Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3860d259-f1db-444a-986d-e1ccb555b0bc","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Régóta várták Dél-Amerikában.","shortLead":"Régóta várták Dél-Amerikában.","id":"20250512_carlo-ancelotti-brazil-szovetsegi-kapitany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3860d259-f1db-444a-986d-e1ccb555b0bc.jpg","index":0,"item":"098336ad-ce3a-4099-8c40-b64ab9beb7e6","keywords":null,"link":"/sport/20250512_carlo-ancelotti-brazil-szovetsegi-kapitany","timestamp":"2025. május. 12. 16:20","title":"Eldőlt: a spanyol bajnokság lezárultával Ancelotti lesz a brazil szövetségi kapitány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9db0789-e807-4b84-9973-29f5629658a4","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Reagálni kellett a fejleményekre, ezért nagyobb zárolás már történt a költségvetésben – közölte Kisgergely Kornél államháztartásért felelős államtitkár.","shortLead":"Reagálni kellett a fejleményekre, ezért nagyobb zárolás már történt a költségvetésben – közölte Kisgergely Kornél...","id":"20250512_Jelentos-koltsegvetesi-zarolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9db0789-e807-4b84-9973-29f5629658a4.jpg","index":0,"item":"8102e74a-0fc9-4bad-9b4e-eb4298ee70e3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250512_Jelentos-koltsegvetesi-zarolas","timestamp":"2025. május. 12. 13:10","title":"Jelentős költségvetési zárolás történt – ismerte el az államtitkár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0dfa7ee6-ffc2-4ce1-b459-3c33d33b4520","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Példátlan titkosszolgálati akciónak nevezte a miniszterelnök az elmúlt napok külpolitikai történéseit. ","shortLead":"Példátlan titkosszolgálati akciónak nevezte a miniszterelnök az elmúlt napok külpolitikai történéseit. ","id":"20250513_Orban-osszehivta-a-Vedelmi-Tanacsot-Ukrajna-haboru-kemek-Zelenszkij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0dfa7ee6-ffc2-4ce1-b459-3c33d33b4520.jpg","index":0,"item":"90a36efe-159d-4ed9-8585-495b58408cb2","keywords":null,"link":"/itthon/20250513_Orban-osszehivta-a-Vedelmi-Tanacsot-Ukrajna-haboru-kemek-Zelenszkij","timestamp":"2025. május. 13. 15:22","title":"Orbán összehívta a Védelmi Tanácsot az ukrán–magyar kémbotrány után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c583ea2a-8861-4cf8-832b-eb54180bbecb","c_author":"4iG Informatikai Zrt. ","category":"brandchannel","description":"A gyártási és logisztikai szektorban az ipar 4.0 fejlődése elképesztő tempót diktál. Sok vállalat számára ugyanakkor továbbra is kihívás, hogy megtalálja azokat a fejlesztéseket, amelyek gyors eredményt hozhatnak. Az autonóm mobilrobotok (AMR-ek) bevezetése intralogisztikai környezetben a klasszikus példája annak, hogy miként lehet látványos hatást elérni, gyorsan és alacsony kockázattal, a digitális érettség bármely szintjén.","shortLead":"A gyártási és logisztikai szektorban az ipar 4.0 fejlődése elképesztő tempót diktál. Sok vállalat számára ugyanakkor...","id":"20250509_sikerek-az-intralogisztikaban-amr-megoldasok-4ig-it","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c583ea2a-8861-4cf8-832b-eb54180bbecb.jpg","index":0,"item":"cae9fb8b-ffd4-415e-be87-497f5de7e449","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250509_sikerek-az-intralogisztikaban-amr-megoldasok-4ig-it","timestamp":"2025. május. 12. 17:30","title":"Gyors automatizálási sikerek az intralogisztikában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"4iG Group","c_partnerlogo":"1b66984a-afcb-4215-8938-e6673eea3d34","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"194eed2d-4d5c-46ef-97c5-95ab3efd0e50","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A legtöbb probléma az akkumulátorral szokott lenni, de ezenkívül motorhibák is gyakran előfordulnak.","shortLead":"A legtöbb probléma az akkumulátorral szokott lenni, de ezenkívül motorhibák is gyakran előfordulnak.","id":"20250513_ezert-robbannak-le-mostansag-leginkabb-az-autok-mutatjuk-a-toplistat-adac","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/194eed2d-4d5c-46ef-97c5-95ab3efd0e50.jpg","index":0,"item":"5f18d029-d6ac-4f01-8335-5b9e2ebb22ef","keywords":null,"link":"/cegauto/20250513_ezert-robbannak-le-mostansag-leginkabb-az-autok-mutatjuk-a-toplistat-adac","timestamp":"2025. május. 