Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"09e7b6db-3dff-4b78-921c-9477ccc11832","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A hozomány három, tavaly 33 milliárdos árbevételű takarmánykeverő, és a hazai baromfi-takarmányozási piac java. A kérő a már most piacvezető UBM Group, amely 40 százalékkal növelheti gyártókapacitását a várhatóan nyáron záruló tranzakcióval.","shortLead":"A hozomány három, tavaly 33 milliárdos árbevételű takarmánykeverő, és a hazai baromfi-takarmányozási piac java. A kérő...","id":"20250605_az-UBM-Group-megveszi-az-agrifirm-magyarorszag-zrt-t-agrarium-takarmanyozas-tranzakcio-kkv-vallalkozas-royal-agrifirm-group","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09e7b6db-3dff-4b78-921c-9477ccc11832.jpg","index":0,"item":"50c13f1a-f70b-4698-8e94-66d1c63f4ade","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250605_az-UBM-Group-megveszi-az-agrifirm-magyarorszag-zrt-t-agrarium-takarmanyozas-tranzakcio-kkv-vallalkozas-royal-agrifirm-group","timestamp":"2025. június. 05. 12:51","title":"Magyar legény viheti a hollandok globális téeszének tojótakarmányos hazai leányát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c016fc6-e8b4-40ee-b95d-c9b2bac756e3","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A Berlinből Milánóba tartó repülő pilótája kényszerleszállást hajtott végre.","shortLead":"A Berlinből Milánóba tartó repülő pilótája kényszerleszállást hajtott végre.","id":"20250605_ryanair-repulo-vihar-turbulencia-kenyszerleszallas-serultek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c016fc6-e8b4-40ee-b95d-c9b2bac756e3.jpg","index":0,"item":"35692dc3-9635-4120-83b8-357b226e1fbf","keywords":null,"link":"/vilag/20250605_ryanair-repulo-vihar-turbulencia-kenyszerleszallas-serultek","timestamp":"2025. június. 05. 11:42","title":"Kilencen sérültek meg turbulencia miatt a Ryanair egyik járatán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b07754f1-8627-4f57-bb34-a3454fc23016","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Gadi Haggaj és felesége, Dzsudi Vejnstejn épp reggeli sétát tett, amikor 2023. október 7-én megtámadta Izraelt a Hamász.","shortLead":"Gadi Haggaj és felesége, Dzsudi Vejnstejn épp reggeli sétát tett, amikor 2023. október 7-én megtámadta Izraelt a Hamász.","id":"20250605_hamasz-tamadas-izrael-tuszok-holttest-hazaspar-idf-gazai-ovezet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b07754f1-8627-4f57-bb34-a3454fc23016.jpg","index":0,"item":"e27b69a7-e816-4de6-95a6-f08b5343827b","keywords":null,"link":"/vilag/20250605_hamasz-tamadas-izrael-tuszok-holttest-hazaspar-idf-gazai-ovezet","timestamp":"2025. június. 05. 09:53","title":"Most találtak meg két holttestet, amelyeket október 7-én magukkal vittek a Hamász terroristái","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e0ed0a4-bf1d-401a-9c3c-a123774d80ee","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250606_Marabu-Feknyuz-Zero-tolerancia-javitointezet-prostitucio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e0ed0a4-bf1d-401a-9c3c-a123774d80ee.jpg","index":0,"item":"372f9819-ba50-407c-a4be-8a8279316391","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Marabu-Feknyuz-Zero-tolerancia-javitointezet-prostitucio","timestamp":"2025. június. 06. