szerző:
Tetszett a cikk?

A himesházi születésű túraautó-világkupa bajnok idén nemcsak benzines, hanem elektromos versenyautóval is rajtvonalhoz áll. Ez karrierje eddigi legnagyobb kihívása.

Michelisz Norbert kedd délelőtt budapesti sajtótájékoztatón számolt be az idei terveiről. A 37 éves pilóta bejelentette, hogy szerződést hosszabbított szponzorával, az OMV Hungáriával, illetve beszámolt arról, hogy a 2022-es szezonban nemcsak a WTCR-ben, hanem a tisztán elektromos hajtásláncú ETCR sorozatban is megméretteti magát.

„A megkettőzött kihívás sokszorosára emeli a lelkesedésemet. Ez egy igazán izgalmas évnek ígérkezik, hiszen ilyenben még soha nem volt részem. Két hivatalos FIA sorozatban rajthoz állni a világ bármely autóversenyzője számára különleges dolgot jelentene. Mindig is szerettem, ha magasan van a léc. Ez mindig hajtott, arra késztetett, hogy feszegessem a határaimat, kihozzam magamból a legtöbbet. Ezen felül egy új helyzettel is szembe kerültem a WTCR csapaton belül, hiszen én lettem a rangidős, ami további motivációt ad számomra” – fogalmazott ki Michelisz Norbert.

Kováts Botond (OMV), Michelisz Norbert és Matics Zsolt (Fit4race)
László Ferenc

A Hyundai Motorsport magyar versenyzője a WTCR-ben a tavalyi autójával, egy Hyundai Elantra N-nel áll rajtvonalhoz, új csapattársa pedig az a mindössze 25 éves spanyol Mikel Azcona lesz, aki tavaly már mind a WTCR-ben, mind az akkor még Pure ETCR nevet viselt villanyautó szériában versenyzett Cupra Leonnal. Azcona 2021-ben a magyar Zengő Motorsport színeiben harmadik lett az elektromos autók bajnokságában, a benzines sorozatban pedig egy hellyel előzte meg a nyolcadik pozícióban végzett Micheliszt.

Mindenki Norbija az immár hivatalos FIA minősítésű ETCR-ben egy Veloster N-nel fog versenyezni. Ez közel kétszer olyan erős, mint a benzines Elentra N, csúcsüzemmódban akár 700 lóerőt is képes rászabadítani a kerekekre, melyek közül ezúttal nem az elsők, hanem a hátsók hajtottak. Lényeges különbség továbbá, hogy míg a WTCR-ben speciális versenygumikkal szerelik a kocsikat, addig az ETCR-ben utcai jellegű abroncsokon gördülnek az autók.

4,45 méter hosszú és 1,8 tonnás az elektromos versenyautó
Hyundai
Az akkumulátor 65 kWh kapacitású
Hyundai

A hagyományos váltó nélküli elektromos versenyautó sokkal jobban gyorsul, mint benzines társa, viszont a 450–500 kilogrammal nagyobb tömeg miatt féktávon és kanyarban nagyon máshogy viselkedik. Michelisz az első tesztköröket elégedettséggel zárta, elmondása szerint a Veloster N meglepően kezesen, játékosan viselkedett, könnyen és irányítottan csúsztatható a szükséges helyzetekben. A szinte hangtalan suhanás nem különösképpen foglalkoztatja a pilótát, aki versenyzés közben nem erre fókuszál.

„Olyan ez, mint 250 km/h-nál sakkozni, ráadásul közben még komoly erőhatások is érik az embert” – utalt arra Matics Zsolt teljesítménytréner, hogy a pilótáknak nemcsak testileg, hanem szellemileg is maximálisan fel kell készülniük a versenyzésre. Matics elmondta, hogy az ECTR-re kicsit máshogy kell készülni, mint a WTCR-re, ugyanis míg az előbbinél leginkább a rajton és a minimális reakcióidőn múlik szinte minden, addig az utóbbi esetében inkább a folyamatosan kiváló koncentráció lehet a siker kulcsa.

Norbi többek közt ilyen és ehhez hasonló feladatokkal is készül a szezonra
László Ferenc

Michelisz Norbert idén először a május 6–8-i hétvégén fog versenyezni Franciaországban, kapásból mindkét sorozatban. Az ETCR hét-, a WTCR nyolcfordulós 2022-ben, és június 10–12. között mindkét széria a Hungaroringen fog vendégeskedni.

4,71 méter hosszú a benzines Hyundai
Hyundai

 

Maximum 350 lóerőre és 450 Nm-re képes az Elantra N TCR
Hyundai

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!