Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Az árcsökkentés hosszútávon a legkevésbé hatékony vevőszerző módszer. Egyrészt árversenybe hajszolja, s ezzel tönkreteszi a céget, másrészt a vevők csak addig lojálisak, amíg a konkurencia nem kínálja ugyanazt alacsonyabb áron. Az ügyfeleknek tehát nem olcsóbbat, hanem többféle és magasabb minőségű szolgáltatást kell nyújtania vállalkozásodnak.
Az elektronikus levél olcsó és hatékony eszköz lehet új vásárlók toborzásához, de könnyen válhat kéretlen spammé. Ezeket általában azonnal törlik a címzettek, ráadásul bírósághoz is fordulhatnak. Fogadjon meg hét tanácsot, amellyel elkerülheti, hogy levelei a kukában landoljanak.
Jobb esetben is évekig eltart, mire a találmányból üzleti siker lesz. A feltalálók körében gyakori "az üldözött zseni"-attitűd, másnéven feltalálói paranoia, ami sok esetben korlátozza a szabadalmak hasznosítását. A tudományos munka, az önerő hiánya pedig további akadályt jelenthetnek.
Ha egy vállalkozás növelni szeretné vevői számát, s marketing-eszköztára szűk, akkor automatikusan csökkenti árait. Ezáltal viszont gyakran romlik a
cég imázsa. Most öt tippet adunk ahhoz, hogy miként lehet árat emelni anélkül, hogy a piaci részesedés csökkenne.
Honlapkritikusunk ezen a héten a www.bluedeath-polo.com weblapot elemezte. A weboldalon túl sok a körítés, az online pólóbolt grafikai megoldásai ugyan szellemesek, de nem elég informatívak.
Kedvezően változtak a Központi Hitelinformációs Rendszer (KHR) - korábbi nevén Bankközi Adós- és Hitelinformációs Rendszer (BAR) - szabályai. Az adósnak legalább a minimálbérnek megfelelő összeggel kell minimum 90 napig tartoznia ahhoz, hogy BAR-listára kerüljön. Amennyiben rendezte tartozását, de a listán mégis szerepelnek az adatai, pert indíthat jogosuolatlan adatkezelés miatt.
Minimum 100 ezer forintra büntetik azokat az egyéni vállalkozókat, akik nem tesznek eleget tavalyi adatszolgáltatási kötelezettségüknek. Megelőzésképp az alábbiakban felsoroljuk milyen adatokról kell tájékoztatni az adóhivvatalt a hónap végéig.
Pécsi Ferenc ezen a héten az OnContact Magyarország honlapját vette górcső alá. A hvg.hu Vállalkozó Szellem rovatában közölt elemzés legfontosabb tanulságaként leszűrhető, hogy a kommunikációs csatornákban sikeresen alkalmazott módszerek nem ültethetőek át közvetlenül az internetre.
A legtöbb vállalkozásnak ’borsódzik a háta’ a marketing, sales, illetve PR szavaktól. Hiába folynak már lassan a csapból is e hangzatos kifejezések, sokan még most sem tudják a gyakorlatban hasznosítani a hallottakat. Wolf Gábor marketingszakértő konkrét tippekkel szolgál.
Az online-marketingen belül talán az egyik legdivatosabbb részterület a keresőmarketing, mégis sok tévhit él e témával kapcsolatban. Az alábbiakban sorra vesszük és tisztázzuk a leggyakoribb félreértéseket a keresőoptimalizálás legfontosabb technikai részleteinek bemutatásán keresztül.
Mint a hvg.hu fórumába érkező kérdések is mutatják, a magyar kisvállalkozók nehezen igazodnak ki a folyamatosan változó adójogszabályokon, s gyakran a számukra készült jogtárak is nehezen értelmezhetőek. Béres Molnár Gergely, a hvg.hu okleveles adószakértője az áfa-csökkentés törvényes lehetőségeire, az iparűzési adó bevételcsökkentő szerepére és az EKHO által okozott többletterhekre hívja fel a figyelmet.
A kisvállalkozások hajlamosak pénztárcájukhoz képest túlméretezni beruházásaikat. Jó lenne pedig figyelembe venniük, hogy nem mindig a legdrágább telephely egyben a legjobb választás. A városközponttal szemben az ipari park olcsóbb, ráadásul többféle háttérszolgáltatást kínál.
Ma már minden második cég rendelkezik saját honlappal, de legtöbbjuk vagy nincs tisztában, vagy nem tud élni az online marketing adta lehetőségekkel. Ezt bizonyítják a HVG Online szerkesztőségébe beérkező levelek. Wolf Gábor válaszaiból kiderül, hogy mikor nem minősül spamnek a cég honlapjáról kiküldött levél, s miért fontos a jó címsor.
Az APEH milliós nagyságrendű bírsággal sújthatja a vállalkozót, ha január 31-ig nem tesz eleget a múlt évre vonatkozó adatszolgáltatási kötelezettségének. Az alábbi táblázat helyettesítheti a jó könyvelőt: havi bontásban tartalmazza a 2006-os évben várható adózási és adatszolgáltatási határidőket.
Mi az a BAR-lista, és miért nem jó rá felkerülni? Mihez kell, és mennyibe kerül egy vállalkozói igazolvány? Ezek az olvasói kérdések érkeztek az elmúlt pár napban szerkesztőségünkbe. Vágyi Ferenc Róbert (VFR), a Magyarországi Okleveles Adószakértők Szövetségének alelnöke pedig válaszolt rájuk.
Honlapkritikusunk ezen a héten a www.artneo.hu weblapot elemezte. Az oldal egyszerre próbálja bemutatni a tradicionális alapokra épülő nepáli szőnyegkészítést és a kínált termékeket. Az így született oldalak helyenként látványosak, másutt inkább kuszák, összességében az egész nem eléggé meggyőző.
Manapság közismert a hazai kkv-k vergődése: szenvednek a körbetartozás és a múlt évi áfa késleltetett kifizetésétől. Ez utóbbit az APEH könyörtelenül bevasalta, függetlenül attól, hogy szerződőfele kifizette-e a tisztességes vállalkozót vagy sem. Miközben a magyar jogrend lassú és erőtlen a csalókkal szemben, addig az Egyesült Államokban gyorsított eljárásban vizsgálják a kisvállalkozók jogos követeléseit.
Ha egy cég marketing-stratégiája kísértetiesen hasonlít a versenytársaiéhoz - ugyanott hirdet, s hasonló üzenetet fogalmaz meg – nem kell csodálkozni azon, ha eredményei nem kiugróak. A siker titka, ha a reklám nem összetéveszthető, s kizárólag a célcsoportra fókuszál.
Még most sem késő alaposan átvizsgálni a januártól esedékes adó- és járulékváltozásokat: a cégek és a magánszemélyek is találhatnak olyan ötleteket, amelyek segítenek a döntésben, adókímélési szempontból mit érdemes még az idén megtenni, és mit jobb a jövő évre halasztani.
A kisebb cégek karácsonykor hajlamosak árakciókkal majmolni a nagyvállalatokat, ráadásul anélkül, hogy ezt előre megterveznék. Szezon elején, gyakran kapkodva találják ki, melyik termékből mennyit engedjenek, ahelyett, hogy extra szolgáltatásokkal csalogatnák vevőiket. Ez később megbosszulhatja magát.
Szerinte végelgyengülésre van ítélve az az ország, amelyben milliószám élnek olyan emberek, akik munka helyett ügyeskednek, vagy éppen állami állásért kuncsorognak.