Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3e8df54d-9df9-4837-b7cc-258c31f2365c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Mohammed bin Zájed Ál Nahján sejk a hosszú távú partnerséget méltatja.","shortLead":"Mohammed bin Zájed Ál Nahján sejk a hosszú távú partnerséget méltatja.","id":"20250129_Abu-Dzabi-uralkodoja-az-X-en-meltatta-Orban-Viktor-latogatasat-de-posztja-leginkabb-attol-erdekes-hogy-valamirol-nem-beszel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3e8df54d-9df9-4837-b7cc-258c31f2365c.jpg","index":0,"item":"02c66453-49f8-4c8b-9d0f-f61248cc7073","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_Abu-Dzabi-uralkodoja-az-X-en-meltatta-Orban-Viktor-latogatasat-de-posztja-leginkabb-attol-erdekes-hogy-valamirol-nem-beszel","timestamp":"2025. január. 29. 19:35","title":"Abu-Dzabi uralkodója az X-en méltatta Orbán Viktor látogatását, de posztja leginkább attól érdekes, amiről nem beszél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"31a1c841-61ee-44d6-8f40-787684282199","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A New York Times előfizetéses sportlapjában, az Athleticben Andrew Jones, a kimondottan a Liverpoollal (és a Burnley-vel) foglalkozó munkatársa méltatta a magyar válogatott kapitányát.","shortLead":"A New York Times előfizetéses sportlapjában, az Athleticben Andrew Jones, a kimondottan a Liverpoollal (és...","id":"20250129_Hi-he-tet-len-Szoboszlai-Liverpool-New-York-Times-Athletic-foci","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/31a1c841-61ee-44d6-8f40-787684282199.jpg","index":0,"item":"24f21393-6990-4089-a129-f7e88a51b0e9","keywords":null,"link":"/sport/20250129_Hi-he-tet-len-Szoboszlai-Liverpool-New-York-Times-Athletic-foci","timestamp":"2025. január. 29. 11:25","title":"„Hi-he-tet-len!”: így lett nélkülözhetetlen Szoboszlai a Liverpoolban – külön cikkben értékeli a focistát a New York Times sportlapja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fdc0cbf-62f4-4544-8c93-7516a4d75f39","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"Száz évvel ezelőtt, 1925. január 29-én született Budapesten az utolsó magyar vándorbábos, az igazságosztó ököljog, a magyar huszárvirtus népi örökségét hordozó Vitéz Lászlót a galiciáner zsidó nagyapjától megöröklő Kemény Henrik. Minden rezsimben megkeserítették az életét, és minden rezsimben imádta a közönség. Nyolcvan évet töltött el a paraván mögött.","shortLead":"Száz évvel ezelőtt, 1925. január 29-én született Budapesten az utolsó magyar vándorbábos, az igazságosztó ököljog...","id":"20250129_100-evvel-ezelott-szuletett-Kemeny-Henrik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fdc0cbf-62f4-4544-8c93-7516a4d75f39.jpg","index":0,"item":"7e18867e-747b-465a-9a94-0604b92a7148","keywords":null,"link":"/360/20250129_100-evvel-ezelott-szuletett-Kemeny-Henrik","timestamp":"2025. január. 29. 19:30","title":"Palacsintasütővel az ördög és a halál ellen – 100 évvel ezelőtt született Kemény Henrik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8369b622-38cc-4cbc-9e34-bbd1dc01fb59","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A lap szerint benne van, hogy a Fidesz 2026-ban kikap, de nála jelenleg sokkal nagyobb bajban van Fico és Vucic. ","shortLead":"A lap szerint benne van, hogy a Fidesz 2026-ban kikap, de nála jelenleg sokkal nagyobb bajban van Fico és Vucic. ","id":"20250129_Frankfurter-Rundschau-lapszemle-orban-viktor-vucic-fico","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8369b622-38cc-4cbc-9e34-bbd1dc01fb59.jpg","index":0,"item":"2b02d2d5-816b-4f29-a786-e78320751965","keywords":null,"link":"/360/20250129_Frankfurter-Rundschau-lapszemle-orban-viktor-vucic-fico","timestamp":"2025. január. 29. 