Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"88311c0e-69aa-4349-af26-04b6b6aaed97","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy baráti társaság autózásának lett rossz vége. ","shortLead":"Egy baráti társaság autózásának lett rossz vége. ","id":"20250102_reszeg-utas-sofor-tamadas-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88311c0e-69aa-4349-af26-04b6b6aaed97.jpg","index":0,"item":"cc00c4be-7d69-41d7-80af-c155acbcefe7","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_reszeg-utas-sofor-tamadas-baleset","timestamp":"2025. január. 02. 09:22","title":"Sofőrre támadt a részeg utas, kidöntöttek egy jelzőlámpát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Arról, hogy Ukrajnán keresztül nem érkezik már orosz gáz Európába, a The New York Times mellett a The Independent, a The Daily Telegraph és a The Times is beszámolt. Magyarország számára elszállt 1 milliárd eurónyi uniós támogatás, írja a Die Welt. Az ukrajnai béke Putyin végét jelentené, jelenti ki a Süddeutsche szerzője. A Nyugatnak hibrid ellentámadással kellene reagálnia az orosz hibrid hadviselésre, írja Max Boot a The Washington Postban. A közelgő Trump-elnökség elébe tekint a Financial Times.","shortLead":"Arról, hogy Ukrajnán keresztül nem érkezik már orosz gáz Európába, a The New York Times mellett a The Independent...","id":"20250102_nemzetkozi-lapszemle-ukrajna-oroszorszag-gaz-eu-penz-putyin-trump-hollandia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"ffca4e9d-a140-4b8c-a7e4-b61b1ffe83bc","keywords":null,"link":"/360/20250102_nemzetkozi-lapszemle-ukrajna-oroszorszag-gaz-eu-penz-putyin-trump-hollandia","timestamp":"2025. január. 02. 10:30","title":"Képtelen állapot ért véget – az Ukrajnán keresztül zajló orosz gázszállítás leállítását tárgyalja a világsajtó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5385bc3c-a1ab-463d-a5a5-757e871b9bbf","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Annak jár a dunai kilátás, aki kifizeti az 1500 forintos díjat.","shortLead":"Annak jár a dunai kilátás, aki kifizeti az 1500 forintos díjat.","id":"20250102_kordon-halaszbastya-panorama-lezaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5385bc3c-a1ab-463d-a5a5-757e871b9bbf.jpg","index":0,"item":"7f124293-73fc-42fe-ace4-0627a8d32ba8","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_kordon-halaszbastya-panorama-lezaras","timestamp":"2025. január. 02. 15:07","title":"Lekordonozták a Halászbástyát, csak azok élvezhetik a panorámát, akik fizetnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f923418-b1a2-4700-98fa-4bc98ee6324d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A különleges Cadillacet alig használták az elmúlt közel három évtizedben.","shortLead":"A különleges Cadillacet alig használták az elmúlt közel három évtizedben.","id":"20250102_elado-bill-clinton-pancelozott-elnoki-cadillac-limuzinja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f923418-b1a2-4700-98fa-4bc98ee6324d.jpg","index":0,"item":"6cb34685-beab-4cc8-9474-475808744cd8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_elado-bill-clinton-pancelozott-elnoki-cadillac-limuzinja","timestamp":"2025. január. 02. 10:19","title":"Eladó Bill Clinton páncélozott elnöki limuzinja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Előbb gyengült, majd kissé erősödött a forint, de egyelőre 411 felett az euró árfolyama.","shortLead":"Előbb gyengült, majd kissé erősödött a forint, de egyelőre 411 felett az euró árfolyama.","id":"20250102_forint-arfolyama-euroarfolyam-valutapiac-devizapiac","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b.jpg","index":0,"item":"48e947b7-0d48-48e3-9f12-8001a9e11275","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250102_forint-arfolyama-euroarfolyam-valutapiac-devizapiac","timestamp":"2025. január. 02. 09:17","title":"Tétovázva futott neki az új esztendőnek a forint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"630f264a-bff3-4d8c-9007-5ce68c6749e8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Japán kutatók új formában mutatták be hazájuk ősi, merített papírját a vasit. Az újdonság a szintetikus anyagok környezetkímélő alternatívája lehet.","shortLead":"Japán kutatók új formában mutatták be hazájuk ősi, merített papírját a vasit. Az újdonság a szintetikus anyagok...","id":"20250101_japan-vasi-papir-erosebb-mint-a-muanyag-konnyen-lebomlik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/630f264a-bff3-4d8c-9007-5ce68c6749e8.jpg","index":0,"item":"5e7480d1-ffeb-4007-aa4b-8ce612b4ad9b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250101_japan-vasi-papir-erosebb-mint-a-muanyag-konnyen-lebomlik","timestamp":"2025. január. 