Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Október 30-án jelenik meg 14 biztosító jövő évi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) tarifája, majd novemberben lehet felmondani, december végéig pedig újra kötni a szerződéseket.
A LeasePlan flottaüzemeltető hazai leányvállalata nyilvánosságra hozta járműparkjának fogyasztási adatait. Az eredmények nem meglepőek, az autók többsége jóval többet fogyaszt a gyártók által megadott adatoknál.
Pénteken új elnököt választ a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA): a posztért Jean Todt és Ari Vatanen küzd meg egymással. Jean Todt az MTI-nek adott interjúban beszélt elképzeléseiről.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) közétette 2009. első három negyedévének drámai forgalombahelyezési és értékesítési statisztikáit. Az MGE a magyarországi autóértékesítések lassú emelkedésének kezdetére számít szeptemberben.
Feje tetejére állíthatja a Centrum Parkoló Rendszer Parkolás Szolgáltató Kft. által indított díjtartozási pereket az a tárgyalás, amely október 28-án kezdődik a Pesti Központi Kerületi Bíróságon. Nyuzó Péter felperes ugyanis azt állítja, hogy ez a cég nem követelhetné a parkolási díjakat, mivel az önkormányzatok nem vele, hanem egy másik, igaz, szintén Centrum névre keresztelt kft.-vel szerződtek. A jogosultságok átadásáról viszont elfelejtettek rendelkezni.
Az autóipari piackutató Jato Dynamics legfrissebb sajtóközleménye szerint augusztusban a Németország, Franciaország, Olaszország, Nagy-Britannia és Spanyolország alkotta nagy európai ötösfogat több autót adott el az idén augusztusban, mint tavaly ilyenkor. A magyar piac sereghajtó volt augusztusban.
Nem mindig a drága a jó, ezt bizonyítja az auto-motor-und-sport német szaklap navitesztje is. Összehasonlítottak hét olyan navigációs rendszert, amelyek 200 eurónál olcsóbbak, ám a teljesítményük igen jó.
A frankfurti autókiállítás alkalmából készített JATO-elemzés szerint az Európában eladott új autók átlagos szén-dioxid-kibocsátása alacsonyabb, mint valaha. Ez önmagában nem meglepő, annál inkább az, hogy a nagy darabszámban eladott modellek jobban befolyásolják a kizöldülést, mint az alternatív meghajtású járművek terjedése. Az országok versenyében hazánk a sor végén kullog.
A környezetbarát autók versenyében messze kiemelkedik Japán. Igaz, hogy a németek ott vannak a nyomukban, de még messze vannak tőlük. A tíz legtisztább autó között hét japán, valamint három német modell kapott helyet, legalábbis a német közlekedési egyesület (VCD) összeállítása szerint.
Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes előterjesztése alapján a Fővárosi Közgyűlés pontosította azoknak a gépjárműveknek a körét, amelyek a szmogriadó idején, valamint az őszi-téli időszakban a Hungária-gyűrűn belüli területre vonatkozó forgalomkorlátozás alól mentességet kapnak. A sorozatos felvetések ellenére nem kaptak zöldutat az Euro 5-ös normát teljesítő benzines autók.
2009. I. félévében Közép-Magyarországon a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) előzetes adatai alapján 2639 közúti közlekedési baleset történt, melyek során 3384 személy sérült meg. Az előző év azonos időszakához képest mind a balesetek, mind a sérültek száma csökkent a régióban. Ám a halálos balesetek és a közlekedési balesetekben elhunytak száma egy év alatt 10, illetve 11 százalékkal nőtt. Emelkedett a régióban bekövetkezett ittas állapotban okozott balesetek száma is. A halálos balesetek kedvezőtlenebb alakulásának hátterében a Pest megyei, az alkoholos befolyásoltsággal összefüggő változás mögött pedig a budapesti folyamatok álltak.
A JATO Dynamics júliusi európai autópiaci jelentése szerint a Volkswagen Golf listavezető pozíciója töretlen, mindannak ellenére, hogy a kisautók szegmense egyre nagyobb teret hódít. Magyarországon hódít a Ford.
A JATO Dynamics közzétette féléves közép-kelet-európai új autó eladási adatait. Az első félév eredményei drámaiak. Régiószerte csökkent a nagy darabszámban értékesítő márkák forgalma.
Kenőpénzt fizetett a Centrum Kft. parkolási társaság a VI. kerületi közterület-felügyelet vezetőjének, akit vesztegetés miatt le is tartóztattak. Csakhogy a parkolási cégnél egyelőre senkit nem vettek őrizetbe, a kft. pedig mélyen hallgat az ügyről.
Az amerikai filmstúdiókat éveken keresztül rengeteg pénzzel támogatták az autógyárak. James Bond BMW Z3-al mentette meg a világot. A Transformers-filmek lényege az autó. A filmipar bánhatja, hogy a gazdasági válság miatt az autóóriások a csőd szélén állnak.
A K&H Biztosító tapasztalata alapján a casco biztosítással rendelkező gépjármű-tulajdonosok közül sokan nincsenek tisztában azzal, hogy milyen események sorolhatóak az elemi károk közé. Nagyobb odafigyeléssel sok káreset megelőzhető, és megkímélhetjük magunkat a későbbi vitás helyzetektől.
Ki hitte volna, hogy nem a Mercedes, a BMW, vagy az Audi márkák vásárlói, hanem a japán Daihatsu márka tulajdonosai a legelégedettebb vevők Németországban. A J. D. Power internetes felméréséből ez derült ki.
Egy tanulmány összehasonlította az EU-országok, illetve fővárosaik baleseti mutatóit. Eszerint Szófiában a gyalogosok a veszélyeztetettek, míg Helsinkiben inkább az autósok, Athénben pedig a buszok és villamosok utasai. Csupán egy város van, ahol a közlekedési balesetben elhunytak száma csökkent, az összes többiben nőtt.
Javában tart a nyaralási hullám. Egyre több autós van az európai utakon, különösen a kedvelt nyaralóhelyek környékén. Mielőtt útnak indulna, érdemes érdeklődni a különböző utakról, a forgalmukról és a közlekedési szabályokról. Különben szükségtelen kiadásokkal kell számolni.
Az ADAC német autóklub tanulmánya szerint a városokban kialakított környezetvédelmi zónák nem javították a levegő minőségét. Legalábbis szakemberek erre a következtetésre jutottak, miután összehasonlítottak néhány olyan települést, amelyekben kialakították a környezetvédelmi övezeteket, és azokat, ahol még nem. A környezetvédelmi egyesületek mindezt másként látják.
Nemcsak, hogy sikertelenül zárult a Trump-Zelenszkij találkozó Washingtonban, hanem olyan jeleneteket hoztak össze a vezetők, amelyek példátlanok a diplomáciában.