07:30","title":"Frankfurter Rundschau: Nyomás alatt vannak a kelet-európai autokraták, köztük Orbán is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b94df7b-9611-499a-b985-947449812ccf","c_author":"EUrologus","category":"360","description":"Nem az angoltudása, sokkal inkább szakmai felkészültsége hagy kivetnivalót maga után Deutsch Tamás fideszes EP-képviselőnek. EUrologus vélemény az EP-képviselők nyelvi készségeiről.","shortLead":"Nem az angoltudása, sokkal inkább szakmai felkészültsége hagy kivetnivalót maga után Deutsch Tamás fideszes...","id":"20250129_Deutsch-Tamas-angol-europai-parlament","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b94df7b-9611-499a-b985-947449812ccf.jpg","index":0,"item":"6756c9d2-d2f8-40b1-8a82-289665b61e0d","keywords":null,"link":"/360/20250129_Deutsch-Tamas-angol-europai-parlament","timestamp":"2025. január. 29. 14:23","title":"Deutsch Tamás nem az angoljával lóg ki az EP-képviselők közül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"069db1dd-b7b3-4d65-a64c-315b790332f6","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A befektetés része a Donald Trump által bejelentett, 500milliárd dollárra taksált Stargate-projektnek.","shortLead":"A befektetés része a Donald Trump által bejelentett, 500milliárd dollárra taksált Stargate-projektnek.","id":"20250130_25-milliard-dollart-fektetne-a-ChatGPT-t-fejleszto-cegbe-a-japan-Softbank","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/069db1dd-b7b3-4d65-a64c-315b790332f6.jpg","index":0,"item":"bcc46530-9668-4487-99d1-df9c026ac45a","keywords":null,"link":"/kkv/20250130_25-milliard-dollart-fektetne-a-ChatGPT-t-fejleszto-cegbe-a-japan-Softbank","timestamp":"2025. január. 30. 08:50","title":"25 milliárd dollárt fektetne a ChatGPT-t fejlesztő cégbe a Softbank az olcsó kínai MI tarolása ellenére is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"80be6326-f567-4b41-85c8-87ebfaaf9e0f","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Meghallgatta a szenátus Donald Trump jelöltjét.","shortLead":"Meghallgatta a szenátus Donald Trump jelöltjét.","id":"20250129_Nem-vagyok-oltasellenes-jelentette-ki-Robert-F-Kennedy-amerikai-egeszsegugyiminiszter-jelolt-a-meghallgatasan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80be6326-f567-4b41-85c8-87ebfaaf9e0f.jpg","index":0,"item":"6f49e8e8-d9e0-4b50-b03a-e35a87f3a9a6","keywords":null,"link":"/vilag/20250129_Nem-vagyok-oltasellenes-jelentette-ki-Robert-F-Kennedy-amerikai-egeszsegugyiminiszter-jelolt-a-meghallgatasan","timestamp":"2025. január. 29. 20:25","title":"„Nem vagyok oltásellenes” – jelentette ki Robert F. Kennedy amerikai egészségügyiminiszter-jelölt a meghallgatásán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4645879a-969a-4337-8f82-401a51df67ab","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Január közepén indult a Gyerekasztal, a kezdeményezés célja, hogy megértesse a katolikus egyházzal: leginkább az ő érdekük, hogy feltárják mindazt, ami az utóbbi években a szőnyeg alá került.","shortLead":"Január közepén indult a Gyerekasztal, a kezdeményezés célja, hogy megértesse a katolikus egyházzal: leginkább az ő...","id":"20250130_Fulke-podcast-Dobszay-Benedek-Urfi-Peter-Gyerekasztal-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4645879a-969a-4337-8f82-401a51df67ab.jpg","index":0,"item":"a6799b02-9327-42d3-a1ef-b93dcf88db58","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_Fulke-podcast-Dobszay-Benedek-Urfi-Peter-Gyerekasztal-ebx","timestamp":"2025. január. 30. 17:35","title":"Akik szembefordultak a katolikus egyház gyermekbántalmazási ügyeivel – Urfi Péter és Dobszay Benedek a Fülkében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A pandémia ellenére érdekes tesztautókból idén sem volt hiány. A mintegy 80 modellből összeválogattuk azokat, melyek a legmélyebb nyomot hagyták bennünk.
A sort rögtön egy villanyautóval kezdjük, de a Honda e nem azért került be az idei leglegleg autók közé, mert 100 százalékban elektromos a hajtása. A japán gyártó újdonsága sokkal inkább cukisága, illetve egyedi karaktere révén ragadta meg a figyelmünket. Tapasztalataink szerint a Honda e nem annyira nők körében arat tetszést, a retró és a high-tech húrokat pengető stílusa inkább a férfiaknak talál be. Ki tudja, talán azért, mert a régi Matchboxokra emlékeztet.
