szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem feltétlenül kell egy több száz lóerős Tesla ahhoz, hogy elektromos autóval gyorsulásban megszégyenítsünk egy benzinpusztító nagyvasat.

A BMW alig pár napja mutatta be a néhány év után most ráncfelvarrt i3-as elektromos kisautót, illetve annak sportosra hangolt vadonatúj változatát, az i3S-t. Ez utóbbi modell 170 helyett 184 lóerőt, illetve 250 helyett 270 Nm-es nyomatékot szabadít rá az útra, ezenkívül pedig 10 milliméterrel alacsonyabb és 40 milliméterrel szélesebb normál társánál.

BMW

A 19 helyett 20 colos felniken guruló BMW i3S a zöld lámpánál történő rajtolás új sztárja lehet, hiszen állóhelyzetből alig 3,7 másodperc alatt gyorsul fel 100-ra, ez pedig elég lehet ahhoz, hogy alaposan legyorsuljon egy több száz lóerős gumiégetős amerikai izomautót. Esetünkben konkrétan egy Dodge Chargert.

"A halk az új hangos" állítja a videó, azt pedig már mi tesszük hozzá, hogy a 0-100-as sprintet 6,8 másodperc alatt abszolválja az i3S, szemben a normál i3 7,2 másodperces szintidejével. Ha gumiégetésre nem is alkalmas a szuperhalk BMW i3, egy kis ralis csapatásra bármikor el lehet vinni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!