Az Apple a világ legértékesebb márkája – de hogy állnak a többiek?

Az Apple a világ legértékesebb márkája – de hogy állnak a többiek?

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jelentősen felülreprezentált a technológiai szektor a Best Global Brands 2020 ranglistán, melynek készítői az egyes márkák értékét vizsgálják. Egy év alatt nagyot sokkal értékesebb lett az Apple, az Amazon és a Microsoft is. A toplistára most először került fel az Instagram, a 19. helyet csípte meg.

Immár a nyolcadik egymást követő évben lett az Apple a világ legértékesebb márkája az Interbrand amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában. A 100 vállalatot rangsoroló Best Global Brands 2020 márkarangsorban

a harminc legerősebb márkából tizenhárom technológiai fókuszú.

Az idén is első helyre sorolt Apple márkaértéke 323 milliárd dollár, 38 százalékkal több a tavalyinál.

A tavalyi harmadik helyről a másodikra ugrott az Amazon, amelynek márkaértéke 60 százalékkal, 200,7 milliárd dollárra emelkedett. A negyedik helyről a harmadikra jött föl a Microsoft, a márka értéke 53 százalékkal, 166 milliárd dollárra nőtt. A tavalyi második helyről a negyedikre csúszott vissza a Google, márkaértéke 1 százalékkal, 165,4 milliárd dollárra csökkent.

A tavaly hatodik Samsung idén az ötödik lett, márkaértéke 2 százalékkal, 62,3 milliárd dollárra emelkedett.

Az első tíz cég adta a listán szereplő száz brand márkaértékének a felét.

A százas listára először került fel az Instagram (19. helyezéssel, 26,1 milliárd dolláros márkaértékkel), a YouTube (30. hely, 17,3 milliárd dollár) és a Zoom (100. hely, 4,48 milliárd dollár).

©

A százas listán a Spotify lépett előre a legnagyobbat, a tavalyi 92. helyről a 70-ikre, márkaértéke 52 százalékkal, 8,4 milliárd dollárra nőtt. A második legnagyobb kiugrást a Netflix érte el, a lista 41. helyére került a tavalyi 65-ről, márkaértéke 41 százalékkal, 12,67 milliárd dollárra emelkedett. Két év kihagyás után ismét felkerült a százas listára a Tesla, amely rögtön a 40. helyre került 12,8 milliárd dolláros márkaértékkel. Idén már egyetlen olajvállalat sem szerepelt a százas listán, a tavaly az ágazatot egyedüliként képviselő, 97. helyen álló Shell is búcsút mondott.

A százas rangsorban szereplő cégek együttes márkaértéke 2336 milliárd dollár, ami 9 százalékkal több tavalyhoz képest.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hozzászólások