Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"89bd2c67-1a64-4b42-9512-c01ef0f666ab","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A LiberLive C1 néven fejlesztette ki a húr nélküli gitárját, ami nagyban emlékezteti az embert a Guitar Hero kontrollerére, csak annál sokkal jobb hangzást ad.","shortLead":"A LiberLive C1 néven fejlesztette ki a húr nélküli gitárját, ami nagyban emlékezteti az embert a Guitar Hero...","id":"20250107_liberlive-c1-hurok-nelkuli-gitar-ces-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89bd2c67-1a64-4b42-9512-c01ef0f666ab.jpg","index":0,"item":"143008a1-c9ca-4db7-b420-bcf36484910f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250107_liberlive-c1-hurok-nelkuli-gitar-ces-2025","timestamp":"2025. január. 07. 19:03","title":"Elkészült a világ első, húrok nélküli gitárja, bárki megtanulhat játszani rajta – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49e82400-b584-4151-a580-1e1e53f30f44","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Hét amerikai államban rendkívüli állapotot hirdettek, több száz közlekedési baleset történt, iskolákat kellett bezárni az ítéletidő miatt.","shortLead":"Hét amerikai államban rendkívüli állapotot hirdettek, több száz közlekedési baleset történt, iskolákat kellett bezárni...","id":"20250107_Legalabb-ot-halottja-van-az-Egyesult-Allamokban-pusztito-hoviharnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49e82400-b584-4151-a580-1e1e53f30f44.jpg","index":0,"item":"c2aca59f-ed31-46ad-afc1-33be5e4effb1","keywords":null,"link":"/vilag/20250107_Legalabb-ot-halottja-van-az-Egyesult-Allamokban-pusztito-hoviharnak","timestamp":"2025. január. 07. 14:37","title":"Legalább öten haltak meg az Egyesült Államokban tomboló hóviharban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"efe2bde1-2b5f-4892-901e-6eb6f98317fa","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az Egyesült Államok pénzügyminisztériumának tájékoztatója szerint akkor vesznek le valakit a szankciós listájukról, ha az illető bizonyítja, hogy már nem állnak fel azok a körülmények, ami miatt oda került. Rogán esetében amellett kellene érvelnie, hogy nem korrupt.","shortLead":"Az Egyesült Államok pénzügyminisztériumának tájékoztatója szerint akkor vesznek le valakit a szankciós listájukról, ha...","id":"20250107_hosszu-vizsgalat-rogan-antal-szankcios-lista-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/efe2bde1-2b5f-4892-901e-6eb6f98317fa.jpg","index":0,"item":"1478271f-f0d0-4659-a0f3-b49dc1917e17","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250107_hosszu-vizsgalat-rogan-antal-szankcios-lista-ebx","timestamp":"2025. január. 07. 17:51","title":"Rogán Antal hosszú vizsgálat után vetetheti le magát a szankciós listáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b4930d0-2731-497c-8ada-763caada4436","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A CATL akkugyártó nagyvállalatot azzal gyanúsította meg az USA védelmi minisztériuma, hogy együttműködik a kínai hadsereggel. A cég ezt tagadja, és kérdésünkre közölték, hogy a magyarországi gyárépítésük zavartalanul megy tovább.","shortLead":"A CATL akkugyártó nagyvállalatot azzal gyanúsította meg az USA védelmi minisztériuma, hogy együttműködik a kínai...","id":"20250107_CATL-Nincs-hatassal-a-debreceni-beruhazasra-az-amerikai-feketelistara-kerules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b4930d0-2731-497c-8ada-763caada4436.jpg","index":0,"item":"e25db179-55f1-46d8-8a90-8b77ead60471","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250107_CATL-Nincs-hatassal-a-debreceni-beruhazasra-az-amerikai-feketelistara-kerules","timestamp":"2025. január. 07. 14:54","title":"CATL: A debreceni beruházásra nincs hatással az amerikai feketelistára kerülés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42a3572e-b93f-4163-8a5f-d02d7aceec5e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A hírt, amit volt felesége, Tóth Gabi is lájkolt, maga a vőlegény tudatta a világgal. ","shortLead":"A hírt, amit volt felesége, Tóth Gabi is lájkolt, maga a vőlegény tudatta a világgal. ","id":"20250109_Krausz-Gabor-eljegyezte-Mikes-Annat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42a3572e-b93f-4163-8a5f-d02d7aceec5e.jpg","index":0,"item":"91ecd428-3146-438f-a538-bd8efaee3e01","keywords":null,"link":"/elet/20250109_Krausz-Gabor-eljegyezte-Mikes-Annat","timestamp":"2025. január. 