Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"78f7789b-4139-454a-a6b0-504cce23e60d","c_author":"HVG","category":"360","description":"„A műalkotásnak már az elkészítése előtt teljes mértékben elképzeltnek és szellemileg megformáltnak kell lennie” – Theo van Doesburg manifesztumának ez a megállapítása mindkét művészre áll.","shortLead":"„A műalkotásnak már az elkészítése előtt teljes mértékben elképzeltnek és szellemileg megformáltnak kell lennie” – Theo...","id":"20250531_hvg-Bors-Gyorgyi-Mengyan-Andras-muveszet-tudomany-kiallitas-FUGA-Budapesti-Epiteszeti-Kozpont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78f7789b-4139-454a-a6b0-504cce23e60d.jpg","index":0,"item":"239a9356-5133-4c4c-a0ec-4275024c3fc3","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-Bors-Gyorgyi-Mengyan-Andras-muveszet-tudomany-kiallitas-FUGA-Budapesti-Epiteszeti-Kozpont","timestamp":"2025. május. 31. 16:15","title":"A reneszánsztól a színtiszta vizuális logikáig – Bors Györgyi és Mengyán András közös kiállítása a FUGA-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2baa532-937c-4a21-b3c6-4d0c492ed8a5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Igencsak jól jött és jön a korszerű grafikus processzorairól ismert Nvidiának a mesterséges intelligencia előretörése. Most is egy újabb világrekordot mondhat a magáénak ennek köszönhetően.","shortLead":"Igencsak jól jött és jön a korszerű grafikus processzorairól ismert Nvidiának a mesterséges intelligencia előretörése...","id":"20250531_nvidia-a-mesterseges-intelligencia-benchmark-teljesitmeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2baa532-937c-4a21-b3c6-4d0c492ed8a5.jpg","index":0,"item":"4150cfdc-7ae1-40e6-81fb-f42861ac9b94","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_nvidia-a-mesterseges-intelligencia-benchmark-teljesitmeny","timestamp":"2025. május. 31. 20:03","title":"Megvan az új világrekord, új korszak jöhet: már ennyire gyors a mesterséges intelligencia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5af54b1-5e73-4a39-a7c0-52377afbc287","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A profit alig valamicske, semmiség a régi szép időkhöz képest, de legalább nem milliárdos veszteség, mint a válás után közvetlenül.","shortLead":"A profit alig valamicske, semmiség a régi szép időkhöz képest, de legalább nem milliárdos veszteség, mint a válás után...","id":"20250531_Meszaros-Lorinc-exveje-ujra-nyereseget-tudott-csinalni-a-valas-utan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5af54b1-5e73-4a39-a7c0-52377afbc287.jpg","index":0,"item":"2d59603c-87d0-4195-a03e-ff7aef7a91ef","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Meszaros-Lorinc-exveje-ujra-nyereseget-tudott-csinalni-a-valas-utan","timestamp":"2025. május. 31. 15:35","title":"Mészáros Lőrinc pária exveje újra nyereséget tudott csinálni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74c0e0fd-02a6-4873-8386-8927d2dd2206","c_author":"HVG","category":"360","description":"A kiszuperált szélkerekek hatalmas alkatrészeit sem kell szemétdombra vetni vagy reciklálni, használati eszközként is találhatnak új életet. Egy holland dizájnstúdió ezt azzal is bizonyította, hogy egy szélturbina gondolájából készített miniházat.","shortLead":"A kiszuperált szélkerekek hatalmas alkatrészeit sem kell szemétdombra vetni vagy reciklálni, használati eszközként is...","id":"20250601_hvg-hasznalt-szelturbina-garzon-lakas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74c0e0fd-02a6-4873-8386-8927d2dd2206.jpg","index":0,"item":"ac8bd151-01ef-4819-87a7-27b930c597c3","keywords":null,"link":"/360/20250601_hvg-hasznalt-szelturbina-garzon-lakas","timestamp":"2025. június. 01. 16:15","title":"A szemétdombra dobás helyett 35 nm-es lakássá alakíthatók át a kiszuperált szélturbinák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f4f1357-b0a1-4307-a347-8a1618f8f4bf","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az aHang szűk két hét alatt tizenhét városban demonstrál a civilek és újságok vegzálása ellen.","shortLead":"Az aHang szűk két hét alatt tizenhét városban demonstrál a civilek és újságok vegzálása ellen.","id":"20250531_ahang-tuntetes-atlathatosagi-torveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f4f1357-b0a1-4307-a347-8a1618f8f4bf.jpg","index":0,"item":"8b00cf19-2d19-4fbe-af9c-74efc7362a6f","keywords":null,"link":"/itthon/20250531_ahang-tuntetes-atlathatosagi-torveny","timestamp":"2025. május. 31. 