Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1fa753af-312b-4ef4-9b81-9403f841ccfe","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"11 ezer év múlva újabb jégkorszak köszönthetne be a Földön, már ha nem lenne globális felmelegedés – állítja egy nemzetközi kutatócsoport.","shortLead":"11 ezer év múlva újabb jégkorszak köszönthetne be a Földön, már ha nem lenne globális felmelegedés – állítja...","id":"20250228_jegkorszak-okozoi-globalis-felmelegedes-hatasai-tanulmany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fa753af-312b-4ef4-9b81-9403f841ccfe.jpg","index":0,"item":"d63b9122-4ff3-4ea5-acc3-1b80951b4cf7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250228_jegkorszak-okozoi-globalis-felmelegedes-hatasai-tanulmany","timestamp":"2025. február. 28. 11:03","title":"A következő jégkorszakba is beleszólhat az emberi tevékenység, és ez nem biztos, hogy jó dolog","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21382811-f7e1-4530-85ef-0df59d166a92","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"Matolcsy György 12 év után búcsúzik a jegybanktól. Első ciklusában a kormányzati gazdaságpolitika szekerét tolta, a másodikban a kigyulladt szekeret oltotta kisebb-nagyobb hibákkal, nagy árat fizetve.","shortLead":"Matolcsy György 12 év után búcsúzik a jegybanktól. Első ciklusában a kormányzati gazdaságpolitika szekerét tolta...","id":"20250228_hvg-matolcsy-gyorgy-mnb-elnok-janusarcu-gyorgy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21382811-f7e1-4530-85ef-0df59d166a92.jpg","index":0,"item":"74538947-e648-4078-9c90-2efec9a23019","keywords":null,"link":"/360/20250228_hvg-matolcsy-gyorgy-mnb-elnok-janusarcu-gyorgy","timestamp":"2025. február. 28. 09:30","title":"Számvetés Matolcsy Györgyről: néhány hibáját sokáig emlegetni fogjuk, ahogy az Orbán elleni harcát is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d6d45941-cb47-4d9f-8e01-2e3ab25dd8ef","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az üzemben is komoly problémaként kezelték a néhány éve újra és újra visszatérő jelenséget. A szellőzők olyan helyiségekből fújhatták a szabadba az elhasznált, poros levegőt, ahol rákkeltő fémekkel, kobalttal és nikkellel dolgoznak.","shortLead":"Az üzemben is komoly problémaként kezelték a néhány éve újra és újra visszatérő jelenséget. A szellőzők olyan...","id":"20250228_rakkelto-szennyezesre-utalo-jelek-a-godi-samsungnal-fekete-port-fujtak-ki-a-szellozok-akkugyar-akkumulatoripar-kornyezetszennyezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6d45941-cb47-4d9f-8e01-2e3ab25dd8ef.jpg","index":0,"item":"10e21510-e38c-4b58-8d50-627ee58aba11","keywords":null,"link":"/kkv/20250228_rakkelto-szennyezesre-utalo-jelek-a-godi-samsungnal-fekete-port-fujtak-ki-a-szellozok-akkugyar-akkumulatoripar-kornyezetszennyezes","timestamp":"2025. február. 28. 11:58","title":"A tetőt is elszínezte a gödi Samsung-gyárból ömlő fekete por","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b3864f52-cd6d-451a-a423-16053eb02b48","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az Oscar-díjas színész pacemakere utoljára február 17-én mutatott aktivitást.","shortLead":"Az Oscar-díjas színész pacemakere utoljára február 17-én mutatott aktivitást.","id":"20250301_Nem-szen-monoxid-mergezes-okozta-Gene-Hackman-es-Betsy-Arakawa-halalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b3864f52-cd6d-451a-a423-16053eb02b48.jpg","index":0,"item":"c0a72b95-1f3d-42f5-aa65-86d5cab0e0ad","keywords":null,"link":"/kultura/20250301_Nem-szen-monoxid-mergezes-okozta-Gene-Hackman-es-Betsy-Arakawa-halalat","timestamp":"2025. március. 01. 