09. 10:46","title":"Krausz Gábor eljegyezte Mikes Annát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21215060-1590-4d9e-bc54-91ad79d66fc3","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Belcastro lakói szerint jól tette.","shortLead":"Belcastro lakói szerint jól tette.","id":"20250107_Egy-olasz-faluban-annyira-rossz-az-egeszsegugyi-ellatas-hogy-a-polgarmester-megtiltotta-az-ott-eloknek-hogy-betegek-legyenek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21215060-1590-4d9e-bc54-91ad79d66fc3.jpg","index":0,"item":"3483fe2b-6f6d-45a2-a567-21288def6cef","keywords":null,"link":"/elet/20250107_Egy-olasz-faluban-annyira-rossz-az-egeszsegugyi-ellatas-hogy-a-polgarmester-megtiltotta-az-ott-eloknek-hogy-betegek-legyenek","timestamp":"2025. január. 07. 20:09","title":"Egy olasz faluban annyira rossz az egészségügyi ellátás, hogy a polgármester megtiltotta az ott élőknek, hogy betegek legyenek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9afcc71f-846b-436c-9123-09c19a171caa","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Ki ne vágyna harmonikus párkapcsolatra? Jó vagy rossz hír, ám ezt alapjaiban meghatározza a társak érzelmi intelligenciája. Ami szerencsére fejleszthető.","shortLead":"Ki ne vágyna harmonikus párkapcsolatra? Jó vagy rossz hír, ám ezt alapjaiban meghatározza a társak érzelmi...","id":"20250109_Sokszor-elhanyagolt-tenyezo-hogy-ettol-is-fugg-a-boldog-parkapcsolat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9afcc71f-846b-436c-9123-09c19a171caa.jpg","index":0,"item":"0d9432d6-c9ba-44d2-817c-ff7e4fb5f872","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250109_Sokszor-elhanyagolt-tenyezo-hogy-ettol-is-fugg-a-boldog-parkapcsolat","timestamp":"2025. január. 09. 12:50","title":"Sokszor elhanyagolt tényező, hogy ettől is függ a boldog párkapcsolat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ce522a8a-1dbf-48b8-8c83-425f13f5d322","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"Az EU 2050-re nullára szeretné csökkenteni az ingatlanállomány károsanyag-kibocsátását. Ehhez óriási lakásfelújítási programra lesz szükség, amelynek az első eredményei néhány év múlva már láthatóak lesznek.","shortLead":"Az EU 2050-re nullára szeretné csökkenteni az ingatlanállomány károsanyag-kibocsátását. Ehhez óriási lakásfelújítási...","id":"20250108_fenntarthato-fejlodes-zold-otthon-karosanyag-kibocsatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce522a8a-1dbf-48b8-8c83-425f13f5d322.jpg","index":0,"item":"38887f9f-ac7c-4d3a-8df3-15cfcd14fffe","keywords":null,"link":"/360/20250108_fenntarthato-fejlodes-zold-otthon-karosanyag-kibocsatas","timestamp":"2025. január. 08. 19:30","title":"Zöld otthon-álom, avagy lenullázható-e 2050-re az európai lakások károsanyag-kibocsátása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Kia Sportage, a Hyundai Tucson, a Nissan Qashqai és a Suzuki Grand Vitara mellé fészkeli be magát az autópiacon a Skoda Yeti, a cseh márka első igazi szabadidőautója. Terepen és városban, országúton és autópályán egyaránt kiemelkedő, az alsó-középkategóriájú limuzinoktól semmiben el nem maradó menettulajdonságai mellett praktikummal, gazdag alap- és extrafelszerelésekkel, valamint új motorokkal is csábítja vásárlóit. Alapára 4,6 millió forint.
Az összkerékhajtás vonóerő-átadási előnyeit nem feltétlen igénylő vezetők számára a Yeti tisztán elsőkerék-hajtású kivitelével is rendelkezésre áll, a belépő benzines modellt 1,2 literes, 105 lovas TSI-motorral szerelik. A hazai bemutatón a kétliteres, 140 lovas dízelt, valamint az 1,8 literes, 160 lovas TSI benzines változatot hajtottuk meg. Emellett 110 lovas és 140 lovas változatban is kapható a közös nyomócsöves turbódízel.
A maximum 1760 literes raktér és a két centivel a vezetőhely fölé pozicionált második sor, valamint a variálható ülések a Roomsterre emlékeztetnek, a helykínálat az Octaviára, a kényelem és a high-tech a Superbre. Az akár DSG-váltóval is választható benzines Yeti alapára 4,598 millió forint, a legolcsóbb dízel 5,499 millió, az összkerekes változat 5,999 millióba kerül (110 lovas dízel).
