Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b96f2dca-ee55-463e-84dc-5160f59c1048","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Alice Weidel felszólalt a CPAC-en is.","shortLead":"Alice Weidel felszólalt a CPAC-en is.","id":"20250530_afd-alice-weidel-orban-viktor-cpac-targyalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b96f2dca-ee55-463e-84dc-5160f59c1048.jpg","index":0,"item":"7a7448e9-3b43-477b-971a-11458acead7f","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_afd-alice-weidel-orban-viktor-cpac-targyalas","timestamp":"2025. május. 30. 15:53","title":"A Németországban szélsőségesnek minősített AfD elnökével tárgyalt Orbán a Karmelitában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65d82f8b-5182-445d-909e-fb2ddbf895b8","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Presser Gábor nem szeret politizálni, még újságot sem szívesen olvas. Most nagy nehezen mégiscsak kifejtette avéleményét a világról.","shortLead":"Presser Gábor nem szeret politizálni, még újságot sem szívesen olvas. Most nagy nehezen mégiscsak kifejtette...","id":"20250530_presser-gabor-interju-politika-oldalak-vilag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65d82f8b-5182-445d-909e-fb2ddbf895b8.jpg","index":0,"item":"3394f846-a8c6-43a4-8dc8-0d2970e55ebd","keywords":null,"link":"/elet/20250530_presser-gabor-interju-politika-oldalak-vilag","timestamp":"2025. május. 30. 15:59","title":"Presser Gábor: „A világban gyorsan növekvő káosz uralkodik, megvezetett emberek rohannak a vesztük felé”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95b08d34-965b-4da2-8cad-4a7eff8c9ab7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Veszélyben vannak az Asus routerei, miután egy új, AyySSHush nevű botnet megjelent, és célba vette őket – kisebb számban, de a Cisco, a D-Link és a Linksys termékei is érintettek. ","shortLead":"Veszélyben vannak az Asus routerei, miután egy új, AyySSHush nevű botnet megjelent, és célba vette őket – kisebb...","id":"20250529_asus-routerek-botnet-fertozes-ayysshush-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95b08d34-965b-4da2-8cad-4a7eff8c9ab7.jpg","index":0,"item":"417f49fa-9589-4eaf-a7fc-1ae262a385e5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250529_asus-routerek-botnet-fertozes-ayysshush-tamadas","timestamp":"2025. május. 29. 16:03","title":"Támadás indult az Asus wifi routerei ellen, Magyarországon népszerű típusok is érintettek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e97c609-fe05-42a7-885e-808a22e88867","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Rákospalota önkormányzata hiába fordul az érintett hatóságokhoz, azok hárítanak. Közben nemcsak az óvoda újranyitása marad kérdéses, de a környéken lakók és dolgozók sem tudják, biztonságban vannak-e.","shortLead":"Rákospalota önkormányzata hiába fordul az érintett hatóságokhoz, azok hárítanak. Közben nemcsak az óvoda újranyitása...","id":"20250530_ovoda-XV-kerulet-mergezo-szennyezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e97c609-fe05-42a7-885e-808a22e88867.jpg","index":0,"item":"441a1cbf-bb01-4d80-bc92-d7a2659668f7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_ovoda-XV-kerulet-mergezo-szennyezes","timestamp":"2025. május. 30. 14:59","title":"Egy hónapja zártak be egy XV. kerületi óvodát, azóta se tudni, történik-e valami a veszélyes szennyezés felszámolása érdekében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d12de094-f4dd-429d-95de-b985d43ffb93","c_author":"bankmonitor.hu","category":"gazdasag","description":"A Bankmonitor szakértői megvizsgálták, hogy milyen pénzügyi kilátásokkal szembesül az a megtakarító, aki havi 20 ezer forintot különít el nyugdíjcélra. Az eredmények rávilágítanak, hogy ez az összeg a legtöbb esetben nem elegendő egy méltóságteljes időskori megélhetés biztosításához.","shortLead":"A Bankmonitor szakértői megvizsgálták, hogy milyen pénzügyi kilátásokkal szembesül az a megtakarító, aki havi 20 ezer...","id":"20250529_nyugdijkiegeszites-nyugdij-megtakaritas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d12de094-f4dd-429d-95de-b985d43ffb93.jpg","index":0,"item":"56f26f47-5e0f-4ad7-af25-a55ac67e9d42","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250529_nyugdijkiegeszites-nyugdij-megtakaritas","timestamp":"2025. május. 29. 