11:05","title":"Nem szén-monoxid-mérgezés okozta Gene Hackman és felesége, Betsy Arakawa halálát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38244359-3e02-49f3-89a3-343a71c697b3","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A legújabb videójában sikerült elég pontos látleletet adni a közéleti abszurdról, amelyben élünk. ","shortLead":"A legújabb videójában sikerült elég pontos látleletet adni a közéleti abszurdról, amelyben élünk. ","id":"20250228_marika-for-prezident-pride","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38244359-3e02-49f3-89a3-343a71c697b3.jpg","index":0,"item":"b636067d-acb7-43a1-852d-d9a56c4e8911","keywords":null,"link":"/elet/20250228_marika-for-prezident-pride","timestamp":"2025. február. 28. 13:23","title":"„A zárt körű Pride-on Szájer József nyitóbeszédét Bese atya fogja megáldani” – Marika for Prezident végigszáguldott a kormányülésen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bc37e93c-2511-4a71-9b88-d7765fd881e1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A szerény légellenállású, kétféle karosszériával készülő újdonság nagy hatótávú verziójában 81,4 kWh kapacitású akkumulátor rejtőzik.","shortLead":"A szerény légellenállású, kétféle karosszériával készülő újdonság nagy hatótávú verziójában 81,4 kWh kapacitású...","id":"20250228_630-kilometeres-hatotavval-debutalt-a-meghokkento-formaju-kia-ev4","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc37e93c-2511-4a71-9b88-d7765fd881e1.jpg","index":0,"item":"b6d1fe04-9b93-4b26-b8d6-3be4e9213d15","keywords":null,"link":"/cegauto/20250228_630-kilometeres-hatotavval-debutalt-a-meghokkento-formaju-kia-ev4","timestamp":"2025. február. 28. 07:21","title":"630 kilométeres hatótávval debütált a meghökkentő formájú Kia EV4","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"475ad62c-9ce0-4077-809d-9d2df0cd54f0","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Az autóbuszok a közúton közlekednek majd, vagyis nem a megállóban kell rájuk felszállni. ","shortLead":"Az autóbuszok a közúton közlekednek majd, vagyis nem a megállóban kell rájuk felszállni. ","id":"20250228_potlobusz-6os-villamos-ejszaka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/475ad62c-9ce0-4077-809d-9d2df0cd54f0.jpg","index":0,"item":"b4221d2b-f1c4-47c9-9b1e-371dfcafb7e1","keywords":null,"link":"/itthon/20250228_potlobusz-6os-villamos-ejszaka","timestamp":"2025. február. 28. 13:06","title":"Pótlóbusz helyettesíti a 6-os villamost több márciusi éjszakán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3460c2b1-4f02-445a-8935-7d0930b8b37c","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az óriáscég a rossz gazdasági eredmények miatt szervezi át a vállalatot.","shortLead":"Az óriáscég a rossz gazdasági eredmények miatt szervezi át a vállalatot.","id":"20250301_magnum-jegkrem-onallo-ceg-marka-unliever","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3460c2b1-4f02-445a-8935-7d0930b8b37c.jpg","index":0,"item":"4dfa5928-294f-4316-a307-4070076bceb2","keywords":null,"link":"/360/20250301_magnum-jegkrem-onallo-ceg-marka-unliever","timestamp":"2025. március. 01. 08:30","title":"Önállósul a közkedvelt fagyimárka, miközben több ezres leépítésbe fog az Unilever","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Végre sikerült a város legjobb éttermében asztalt foglalnunk.
am
Végre sikerült a város legjobb éttermében asztalt foglalnunk. Itt főznek a legjobban, ráadásul a kedvencünket, azt az étket, amely gyermekkorunk legszebb emlékeit juttatja újra és újra az eszünkbe. Ilyen a Q5. Ám, amikor kihozzák a gőzölgő finomságot, kiderül nincs nálunk pénz, a pincér a kezünkre csap és szertefoszlik egy ízletes álom. A Q5 a közember számára elérhetetlen, megvehetetlen.