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Zéró tolerancia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2231e05-9c4e-4def-8f8d-91307096e6b8","c_author":"HVG","category":"360","description":"Önállósulni látszik az egykori Sofitel szálloda megújításán dolgozó csapat Tiborcz István BDPST-csoportján belül.","shortLead":"Önállósulni látszik az egykori Sofitel szálloda megújításán dolgozó csapat Tiborcz István BDPST-csoportján belül.","id":"20250605_hvg-tiborcz-istvan-bdpst-dunakorzo-sofitel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2231e05-9c4e-4def-8f8d-91307096e6b8.jpg","index":0,"item":"27d76e97-8878-4f48-8a7f-352a36ea21a6","keywords":null,"link":"/360/20250605_hvg-tiborcz-istvan-bdpst-dunakorzo-sofitel","timestamp":"2025. június. 05. 06:15","title":"A Dunakorzón terjeszkedik Tiborcz István cégcsoportja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a4f82d14-1218-4de0-bb52-c704febdc038","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Jelenleg ez a világ legnagyobb teljesítménysűrűségű elektromosjármű-akkumulátora.","shortLead":"Jelenleg ez a világ legnagyobb teljesítménysűrűségű elektromosjármű-akkumulátora.","id":"20250604_18-masodperces-toltes-Itt-az-uj-szuperakkumulator-ami-atirhatja-a-szabalyokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4f82d14-1218-4de0-bb52-c704febdc038.jpg","index":0,"item":"2e368657-e775-4521-9c95-96954fbf471b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250604_18-masodperces-toltes-Itt-az-uj-szuperakkumulator-ami-atirhatja-a-szabalyokat","timestamp":"2025. június. 04. 15:48","title":"18 másodperc alatt feltölthető autóakku? Itt egy új rendszer, ami átírhatja a szabályokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38873e93-f5cf-4462-a170-8c75d0cd794e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Több mint 240 milliárdos bevételi eredménye mellé szép nyereség is járul, bár ez már nem rekord.","shortLead":"Több mint 240 milliárdos bevételi eredménye mellé szép nyereség is járul, bár ez már nem rekord.","id":"20250606_mvm-paksi-atomeromu-zrt-2024-es-eredmenye-bevetel-profit-energiatermeles-beszamolok-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38873e93-f5cf-4462-a170-8c75d0cd794e.jpg","index":0,"item":"7516e43c-b122-4427-8a2a-70d30c9b887f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250606_mvm-paksi-atomeromu-zrt-2024-es-eredmenye-bevetel-profit-energiatermeles-beszamolok-2025","timestamp":"2025. június. 06. 07:54","title":"Évtizedes rekordot döntött árbevételben a paksi atomerőmű ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f5e8ef6-f05e-4c2b-a5a6-e62a4aa949ab","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A lengyel példából az derül ki, hogy egy autokratikus rendszert nem lehet eltakarítani a szokásos játékszabályok mentén mozogva. Más megoldások lehetnek – de azok pont olyan kihívásokkal járnának, mint Lengyelországban. Domány Andrást Kacskovics Mihály Béla kérdezte.","shortLead":"A lengyel példából az derül ki, hogy egy autokratikus rendszert nem lehet eltakarítani a szokásos játékszabályok mentén...","id":"20250604_Fulke-podcast-Domany-Andras-Lengyelorszag-Magyarorszag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f5e8ef6-f05e-4c2b-a5a6-e62a4aa949ab.jpg","index":0,"item":"b1487db8-334d-4299-af70-77b6260d47e2","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_Fulke-podcast-Domany-Andras-Lengyelorszag-Magyarorszag-ebx","timestamp":"2025. június. 04. 18:02","title":"Lengyel példán látjuk: a NER-t nem lehet lebontani jogállami eszközökkel – Domány András a Fülkében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A LeasePlan Hungária minden évben figyelmezteti ügyfeleit a tél közeledtével szükségessé váló teendőkre. Ezeket a tanácsokat azonban nem csak a céges kocsit vezetőknek érdemes megfogadni, hiszen egy kis elővigyázatossággal és odafigyeléssel minden autós megelőzheti a fagyásból származó költséges alkatrészcseréket, és csökkentheti a balesetek kockázatát.
