Az interneten inkább a férfiak shoppingolnak
Míg az offline világban a családi büdzsé 80 százalékát a feleség tartja kézben, az interneten más a helyzet.
A 15 évesnél idősebb amerikaiaknak már 78 százaléka vásárolt legalább egyszer az interneten. Az online vásárlási trendeket összegezve a Business Insider részletesen vizsgálta, hogy kik, milyen társadalmi csoportok és mennyit vásárolnak az online áruházakban.
Az adatokból kiolvasható legfontosabb megállapítás az, hogy a közhiedelemmel ellentétben az interneten nem a nők vásárlási dominanciája jellemző. Míg az átlagos amerikai háztartásban akár a költségek 80 százaléka felett is általában a nők rendelkeznek, az internetes világban egyenlőség van: csak 50 százalék körüli az arány.
Az adatok szerint a férfiak valamivel nagyobb arányban használják a mobilkészülékeiket vásárlásra, mint a nők, életkor szerint pedig továbbra is a 18-34 éves korosztály a meghatározó. Ők évente mintegy 2 ezer dollárt költenek el online környezetben, miközben jövedelmük még nem éri el az idősebb korosztályok átlagát.
Minden negyedik mobilinternetes vásárló 55 év feletti, ami arra utal, hogy már az idősebbek is otthonosan mozognak ebben a környezetben. Ami viszont egyáltalán nem meglepő: az internetes vásárlók 55 százaléka olyan háztartásban él, amelynek éves összes jövedelme 75 ezer dollár felett van (miközben az amerikai medián erre az adatra 50 ezer dollár).