Felejtse el a beszállókártyát: arcszkennerrel kísérletezik az Air France-KLM is

Felejtse el a beszállókártyát: arcszkennerrel kísérletezik az Air France-KLM is

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

Az Air France-KLM tervei szerint 2020-ra minden amerikai repülőtéren arcazonosítással lehetne beszállni a repülőgépekbe. Nem ők az elsők, akik ilyen irányba gondolkodnak.

Az amerikai hatóságok már egy ideje tervezik, hogy az Egyesült Államok minden repülőterét arcszkennelésre alkalmas szenzorokkal szerelnek fel, hogy kiszűrjék a vízumproblémás utasokat. Most egy légitársaság, az Air France-KLM is hasonló megoldáson gondolkodik, két amerikai repültérről induló járatai esetében.

A társaság tervei szerint a New York-i John F Kennedy Nemzetközi Repülőtérről, valamint a houstoni George Bush Nemzetközi Repülőtérről induló járatok esetében a beszállókapuknál már nem a beszállókártyára lenne szükség, helyette arcszkennelésren esnének át az utasok. Ez naponta több mint 2200 embert érint, de a hosszú távú tervek szerint 2020-ra minden amerikai repülőtéren ilyen technológiát szerelnének fel – írja az Engadget.

©

A cég jelenleg több amerikai repülőtéren is biometrikus azonosítást alkalmaz, többek között Atlantában, Los Angelesben, Dallasban, Detroitban, San Franciscóban és Seattle-ben is. Stephane Ormand, a cég amerikai alelnöke szerint az utasoknak az újdonság használatával a korábbinál biztonságosabb lehet az utazásuk. A tervek szerint az idei év végére az amerikai repülőterek 93, jövőre pedig 100 százalékán használnák a beszálláshoz az ilyen típusú azonosítást.

Az Air France-KLM nem az első cég, amelyik ilyen technológiával kísérletezik. Az amerikai JetBlue már 2017-ben elkezdett ezzel próbálkozni, és a nemrég durván megbüntetett British Airways is hasonló megoldásban gondolkodik. Emellett a Quantas arcazonosítást használ Ausztráliában, a Delta járataira ujjlenyomat-olvasás után lehet feljutni, míg a dubaji repülőtéren szintén arcazonosítás után lehet utazni.

Az ugyanakkor továbbra is kérdés, hogy ezek a rendszerek mennyire pontosak, és mennyire vannak biztonságban az utasokról tárolt adatok.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hozzászólások