Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#kibocsátás-csökkentés

hvg.hu Gazdaság

Nem jó, nem tragikus – megkérdeztük, mekkora a karbonlábnyoma a hvg.hu olvasóinak, és elszomorodtunk az eredményeken

Meghaladja a hazai átlagot annak a több mint 21 ezer embernek a karbonlábnyoma, akik kitöltötték a hvg.hu karbonlábnyom-kalkulátorát. Annak örülünk, hogy a kérdőívet ilyen sokan kitöltötték, az elért eredményre azonban nem vagyunk büszkék. A többség ugyan klímatudatosan igyekszik hűteni az otthonát, de talán túl sokan autóznak indokolatlanul, és esznek túl sokszor húst. Ön kiszámolta már a saját karbonlábnyomát? Bónusz karbonszegény tippekkel a most éppen enyhülő hőség elviseléséhez.

EUrologus EUrologus

Döntött az EU: klímabarát lesz a légi közlekedés, de drágulhat is

Az utolsó elem is a helyére került az EU „Fit for 55” elnevezésű klímavédelmi csomagjának közlekedési javaslatai közül. Ennek a programnak az a célja, hogy 2030-ra az EU 55 százalékkal csökkentse a károsanyag-kibocsátását annak érdekében, hogy 2050-re elérhető legyen a klímasemlegesség. Most a légi közlekedési ágazatra vonatkozó szabályokban egyeztek meg.

hvg.hu Vállalkozás

Milliárdokkal száll be egy bioüzemanyagos cégbe a Wizz Air

Fenntarthatóbb üzemanyaghoz jutnak majd a Wizz Air nagy-britanniai bázisai, ha elindítja termelését a Firefly nevű cég, amibe ötmillió fontot fektet a légitársaság. A vállalkozás szennyvíziszapból állítana elő repülőgép-üzemanyagot, majd várhatóan 2028-tól.

Tiszai Balázs Zhvg

A természetből gazdagodtak meg, de mit tesznek a természetért az outdoor-cégek?

Környezetvédelemre nevelnek ugyan a kültéri sportok felszereléseit gyártó vállalatok, de közben az ő működésük is környezetromboló. A saját kibocsátás-csökkentésen túl azonban ők kreatív, sokszor politikai aktivizmusra buzdító eszközökkel is élnek a klímavédelem érdekében, és lassan érkeznek azok a termékek is, melyek nemcsak csökkentett szénlábnyommal készülnek, de elmozdulást jelentenek a valódi megoldás, a körforgásos gazdaság felé.

hvg.hu Gazdaság

Autók, kvóták, erdők, házak – újabb brüsszeli szúrás a fideszes rezsiharcnak

A környezetvédelmi miniszterek tanácsán is átment az uniós klímacsomag több eleme. Már szinte biztos, hogy fizetni kell majd a rosszul szigetelt épületek vagy korszerűtlen járművek kibocsátása miatt, és hogy 13 év múlva már nem lehet belső égésű motorral szerelt új autókat eladni. A javaslatcsomagba azért került néhány engedmény és kiskapu.

hvg.hu Vállalkozás

Idén sem lehet új erőműveket rendszerbe kötni, az egész iparágat féltik a napelemesek

Május elején 0 (nulla) szabad kapacitást hirdetett meg a Mavir új erőművek rendszerbe állítására, vagyis nem lehet semmiféle új energiatermelő erőművet a hálózatra kapcsolni. Az iparági egyesületek nyílt levélben figyelmeztettek, hogy ezzel veszélybe kerülnek nemcsak a szektor szereplői, de szén-dioxid-kibocsátás csökkentési célok teljesítése is.