01. 18:03","title":"Kisebb csoda Japánból: papír, ami erősebb, mint a műanyag, viszont könnyen lebomlik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ea6a743-1872-43bf-8746-b9bc837a69b5","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Közösen nyitotta meg a román-magyar schengeni határt a román főfelügyelő és a magyar rendőrkapitány, az ünnepségen három himnuszt játszott a Magyar Rendőrség Zenekara.","shortLead":"Közösen nyitotta meg a román-magyar schengeni határt a román főfelügyelő és a magyar rendőrkapitány, az ünnepségen...","id":"20250101_megnyilt-a-magyar-roman-schengeni-hatar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ea6a743-1872-43bf-8746-b9bc837a69b5.jpg","index":0,"item":"b21f37c8-103c-4383-9735-f4c801988fbd","keywords":null,"link":"/itthon/20250101_megnyilt-a-magyar-roman-schengeni-hatar","timestamp":"2025. január. 01. 08:06","title":"Ellenőrzés nélkül lehet átkelni Romániába, ünnepséggel nyitották meg a határt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c2c9b70-46e6-48a8-a6cf-59e6458e2348","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A japán márka összességében is piacvezető. ","shortLead":"A japán márka összességében is piacvezető. ","id":"20250102_suzuki-vitara-uj-auto-eladas-piacvezeto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c2c9b70-46e6-48a8-a6cf-59e6458e2348.jpg","index":0,"item":"95959936-8431-4e2d-8ef0-f932cdcd73c7","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_suzuki-vitara-uj-auto-eladas-piacvezeto","timestamp":"2025. január. 02. 12:15","title":"A Suzuki Vitara lett itthon a legnépszerűbb új autó tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Rátörte az álomba szenderült nagyautókra az ajtót az új Superb. Már korábban is kerülgette a prémiumgyártókat a most csúcsra jutott cseh remek. Hátsó lábtere és páratlan csomagtartója elismerést érdemel.
Sokaknak nem tetszik az új Superb külseje, van aki szerint szándékosan csúfították el, hogy ne veszélyeztesse még jobban a Passat, az A6 vagy a Phaeton pozícióját. A Passat már nem is igazi ellenfél, sőt az A6-os helykínálatát is meghaladja a Superb hátsó lábtere. Igazi ellenfél a konszernen belül a Phaeton vagy az A8 lenne, ha a Superbet nem Skoda logó alatt forgalmaznák. Így meg kell elégednie a másodrendűséggel, tudva, hogy ő a legjobb, de ezt soha nem fogják elismerni.
Azoknak a vezetőknek való, akik nem akarnak hivalkodni, akinek nem a márka a fontos, hanem, hogy jó autót vezessen. Használható autót. A Superb jó családi autónak, jó cégautónak, jó sofőrös limuzinnak.
Technikája időtálló, a lehető legmodernebb: kanyarkövető bixenon fényszórók, automata parkolási asszisztens, kanyarlámpák, tempomat, visszagurulás-gátló, első és hátsó tolatóradar, Bluetooth, kétzónás automatikus klíma, széria térdlégzsák, audiorendszer stb. Sony Ericsson telefonnal változatlanul nem lehet Bluetooth-kapcsolatot létrehozni, ugyanezt tapasztaltam korábban a Passatnál és a Passat CC-nél. Azért furcsa ez, mert ugyanez a rendszer Audiban és Seatban működött a telefonommal. A prémium hangrendszer sem az igazi még, itt még van mit fejleszteni, a Bose, a Bang&Olufsen vagy a Dynaudio jobban szólna, a jelenlegi nagy hangerőn zörög és zörgeti a kárpitot is.
Az egyetlen minőségi kifogás is egy belső borítóelemre vonatkozik, a fekete műszerfalat ízlésesen kettéválasztó fémes burkolat rögzítése nem hibátlan. A műszerfal egyébként a Passar CC-ből és az új VW Golfból ismerős, itt a megszokott zöld háttérszínben. Az anyagok tapintása kellemes, az ülések borítása finom alcantara és bőr kombinációja. A fedélzeti számítógép kijelzője az Auditól érkezik, fekete-fehér az LCD színezése. A kormány érzéki, vékony küllős és multifunkciós.
A kormányzás hihetetlenül pontos, egyedül csak a nagy tengelytávval lehet küzdeni, én nem is engedtem át a feleségemnek a volánt, mert tudom, hogy a hátsó felni veszélybe lenne. És ez nem az ő hibája, hanem a kocsi túlságosan hosszú. Szerencsére felnit nem koccantottam le, de párszor a gumi elérte az utcakövet beforduláskor. Jobban jártam, mint valamelyik tesztelő, aki az egész jobb oldalát hazavágta a futóműnek egy kisodródás következtében. Való igaz, jól lehet ezzel a géppel haladni. A hatfokozatú kézi váltó a Skodától megszokott módon precíz.