13. 07:21","title":"Ezért robbannak le mostanság leginkább az autók, mutatjuk a toplistát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0fd025d4-c91e-4615-bbd5-3f426755fe90","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egyúttal megosztotta azt is, hogyan kellene vitáznia azoknak, akik mást gondolnak a világról. ","shortLead":"Egyúttal megosztotta azt is, hogyan kellene vitáznia azoknak, akik mást gondolnak a világról. ","id":"20250513_dobrev-klara-rak-sandorne-maria-antiszemita-poszt-valasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0fd025d4-c91e-4615-bbd5-3f426755fe90.jpg","index":0,"item":"ce02ab88-0c6a-464a-9220-e5054075a45b","keywords":null,"link":"/itthon/20250513_dobrev-klara-rak-sandorne-maria-antiszemita-poszt-valasz","timestamp":"2025. május. 13. 16:16","title":"„A politika nem attól lesz erős, hogy megalázunk másokat\" – Dobrev Klára reagált az őt és a nagyapját gyalázó antiszemita Facebook-posztra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db9124b3-8d14-4cbc-b8b3-8410dad4c3db","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Buda Péter szerint „alaptalan vádak esetén ugyanis nem fogalmazunk úgy, hogy „várjuk meg, amíg hivatalos értesítést kapunk az ukrán hatóságoktól”.","shortLead":"Buda Péter szerint „alaptalan vádak esetén ugyanis nem fogalmazunk úgy, hogy „várjuk meg, amíg hivatalos értesítést...","id":"20250512_szijjarto-peter-ukrajna-kemugy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db9124b3-8d14-4cbc-b8b3-8410dad4c3db.jpg","index":0,"item":"839c4f5c-19e8-4a22-9bdd-2ed50b207a46","keywords":null,"link":"/itthon/20250512_szijjarto-peter-ukrajna-kemugy","timestamp":"2025. május. 12. 08:50","title":"Szakértő az ukrán–magyar kémbalhéról: Zavarba-, sőt, kétségbeejtő Szijjártó Péter reakciója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24b4085e-6afe-4cba-9541-439dab877dcb","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A kifejlett hím vörös kenguruk közel 90 kilót is nyomhatnak, és akár 180 centi magasra is megnőhetnek.","shortLead":"A kifejlett hím vörös kenguruk közel 90 kilót is nyomhatnak, és akár 180 centi magasra is megnőhetnek.","id":"20250512_del-karolina-allatkert-kenguru-gyilkossag-gondozo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24b4085e-6afe-4cba-9541-439dab877dcb.jpg","index":0,"item":"bbacaa8c-2499-4f89-a0db-e5765d8e3bd3","keywords":null,"link":"/elet/20250512_del-karolina-allatkert-kenguru-gyilkossag-gondozo","timestamp":"2025. május. 12. 21:02","title":"Kenguru ölte meg a gondozóját egy amerikai állatkertben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Magyarországon minden harmadik eladott kompakt egyterű hétszemélyes.
Magyarországon minden harmadik eladott kompakt egyterű hétszemélyes. A Peugeot-nál 120-at szeretnének itthon eladni az öt- és hétszemélyes változatból, a sochaux-i gyár kapacitása 100 ezer autó, a terv ennél szerényebb, 2010-ben 80 ezer 5008 gyártása a cél. Az egyterű bevezetése tavaly októberben indult Németországban, a roncsprémium miatt sokat el is adtak belőle.
További képek a galériában. Kattintson a képre
am
Az 5008 utasai tágas és világos belső térben utazhatnak. Az 1,7 négyzetméteres szélvédő hatalmas panoráma üvegtetőben folytatódik (1,69 négyzetméter), az üvegfelület így eléri az 5,77 négyzetmétert. A Nógrád megyei menetpróbán a hetedik ülésen ülő 1,85 centis kollégám boldogan tanulmányozta az álmából felriasztott egerésző ölyv menekülését a panorámatetőn át. Bármilyen meglepő, de nem kényszerítette senki, hogy ott utazzon, tetszett neki a helyzet, csak a nagyobb hukkanókon verte be fejét a tetőbe. A hátra beszállás a moduláris ülések mozgatásával nem egy hókuszpók, ám a kiszállásnál jobb, ha megvárjuk a segítséget, legalább az ajtónyitást, mert könnyedén úgy járhatunk, mint kollégám, aki kis híján kiesett az autóból nagy igyekezetében.
A második üléssor három egyforma szélességű ülésből áll, amelyek az ideális üléshelyzet érdekében hosszanti állítást (130 milliméter) és a dőlésszög állítását teszik lehetővé. Külön-külön a padlóba süllyeszthetők, így teljesen sík felület alakítható ki a rakodóküszöbbel egy vonalban. Az első utasülés vízszintesen lehajtható, ami lehetővé teszi hosszú tárgyak, akár 2,76 méteresek szállítását. A harmadik sor két teljes értékű ülése külön rejthető el a padlóban.