18:57","title":"Ma hat városban tüntettek az üldözési törvény ellen, és folytatódnak a demonstrációk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e60aaa6-0956-4403-8278-84a8b1204a9c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A rendőrség indoklása nem volt megfelelő, nekik kell állniuk perköltséget is. ","shortLead":"A rendőrség indoklása nem volt megfelelő, nekik kell állniuk perköltséget is. ","id":"20250531_mini-pride-betiltas-kuria-dontes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e60aaa6-0956-4403-8278-84a8b1204a9c.jpg","index":0,"item":"b445f8e2-9906-474e-b64e-c0a407ecb383","keywords":null,"link":"/itthon/20250531_mini-pride-betiltas-kuria-dontes","timestamp":"2025. május. 31. 15:49","title":"A Kúria szerint megalapozatlan volt a mini-Pride rendőrségi betiltása az alaptörvényi újítás után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b37ff96c-66fa-4289-a7ec-0029c28b08f7","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az állam 10 milliárdos inkasszója miatt pénzügyi zavarba került fővárosnak más se hiányzott, minthogy a vártnál előbb ki kelljen fizetnie a rákosrendezői telek árának újabb, 18 milliárdos részletét. A kormányzati kiemeltté nyilvánítás rosszkor jött.","shortLead":"Az állam 10 milliárdos inkasszója miatt pénzügyi zavarba került fővárosnak más se hiányzott, minthogy a vártnál előbb...","id":"20250531_Kiemelt-beruhazassa-nyilvanitja-a-kormany-Rakosrendezot-ami-ujabb-18-milliardos-fizetnivalo-a-fovarosnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b37ff96c-66fa-4289-a7ec-0029c28b08f7.jpg","index":0,"item":"5f8c2195-a8ac-43c2-832a-0a69464e851c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Kiemelt-beruhazassa-nyilvanitja-a-kormany-Rakosrendezot-ami-ujabb-18-milliardos-fizetnivalo-a-fovarosnak","timestamp":"2025. május. 31. 16:10","title":"Kiemelt beruházássá nyilvánítja a kormány Rákosrendezőt, ami újabb 18 milliárdos fizetnivaló a fővárosnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9309f8fd-7a0c-44ef-a90c-bf465988c080","c_author":"Kovács Gábor","category":"gazdasag","description":"Budapest a csőd szélére került, mert a kormány megvágja 50 milliárd forinttal, miközben ennek a pénznek a dupláját veszi ki a szerencsejáték-monopóliumból. A tavalyi céges beszámolók alapján a nemzeti tőkések is bármikor kacagva összedobhatnának 50 milliárd forintot. A gazdaság döcög, de marad az árrésstop, a nyugdíjasok áfavisszatérítés helyett utalványt kapnak, és mégsem azonnal lesz minden zsákfaluban ATM, mert a kormány rájött, hogy ez – sem – ilyen egyszerű. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.","shortLead":"Budapest a csőd szélére került, mert a kormány megvágja 50 milliárd forinttal, miközben ennek a pénznek a dupláját...","id":"20250601_es-akkor-heti-osszefoglalo-gazdasag-22-het","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9309f8fd-7a0c-44ef-a90c-bf465988c080.jpg","index":0,"item":"51539671-b2de-4091-9910-c821ca9b18f1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_es-akkor-heti-osszefoglalo-gazdasag-22-het","timestamp":"2025. június. 01. 07:00","title":"És akkor lehet választani, melyik „nemzeti nagytőkés” mentse meg Budapestet a csődtől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A kormány jó fogású, az alja sportosan vágott. A burkolatok között van puha is, a hirtelen beköszöntött nyárban a műanyagok bizarr szagokat eresztettek. A könyöktámasz fölösleges, csak akadályoz a váltásban. Sokkal jobban örültem volna egy pohártartónak. De akár többnek is. Visszafejlődés ez, hisz a korábbi változatban volt. Tárolókból egyébként is hiány van, a kesztyűtartó kicsi, az ajtók oldalzsebei is azok, a csomagtartó egyedül tartja a korábbi, 300 literes szintet.
Az ülések kényelmesek, a kilátás jó, a Zenith szélvédő áldásait azonban csak festői környezetben élvezzük, például a Békási szorosban. Városban csak a közlekedési lámpák közelében van értelme, napsütésben azonban inkább kín. Szaunában ülünk, olyankor is kapcsolni kell a klímát, amikor egyébként nem szeretnénk. Az eltolható tetőkárpit-nyúlvány hátránya, hogy a napellenzőkben nincs piperetükör, ez okozhat bosszúságot néhány tulajdonosnak.
További képek a galériában
am
Futóműve lágyan ringat, de nagyobb sebességnél, kanyarokban esetleges, néha azt érezzük, nincs mind a négy kereke a talajon. Ha jobban elszállnánk, az ESP besegít, kigyorsításoknál néha felvillant a visszajelző lámpa. Hasznos a sebességváltásra figyelmeztető jelzés, a váltó karja már nem olyan imbolygós, mint amit korábban megszoktunk a Citroennél. Pontos, de csak ötsebességes.
