szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha nem fogynak az autók, nincs akkora kereslet az autógumik iránt sem. Nem csupán a beszállítói igények csappantak meg, a másodlagos fogyasztók is egyre inkább kitolják a gumicserét.

© Autómenedzser
A magyar piacon harmadik helyen álló Goodyear csoport (Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Debica márkák) világszerte és Magyarországon is megérezte a válságot, a tavalyi utolsó negyedévben a 2007-es eredményekhez viszonyítva 4 millió abronccsal kevesebbet értékesítettek kereskedői. Bár éves szinten 425 millió dolláros adózás előtti eredményt könyveltek el, a negyedik negyedévet 32 millió dolláros veszteséggel zárták (2007-ben az eredmény 582 millió dollár volt, utolsó negyedévben 141 millió dollár).

Magyarországot az átlagnál jobban érintette a visszaesés: míg 2008 utolsó három hónapjában a személyautók értékesítése Európában 20 százalékkal zuhant, addig nálunk 23 százalékos volt a negatívum. Ugyanez a tendencia érvényesült az abroncsok piacán is: az európai 10 százalékos visszaesés nálunk 13 százalékos volt.

Az idei trend a környezetvédelem és a takarékosság, a piacon elszaporodtak a "zöldgumik". Ezek kisebb gördülési ellenállásúak, könnyebbek, környezetbarátabb adalékokkal készülnek és újrahasznosításuk is hatékonyabb.

A gumigyártók tudomásul veszik, hogy az autipar a padlóra került, ám pánik helyett tovább fejlesztenek, hisz a kiút a válságból csak előre vezet. Bár jelentősen visszaesett az európai újautó-piac, a gumigyártók a tavasz beköszöntével sorra mutatják be újabb modeljeiket. A Goodyear világszerte 50 terméket vezet be, nálunk mostantól három új gumit kínálnak, egy különleges kettős futófelületű esőgumit (előnye, hogy a futófelület kopásával a mintázat nem tűnik el, hanem a különböző vegyi rétegeknek köszönhetően átalakul, új csatornák jelennek meg, amelyek kopottan is biztosítják a vízelvezetést), egy zöldgumit, illetve egy olcsóbb minőségi abroncsot a szlovén Sava kínálatában.

B. Cs.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Hogyan kerülhetjük el a gumidefektet?

Az elmúlt évben az ADAC német autóklub 136 ezer esetben vizsgált meg gumidefektet. A károk nagy része elkerülhető lett volna, ha a vezetők betartják az alapvető szabályokat. Az ADAC tippeket ad arra, hogy autógumija sokáig épp maradjon.

hvg.hu Autó

Hol kötelező a téli gumi?

Aki nyári gumival indul síelni, nemcsak saját és embertársai életét kockáztatja, hanem jelentős pénzbüntetést is. Nézzük, milyen szabályok vonatkoznak az egyes országokra.

hvg.hu Autó

Mit tudnak a legdrágább gumik?

A prémium gumiabroncsok sebességhatára 210 kilométer/óra vagy annál jobb, s neves márka díszeleg az oldalukon. A legkorszerűbb technológiával készülnek, halkan futnak és alacsony a gördülési ellenállásuk. Drága autókon feszülnek, hiszen a csendes üzem, a környezetvédelem és a biztonság még mindig sok pénzbe kerül.

hvg.hu Autó

Miből van a téli gumi?

120 évvel ezelőtt mutatta be Carl Benz első háromkerekű járgányát, amely szinte lépésben haladt a fa küllős kerekeken. Ma már ezek a kezdeti próbálkozások szinte hihetetlennek tűnnek, főleg, ha ezt az alapmodellt összehasonlítjuk a kéttonnás Mercedes-Benz S500-al, amelyik akár 250 kilométer/órás sebességgel is tud haladni. Hiába az erős motorok, ezt a teljesítményt a gumik fejlesztése nélkül nem érhették volna el.

MTI Itthon

Gyorshajtás és kopott nyári gumi miatt haltak meg ketten

A rendőrségi vizsgálat eddigi adatai szerint gyorshajtás és kopott, nyári gumiabroncsok vezettek a hétfői kisvárdai tömegszerencsétlenségéhez, amely során ketten életüket vesztették, nyolcan pedig - köztük négy gyerek - súlyosan megsérültek - közölte a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese kedden.