Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b1fa4500-11b7-4c6e-af05-960c07038b15","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Több száz, kitoloncolásra váró venezuelainak kell megadni a lehetőséget, hogy fellebbezzenek és bebizonyítsák, nem tagjai egy bűnbandának.","shortLead":"Több száz, kitoloncolásra váró venezuelainak kell megadni a lehetőséget, hogy fellebbezzenek és bebizonyítsák, nem...","id":"20250419_amerikai-legfelsobb-birosag-venezuelaiak-kitoloncolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1fa4500-11b7-4c6e-af05-960c07038b15.jpg","index":0,"item":"8b6a0005-d0ab-498c-b041-2be811cf9da7","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_amerikai-legfelsobb-birosag-venezuelaiak-kitoloncolas","timestamp":"2025. április. 19. 15:50","title":"Felfüggesztette az amerikai legfelsőbb bíróság a venezuelaiak kitoloncolását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3c123498-0277-4958-ad89-5fed47eeeef5","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Idén húsvétra esett április 20., amikor a marihuána legalizálásáért állnak ki sokfelé a világban.","shortLead":"Idén húsvétra esett április 20., amikor a marihuána legalizálásáért állnak ki sokfelé a világban.","id":"20250420_horvath-laci-ketfarku-million-marijuana-march","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c123498-0277-4958-ad89-5fed47eeeef5.jpg","index":0,"item":"8da84690-fe60-47e7-a051-ab9ab6546044","keywords":null,"link":"/elet/20250420_horvath-laci-ketfarku-million-marijuana-march","timestamp":"2025. április. 20. 18:55","title":"„Ez volt az utolsó” – kiakadt a drogellenes kormánybiztos a Kétfarkú Kutya Párt demonstrációján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"835dc9c2-2460-4d9a-b775-dd542a477364","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Milyen a normális vizelés, és honnan lehet felismerni, ha valami nincs rendben odalent? Élethelyzeteken keresztül mutatjuk be, mikor érdemes orvoshoz fordulni vizelési zavarok esetén.","shortLead":"Milyen a normális vizelés, és honnan lehet felismerni, ha valami nincs rendben odalent? Élethelyzeteken keresztül...","id":"20250327_Tabuk-nelkul-a-vizeleturites-problemairol-prosztata-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/835dc9c2-2460-4d9a-b775-dd542a477364.jpg","index":0,"item":"a3c52c1e-b07b-4d5b-acd2-abd3fadf1125","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250327_Tabuk-nelkul-a-vizeleturites-problemairol-prosztata-proxelan","timestamp":"2025. április. 20. 15:30","title":"Rendben van az, hogy ilyen sokszor kell kimenni? Tabuk nélkül a vizeletürítés problémáiról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"0c691554-ef64-4cc4-9dc0-acc09ec0a92d","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Tizenhatos korhatárral.","shortLead":"Tizenhatos korhatárral.","id":"20250420_Felkerult-a-Hunyadi-osszes-resze-a-Netflixre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c691554-ef64-4cc4-9dc0-acc09ec0a92d.jpg","index":0,"item":"d0742d10-a0b4-4d79-953e-fbfd7fa4c859","keywords":null,"link":"/kultura/20250420_Felkerult-a-Hunyadi-osszes-resze-a-Netflixre","timestamp":"2025. április. 20. 11:23","title":"Felkerült a Hunyadi összes része a Netflixre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e782f24d-3356-4cc5-bd5b-c4c51aba856b","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Ezért kell mindig kinézni, mielőtt ajtót nyitnánk.","shortLead":"Ezért kell mindig kinézni, mielőtt ajtót nyitnánk.","id":"20250420_Bekopogott-egy-aligator-egy-hazba-Ave-Mariaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e782f24d-3356-4cc5-bd5b-c4c51aba856b.jpg","index":0,"item":"71e89b85-fbba-4f8d-861c-d93956efaf51","keywords":null,"link":"/elet/20250420_Bekopogott-egy-aligator-egy-hazba-Ave-Mariaban","timestamp":"2025. április. 20. 10:52","title":"Bekopogott egy aligátor egy házba Ave Mariában – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8dbe5e9c-c80b-418a-9137-28060150029e","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A férfit combsérüléssel szállították kórházba.","shortLead":"A férfit combsérüléssel szállították kórházba.","id":"20250419_szlovakia-besztercebanya-medve-medvetamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8dbe5e9c-c80b-418a-9137-28060150029e.jpg","index":0,"item":"25436981-66d1-46e2-aa05-7c561c8f8685","keywords":null,"link":"/elet/20250419_szlovakia-besztercebanya-medve-medvetamadas","timestamp":"2025. április. 19. 