Kilencvenöt lóereje és szépen morgó vaskos kipufogóvége ellenére vérszegény a C3-as, azonban városi használatban ezt nem érezzük. Sokkal inkább autópályán és országúton kell vigyáznunk arra, nehogy eltiporjanak. Négy személlyel, csomagokkal a kisebb emelkedők kifognak rajta, igaz legalább nem fogyaszt sokat. A hatszáz kilométeres tesztelés végén 7,2 literes átlagfogyasztást mértünk száz kilométerenként.
Az új C3 modell a Citroën által forgalomba hozott első gépkocsi, amely teljes egészében az újfajta termékfejlesztés alapján, prototípus nélkül készült. Ennek elsősorban az a célja, hogy a lehető leghamarabb elkészüljön a szériában gyártott modellel megegyező autó és a megfelelő gyártóeszköz. Ez az intézkedés jelentős minőségi ugrás jelent, hiszen a projekt valamennyi résztvevőjét – tervezőket, beszállítókat, gyártókat – előbb vonják be a folyamatba, hogy mielőbb kialakuljon a végleges gépkocsival megegyező modell.
A C3-as nem nőtt sokat, a 4 méteres határértéken belül maradt. Ez a fejlődési irány szembemegy az állandó méretnövelés elvével, de 10,2 méteres fordulási átmérőjével az autó tökéletesen alkalmazkodik a városi használathoz.
[[ Oldaltörés (Szélvédő és hangszigetelés) ]]
Az új C3 modell, az igazi technológiai bravúrnak számító Zenith szélvédőnek köszönhetően, az autózás újfajta élményét nyújtja. 1350 milliméteres, kivételes hosszúságával 80 fokkal megnöveli az elöl ülő utasok függőleges síkban mért kilátási szögét. Ennek eléréséhez a felső kereszttartót megszüntették. Az előre, oldalirányban való kilátást javító, keskenyebb A-oszlopokkal szegélyezett domború szélvédő valamennyi utasban a korlátlan, „nagyképernyős” kilátás érzetét kelti.
A maximális komfortérzet biztosítása érdekében, a szélvédő felső része, teljes szélességben egy 25 centi sávban fokozatosan halványodó üvegből készül, amely finom átmenetet tesz lehetővé az elöl ülő utasok számára a napsugárzás ellen optimális védelmet nyújtó sötétebb és az előre történő zavartalan kilátáshoz szükséges szokásos átlátszóságot biztosító világosabb árnyalat között. Az újfajta szélvédő alkalmazása világpremier. A sötétített terület energia-átadási értéke 9, míg a hagyományos színezett üvegeké 50. A sötétített üveg megvédi a vezetőt és az utasokat a túl erős fénytől.
am
A csendes, kellemes belső légkör érdekében csökkentették a rezgéseket és hatékonyan tompították a motorzajokat, valamint az aerodinamikai- és menetzajokat, illetve a kerékfelütés által keltett zajokat. Ehhez a hangszigetelést és a zajok elnyelését azok kibocsátási, illetve keletkezési helyéhez a lehető legközelebb végezték el, például: a motortérben (155 négyzetdeciméter zajelnyelő anyag a jelenlegi C3-asnál alkalmazott 48-cal szemben), az ajtóknál, ezzel is tovább erősítve a védőburok-hatást. Ez utóbbiaknál, a küszöbnél és az első ajtók elülső részén alkalmaztak plusz tömítéseket, valamint megnövelték a szigetelő lapok grammsúlyát (200 g/m² a szegmensben alkalmazott 90 g/m² súllyal szemben).
Elöl független McPherson kerékfelfüggesztéssel, deformálódó kereszttartóval felszerelt újfajta hátsó futóművel, valamint változó rásegítésű elektromos szervokormánnyal rendelkezik. Az említett műszaki megoldások együttes alkalmazása az útegyenetlenségek szűrését biztosítja.
A gépkocsi szériafelszereltségébe hűtött első tárcsafékek, ABS, amelyhez elektronikus fékerőelosztó (REF) kapcsolódik, valamint vészfékrásegítő rendszer (AFU) tartoznak. Az ESP felára 100 ezer forint.
A tervezők minden követ megmozgattak annak érdekében, hogy könnyebbé tegyék az autót. A projekt kezdetétől fogva nagy figyelmet fordítottak erre a célkitűzésre: a formatervezési részleg részére átadott műszaki előírások külön kitértek a gépkocsi tömegét kedvezően befolyásoló, felépítésre vonatkozó kötöttségekre – például a hajlított kiképzésű műszerfal kereszttartó helyett inkább egyenes kereszttartó választása. Az újfajta hátsó futómű kifejlesztésével szintén sikerült 13 kg-ot nyerni. Az újító intézkedést alkatrészenkénti vizsgálatok egészítették ki, ezáltal sikerült továbbcsökkenteni a gépkocsi tömegét.