Csomagtartója a négyszögletes formáknak köszönhetően jól pakolható. Impozáns méretű, a csúsztatható ülések pozíciójától függően a kalaptartó alatti víztérfogat 758 és 823 liter között mozog (illetve 579 és 678 köbdeciméter a VDA-szabvány szerint), amikor a harmadik sor üléseit elrejtik. Ha a tető alatti teret is kihasználjuk, 1247 liter víztérfogattal számolhatunk, ami akár 2506 literre (1754 liter VDA szerint) növelhető a második sor üléseinek elrejtésével, igaz vizet ritkán szállítunk autóban, legfeljebb csendes és buborékos palackosat.
am
A vakációra induló családoknak nem kell helyhiánnyal küzdeniük, mert az utastérben (összességében 48 liternyi) többféle rakodóhelyet alakítottak ki a különböző tárgyak tárolására. Az ötüléses változatban a csomagtér-padló alatt 60 literes tároló található.
A műszaki és technikai arzenál a 3008-asból lehet ismerős: hasznos a műszerfal felső részébe épített vetített kijelző (Head Up Display), amely egy átlátszó lemezen keresztül a vezető elé vetíti a legfontosabb információkat (sebesség, sebességhatároló/tempomat és követési távolság jelzés). Alapfelszerelés az ESP és a hat légzsák, a hétszemélyes változatban a függönylégzsákok teljes hosszban védenek.
Az 5008 induló motorválasztékban kétféle benzinmotor és négyféle dízelmotor szerepel: • 1.6 l VTi: 88 kW 120LE BVM5 Euro 5 ötfokozatú mechanikus váltó – 7,3 l/100km és 169 g/km szén-dioxid vegyes ciklusban • 1.6 l THP: 115 kW 156LE BVM6 Euro 5 hatfokozatú mechanikus váltó - 7,1 l/100km és 167 g/km szén-dioxid vegyes ciklusban • 2.0 l HDi FAP: 110 kW 150LE BVM6 Euro 5 hatfokozatú mechanikus váltó – 5,8 l/100km és 151 g/km szén-dioxid vegyes ciklusban • 2.0 l HDi FAP: 120 kW 163LE BVA6 Euro 5 hatfokozatú automata váltó – 6,8 l/100km és 178 g/km szén-dioxid vegyes ciklusban • 1.6 l HDi FAP: 80 kW 110LE BVM6 hatfokozatú mechanikus váltó – 5,3 l/100 km és 140 g/km szén-dioxid vegyes ciklusban • 1.6 l HDi FAP: 80 kW 110LE BMP6 robotizált automata váltó – 5,1 l/100km és 135 g/km szén-dioxid vegyes ciklusban
am
A menetpróbán a BMW-PSA fejlesztésű 156 lovas, 1,6 literes turbós motorral, kézi hatsebességes váltóval, valamint az Euro 4-es, 110 lovas 1,6 HDi motorral és roboltizált 2-Tronic váltóval szerelt változatokat vezettem, az előbbi nagyon tetszett, fogyasztása 7,5 liter körül alakult. A robotizált manuális váltót szokni kell, a bólogatása nagyon zavaró. Ezt csak akkor tudjuk elkerülni, ha nagy odafigyeléssel kitaláljuk, mikor fog váltani, olyankor meg levesszük lábunkat a gázról, de akkor minek automata? Köztes megoldásként bevált, hogy a kormány mögötti pillangókapcsolókkal váltottam, és a váltás előtt elvettem a gázt, így megúsztam a bólogatást. Fogyasztásban egy literrel vert a dízel a benzinesre. Az erős benzinmotorral könnyebb volt az előzés is az M2-esen, a takarékos vezetésre sebességváltásra figyelmeztető jelzés ösztönöz. Az 1,6-os dízel Euro 5-ös változatban is választható kézi váltóval, 112 lóerővel.
Az 5008-as indulóára 5,265 millió forint, ez tartalmazza a 120 lovas BMW-PSA fejlesztésű 1,6-os benzinmotort, hat légzsákot, ESP-t, intelligens ASR kipörgésgátlót, elektromos kéziféket lejtőn való elindulást segítővel, isofix-rögzítést, elektromos ablakokat elöl, valamint elektromos tükröket, lehajtható asztalkákat az ülések háttámláján, mp3-as zenelejátszót hat hangszóróval. A legolcsóbb dízel 5,955 millió forint, a robotizált váltós változat 6,595 millió forint. Van hagyományos automata is áprilisi gyártástól, kétliteres dízelhez választható, prémium felszereltséggel 7,425 millió forint.
B. Cs.
[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]
További képek a galériában
am
Peugeot 5008 1,6 THP/ 1,6 HDi 2-Tronic, 7 személyes