Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9501316c-beb9-4dc5-a0f4-42ee3bfd7251","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A magyar olajmulti amúgy is erős Pakisztánban, három új gázkutat állíthat termelésbe.","shortLead":"A magyar olajmulti amúgy is erős Pakisztánban, három új gázkutat állíthat termelésbe.","id":"20250417_A-Mol-gazt-talalt-Pakisztanban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9501316c-beb9-4dc5-a0f4-42ee3bfd7251.jpg","index":0,"item":"8f8fe4b6-5b22-4b37-a09a-211bc714f9b7","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_A-Mol-gazt-talalt-Pakisztanban","timestamp":"2025. április. 17. 13:23","title":"A Mol gázt talált Pakisztánban, Szijjártó Péter repülőjáratot is szeretne","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b53cca0c-49f7-42e1-b46a-1f66e71941e1","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A rábapordányi interjúk egy irodában készültek – nem a telepen.","shortLead":"A rábapordányi interjúk egy irodában készültek – nem a telepen.","id":"20250418_partizan-ragados-szaj-es-koromfajas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b53cca0c-49f7-42e1-b46a-1f66e71941e1.jpg","index":0,"item":"f20f7af4-6c23-4553-b85c-9bf9ede745a8","keywords":null,"link":"/kkv/20250418_partizan-ragados-szaj-es-koromfajas","timestamp":"2025. április. 18. 12:31","title":"Direktben nem mondják ki, de arra utalgat a kormánymédia, hogy a Partizán terjesztette a száj- és körömfájást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7abc1d9a-dd37-44e2-9107-f1f2ea3ad709","c_author":"Sedacur forte","category":"brandchannel","description":"Mi a jó alvás titka? Habár nagyon sok minden múlik az adott ember aktuális fizikai és mentális állapotán is, a külső körülmények ebben az esetben talán még fontosabbak. Hogyan alakítsuk ki alváskörnyezetünket, hogy az maximálisan támogassa az éjszakai pihenést? Milyen a jó alvás, kompromisszumok nélkül? Cikkünkben ennek járunk utána!","shortLead":"Mi a jó alvás titka? Habár nagyon sok minden múlik az adott ember aktuális fizikai és mentális állapotán is, a külső...","id":"20250317_Jo_alvas_haloszoba_sedacur","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7abc1d9a-dd37-44e2-9107-f1f2ea3ad709.jpg","index":0,"item":"5efb2d51-5b10-4649-aae4-4c658ad29bae","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250317_Jo_alvas_haloszoba_sedacur","timestamp":"2025. április. 18. 15:30","title":"Így alakítsa ki hálószobáját és esti szokásait, ha valóban jól akar aludni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Sedacur forte","c_partnerlogo":"5cf9288a-45dd-4fc7-882f-75fd6dbe4936","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"f6d66798-64d3-40ab-9ed4-0d94ffdae58b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kínai hitelszerződés összes részletét, kiegészítését, módosítását és mellékletét is át kell adni.","shortLead":"A kínai hitelszerződés összes részletét, kiegészítését, módosítását és mellékletét is át kell adni.","id":"20250417_dk-kinai-hitel-ki-kell-adni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6d66798-64d3-40ab-9ed4-0d94ffdae58b.jpg","index":0,"item":"a5108498-ec43-46e7-82b3-7153079db242","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_dk-kinai-hitel-ki-kell-adni","timestamp":"2025. április. 17. 15:00","title":"Pert nyert a DK, ki kell adni, hogy milyen feltételek mellett vette fel a kormány a 400 milliárd forintos gigahitelt kínai bankoktól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed6b1bf7-f187-4834-94cd-d27be50f81bc","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Akár másfél-két órával is növekedhet a menetidő.","shortLead":"Akár másfél-két órával is növekedhet a menetidő.","id":"20250417_torlodas-baleset-m3","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed6b1bf7-f187-4834-94cd-d27be50f81bc.jpg","index":0,"item":"1809ddfd-2fc2-49e6-a112-80d43cf690d1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_torlodas-baleset-m3","timestamp":"2025. április. 17. 17:37","title":"Tizenöt kilométeres a torlódás az M3-as autópályán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fae982e6-92b4-49dc-8b51-476dcd503c6e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Sem online, sem üzletekben nem tudnak majd vásárolni az OTP ügyfelei egy közelgő rendszerfejlesztés miatt.","shortLead":"Sem online, sem üzletekben nem tudnak majd vásárolni az OTP ügyfelei egy közelgő rendszerfejlesztés miatt.","id":"20250417_otp-bank-leallas-fejlesztes-kartyas-fizetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fae982e6-92b4-49dc-8b51-476dcd503c6e.jpg","index":0,"item":"bfb298a4-84bc-4c1c-a73b-df94da524ea3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_otp-bank-leallas-fejlesztes-kartyas-fizetes","timestamp":"2025. április. 