Meglepő, de évente több mint száz sportautót, kabriót vesznek cégek. Az élmezőnyt a német márkák uralják, az élen az Audi A5 áll, második a Volkswagen Scirocco, harmadik a magyarországi gyártású Audi TT.
A kategóriát a kisebb méretű szabadidő-autók vezetik, az élen a Nissan Qashqai áll. Ebben a szegmensben tavaly több drágább modell is túllépte 2008-as eladásait, de a prémium márkák túlsúlya még nem jellemző itt. A piac főként utcai használatra alkalmas, biztonságosan magas felépítésű modelleket preferál, a valódi terepjárók iránti igény egyre szerényebb - olvasható a HVG Cégautó 2010 különszámban.
Zömében cégvezetők, sokszor saját használatra vásárolnak nagyautót, ezért itt is érezhető az árpreferencia. Első helyen a még frissnek számító, szinte középkategóriás áron kapható Skoda Superb áll, a kategória többi modelljét leginkább prémiumgyártók adják - olvasható a HVG Cégautó 2010 különszámban.
A növekvő benzin- és gázolajárak takarékoskodásra ösztözik mind a magán, mind a céges gépjármű tulajdonosokat. A megtett kilométerek száma sok esetben nem csökkenthető, ugyanakkor van lehetőség a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére.
Nem tipikus cégautó-kategória az egyterűek osztálya, juttatásként mégis sok cég ad ilyet. A listát alsó-középkategóriás méretű modellek, a Ford C-Max, az Opel Zafira és a Renault Scenic vezetik, míg a negyedik egy nagyobb méretű jármű lett, az itthon osztályában legnépszerűbb Ford S-Max. A mérettel együtt egyébként a céges vásárlók aránya is nő.
Csaknem kizárólag céges piac ez, mondhatni, kifejezetten vezérigazgató-kategória. 2009-ben a friss BMW 7-es sorozat számított kedvencnek, de még ebből is kevesebbet adtak el, mint az előző évben. A válság ezek szerint a luxuskategóriára is hatott. Az előző évekhez mérten jelentős a Mercedes Benz S osztály lemaradása. Dobogós a Lexus hibridhajtású limuzinja, az LS600h is, idén jobb eredményekre számíthat a tavaly negyedik helyezett, de év végén új generációba lépett Audi A8.
Leginkább juttatásautónak vásárolnak a cégek a középkategóriából, kakukktojásnak számít a méreteivel ide illő, de Golf-padlólemezével inkább alacsonyabb kategóriába kívánkozó, mégis az élen álló Skoda Octavia. Csaknem ilyen népszerű a Ford Mondeo, követői mind felső-középkategóriások. A vásárlók a márkához kötődő presztízs mellett itt még erősen figyelnek a költségszempontokra. A dobogósok a tavalyiak, azaz harmadik a Volkswagen Passat. Bár nagy lenülettel indult, jelentős az Opel Insignia lemaradása. A top 10-be három prémium is bekerült: az Audi, szerényebb darabszámmal pedig a BMW és a Saab.
Mielőtt azt hinnénk, hogy ez a Renault Mégane szedán, azaz limuzin változata, nézzük meg jobban az autót. Szemből egyértelműen más, kissé sutább, mint a Mégane, hosszabb, hátulról pedig nem tudjuk, mennyiben hasonlítana, hisz nem gyártanak négyajtós Mégane-t. A Fluence-t a Mégane kombi alapjaira építik a törökországi Bursában.
Az alsó-középkategória tipikus munkaautó-kategória. A HVG Cégautó 2010 különszám adatai szerint ebben a kategóriában a listavezető a Ford Focus, követője az Opel Astra és a Suzuki SX4. Az eladások kivétel nélkül szerényebbek, mint 2008-ban, különösen az olcsóbb modelleknél. Jelentőset lépett előre a rangsorban a hét évre vagy 150 ezer kilométerre szóló garanciát nyújtó Kia cee’d és a hasonlóan kiemelkedő jótállású, öt év korlátozásmentes garanciával kínált Hyundai i30. Jelentősen lecsúszott a listán a Volkswagen Jetta, a Fiat Bravo és a Toyota Auris. Ez utóbbi 2010 elején felfrissült, ami újabb lendületet adhat a céges eladásoknak.