10:33","title":"Önámítás, hogy havi 20 ezer forintból elég nyugdíj-kiegészítés összejöhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8942dc63-3d10-42e2-8abc-daef61198374","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A férfi csak ki akarta próbálni az új felszerelését, de kis híján belehalt a kalandba, egy felszálló légáramlat ugyanis 8000 méterre szippantotta fel.","shortLead":"A férfi csak ki akarta próbálni az új felszerelését, de kis híján belehalt a kalandba, egy felszálló légáramlat ugyanis...","id":"20250529_kinai-sikloernyos-felaramlas-nyolcezer-meter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8942dc63-3d10-42e2-8abc-daef61198374.jpg","index":0,"item":"aae88703-3e1b-4f79-8915-2cf9fe2ec504","keywords":null,"link":"/elet/20250529_kinai-sikloernyos-felaramlas-nyolcezer-meter","timestamp":"2025. május. 29. 13:04","title":"8000 méter magasra repítette egy légáramlat a gyanútlan kínai siklóernyőst – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e827ff52-e13d-4c3f-a950-b85e0e3bac29","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Jóval többen fizetnek mobillal vagy okosórával, mint korábban, egy év alatt több mint 50 százalékkal bővült a forgalom – derül ki a K&h csütörtökön közzétett adatokból. A különböző alternatívák közül a K&H-nál is az Apple Pay-fizetés a leggyakoribb.","shortLead":"Jóval többen fizetnek mobillal vagy okosórával, mint korábban, egy év alatt több mint 50 százalékkal bővült a forgalom...","id":"20250529_kh-bank-okoseszkozos-fizetes-telefon-ora-apple-pay-google-pay-garmin-xiaomi-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e827ff52-e13d-4c3f-a950-b85e0e3bac29.jpg","index":0,"item":"23f57998-3d57-4933-a62f-b14ad87b4961","keywords":null,"link":"/tudomany/20250529_kh-bank-okoseszkozos-fizetes-telefon-ora-apple-pay-google-pay-garmin-xiaomi-ebx","timestamp":"2025. május. 29. 22:03","title":"Kiadták a magyar adatokat arról, hányan fizetnek bankkártya nélkül bankkártyával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3cea0a97-96aa-43fd-8b2c-d6c4e663021d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Komoly átalakulás előtt áll a streaming. A korábban dinamikusan fejlődő szegmens a jelek szerint a csúcs közelében pörög. A felhasználók egyre inkább azokhoz a szolgáltatókhoz fordulnak, amelyek csomagban, könnyen kezelhető egységes felületen és kedvezményes áron biztosítanak hozzáférést kedvenc tartalmaikhoz. A Deloitte tanácsadó cég számba veszi, hogy a piaci szereplők milyen megoldásokat választhatnak és hogy kik lehetnek a folyamat nyertesei.","shortLead":"Komoly átalakulás előtt áll a streaming. A korábban dinamikusan fejlődő szegmens a jelek szerint a csúcs közelében...","id":"20250531_streaming-csomagok-elofizetes-aggregatorok-deloitte-elemzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3cea0a97-96aa-43fd-8b2c-d6c4e663021d.jpg","index":0,"item":"6325f8ab-1dfe-4818-8893-35bf8eba12ff","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_streaming-csomagok-elofizetes-aggregatorok-deloitte-elemzes","timestamp":"2025. május. 31. 08:03","title":"Átalakul a Netflix, az HBO Max meg a Disney+: visszatér a régi kábeltévés fizetési rendszer, akkora lett mára a káosz a streamingben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Skoda Octavia teszt: 1505 kilométer egy tankolással
szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?
Mit tehet az ember, ha kap egy duplán teletankolt Octaviát? Felkeresi Magyarországot, majd ledöbben, milyen szép is a haza. Megtudtam, milyen fárasztó lassan, biztonságosan és takarékosan közlekedni. 1505,2 kilométert tettünk meg egy új, gázos Octaviával, fogyasztási versenyben.
A Skoda Octavia rengeteg változatát teszteltük már, sőt gázos modell is járt nálunk, azzal közel 3000 kilométert tettünk meg, többnyire külföldön. Ezúttal belföldi túrára fogtuk be a tesztautót. Kötelező volt az eszetlen pazarlás: a skodások fogyasztási versenyt hirdettek. Az értékelésnél a megtett távolságot, a hajtóanyag-fogyasztást és az egy kilométerre eső költségeket veszik figyelembe, bármit jelentsen is ez. A két tank tele volt, ám versenyezni mégsem volt kedvem, hisz három napig a pesti és az elővárosi dugóban figyeltük, hogyan illan el a gáz az autóból. A negyedik nap úgy döntöttem, nem csinálom végig, úgy autóztam, ahogy a forgalom és a kedvem diktálta, reggel cammogtam, este száguldottam. Elegem volt abból, hogy levillognak a kiscsajok, a kamionok a fejemre másznak, a biciklisek kikerülnek, megfulladok a lehúzott ablaknál, klíma nélkül. Olyan lassan közlekedtem, hogy a darázs a szélvédőn, az orrom előtt szárította meg izzadt szárnyait.