Ballai Vince Zhvg

Klímaváltozás a kampányban: az ellenzék legalább ígér valamit

Kulcsfontosságú négy év következik a klímavédelem szempontjából, most kell megalapozni a globális felmelegedés mértékének megzabolázását célzó kibocsátás-csökkentést. A kampányban mégsem esik sok szó erről. A kormány úgy tűnik, ül a kétségbe vonható babérjain, és fontosabbnak tartja a rezsicsökkentést, az ellenzék pedig ugyan komolyabban beleállna a klímaharcba, és sokat is ígér, de hogy pontosan hogyan tervezik majd ezt megvalósítani, arról kevés szó esik.

hvg.hu Zhvg

Egész Európában bukdácsol, de a legjobban Magyarországon gáncsolják a megújulók gyors terjedését

Lehangoló képet rajzol Európáról az első olyan nagyszabású jelentés, amelyben a megújuló energiaforrások elterjedését akadályozó tényezőket vizsgálták meg az uniós tagállamokban. A készítők szerint hiába áll az EU teljes mellszélességgel a megújulók mellett, ha a tagállamok szabályozása számos területen akadályt jelent a gyors terjedés előtt. Magyarország összességében és egyes kulcsterületeken is a legrosszabb helyen áll.

hvg.hu Zhvg

Nem elég a drága benzin, most már két budapestnyi területen is fizethetnek a behajtásért a londoni öregautósok

Kibővítették Londonban az ultraalacsony kibocsátási zónát. Ezzel már két budapestnyi területen kell a régebbi autók vezetőinek több mint 5000 forintnak megfelelő összeget fizetniük a behajtásért, az év egyetlen napja kivételével minden munka-, pihenő- és ünnepnapon. A cél, hogy tisztább maradhasson a levegő a városban.

Dobos Emese Zhvg

Van-e értelme az Alkotmánybíróság elé vinni a magyar klímatörvényt?

Politikusokat, multinacionális cégeket és már kormányokat is bíróság előtt tesznek felelőssé, ha nem tesznek eleget a klímaváltozás megfékezése érdekében. De vajon mire számíthat Magyarország, ahol az ellenzéki frakciók szeretnék, hogy az Alkotmánybíróság alkotmányellenesnek mondja ki a tavaly elfogadott klímatörvényt?

1 2 3
„Nem akarjuk, hogy tudatlannak higgyenek? Ne kérdezzünk!” – kiégés ellen a hibázás kultúrájára lenne szükség a magyar munkahelyeken

„Nem akarjuk, hogy tudatlannak higgyenek? Ne kérdezzünk!” – kiégés ellen a hibázás kultúrájára lenne szükség a magyar munkahelyeken

BBC: A Hamász elutasítja az Egyesült Államok által előkészített gázai tűzszüneti javaslatot 

BBC: A Hamász elutasítja az Egyesült Államok által előkészített gázai tűzszüneti javaslatot 

„A kínai és a magyar kormány között intim kapcsolat van” – interjú Hszü Cseng-kang stanfordi professzorral

„A kínai és a magyar kormány között intim kapcsolat van” – interjú Hszü Cseng-kang stanfordi professzorral

Újabb hajmeresztő menetrenddel állt elő Elon Musk

Újabb hajmeresztő menetrenddel állt elő Elon Musk

Stephen Fry kiállt a Budapest Pride mellett, modern fasizmusnak nevezte a magyar helyzetet

Stephen Fry kiállt a Budapest Pride mellett, modern fasizmusnak nevezte a magyar helyzetet

Falusi ATM-ek: Meghatározták, mi lesz az önkormányzatok dolga

Falusi ATM-ek: Meghatározták, mi lesz az önkormányzatok dolga

A Google újdonsága szerint még mindig 2024 van. De az is lehet, hogy valahol már 2025

A Google újdonsága szerint még mindig 2024 van. De az is lehet, hogy valahol már 2025

Ebben az évtizedben először lett egymilliárdnál kisebb Schmidt Mária és az Ungár testvérek egyik családi cégének profitja

Ebben az évtizedben először lett egymilliárdnál kisebb Schmidt Mária és az Ungár testvérek egyik családi cégének profitja

Van, aminek nem a vegyes kukában kellene landolnia

Van, aminek nem a vegyes kukában kellene landolnia

A címlapról ajánljuk