Pedig emberi léptékű, nem mint a Q7-es. A felsőbbrendűség érzése itt kezdődik, ez a kiskirály az óriások között. Többnek érzi magát benne az ember, mint aki valójában. És nem tűnik idétlennek, mert jól belátható kompakt méretű autó.
am
Magasra kell lépnünk, amikor beszállunk a Q5-ösbe, magasan is ülünk, jól áttekinthető a forgalom. A trónról szemlélődőt csak a hatalmas visszapillantó tükrök akadályozzák meg abban, hogy teljes legyen a panoráma. A nagy testvérből örökölt Dumbó-szerű visszapillantók tökéletes képet adnak a hátunk mögötti világról, de az A-oszloppal együtt veszélyesen nagy területet takarnak ki. Konkrétan egy anya, a fia, annak biciklije, valamint a kutyájuk idilli közeledéséből csupán fél első bicikli kereket és egy farkat észlelünk. A kép többi részét kitakarja a bal oldali visszapillantó. A tolatásban egyébként tolatókamerával kiegészített parkolási segéd vesz részt, a rádió hangereje elhalkul és a megfelelő manőver (párhuzamos, merőleges parkolás) sikerét színes segédvonalak szavatolják.
am
A hatsoros központi kijelző tökéletes pixelminőségben tájékoztat a menetadatokról, az előttünk haladó forgalomról, kiírja a hívó fél számát, a kormányról vezérelhetjük a telefont, a rádiót, minden kapcsoló, funkció elérhető távolságban van. Hanggal tudunk tárcsázni, csak kimondjuk a telefonba bejegyzett haver nevét, máris csörög. Ugyanígy tervezhetjük az útvonalat, ha angolul vagy németül mondjuk, a címet is megérti és beprogramozza a célállomást. Érintés nélkül. Magyarul egyelőre nem tud, és nincs is remény arra, hogy valamikor megtanul.
[[ Oldaltörés: Full drága ]]
am
Tesztautómat nagyon megpakolták extrákkal, bevallom, nem bántam. Azt annál inkább, hogy szinte minden jó, ami kényeztet, ellazít, szórakoztat, vagy biztonságomat fokozza – feláras. Egy alapáron 13,919 millió forintos autóban. Intelligens világítás, kanyarodó fénnyel 410 ezer forint. Kulcsnélküli indítás, nyitás, zárás 181 ezer forint. Lengéscsillapítás-szabályozás és testre szabható funkció (Audi Drive Select) 410 ezer forint. Gurulásgátló 15 ezer forint. Elsötétedő tükrök, eső- és fényszenzor 150 ezer forint. Bőr belső kárpit plusz bőrözött kezelőszervek minimum 5-600 ezer forint. Dinamikus kormányzás 295 ezer forint. Elektromos gerinctámasz 78 ezer forint. Variálható hátsó üléssor 58 ezer forint. Húsz hüvelykes könnyűfém kerekek 650 ezer forint. Kiegészítő belső világítás, kilépőfény 56 ezer forint. Háromzónás komfort klíma 170 ezer forint. Sportkormány tiptronic váltófülekkel 77 ezer forint. Elektromosan állítható, behajtható, fűthető, automatikusan elsötétedő külső tükrök 99 ezer forint. Három dimenziós (térképén 3D-s grafikában megjelennek Budapest építészeti remekei – Lánchíd, Budavári Palota, Parlament stb.), hangvezérléses navigációs rendszer DVD-lejátszóval, SD-kártyás hangrendszerrel 720 ezer forint. Parkolóradar, hátul kamerával 135 ezer forint. Rakodócsomag 45 ezer forint. Bluetooth autótelefon 370 ezer forint. Követési távolság szabályozós tempomat 300 ezer forint. Elektromos panoráma üvegtető 400 ezer forint. Elektromosan állítható, fűthető első ülések 400 ezer forint. Ez így összesen 19,5 millió forint. Kicsit túlzás.
És ez természetesen nem a csúcsok csúcsa. Nincs benne sávtartó asszisztens, holttérfigyelő vagy csúcshifi. Az intelligens vezetéstámogató rendszerek közül a távolságtartó tempomat kiváló hosszú autópályás utazásokkor, de akkor is, ha figyelmetlenül túl közel megyünk az előttünk haladó járműhöz, ilyenkor piros figyelmeztető jelzés villan fel.
am
Hathengeres motorja kifinomult, igazi erőmű. Játszi könnyedséggel mozgatja a formás és arányos, kupészerű kasztnit. Hatalmas nyomatéka már 1500-as fordulaton a rendelkezésünkre áll. A legpörgősebb éjszaka utáni bágyadt kómából is felébreszt az az indulat, amellyel a háromliteres vas felhördül, kipufogóját szépen hangolták, az erőteljes gázfröccsökre ércesen karaokézik. Az S-tronic hét fokozatú duplakuplungos váltója tökéletesen összebarátkozott a V6-os dízelmotorral: finoman és gyorsan vált, a kormány mögötti váltófüleket nem használtam.