A 4,2 méter hosszú, 1,8 méter széles, 1,7 méter magas Skoda Yeti (amely az Octavia PQ3-as platformjára épült) – nem csupán 180 milliméteres szabadmagasságának, hanem negyedik generációs Haldex-tengelykapcsolóval működő állandó összkerékhajtási rendszerének köszönhetően könnyű terepen megállja a helyét. A sajtótájékoztatón elhangzott: ahol az Octavia 4x4, vagy a Scout elment, ott a Yeti is elboldogul. Hajtásrendszer az Octavia Combi 4x4 illetve a Superb 4x4 modellek technikájára épül. Az elektrohidraulikus szabályozású, többlamellás Haldex-tengelykapcsoló a hátsó futómű előtt, a kereszthajtással és a hátsó differenciálművel közös házba építve kapott helyet. Kedvező vonóerő-átadási körülmények között – például száraz úton – a motor nyomatéka 96 százalékban az első kerekekre jut, ám azt a pillanatnyi menethelyzet függvényében a Haldex-tengelykapcsoló elektronikus szabályozása akár 90 százalékig is a hátsó kerekekre irányíthatja. A csökkenő tapadású hátsó kerekek kipörgését automatikus differenciálzár-funkció akadályozza meg. Mindez magasfokú iránytartást és biztos uralhatóságot kölcsönöz a Yeti számára, terepen és utcán egyaránt.
A Haldex-tengelykapcsoló szabályzóegysége a hátsó kerekek hajtásának bekapcsolásakor számos érzékelő adatait veszi tekintetbe: a motor szabályzóegysége felől érkező információk (fordulatszám és gázpedálállás); az ABS/ESP szabályzóegységének adatai (kerékfordulatszámok, féklámpa-kapcsoló állása, oldal- és hosszirányú gyorsulás); a bekormányzási szög.
Terepen is biztonságos (Oldaltörés)
Az összkerékhajtás érzékeny szabályozása teljes mértékben kompatibilis a menetstabilizáló berendezések (ABS, ESP) hasonló rendszerével. A 4x4 modellekben az alapkivitelhez tartozó elektronikus menetstabilizáló (ESP) beavatkozásakor a Haldex-tengelykapcsoló működtetését az ABS/ESP szabályzóegysége veszi át. A blokkolásgátló (ABS) működésbe lépésekor önműködően nyit a Haldex-tengelykapcsoló.
A műutakról letérve a Yeti 4x4 karakterét is alkalmasan változtatja. Elegendő egyetlen mozdulat, s a műszerfal „Off-Road” gombjának megnyomására az ABS, az ASR és az EDS segédrendszerek azonnal terepes üzemmódjukra váltanak. Ennek megfelelően például a motor érzékenyebben reagál a gázpedál mozgásaira, laza talajon is megkönnyítve a finom indulásokat. A fordulatszám-határolással működő elindulássegítő funkció, illetve a lejtő-asszisztens ugyancsak készenlétben áll. Utóbbi meredek lejtőn haladva finom fékezési beavatkozásokkal segíti az egyenletes és biztonságos ereszkedést, így a vezető mindenkor teljes mértékben a nehéz terep legelőnyösebb útvonalának megválasztására összpontosíthat.
A Yeti viszonylag alacsony saját tömege ellenére rendkívül robusztus konstrukció, és példás ütközésbiztonsági adottságait a gyalogosvédelem lehető legnagyobb biztonsági tartalékaival kombinálja. Karosszériáját következetesen az igényes Euro-NCAP töréstesztek (ezen öt csillagot kapott a modell) követelményrendszere jegyében alakították ki. Utascellája a legnagyobb szilárdságú acélfajták alkalmazásának köszönhetően még a súlyosabb balesetek során is kellő túlélési teret biztosít utasai számára, a fellépő energiákat ugyanis a célzottan kialakított terhelési csatornák anélkül vezetik el, hogy a cella jelentős deformációt szenvedne. A vészfékrásegítővel kiegészített blokkolásgátló (ABS) és a motor fékezőnyomaték-szabályozása (MSR) további rendszerek mellett a Yeti minden változatának szériafelszereltségében szerepelnek, míg az elektronikus menetstabilizáló (ESP) a 4x4 modellek alapfelszerelése. Ütközéskor akár kilenc légzsák is védheti a bennülőket, köztük a vezető térdlégzsákjával, illetve a hátsó oldallégzsákokkal.
A légzsákok működésekor a Yeti számos előzetes művelettel készül az esetleges vészhelyzetre. A hajtóanyag-szállítás és a motor áramellátása azonnal önműködően megszakad, ami jelentősen mérsékli a tűzveszélyt. A központi zár automatikusan kireteszeli az ajtókat, s a mentést sötétben is könnyítendő, bekapcsol a belső világítás.
