkül a fejünkre is omlik az egész

A zöldítési célok eléréséért tíz éven belül fel kell futtatni az elektromos autózást, a hőszivattyúk beépítését és a megújuló erőművek integrálását. A fogyasztási és az ellátási oldal borítékolható robbanása külön-külön is megoldhatatlan kihívások elé állítaná a kontinens villamos hálózatát, együtt meg pláne: nincs rá felkészülve, hiszen nem is erre tervezték. A teljes körű modernizálásért az EU hét év alatt közel 600 milliárd eurót tolna a rendszerbe.

hvg.hu Ingatlan

Kirántotta a szőnyeget a kormány azok alól, akik napelemes spórolásban reménykedtek

Aki eddig nem adott be hivatalos igényt, hogy napelemet telepítene, és csatlakozna vele a hálózatra, ezután jóval drágábban oldhatja meg a fejlesztést, ha nem éppen akkor mos, világít vagy fűt, amikor süt a nap. Felfüggesztik ugyanis a hálózatra csatlakozás lehetőségét, és mindenkinek magának kell megoldania az áram tárolását. Ez pedig nem lesz olcsó.

hvg.hu Ingatlan

Egyre több irodaházban tölthetünk már elektromos autót

A cégeknek megéri elektromos autóra váltaniuk, így egyre több irodaházban találhatunk e-töltőket. Annak jártunk utána, miként működhetnek az elektromos töltők biztonságosan anélkül, hogy túlterhelnék az irodai hálózatot?

1 2
Konferenciát szerveznek a kegyelmi botrány feldolgozására a reformátusok

Konferenciát szerveznek a kegyelmi botrány feldolgozására a reformátusok

A Tisza Párt szerint egy főpolgármester-helyettes is elég lehet, Kiss Ambrust biztosan nem szavaznák meg

A Tisza Párt szerint egy főpolgármester-helyettes is elég lehet, Kiss Ambrust biztosan nem szavaznák meg

Nem túl kelendőek a konnektoros autók Európában

Nem túl kelendőek a konnektoros autók Európában

Kis lépésekkel lehet biztosan eljutni a lakáscélhoz

Kis lépésekkel lehet biztosan eljutni a lakáscélhoz

Nagyon-nagyon hétfő reggel volt a MÁV-nak

Nagyon-nagyon hétfő reggel volt a MÁV-nak

Magukat rendőrnek kiadva csaltak ki milliókat idősektől azzal a szöveggel, hogy a gyerekük lebukott fegyverkereskedő

Magukat rendőrnek kiadva csaltak ki milliókat idősektől azzal a szöveggel, hogy a gyerekük lebukott fegyverkereskedő

Akkor megvan a mai eset – csak ennyit tudott mondani a villamosvezető, amikor elé hajtott egy autós

Akkor megvan a mai eset – csak ennyit tudott mondani a villamosvezető, amikor elé hajtott egy autós

Búcsú: Adele nem tudja, mikor lép fel újra

Búcsú: Adele nem tudja, mikor lép fel újra

Olyan mélységbe szédült a forint, ahol két éve nem járt

Olyan mélységbe szédült a forint, ahol két éve nem járt

A címlapról ajánljuk