szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A négykarikás gyártó kompakt modelljének elektromos hatótávja több, mint a duplájára nőtt.

Az Audi 2020-ban dobta piacra az A3 aktuális generációját, melyből idén márciusban érkezett meg a felfrissített verzió, azonban a széria plugin hibrid kiviteleinek faceliftjére egészen mostanáig várnunk kellett.

Az A3 Sportback TFSI e gépházteteje alatt egy 1.5 TFSI evo2 benzinmotor váltja a korábbi 1.4 TFSI egységet, melynek kompresszióaránya 10:1-ről 11,5:1-re, befecskendezési nyomásra pedig 200-ról 350 barra növekedett.

A hatfokozatú S tronic duplakuplungos automata váltós újdonság villanymotorja 116 lóerővel és 330 Nm-rel segít be a hajtásba.

Audi A3 Sportback TFSI e
Audi
Audi A3 Sportback TFSI e
Audi

A lényegében változatlan méretű akkumulátor kapacitása közel a duplájára nőtt, a bruttó 25,7, nettó 19,7 kWh-s telepnek köszönhetően egy teljes töltéssel akár 143 kilométeres táv is megtehető tisztán elektromos módban, maximum 140 km/h mellett.

50 kW-os DC-töltővel egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltés akár 30 perc alatt letudható, AC-n 11 kW jelenti a plafont.

Audi A3 Sportback TFSI e
Audi
Audi A3 Sportback TFSI e
Audi

A 40 TFSI e típusjelzésű, 44 200 eurón nyitó alapmodell benzines egysége 150 lóerős és 250 Nm nyomatékú, a 204 lóerős összteljesítmény és 350 Nm-es nyomaték ez esetben 7,4 másodperces 0-100-as gyorsulást és 225 km/h végsebességet tesz lehetővé.

A 47 700 eurós nyitóárú 45 TFSI e-ben már 177 lóerőt tud a változatlanul 250 Nm-es benzinmotor, és ez a 272 lóerős és 400 Nm-es verzió 6,3 másodperc alatt pattan fel álló helyzetből 100-as tempóra, a gyorsulásának pedig csak 237 km/h-nál szakad vége.

Audi A3 Sportback TFSI e
Audi
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!