15:14","title":"Medve támadott meg egy férfit Besztercebánya közelében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f06a9b7-8ce7-451c-8429-01d831872b60","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A kapust további vizsgálatokra kórházba szállították.","shortLead":"A kapust további vizsgálatokra kórházba szállították.","id":"20250419_gulacsi-peter-utkozes-hordagy-bundesliga-leipzig-kiel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f06a9b7-8ce7-451c-8429-01d831872b60.jpg","index":0,"item":"dcc60926-60b2-4e50-a442-a1493cab92c6","keywords":null,"link":"/sport/20250419_gulacsi-peter-utkozes-hordagy-bundesliga-leipzig-kiel","timestamp":"2025. április. 19. 17:41","title":"Hordágyon vitték le a pályáról Gulácsi Pétert egy durva ütközés után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20f6f924-785b-4f5a-9989-d70ebeb5f28d","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Érkeznek a tisztelettel teli nyilatkozatok Ferenc pápa halálhíre után. Alázatáról, együttérzéséről, toleranciájáról írnak a világ orszgainak vezetői.","shortLead":"Érkeznek a tisztelettel teli nyilatkozatok Ferenc pápa halálhíre után. Alázatáról, együttérzéséről, toleranciájáról...","id":"20250421_ferenc-papa-halalara-tiszteletteljes-nyilatkozatok-reszvet-egyutterzes-macron-metsola-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20f6f924-785b-4f5a-9989-d70ebeb5f28d.jpg","index":0,"item":"95652260-0e4a-4f51-8e1b-25aeec1240bf","keywords":null,"link":"/vilag/20250421_ferenc-papa-halalara-tiszteletteljes-nyilatkozatok-reszvet-egyutterzes-macron-metsola-ebx","timestamp":"2025. április. 21. 11:10","title":"A béke hangja, akinek ragadós volt a mosolya – így búcsúznak a világ vezetői Ferenc pápától","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A BMW 3-as Touring olyan, mint a Levi’s 501-es farmer: egyre drágább, pedig nem is a legdivatosabb, viszont kényelmes és sehol nem ciki. A BMW kínálatának egyik meghatározó darabja régóta a hármas sorozat kombi változata - különösen dízelben. Kipróbáltuk.
A prémium gyártók különösen érzékenyek arra (is), hogy saját fajtanevet adjanak a kombi autóiknak, ezért aztán már-már tilos csak úgy "lekombizni" teremékeiket. Az Audi Avant típusának neve például vitán felül megkülönbözető értékkel bír, talán hozzá foghatóan ismert a BMW-nél a Touring elnevezés is. A Mercedes-Benznél T-modellnek hívják a kombikat, ezt a nevet viszont már nem feltétlen mindenki csapná le kapásból egy tévés vetélkedőn.
A most megújult 3-as Touring (!) nagyon fontos tagja a BMW 3-as sorozat palettájának, közel 2 millió darabot gyártottak már belőle 1987-es megjelenése óta. Van, ahol nem számít igazán menőnek a 3-as kombi BMW, ilyen például Anglia, de ha valaki "olaszból” hozza használtan a mifelénk is igen népszerű 3-as BMW-ket, ne lepődjünk meg, ha csak kombikat szállít, ugyanis itt a piaci részarányuk 75 százalékos a típuscsaládon belül.
Képgaléria.
D.P.
A BMW 3-as mostani dizájnkódja a korábbi, a kétezres évek elejének hármasán, az E46-on alapszik. A "táskás szemű fényszórók” meghatározzák a kocsi elejét. A kombi vonalvezetése elég áramvonalas, még ha a 0,27-es légellenállási érték nem is számít kiemelkedőnek. Hátul a némileg szélesebbé vált hátsó szélvédőt lehet kiemelni, amelytől optikailag masszívabbnak tűnik az új Touring. Sokkal fontosabb részlet, hogy szériában jár már a LED-es fényszóró is a kocsihoz, de a lézeres technológiáért még vaskosan kell fizetni, más extrákkal összecsomagolva is 2 milliós extra a high-tech világítás.
D.P.
A méretek viszonylag jelentősen változtak az elődmodellhez képest, mert 76 milliméterrel nagyobb lett a Touring hossza, már 4,71 méteres, szélesebb is lett 16 milliméterrel. Magassága viszont nagyjából hasonló, mint az elődé volt. Alapból 500 literes a csomagtere, amelynek plusz 5 litere maximum pár extra sört jelent pakolhatóság szempontjából. A csomagtér teljes kapacitása 1510 literes lehet. Fontos és jó, hogy a raktér nyílása 125 milliméterrel nagyobb lett, mint korábban volt.
Egy kombi esetében a variálhatóság különösen lényeges, érdemes is a legpraktikusabb 40:20:40 arányban dönthető hátsótámlás megoldást választani belőle. Érdekes újdonság a csúszásgátló sín a csomagtér padlózatán, amely miután bezártuk a csomagtér-ajtót, kiemelkedik és megfogja a kisebb csomagokat. Természetesen automatikus a csomagtérnyitó mechanizmus, amely láblengetésre is reagál. A csomagtérben található az a kezelőgomb is, amely a maga komótos módján motorosan nyitja a vonóhorgot a kocsi alá – 371 ezer forintos opcióként.