17. 13:33","title":"Leállás jön az OTP-nél, órákig nem működik majd a kártyás fizetés sem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86b5f2d1-0c20-4d61-a678-9fb6f103bdf3","c_author":"Sedacur forte","category":"brandchannel","description":"Egy felmérés szerint a magyarok 70 százalékánál jelentkezik valamilyen alvászavar, és az érintetteknek mintegy egyharmada folyamatosan szenved a rossz alvás, vagy éppen az álmatlanság kellemetlen tüneteitől. Az alvászavarral kapcsolatban számos tévhit tartja magát a köztudatban, amelyeket csokorba gyűjtöttünk. ","shortLead":"Egy felmérés szerint a magyarok 70 százalékánál jelentkezik valamilyen alvászavar, és az érintetteknek mintegy...","id":"20250323_alvaszavar-tevhitek-tunetek-sedacur","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86b5f2d1-0c20-4d61-a678-9fb6f103bdf3.jpg","index":0,"item":"f66effe3-602c-49a5-a844-56f07582123e","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250323_alvaszavar-tevhitek-tunetek-sedacur","timestamp":"2025. április. 19. 11:30","title":"„Iszom egy pohár bort, és beájulok a tévé előtt\" – 10 tévhit az alvászavarról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Sedacur forte","c_partnerlogo":"5cf9288a-45dd-4fc7-882f-75fd6dbe4936","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"93f9488f-96e0-4106-9bbf-9878d393de1b","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Már a híradóban is csak a stúdióban, papírról olvassák fel a híreket.","shortLead":"Már a híradóban is csak a stúdióban, papírról olvassák fel a híreket.","id":"20250417_szerb-kozteve-blokad-elmaradt-musorok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93f9488f-96e0-4106-9bbf-9878d393de1b.jpg","index":0,"item":"5032fe15-12b6-4045-9512-9da9c179843f","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_szerb-kozteve-blokad-elmaradt-musorok","timestamp":"2025. április. 17. 17:05","title":"Blokád alatt tartják a szerb köztévét a tüntető egyetemisták, műsorok maradtak el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem kell feltétlenül alternatív üzemanyagot választani, aki megfogadja tippjeinket, akár 30 százalékkal is csökkentheti autója fogyasztást.
Jó tervezés Aki a dugóban áll, nemcsak időt, hanem üzemanyagot is pazarol. Ilyenkor ugyanis egész idő alatt jár a motor, anélkül, hogy haladna. Ezt elkerülheti, ha jó előre átgondolja, hova szeretne menni, és ha lehet, nem csúcsforgalomban indul útnak. Ha valaki meghatározott időpontra megy, akkor pedig célszerűbb a kevésbé forgalmasabb útszakaszt választani. Egy kis kerülővel még mindig jobban jár, mintha órákig állna a dugóban. A modern navigációs berendezések már figyelik a dugókat is, és helyette jobb útvonalakat ajánlanak. Ha időben elindul, van esélye alternatív útvonalat keresni.
Figyeljen a légnyomásra! Veszélyes lehet, ha túl alacsony a nyomás a kerekekben, ráadásul a költségeket is megemeli. Ilyenkor ugyanis gyorsabban kopnak a gumik, illetve magasabb lesz a gördülési ellenállás, amely mindenképpen növeli a fogyasztást. Minél nagyobb a nyomás, annál könnyebben gurulnak a kerekek. Kényelmes és takarékos megoldás, ha a gyártó ajánlásától 0,3 bar nyomással többet tesz a kerekekbe.
Állítsa le a motort! Banálisan hangzik, de igaz: amelyik gép nincs bekapcsolva, az nem fogyaszt üzemanyagot. Éppen ezért, ha nincs szüksége rá, ne járassa a motort. Amennyiben autója nincs felszerelve, az előbbi elvet követő stop/start rendszerrel, minden piros lámpánál, vasúti sorompónál, vagy dugóban állítsa le a motort, még akkor is, ha tudja, hogy rövid ideig fog tartani. Az autónak, az önindítónak, a gyújtáskapcsolónak ez nem árt. Ha leállította az autót, tegye vissza gyújtásra, mert a világítás, és az ablaktörlő csak így működik.
Rendszeres ellenőrzés Aki a rendszeres szervizen akar spórolni, a végén általában rosszabbul jár. A kormos gyertyák, valamint az eldugult levegőszűrők miatt igencsak megemelkedhet a fogyasztás. A jól karbantartott fék, és a megfelelő futómű geometria csekély mértékben ugyan, de csökkenti a fogyasztást. Tovább csökkentheti a fogyasztást a megfelelő kenőolaj.
Lomtalanítás Sokan a csomagtartóban hagyják a hóláncot, üdítős rekeszeket, vagy a tetőcsomagtartót is fent hagyják, ha nincs is rá szükségük. A felesleges súly, vagy légellenállás azonban növeli a fogyasztást, így ha ezekre nincs szüksége, a kocsi helyett tárolja inkább a garázsban, vagy a pincében.