Kisautót csakis munkaautónak vásárolnak a cégek - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból. A választáskor meghatározó az ár–érték arány, a szervizháttér, valamint a garancia. A listavezető Suzuki Swifthez 3 év/100 ezer kilométer, a második Skoda Fabiához 3 év/150 ezer kilométer általános garancia jár, de a többi modell zöméhez, így a harmadik Ford Fiestához is kérhető hosszabbított garancia. Megemlítendő a tavaly friss generációjával érkezett – 3 év/150 ezer kilométer általános garanciát adó – Volkswagen Polo nagy ugrása: a 2008-ban még tizedik modell tavaly már az ötödik volt a listán. A cégek leginkább a Suzuki Swiftet kedvelik, kevesen vesznek Dacia Sanderót, Renault Thaliát vagy Kia Riót.
A válság hatására kis mértékben a céges flottáknál is nő az autók átlagéletkora. A korábban jellemző hároméves futamidő ma már a négy év. A céges autók átlagéletkora azonban meg sem közelíti a magántulajdonban lévőkét, és ennek elsősorban nem presztízsokai vannak, hanem gazdasági megfontolások késztetik a cégeket a gyakoribb autóváltásra. A KBC Autolease számításai szerint 120 000 megtett kilométer után vagy 4 év életkor felett az éves szervizdíj 25-30 százalékkal nő meg.
A miniautók vásárlói körében az átlagosnál jóval kevesebb a céges vevő. Kivétel a sok vállalat által munkaautónak vásárolt Suzuki Splash és a tavaly eladott 23 Toyota iQ, feltételezhető, hogy ezek zöme az importőr nevén került forgalomba. Ebben a kategóriában különösen döntő tényező az ár, a legnépszerűbbnek számító Suzuki Splash ikertestvére, a jóval drágább Opel Agila például az utolsó előtti helyen áll - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.
A 2009-ben forgalomba helyezett új cégautók modellrangsorát a márkák listáján is dobogós helyeken szereplő két márka alsó-középkategóriása, vagyis a Ford Focus és az Opel Astra vezeti (a Ford Focus első helyezéséhez hozzájárult, hogy a rendőrség 2009-ben 700-at vett át belőle). A sorban három Suzuki-modell következik, s mind az ötre igaz, hogy a vásárlások legfeljebb egyötöde céges. Ezzel szemben például az Opel Insigniák háromnegyedét cégnek adták el - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.
Az autóértékesítésen belül 2009-ben Magyarországon az előző évhez képest növekedett a céges vásárlók aránya, jóllehet a céges vásárlások is jelentős mértékben, mintegy a felére visszaestek. Ezen belül a drágább kategóriákban viszont 2008-hoz képest még nőtt is a cégautók aránya: a luxus- és nagyautók négyötödét cégek vásárolták, mikrobuszt pedig alig vásárolt más. Igaz, a legtöbb eladott céges autó 2009-ben is alsó-középkategóriás. A céges vásárlók hányada a kisautók körében a legalacsonyabb, de ott is több mint egyharmadnyi - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.
A cégek túlnyomó többsége már nem tartja extrának a cégautókba szerelt klímát. Abban azonban már különbséget tesznek, milyen típusú légkondicionáló berendezést választanak egy-egy munkatárs számára – olvasható a KBC Autolease közleményében.
A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz. Ezúttal a státusautók toplistájából közlünk részletet.
A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz. Ezúttal a juttatásautók toplistájából közlünk részletet.
A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz.