Nincs valami fura a Szolnoknál épülő új autópályán? – Fotó
Biztosan van rá tudományos magyarázat.
Biztosan van rá tudományos magyarázat.
Hozzácsaptak még közel 19 milliárdot az eredeti költséghez.
A közbeszerzési pályázatoknál kegyvesztetté vált Közgép a konkurenciánál 25 milliárd forinttal olcsóbban építené meg az M4-es újabb szakaszát, a visszatéréshez pedig egy erős olasz nagyvállalattal társult - írta a Világgazdaság.
Ha presztízsprojektről van szó, a kínaiak jó ideje nem mennek ötletért a szomszédba. Most éppen az van soron, hogy alagúttal kötik össze Hongkongot a szárazfölddel. Az ideológia és a szükséges pénz adott - a forgalombiztonság kezelésére pedig hívnak egy specialistát.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) két éve készített jelentésében olyan dolgok szerepeltek, amelyek alapján az egész M4-es beruházásról le lehetett volna mondani. Nem kellett volna mást tennie a kormánynak, mint elolvasni – írja a Népszabadság.
Néhány hónapja még minden a legnagyobb rendben volt az Abonytól Fegyvernekig vezető M4-es sztráda 29 kilométerének beruházásával, a 4 milliárd Ft/km átlagárat maga a kormány védte. Most meg úgy tűnik, gyorsan változó indokokkal felrúgják az egészet - írja a Népszabadság. Nem is légből kapott érvekkel, köztük azzal, hogy az új autópálya árában két nagy és több kisebb híd megépítésének költsége is benne van.
Az M4-es autópálya első, 30 kilométeres szakaszát két év múlva adják át.
Négy ütemben folytatja a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a Budapestet körüli M0 autópálya fejlesztését - közölte a NIF pénteken az MTI-vel.
Az M0-s autóútnak a 10. számú főúttól az 1. számú főútig tartó továbbépítése csak a 2020-2027. közötti uniós költségvetési ciklus első felében indulhat el – közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. hétfőn az MTI-vel.
314 kilométeren újítják fel az utakat jövő év végéig mintegy 49 milliárd forintból.
Folytatódik az M60-as autópálya építése Barcs irányába: az újabb, 1,8 kilométeres szakasz még idén elkészül.
Az Európai Csalás Elleni Hivatalhoz és az Európai Számvevőszékhez fordul Jávor Benedek, az Együtt–PM szövetség társelnöke az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építési költségei miatt.
Nagyot tévedett, aki eddig azt hitte, hogy Magyarországon drágán épülnek a sztrádák, mert egy most induló, nem egészen 29 km-es autópálya-szakasz építése mintegy 110 milliárd forintba kerül majd. A 2016-ig megépülő, Abony és Fegyvernek közötti szakaszt három építő jegyzi – köztük ott a Közgép, de a korábban épp a Fidesz által sokat szapult három nagy sztrádaépítő cég is. A miniszter szerint az ugyan felfelé húzhatta az árakat, hogy a projekthez az utolsó pillanatban hívják le az uniós támogatást, de Némethné szerint az M4-es projektjén nincs mit vizsgálni.
Rossz lesz Romániának az 1918-as, úgynevezett nagy egyesüléstől számított százéves mérlege, ha a következő öt évben nem épülnek autópályák, és nem sikerül összekötni infrastrukturálisan az ország különböző régióit - mondta Victor Ponta román miniszterelnök pénteken.
Az erdélyihez hasonló terepen máshol nem is építenek autópályát, mivel szinte teljesen alkalmatlan erre. Az alagút lenne a legjobb megoldás, de az még drágább. Az észak-, és dél-erdélyi autópályát is az autópályaépítéshez rettentő gyenge alapon kell megvalósítani.
Kétszer hétsávosra akar bővíteni egy jelenleg csupán kétszer ötsávos autópálya-szakaszt az ügyvezető holland kormány közlekedési minisztere, amivel sokakat magára haragított, köztük Utrecht város elöljáróságát - jelentette szerdán a DutchNews.nl holland hírportál.
Felszámolási eljárást indítottak az Ezentis Infraestructuras Magyarországi Fióktelepe ellen. Az Ezentis 2009-ben 60 milliárd forint feletti árbevételt produkált. A magyar fióktelep anyavállalata, a spanyol Ezentis a közelmúltban kért csődvédelmet, miközben négy magyarországi projektben vesz részt, mindegyik állami beruházás.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. bíróságon kényszerítené garanciavállalásai teljesítésére a CIB Bank Zrt.-t, a tét majdnem négymilliárd forint - számol be róla a Népszabadság.
Autópályákkal készülnek elérhetővé tenni a vidéki tibeti településeket, az infrastrukturális beruházásokra dollárszázmilliókat költenek a "világ tetején" - közölték helyi illetékesek kedden.
Az M6-os autópálya építéséhez használt négy, tolna-mözsi földkitermelő hely közül mindössze egynél történt meg a tájrendezés elfogadható módon – írta csütörtökön a Tolnai Népújság.
Bár a NER prominensei egyértelműen Trump mellett tették le a garast, a WSJ szerint több vitás pont volt a két ország közt, amelyek aligha oldódtak meg mára.
Csak később nőnek az energiamegtakarítási kvóták.
Ha egy harckocsi kétszer is legördülhet a gyártósorról, akkor 600 felújított orvosi rendelőt hányszor lehet sikerként eladni?
Nem csak a száguldozókkal van baj.
Az öttusaszövetség elnökének ezüstérmét is megszépítette Gulyás Michelle aranya.