Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#kibocsátás-csökkentés

EUrologus EUrologus

Döntött az EU: klímabarát lesz a légi közlekedés, de drágulhat is

Az utolsó elem is a helyére került az EU „Fit for 55” elnevezésű klímavédelmi csomagjának közlekedési javaslatai közül. Ennek a programnak az a célja, hogy 2030-ra az EU 55 százalékkal csökkentse a károsanyag-kibocsátását annak érdekében, hogy 2050-re elérhető legyen a klímasemlegesség. Most a légi közlekedési ágazatra vonatkozó szabályokban egyeztek meg.

hvg.hu Vállalkozás

Milliárdokkal száll be egy bioüzemanyagos cégbe a Wizz Air

Fenntarthatóbb üzemanyaghoz jutnak majd a Wizz Air nagy-britanniai bázisai, ha elindítja termelését a Firefly nevű cég, amibe ötmillió fontot fektet a légitársaság. A vállalkozás szennyvíziszapból állítana elő repülőgép-üzemanyagot, majd várhatóan 2028-tól.

Tiszai Balázs Zhvg

A természetből gazdagodtak meg, de mit tesznek a természetért az outdoor-cégek?

Környezetvédelemre nevelnek ugyan a kültéri sportok felszereléseit gyártó vállalatok, de közben az ő működésük is környezetromboló. A saját kibocsátás-csökkentésen túl azonban ők kreatív, sokszor politikai aktivizmusra buzdító eszközökkel is élnek a klímavédelem érdekében, és lassan érkeznek azok a termékek is, melyek nemcsak csökkentett szénlábnyommal készülnek, de elmozdulást jelentenek a valódi megoldás, a körforgásos gazdaság felé.

hvg.hu Gazdaság

Autók, kvóták, erdők, házak – újabb brüsszeli szúrás a fideszes rezsiharcnak

A környezetvédelmi miniszterek tanácsán is átment az uniós klímacsomag több eleme. Már szinte biztos, hogy fizetni kell majd a rosszul szigetelt épületek vagy korszerűtlen járművek kibocsátása miatt, és hogy 13 év múlva már nem lehet belső égésű motorral szerelt új autókat eladni. A javaslatcsomagba azért került néhány engedmény és kiskapu.

hvg.hu Vállalkozás

Idén sem lehet új erőműveket rendszerbe kötni, az egész iparágat féltik a napelemesek

Május elején 0 (nulla) szabad kapacitást hirdetett meg a Mavir új erőművek rendszerbe állítására, vagyis nem lehet semmiféle új energiatermelő erőművet a hálózatra kapcsolni. Az iparági egyesületek nyílt levélben figyelmeztettek, hogy ezzel veszélybe kerülnek nemcsak a szektor szereplői, de szén-dioxid-kibocsátás csökkentési célok teljesítése is.

Ballai Vince Zhvg

Klímaváltozás a kampányban: az ellenzék legalább ígér valamit

Kulcsfontosságú négy év következik a klímavédelem szempontjából, most kell megalapozni a globális felmelegedés mértékének megzabolázását célzó kibocsátás-csökkentést. A kampányban mégsem esik sok szó erről. A kormány úgy tűnik, ül a kétségbe vonható babérjain, és fontosabbnak tartja a rezsicsökkentést, az ellenzék pedig ugyan komolyabban beleállna a klímaharcba, és sokat is ígér, de hogy pontosan hogyan tervezik majd ezt megvalósítani, arról kevés szó esik.

hvg.hu Zhvg

Egész Európában bukdácsol, de a legjobban Magyarországon gáncsolják a megújulók gyors terjedését

Lehangoló képet rajzol Európáról az első olyan nagyszabású jelentés, amelyben a megújuló energiaforrások elterjedését akadályozó tényezőket vizsgálták meg az uniós tagállamokban. A készítők szerint hiába áll az EU teljes mellszélességgel a megújulók mellett, ha a tagállamok szabályozása számos területen akadályt jelent a gyors terjedés előtt. Magyarország összességében és egyes kulcsterületeken is a legrosszabb helyen áll.

hvg.hu Zhvg

Nem elég a drága benzin, most már két budapestnyi területen is fizethetnek a behajtásért a londoni öregautósok

Kibővítették Londonban az ultraalacsony kibocsátási zónát. Ezzel már két budapestnyi területen kell a régebbi autók vezetőinek több mint 5000 forintnak megfelelő összeget fizetniük a behajtásért, az év egyetlen napja kivételével minden munka-, pihenő- és ünnepnapon. A cél, hogy tisztább maradhasson a levegő a városban.

Dobos Emese Zhvg

Van-e értelme az Alkotmánybíróság elé vinni a magyar klímatörvényt?

Politikusokat, multinacionális cégeket és már kormányokat is bíróság előtt tesznek felelőssé, ha nem tesznek eleget a klímaváltozás megfékezése érdekében. De vajon mire számíthat Magyarország, ahol az ellenzéki frakciók szeretnék, hogy az Alkotmánybíróság alkotmányellenesnek mondja ki a tavaly elfogadott klímatörvényt?

MTI/hvg.hu Autó

875 millió eurós bírságot kapott a BMW és a Volkswagen

Ez nem a jól ismert dízelbotrány, itt a gyártók trösztellenes szabályokat sértettek az AdBlue kipufogógáz-tisztító adalék alkalmazása során. Megállapodtak ugyanis, hogy egységesen csak minimálisan teljesítik a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó szabályokat.

1 2 3
Androidos mobil világvége esetére: ez a telefon napokig bírja egy töltéssel, és még egy projektor is van benne

Androidos mobil világvége esetére: ez a telefon napokig bírja egy töltéssel, és még egy projektor is van benne

Bányai Gábor az MNB-botrányról: Ha a miniszterelnök úr tudott volna erről, nem várt volna Matolcsy mandátumának végéig

Bányai Gábor az MNB-botrányról: Ha a miniszterelnök úr tudott volna erről, nem várt volna Matolcsy mandátumának végéig

Intim képeket csalt ki, majd azokkal zsarolt férfiakat egy nyírségi csaló

Intim képeket csalt ki, majd azokkal zsarolt férfiakat egy nyírségi csaló

Valóra vált rémálom: centikkel az autók mellett csapott be a villám – videó

Valóra vált rémálom: centikkel az autók mellett csapott be a villám – videó

Schóbert Norbert a sztrókja után a saját lányát sem ismerte meg

Schóbert Norbert a sztrókja után a saját lányát sem ismerte meg

Trump 50 milliárd dollárnyi illetéket szedne az USA-ban kikötő, kínai építésű hajók után

Trump 50 milliárd dollárnyi illetéket szedne az USA-ban kikötő, kínai építésű hajók után

BRFK: A főváros útjai nem versenypályák

BRFK: A főváros útjai nem versenypályák

Íme a teljesen új Alfa Romeo Stelvio

Íme a teljesen új Alfa Romeo Stelvio

Novák Előd törvényjavaslata 500 ezer forintra növelné az ingyenesen felvehető készpénz mennyiségét

Novák Előd törvényjavaslata 500 ezer forintra növelné az ingyenesen felvehető készpénz mennyiségét

A címlapról ajánljuk