HVG
Autó
Új közlekedési tábla, ami igen közkedveltté válhat
Mutatjuk az új digitális táblát, ami a zöldhullám meglovagolásában nyújt segítséget.
A gépkocsi és közlekedési infrastruktúra közötti adatközlés alkalmazásával lehetőség lesz az autók és a közlekedési lámpák közötti kommunikáció szinkronizálására. A Nissan beruházásba kezd a fejlett közlekedési lámpák telepítésére a Kanagawa tartományban lévő Nissan Technical Center környékén, hogy adatokat gyűjtsön a több száz, a kísérletben résztvevő Nissan dolgozó gépkocsijáról.
Felavatta új cégközpontját az Antro Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó Kht. A cég az Őrségben fejleszti új, hármas hibridhajtású járművét. Eddig 200 millió forintot fektettek be.
A környezetbarátabb megoldások mellett rengeteg különlegességet, egyedi és furcsa járműveket is bemutattak a 77. Genfi Autószalonon. Helyszíni tudósítás sok képpel.
Life is simple: eat, sleep, Jeep. Ezzel a jelmondattal lehetne összefoglalni azt a menetpróbát, amely a Szigetközben, egy elmosott pályán terepjárókkal, quaddal, traktorral és szabadidő-autókkal zajlott.
Lekörözve a vetélytárs amerikai óriáscéget, a General Motorst, a japán Toyota lesz idén a világ legnagyobb autógyártója, írta a Newsweek magazin. A Toyota az idén világszerte várhatóan 8,54 millió járművet értékesít, a General Motors 8,53 milliót, és ezzel a második helyre szorul. Tavaly 9 millió autó eladását tervezte mindkét cég.
A trend egyértelmű: az alternatív járművek köre jócskán bővül. De mielőtt megnyugodva hátradőlnénk, a genfi autószalonon kiállított autók 95 százalékát még mindig hagyományos üzemanyagok hajtják. Beszámoló Genfből. Első rész.
Nincsenek meg a számlák, vagy nem elég részletesek, a kereskedő pedig felszívódott - számos oka lehet annak, hogy több tízezer érintett esetleg hiába fut a neki visszajáró regisztrációs adó után.
Március 8-án, csütörtökön kezdődő brüsszeli csúcstalálkozójukon döntenek az uniós tagországok kormányfői az Európai Unió klíma politikájáról. Az Európai Bizottság előterjesztése szerint a tagországoknak a széndioxid kibocsátást 20 százalékkal kell csökkenteni 2020-ig.
A műszaki vívmányok túlburjánzásának egyik legfontosabb színtere az autó. A fejlődésnek most csak a jó szelét érezzük, a romboló vihar csak félelmeinkben él. Egyelőre.
Barényi Béla, az autóipar meghatározó személyisége száz évvel ezelőtt, 1907. március 1-jén született. A Mercedes-Benz magyar származású fejlesztőmérnöke március 6-án bekerül a autózás meghatározó személyiségeit felsorakoztató genfi European Automotive Hall of Fame tagjai közé.
A General Motors, a Renault-Nissan, a PSA Peugeot Citroen, a Hyundai és a kínaiak mind arra várnak, hogy zöld utat kapjon a Chrysler eladása. De vajon megéri-e megvenni a tavaly 1,1 milliárd eurós veszteséget termelő amerikai mamutot?
Március végéig biztosan nem fizet több ezer ügyfelének az Il Ferro Kft. - írja keddi számában a Népszabadság. Elsőként a hvg.hu írt az "ingyenautókat" kínáló cégről még tavaly decemberben, megkérdőjelezve annak hosszútávú működését.
Rövid időn belül megsemmisítheti az EU a Volkswagen autógyárban az államnak kulcspozíciót garantáló VW-törvényt, ami főszerephez juttathatja a cégalapító Ferdinand Porsche unokáját.
A genfi szalon nem csupán az európai autóipar legjelentősebb évnyitó rendezvénye, ahol a legnagyobb gyártók bemutatják világmegváltó modelljeiket. Genfben mindig számíthatunk különlegességekre, az idén különösen.
Az európai országok többségében fizetni kell a többnyire állami finanszírozásban épült autópályákon való autózásért.
Szlovákiában az új autógyárak már felszívták a szakképzett munkaerőt, és most továbbiakért versenyeznek. Az alkalmazottakat külföldről is csábítják.
Nem mindenki örül a hangtalanul suhanó hibrid (benzines-elektromos üzemű) autók térnyerésének, a vak gyalogosok számára veszélyesebbé válik a közlekedés miattuk - hívta fel a figyelmet a The Wall Street Journal című amerikai lap.
Az elmúlt évtizedekben tapasztalt javulás ellenére Görögországban a legveszélyesebb autózni az EU területén - áll a most közzétett Eurostat-adatokban. Magyarország sem áll jól.
Évente 47 órát töltenek dugóban a Washingtonba ingázó, az USA fővárosát körülvevő Maryland és Virginia államokban élők. Ezek az idegőrlő araszolások - a kieső munkaidő, no meg a késedelmes szállítások miatt - évente dollármilliárdokkal rövidítik meg az amerikai gazdaságot, ráadásul a hagyományos dugóoszlató megoldások (tehermentesítő utak építése, a közlekedési lámpák áthangolása, a teherforgalom korlátozása) gyakran további dugókhoz vezetnek.
A tervezettnél puhább célokat fogalmazott meg az EU az autók szén-dioxid-kibocsátásának korlátozására. A kétes értékű sikert sokan az autóiparnak tett gesztusként értékelik.
És eközben a kormány politikai súlya látványosan csökken.
Egy ember életveszélyesen, többen súlyosan megsérültek a németországi tömegbalesetben.
Aznap este nem tudtak neki belőni egy tizenegyest sem.
Herendi Gábor vígjátéka az állami finanszírozási rendszeren kívül készült.
Ha egy harckocsi kétszer is legördülhet a gyártósorról, akkor 600 felújított orvosi rendelőt hányszor lehet sikerként eladni?
Nem csak a száguldozókkal van baj.
Az öttusaszövetség elnökének ezüstérmét is megszépítette Gulyás Michelle aranya.