D.P.
A tesztelésre kapott autó egyik legextrémebb részlete a kék bőrkárpit volt. Nem egy konzervatív választás. Az ülések persze BMW-sen komolyak, nagyon masszívnak érződnek. Teljesen digitális műszerfal. Ez a legfőbb újdonsága a kabintérnek, ami különben a tipikus bajor légkört sugározza: egyszerű, letisztult, sofőrorientált. Ezen nem is mennénk végig újra, a szedán bemutatóján már végigvettük.
A sofőr előtt 12,3 colos képernyő van, míg középen egy 10,25 colos panel – ez az úgynevezett Live Cockpit. Érdekesség, hogy már USB C-foglalatokkal rakták tele a kocsit, csak egy normál USB marad, talán biztonsági tartaléknak.
D.P.
A 7. generációs iDrive rendszer már kiforrott, de például a műszerfal közepén lévő térképpel igazán nem tudtuk kitalálni, mit kezdjünk. Ahogy a BMW által néhány éve bevezetett gesztusvezérlé sem igazán áll kézre, bárt tény, hogy frissült, újabb mozdulatokat is felismer, például hüvelykujjunk jobbra mozgatásával zeneszámokat is váltogathatunk már.
Érdekes lesz majd az a fejlesztés is, amelyet egyelőre nálunk nem lehet használni jogi akadályok miatt, mégpedig hogy a kocsi kamera képeit elmentik egy szerveren. Előbb utóbb a biztosítók, ha érdekük úgy szolgálja, biztos kiharcolják, hogy lehessen ezt üzletileg is használni. Az autósok sem feltétlen járnak rosszul, ha a kamerafelvételek bizonyító ereje miatt, ezt beárazza nekik a biztosító az ajánlatába.
Régi jó dolog ez a sorhat
A tesztre kapott 330d xDrive a csúcsmodellnél csak egy durvább van, a benzines M340i, amely 374 lóerős, de az alapból 4 millióval többe is kerül. Persze a dízel sem egy szerény darab.
Az M-pakettes csomaggal érkezett autó egy vérbeli rendes hathengeres BMW. A 3.0 literes dízellel közlekedni egészen fenséges – az autózás még pár évvel ezelőtt is követett értékei szerint, amikor a dízelautók voltak a királyok. Akkortájt a nagypresztízsű autókban sem számított már cikinek egy-egy dízel, mert nem feltétlen volt borzalmas hangjuk, de brutál erősek voltak és alig fogyasztottak 7-8 litert. Egyértelműen az elektromos és hibridautózás világa előtti korszak csúcstermékei voltak.
D.P.
Ebben az értelemben ez az új 3-as Touring még mindig etalon. A turbódízel motor és a 8-fokozatú váltó mára olyan összhangban van, hogy szinte nulláról húz az 580 Nm-es nyomatékkal és 265 lóerős teljesítménnyel az autó 4000-es fordulatnál lévő teljesítmény csúcsig és a közel 1700 kilogrammos teste ellenére agilis bármilyen sebességről is kell elgyorsulni. Persze már kell bele az AdBlue adalék. A párnapos teszt alapján a fogyasztása százon 7,3 liter volt, ami továbbra is lenyűgöző egy ilyen erős, dinamikus és összkerékhajtású autótól, amely még az 59 literes tankjával is elmegy 800 kilométert.
Az a fajta feszesség, ami az M Sport csomag egy centis ültetéséből fakad, itt a téli abroncs még ellensúlyozta is, kényelmes és zajtalan még a rosszabb állapotú mellékutakon is. Persze nincs az a precíz és jó futómű, amelyet a magyar utak ne viselnének meg hosszabb távon, de addig, egy olyan kifinomult és pontosan irányítható autót kapunk, amely a legtöbb ma már 300 lóerő környékén teljesítő élményautóval is felveszi a versenyt.
Árak, összegzés
D.P.
Nyilván egy négyhengeres, 190 lóerős BMW 320d Touring is bőségesen elég mindenre, úgymond az a józan választás ebben a kategóriában. A hathengeres 330d elsősorban már nem a praktikumról szól, hanem a prémium fölényről, amellyel rendelkezik is.
A BMW 330d xDrive indulóára 15,7 millió forint, ehhez egy sima M Sport csomag azonnal hozzá is csapódott, 2,1 millió forint extra kiadásként. Igaz, ezen tényleg nem érdemes spórolni, talán ezt honorálja a legjobban az összes BMW-s extra közül a használt piac is. A panoráma üvegtető, vagy a 2,1 millióért belekerült innovációs csomag – melyben a gesztusvezérlés és a Head-Up kijelző is benne foglaltatik – már nem feltétlen tartja az árát. Így talán könnyebben értelmezhető, hogyan jön össze 10,7 millió forintnyi extra, amellyel számolva máris 26,2 millió forintra jön ki a végösszeg az általunk hajtott 330d esetében is.