Balogh Csaba
Balogh Csaba
Tetszett a cikk?

Egy véletlenül úgy hagyott böngészőbeállításból is végzetes, a fiók azonnali bezárásával járó hiba lehet a Spotifyon. Fontos, hogy erre odafigyeljen, mert a zenehallgató szolgáltatás üzemeltetői még csak figyelmeztető lövést sem fognak leadni.

Tízből négyen nem fizetnek a Spotifyért, ők azok, akik némi reklámért és pár korlátozásért cserébe ingyenesen használják a zenehallgató szolgáltatást. (A hazai digitális fizetési hajlandóságot ismerve nem lennénk meglepődve, ha kiderülne, hogy itthon ennél magasabb az ingyenes verziót használók aránya.) Köztük vannak olyanok is, akik bár fizetni nem hajlandók, de reklámokat nézni sem, így a számítógépük böngészője mellé telepített reklámblokkolóval megpróbálják elérni, hogy ne legyenek hirdetések kedvenc zeneszámaik között, a webes lejátszóban.

Ezt a magatartást, érthető módon, már régóta nem kedveli a pénzügyileg igen vékony jégen táncoló Spotify. Most azonban annyira megelégelték a fizetni sem pénzzel, sem reklámok elviselésével nem hajlandó potyautasokat, hogy felhasználói feltételeikbe bekerül egy szigorú passzus velük kapcsolatban.

Akik bármilyen formában, különösen reklámblokkoló szoftveres segítségével megpróbálják megkerülni a Spotify használata közben sugárzott hirdetéseket, március 1-jétől arra számíthatnak, hogy a szolgáltatás üzemeltetői jó esetben ideiglenesen – egyelőre meg nem határozott időintervallumra – felfüggesztik hozzáférésüket, rosszabb esetben pedig örökre kitiltják őket a Spotifyból. A vállalat ezt azonnali hatállyal, minden előzetes figyelmeztetés nélkül fogja megtenni.

Véletlenből örök harag

Az új szabályozás kapcsán érdemes odafigyelni a böngésző beállítására. A Spotify ugyanis nem nézi – nem is tudhatja –, hogy valaki a zeneszolgáltatással akart trükközni, vagy egyszerűen csak általános céllal használ reklámblokkoló bővítményt a böngészőjében. Ha ez utóbbi eset forog fenn, akkor minél előbb érdemes hozzáadni a kivételekhez a Spotifyt, illetve minden más olyan oldalt, melynek fenntartható működését legalább az ott elhelyezett reklámok elviselésével szeretnénk támogatni. Ennek legegyszerűbb módja, ha az ember elnavigál az adott szolgáltatás szokásos webcímére, majd ott a reklámblokkoló bővítményének – általában a böngésző felső sávjában megjelenő – ikonjára kattintva egy második kattintással egyszerűen arra utasítja a blokkolót, hogy azon az oldalon ne szűrje ki a reklámokat.

A Spotify esetében ez már csak azért is fontos, mert sokan hosszú hónapok vagy évek zenehallgatásával alakították ki saját fiókjuk preferenciáit. A szolgáltatás az ízlésüket kiismerve szinte mindig szimpatikus új zeneszámokat kínál, de szintén ott vannak a személyes lejátszási listák, kedvencek is. Ha a vállalat kitilt valakit a szolgáltatásból, akkor bár újraregisztrálni lehet, de mindezt újra kell építeni egy új fiókban. Arról nem szól a fáma, hogy a Spotify megpróbálja-e kölönféle módokon megakadályozni, hogy a korábban kitiltott felhasználók újra tudjanak regisztrálni – merthogy technikai lehetőségek éppen ilyesmire is léteznek.

Aki saját magát nem szeretné kitiltani a szolgáltatásból, de van olyan előadó, akit szívesen letiltana – mert még véletlenül sem szeretne tőle semmibe belefutni –, annak jó hír, hogy a Spotify új funkcióra ad erre lehetőséget.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!