Ráfutásos baleset során az első aktív fejtámlák (WOKS) mérséklik a vezető és az első utas nyaki sérüléseinek kockázatát. A tökéletesen e célra kiformált fejtámlák a fej lengőmozgását megakadályozva hatékonyan előzik meg a nyakcsigolyák sérüléseit. A 60 kilométer/óra feletti tempóról végrehajtott vészfékezések hatására a Yeti féklámpája villogni kezd, jól láthatóan figyelmeztetve a mögöttes forgalmat a veszélyhelyzetre. Amint a jármű megáll, bekapcsolódik a vészvillogó. A hátsó ülésen Isofix gyerekülés-rögzítési pontok állnak a rendelkezésre, ami kívánságra az első utasüléshez is rendelhető. Rendelhető adaptív bixenon fényszóró, automatikusan padka mellé beparkoló asszisztens, nyitható panorámatető, érintőképernyős navigáció és hátsó oldallégzsák is.
A sikeres OPC (Opel Performance Center) program tízéves jubileumára élvonalbeli technikával látta el az Opel az Insigniát. 2,8-as V6-os turbó motorja (239 kW/325 LE, 435 Nm) a márka legnagyobb teljesítményű szériakocsijává teszi, amely alig hat másodperc alatt gyorsul százra. Ez az első OPC-modell, amelyben standard az adaptív összkerékhajtás és az elektronikus differenciálzár. A FlexRide csillapítást a különösen dinamikus vezetési stílushoz hangolták. A 2009-es Év Autójának OPC-változata mindhárom karosszériával – szedán, ötajtós és kombi – kapható 13,173 millió forinttól.
A Skoda főként a régi Fabia-tulajdonosok kegyeit keresi az új, nagyra nőtt kisautóval. Minősége, formája, műszaki tartalma és ára eggyel nagyobb kategóriát idéz.
Az Nyugati Alpok havas hegyoldalában első kézből ismerkedhettünk meg a Skoda új szabadidő-autójával, az Octavia Scout-tal. Az cseh 4x4-es kombi eddig is szerethető kocsi volt, az emelt hasmagasság, az igényesebb belső és a néhány apró külső trükk után egyenesen telitalálat. Csak az ára tartja vissza a tömegeket.
Egymás után teszteltük a kiskombik bajnokának benzines és dízel változatát. A két autó közt nincs nagy különbség, de mindkét motornak vannak előnyei és hátrányai. Lássuk ezeket.
Igazi bombaként hatott egy éve a hír, hogy a Skoda újabb típussal, ezúttal egy kompakt egyterűvel tör be az európai piacra. A Roomster a várakozásoknak megfelelően igazi sikerautó. Okos és praktikus. Csak drága.
Ráfért a felújítás a Mitsubishi Coltra, elődjének nem volt egyénisége. A redizájn azonban nem sikerült: az autó orra megkapta ugyan a jellegzetes vadászrepülős hűtőmaszkot, ám a kocsi fara és beltere kiveri a biztosítékot. A Ralliart felszereltség és az élvezetes vezetést ígérő izmos motor enyhít a bajokon. A Colt 1,5-ös turbómotorral vérpezsdítő örömautó. Kiváló ralialap.
Rátörte az álomba szenderült nagyautókra az ajtót az új Superb. Már korábban is kerülgette a prémiumgyártókat a most csúcsra jutott cseh remek. Hátsó lábtere és páratlan csomagtartója elismerést érdemel.
Válság idején a legdrágább, de a legjobb tanfolyam menedzsertitánoknak a Mercedes-Benz S-osztály. Aki egyszer belekóstol, nincs az a bevételi terv, amelyet ne múlna felül. Mint agarak előtt a guminyúl, úgy húzza majd egyre feljebb a grafikont, csak prémiumnak kell beígérni. Pókerarc kell hozzá.
Az Octavia kombi vérbeli cégautó, az első pillanattól kezdve érezni, hogy nagyon az emberre szabták. Motorja hangos, a nagy testhez képest gyenge, ám dinamizmusához képest takarékos. Meg kell dolgoztatni, azt szereti.
Ritka élmény szakadt a magyarok nyakába: szép magyar tájakon tesztelhettük nemzetközi menetpróbán az új Skoda Octavia csúcsmodelljeit, a sportos RS-t és a terepen is hadra fogható Scoutot. Az Octavia RS vezetése már magában is nagyszerű érzés, hát még ha igazi versenypályán kergethetjük a pacikat.
Mit tehet az ember, ha kap egy duplán teletankolt Octaviát? Felkeresi Magyarországot, majd ledöbben, milyen szép is a haza. Megtudtam, milyen fárasztó lassan, biztonságosan és takarékosan közlekedni. 1505,2 kilométert tettünk meg egy új, gázos Octaviával, fogyasztási versenyben.
Több tucat magyar településen fordult meg 2022-es kinevezése óta David Pressman amerikai nagykövet, és tapasztalataira is hivatkozva állította, hogy az egész országot behálózza a korrupció.