1,8 literes turbó – szépen szól, pörgős és izgalmas vezetni vele a kocsit. Városban is dinamikusan lehet haladni, a turbót megfelelő hőfokon tartva folyamatosan lehet cikázni vele még a Hungária körúton is. Nagy gáz, nagy fék, és alig van dugó, amelyikből ne evickélnénk ki időben és szerencsésen. Külön élvezet, hogy közben egy ilyen nagy bálnát mozgatunk. A kis turbómotor természetesen jól is fogyaszt, étvágya van, pontosan 10 literes átlagot mértem száz kilométerenként főleg városi tempós használatban. A hirtelen leszakadó tél nem okozott kellemetlen meglepetéseket, a 18 hüvelykes téli gumik biztosan tapadtak, az ESP visszajelzője csak ritkán villant fel néhány erőteljes kigyorsítás kísérőjeként. A futómű zajos 90-es tempó fölött, sofőrös limuzinhoz képest túl kemény.
Az autó biztonsága példás, Isofix-bekötési pontok rendelhetők, hét légzsák alapból jár, az EuroNCAP töréstesztjén ötcsillagos minősítést kapott az autó.
A beltér nagyságáról esett már szó, itt az ideje, hogy a Superb különleges csomagteréről is beszéljünk. A legmarkánsabb innovációk egyike az új Superb-ben a kétrészes csomagtartófedél, amely a „TwinDoor” ötödik ajtó fantázianevet kapta. A szabadalmaztatott rendszer egyrészt a klasszikus limuzinok eleganciáját kínálja, másrészt pedig a csomagtartóhoz való hozzáférést jelentősen könnyebbé teszi. Használata egyszerű: ha megnyomjuk a gombot a csomagtartó közepén és a csomagtér-fedél felnyílik, mint egy szokványos lépcsős hátú autó esetében. Ha nagyobb tárgyakat szeretnénk szállítani, akkor varázsolnunk kell egy kombiajtót. Mi sem egyszerűbb, ehhez csak a jobb oldalon található második gombot kell megnyomni. Egy rövid nyöszörgő hang és a harmadik féklámpa felgyulladása után az ablakkal együtt felnyílik az ajtó és máris hatalmas berakodó nyílás áll a rendelkezésünkre. Négy méretes téli gumit zokszó nélkül elnyelt a Superb, még a kalaptartó is simán lecsukódott. Bezáráskor a csomagtartó teteje egy szervomotor segítségével automatikusan teljesen visszahúzódik, hogy minél nagyobb legyen a kényelem és kisebb az erőkifejtés.
Az új Superb 565 literes csomagtartójával kategóriájának legnagyobb csomagterét biztosítja. A külön-külön lehajtható hátsó ülésekkel a raktérfogat egészen 1670 literig növelhető. A pakolást kampók és háló segíti. Az oldalsó tükrök mérete megfelelő, a hátsó szélvédőn rossz a kilátás a különleges hátsó ajtó kialakítása miatt, tesztautómban mindhárom tükör elektrokróm bevonattal volt ellátva, így nem zavart a mögöttes forgalom fénye.
A Skoda Superb alapára 5,8 millió forint 1,4 literes 125 lovas turbómotorral, a tesztelt 160 lovas változat alapára 6,35 millió forint, de van 260 lovas V6-os is összkerékhajtással és DSG-váltóval kevéssel 10 millió alatt.
Igazi bombaként hatott egy éve a hír, hogy a Skoda újabb típussal, ezúttal egy kompakt egyterűvel tör be az európai piacra. A Roomster a várakozásoknak megfelelően igazi sikerautó. Okos és praktikus. Csak drága.
A Skoda főként a régi Fabia-tulajdonosok kegyeit keresi az új, nagyra nőtt kisautóval. Minősége, formája, műszaki tartalma és ára eggyel nagyobb kategóriát idéz.
Az Octavia kombi vérbeli cégautó, az első pillanattól kezdve érezni, hogy nagyon az emberre szabták. Motorja hangos, a nagy testhez képest gyenge, ám dinamizmusához képest takarékos. Meg kell dolgoztatni, azt szereti.
Egymás után teszteltük a kiskombik bajnokának benzines és dízel változatát. A két autó közt nincs nagy különbség, de mindkét motornak vannak előnyei és hátrányai. Lássuk ezeket.
Az Nyugati Alpok havas hegyoldalában első kézből ismerkedhettünk meg a Skoda új szabadidő-autójával, az Octavia Scout-tal. Az cseh 4x4-es kombi eddig is szerethető kocsi volt, az emelt hasmagasság, az igényesebb belső és a néhány apró külső trükk után egyenesen telitalálat. Csak az ára tartja vissza a tömegeket.
A végzetes ostobaság az volt, hogy nem láttuk a veszélyét, hogy kétharmaddal korlátlan hatalmat lehet szerezni – mondja a január 2-án nyolcvanéves Haraszti Miklós.