szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A legújabb elektromos agymotor elképesztően erős és egész könnyű.

A kerekekbe szerelt motor alapötlete olyannyira nem újdonság, hogy a világ első hibrid autójaként jegyzett és általunk részletesen bemutatott, Ferdinand Porsche által készített Semper Vivus már 1900-ban agymotorokkal rendelkezett az első tengelyén.

Lohner-Porsche Semper Vivus
László Ferenc

Utóbbiak egyenként 2,5 lóerős teljesítményűek voltak. És akkor innen egy jókora ugrással érkezünk meg 2025-be, amikor is egy finn cég olyan agymotort mutatott be, melynek 857 lóerős teljesítménye mellé 4300 Nm-es nyomaték társul.

A 21 colos méretű újdonság relatíve könnyű, mindössze 40 kilogrammot nyom a mérlegen, azonban megjegyzendő, hogy az autó viselkedésre károst hatást gyakorló rugózatlan tömeg sajnos így is jelentősen nagyobb, mint egy normál hajtásláncú autó esetében.

Donut Labs agymotor
Donut Labs

A Donut Lab ezenkívül egy 17 colos változatot is készített, mely 204 lóerős teljesítményű, illetve 1200 Nm nyomatékú.

Nem elhanyagolható szempont, hogy a gyártási költségek az ígéretek szerint 50 százalékkal kedvezőbben alakulhatnak, mint a hagyományos villanymotorok esetében.

Donut Labs agymotor
Donut Labs

Hasonló elven működő motorok találhatók az Italdesign napokban leleplezett négykerék-hajtású koncepcióautójában, a nem kevesebb, mint 2176 lóerős Quintessenzában.

Italdesign Quintessenza
Italdesign
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!