Nem mindegy, hogyan ad gázt Kevesen tudják, de igencsak jelentős hatással van az üzemanyag fogyasztásra a vezető jobb lába. Talán furán hangzik, de aki majdnem padlóig nyomja a gázpedált, benzint spórolhat. Ilyenkor ugyanis a fojtószelep nyitva van, és a motor jobban tud szívni. Fontos, hogy ne pörgesse túl az autót, hanem közepes fordulatszámnál váltson felsőbb fokozatba.
Vezessen figyelmesen! Aki előrelátóan közlekedik, megkímélheti magát a szükségtelen fékezésektől, és a felesleges manőverektől, kormányzástól. Ezek ugyanis főként a városi forgalomban jelentősen növelhetik a fogyasztást. Aki nyugodtan követi a forgalmat, kevesebbet fogyaszt.
Kerülje a rövid utakat! Bizony drága hobbinak számít, ha valaki az ötszáz méterre lévő pékségbe is autóval megy. A motor ugyanis jóval többet fogyaszt addig, míg be nem melegszik. Ezenkívül jobban szennyezi is a környezetet, ugyanis ilyenkor a katalizátor nem éri el a megfelelő üzemi hőmérsékletet és több szén-dioxidot bocsát ki a jármű.
A JATO Dynamics legfrissebb újautó-piaci adatai arra engednek következtetni, hogy a meghosszabbított roncsprogramoknak köszönhetően a nyugat-európai vevők autóvásárlási kedve nem csökkent januárban. Sőt, tovább folytatódott a decemberi aktivitás, mely a januári eladási számokat 14,9 százalékkal javította meg a tavaly januárhoz képest.
Váratlan helyzetben általában csökken a problémamegoldó képesség, mivel a megriadt, pánikba esett emberek gyakran a legegyszerűbb dolgokra sem képesek emlékezni.
Gázpedál, szőnyeg, fékhatás - a Toyota több millió autót hív vissza világszerte. A legnagyobb pánikot az okozta, hogy az USA-ban sok bejelentés érkezett olyan esetekről, amikor az autó akaratlanul is gyorsítani kezd a gázpedál beragadása miatt. Az elmúlt harminc évben számtalan esetről hallottunk, amikor a gázpedál önálló útra tért. Az Egyesült Államokban, ahol szinte minden jármű automata, gyakoriak az ilyen jellegű meghibásodások. És nem csupán Lexus, Toyota, Chrysler vagy Jeep esetében. Volt idő, amikor az Audi került a szőnyeg szélére.
Az autóvásárlók elsősorban a minőségre fektetik a hangsúlyt, és másodsorban a márkára. Ha azonban az egyes modelleket összehasonlítjuk, a kisautók értékállóbbaknak bizonyulnak a használtautó-piacon, mint a nagyobb kategóriák. Ez a legszembetűnőbb eredménye az ADAC német autóklub legfrissebb, az autók értékállóságát kutató felmérésében. A legnagyobb európai autópiacról számos felmérés születik. Mi ezúttal a német autóklub 2009-es AutoMarxX vevőelégedettségi listáiból válogattunk.
A magyar gépjárműipar nehéz helyzetben van: a magyar gyártók és beszállítók szolgáltatásai iránti kereslet mind belföldön, mind külföldön erősen visszaesett a válság miatt. Fellendülésre csak középtávon lehet számítani. Legfontosabb, hogy erősödjön a beszállítói ipar, és a magyar vállalatok kiépítsék saját kutatás-fejlesztési tevékenységüket – ez volt az egyik lényeges következtetése a magyar gépjárműipar aktuális helyzetéről szóló, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary, ITD Hungary, valamint a Noerr & Társai nemzetközi ügyvédi iroda által szervezett konferenciának.
Háromszáztizenkilenc személy- és teherautót birtokoltak a 2006-2010-es parlamenti ciklus 2010. február 1-jéig vagyonnyilatkozatot leadott képviselői 2009-ben. Többségük alsóközép, valamint középkategóriájú autót visel a nevén, amelyek fele dízel, ötöde terepjáró, vagy összkerékhajtású modell. 2009-ben 38 képviselő vett autót, zömük újat, a legtöbbet a szocialisták, de a fideszesek sem garasoskodtak.
A roncsprémium bevezetésének évében a németországi autóvásárlók olyan kevés dízel autót vásároltak, mint 2000 óta soha. Ferdinand Dudenhöffer autószakértő tanulmánya szerint az összes Németországban eladott új autó 30,6 százaléka volt dízel a múlt évben.
Tesztek bizonyítják, hogy a modern egyterű terepjárók (SUV) jobban védik a gyalogosokat, mint elődeik. Az ADAC német autóklub összevetette a legfrissebb törésteszt eredményeket.