Hét-nyolcszáz kilométeres hatótávolsággal számolhatunk, a 240 pacinak van étvágya, a 350 kilométeres használat során főként városban, 10,6 liter gázolaj-fogyasztást mértünk 100 kilométerenként.
Sportfokozatra nincs is szükség, a műszerfalon csak választanunk kell, milyen autót akarunk vezetni: kényelmes örömautót (comfort), vagy száguldó, fújtató fenevadat (dynamic), netán magunk akarjuk szoftveresen hangolni (individual), vagy rábízzuk magunkat az ingolstadti mérnökökre (drive select – automatic fokozat). Az eddig kipróbált Audik közül ebben érezhető leginkább a drive select variálhatósága, hisz ez alapjaiban nem egy sportos autó, mint amilyen az A5 vagy az A4. A legjobb persze a sportos dynamic üzemmód, ilyenkor felkeményedik a dinamikus kormány, felpörög a motor, érzékenyebb lesz a gázadásra, az S-tronic váltó pedig sportprogram alapján dolgozik, a futómű pedig feszesebb lesz, pattogósabb.
am
Az autó egyik fájó pontja, hogy falábú, hiába a variálható lengéscsillapítás, pattog és merev a futómű. Ebben persze a 20 hüvelykes felnik és a peres 255/45 R20-as abroncsok is ludasak. Nem tökéletes a motor rezgéscsillapítása sem – ez már csak kötekedés – fehér fal előtt, vagy forgalomban egy furgon mögött zavaróan vibrál a LED-es lámpa, illetve a xenon visszatükröződése.
Csomagtartója csak papíron hatalmas, első ránézésre szűkös, ám kiválóan variálható. A hátsó üléspad 10 centis hosszban osztottan tologatható előre és hátra, a Q7-esből és a kombikból ismerős rögzítő hálók és sínek segítik a pakolást és a vészkerék körül is van pár hasznos rekesz. Az utasok kényelmét szolgálja a sok parkolóhely és a négy pohártartó is. Hátul is fejedelmi a helykínálat négy személy számára, de öten is elférnek. A lábtér hatalmas magam mögé beülve.
A terepet messze elkerültem, rossz úton és földúton zokszó nélkül halad, sárban, hóban szenved a peres gumikkal. A kátyúkon és az úthibákon könnyedén átgázol, semmilyen terepjáráshoz szükséges berendezést nem tartalmaz, az egyetlen lejtmenetvezérlő kivételével. Ám, mivel terepre úgysem megyünk vele, ez is fölösleges.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Audi Q5 3,0 TDI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
2967
Környezetvédelmi besorolás
EURO 5
Max. teljesítmény lóerő
240 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
500 Nm 1500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2807
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4629 / 1880 / 1653
Csomagtér
540-1560 liter
Saját tömeg (kg)
1968
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
225
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
6,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes
7,5
Országúti
6,6
Városi
9,2
Tesztfogyasztás
10,6
CO2 kibocsátás (g/Km)
199
ÁRA
A tesztautó ára kb. 19,5 millió Ft, alapára ezzel a motorral 13,919 millió forint
Trump és Vance elégtételt akart venni egy háborús hősön, és miközben országától zsarolással elveszik ásványi kincsei egy részét, még verbálisan is meg akarták semmisíteni. Csak közben egy toporzékoló óvodás vitaképességét mutatták fel.
Donald Trumpnak a republikánusok fölötti hatalmát mi sem jelzi jobban, mint ahogyan a túlteljesítők bizarr ötletekkel hízelegve igyekeznek belopni magukat az elnök kegyeibe.
Az elemző szerint az ukrán elnök számára az volt a fontos, hogy a saját igazsága mellé állítsa amerikai kollégáját, aki viszont mozgástere megőrzésére törekedett.