1914 lóerő, 2300 Nm: itt a horvátok elektromos autója, ami még a Teslát is lenyomja

1914 lóerő, 2300 Nm: itt a horvátok elektromos autója, ami még a Teslát is lenyomja

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A horvátok a Genfi Autószalonon rántották le a leplet a legújabb elektromos autójukról, ami gyorsulásban leveri a Tesla Roadster 2-t.

Az elmúlt hónapokban lassan, de folyamatosan csepegtette az információkat a horvát Rimac arról, milyen autót is hoz majd el a cég a Genfi Autószalonra. A kocsiról először egy rejtélyes videót közöltek, majd azt is elárulták, nemcsak az ereje lesz meglepetés. És amikor már mindenki "megnyugodott" volna, hogy a kocsi nagyjából 1200 lóerős lesz, akkor az utolsó pillanatban betolták, hogy valójában 1914.

Ezek után nem csoda, hogy nagy várakozás előzte meg a bemutatót, a Rimac pedig annak rendje és módja szerint végre lehúzta a leplet a kocsiról. A számok alapján pedig tátva marad az ember szája.

©
©
©
©
©

A kocsi amellett, hogy 1914 lóerős lett, 2300 Nm nyomatékot ad le az aszfaltnak. Ennek köszönhetően a 0-60 mérföld/órás (kb. 0-96 km/h) gyorsulást 1,85 másodperc alatt teszi meg, 0-ról 160 km/h-ra 4,3 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 412 km/h-ra. Ezek alapján nyugodt szívvel nevezhetjük a kocsit a Tesla riválisának, a Tesla Roadster 2 ugyanis 1,9 másodperc alatt teszi meg a 0-96 km/h-s sprintet.

©
©
©

Ahogy a Concept One esetében, a Concept Two-nál is minden kerék saját motort kapott, így nem csoda a pokoli erő. A négy motor egy 120 kWh-s akkumulátorból kapja az energiát, amely folyadékhűtéses rendszert kapott, ami még a versenypályán is képes alacsony hőmérsékleten tartani azt. A Rimac emellett azt állítja, a szabványos NEDC-s (New European Driving Cycle - új európai vezetési ciklus) mérése alapján a kocsi 650 km-t tud megtenni egy feltöltéssel.

©
©
©

Az autót emellett egy rakás érzékelővel látták el, hogy képes legyen a 4-es szintű önvezetésre is.

©
©

A Rimac Concept Two-ból 150 darabot gyártanak majd le, de hogy mennyibe kerül majd, arról egyelőre nem lehet tudni. Valószínűleg 250 millió forintnál jóval több áll majd a cédulán.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.