Aztán jött a hétvége, leruccantunk Pécsre. Útközben megállt az autó fogyasztása, az Octavia termelni kezdte a gázt, majd a benzint. A kilométerek párolgásával egyre jobban belelovaltam magam a játékba, kiütött rajtam a versenyláz. A gázpalack 552 kilométernél lehelte ki a lelkét, miután már 372-nél jelezte, hogy elfogyott. Vasárnap 16 órát ültem a kocsiban, így jött össze egy hétvége alatt 1300 kilométer. Rég izzadtam annyit kocsiban, mint ebben, de megérte: Magyarország Pécstől Szegedig, Komáromtól Zircig, Dunaszekcsőtől Veszprémig, Bajától Győrig, Nyúltól Siklósig gyönyörű. Bántam, hogy nincs még egy pár napom, hogy miden zugát bejárhassam.
Mint a tesztautó matricái is hirdetik, a gázos üzemmel akár 30 százalékos megtakarítás is elérhető, a Dual modell 300 ezer forintos felára 1,6 literes, 102 lóerős motor esetében 34802 kilométer alatt megtérül. Hidegindításkor benzint eszik az autó, automatikusan vált gázról benzinre a kocsi, az LPG-tartályt a pótkerék helyére teszik be így a csomagtartóból nem vesz el helyet, csak a pótkereket vagyunk kénytelenek magunkkal cipelni. Még szerencse, hogy óriási a raktér. A beépítésre 3 éves vagy 150 ezer kilométer általános garanciát vállal a Skoda. A tankoláshoz adaptert kapunk, Magyarországon mindig a kutas segítségét kell kérnünk, külföldön felnőttként kezelik a gázautóst, kiszolgálhatja magát. A töltőnyílás a benzintank betöltő lyuka mellett kapott helyet.
Az Octavia ugyanolyan dinamikus (már amennyire a 102 lovas egyhatos nevezhető annak) gázzal, mint benzinnel, az előbbi hajtóanyagnak azonban kisebb a károsanyag-kibocsátása, a szilárd részecskéké gyakorlatilag nulla. A rendszert a Landirezzo szállítja. Az átlagfogyasztás folyékony gázzal 10-11 liter, benzinnel 7-8 liter, a szén-dioxid-kibocsátás 162/189 a gázos változat javára. A váltó közelében található kis kapcsolón lehet az üzemmódok között választani, LED-sor jelzi a töltöttséget.
Több mint fél éve esett át ráncfelvarráson az Octavia, azóta tart a vita, melyik változat volt szebb: a régi vagy az új. A belső egyértelműen jobb lett, ám az Octavia orráról megoszlanak a vélemények. Az állandóan világító helyzetjelző hasznos. Futóműve kemény, de az is lehet, hogy a ballonos gumikban nagyobb volt a nyomás a kelleténél.
A Škoda Auto az első félévében világszerte 274 ezer 904 autót értékesített a Fabia, Octavia, Superb és Roomster modellekből. Ez az eredmény az előző év hasonló időszakához képest 12,4 százalékos növekedést jelent. A legkedveltebb típus az Octavia.
Párizsban mutatta be a Skoda az Octavia szabadidő-változatát, amely tavasszal érkezik a hazai kereskedésekbe. Az Octavia Scout t alaj feletti szabad magassága 40 milliméterrel nagyobb, mint az Octavia Combié, és 16 milliméterrel meghaladja az Octavia Combi 4x4-esét, ezáltal tovább javult a terepjáró készsége, képessé vált a rossz kiépítésű és bakhátas utak gond nélküli legyőzésére is.
Ritka élmény szakadt a magyarok nyakába: szép magyar tájakon tesztelhettük nemzetközi menetpróbán az új Skoda Octavia csúcsmodelljeit, a sportos RS-t és a terepen is hadra fogható Scoutot. Az Octavia RS vezetése már magában is nagyszerű érzés, hát még ha igazi versenypályán kergethetjük a pacikat.
A Skoda egyre több dual modellt kínál, az Octavia régi és új típusa, a Roomster és a Praktik mellett az új Fabia is kérhető gázos hajtással. Vajon megéri?
Míg nálunk szégyenteljesen elmaradott a szabályozás, a kormánynak még a terveiben sem szerepel a szén-dioxid-alapú adózás bevezetése, addig Európa európaibb fele környezetvédelmi lázban ég.
Nem csak álom az olcsó és a környezetkímélő autózás, egy jókora gázos Skodával minderről élesben is meggyőződhettünk. Leghosszabb és legolcsóbb tesztünk beszámolója következik.