László Ferenc
Messze nem ez a legpratikusabb vagy legnagyobb hatótávú villanyautó, városban azonban verhetetlen a szuper fordulékonysága, illetve fürgesége miatt, és városi felhasználás esetén a hatótávolságával sincsenek problémák. Ez az első olyan autó, melyet alapértelmezésben hagyományos visszapillantótükör nélkül szerelnek. A kamerákkal és kijelzőkkel megvalósított modern visszapillantót kicsit szokni kell, de aztán egész gyorsan megszerethető.
A Honda e nem olcsó, de mutasson valaki még egy ennyire egyedi elgondolás mentén megalkotott kompakt villanyautót!
2020 volt az az év, amikor feltűnt a színen egy új Suzuki, melynek árcéduláján – tessék megkapaszkodni – 18,5 millió forintos összeg olvasható. Tény, hogy az utóbbi időkben minden autó drágább lett, jelen esetben azonban nem az devizaárfolyam-változások állnak a háttérben, hanem az, hogy a Suzuki Across nem más, mint egy egyszerűen átemblémázott Toyota RAV4 PHEV.
László Ferenc
Joggal merülhet fel a kérdés, hogy erre mégis mi szükség volt. A válasz egyszerű: az Európai Unióban életbe lépett új CO2-kvóták hívták életre a szuperdrága Suzuki divatterepjárót, mely a japán gyártó kínálatának színesítése mellett leginkább arra jó, hogy csökkentse a flottaszintű károsanyag-kibocsátást. A Vitaránál sokszorosan drágább és jelentősen nagyobb Across 306 lóerős, zöld rendszámos, 75 kilométeres villanyhatótávú, és furcsa módon kicsit hamarabb került forgalomba, mint az alapját adó eredeti RAV4.
A divatterepjárókat sok mindenért lehet szeretni, de kevésbé az izgalmas vezethetőségük miatt. Az Alfa Romeo megpróbálta a lehetetlent, és piacra dobta a Stelvio szupersportos változatát, a Quadrifogliót, mely tökéletesen szembemegy napjaink CO2-csökkentő törekvéseinek, és többek közt ennek köszönhetően jelenleg nem nagyon akad nála izgalmasabb SUV.
László Ferenc
Persze nincsenek véletlenek. A motorháztető alatt egy Ferrari-eredetű biturbó V6-os benzinmotor rejtőzik, melynek 510 lóerős teljesítménye bőven elegendő a dinamikus autózáshoz. A Stelvio Quadrifoglio azonban nem egyszerűen csak gyors, hanem hatalmas élmény is a vezetése. Olyannyira, hogy még az elvakult szabadidőautó-gyűlölőkkel is el tudja egy picit hitetni, hogy ő bizony egy hamisítatlan olasz sportkocsi.
Személyautónak hatalmas, lakóautónak viszont meglepően kompakt a Ford Transit Nugget Plus, melyet a koronavírus-járvány első hullámát követően nagycsaládos tesztnek vetettünk alá. A lakóautók piacán komoly tapasztalatokkal rendelkező Westfalia egy kiváló négykerekű otthont szerelt a remek Transit-alapokra, melynek minden egyes négyzetcentimétere az átgondoltságról szól.
László Ferenc
10 négyzetméter nem sok, és a Nugget Plus ezen a kis területen kínál mobillakás-életérzést a benne utazók számára. Nappali, konyha és fürdő egyaránt található a fedélzeten, a két hálószobában pedig két felnőtt és három gyermek egész korrekt módon hajthatja álomra a fejét. Tárolóhelyből rengeteg van, a 40 literes víztartály pedig mindenkit megtanít a vízzel történő takarékoskodásra: nekünk 3 napig volt elég ez a mennyiség.
Megvenni nem olcsó mulatság egy ilyen autót, és keveseknek is van rá ténylegesen szüksége, de a bérlésén bőven el lehet gondolkodni.
Amikor az év elején még lehetett szabadon utazni, lehetőségünk nyílt felkeresni a tuningolt Fordok Mekkáját, a Shelby Las Vegasban található központját. Itt nemcsak megnéztük, hogy hogyan készülnek a legizgalmasabb Mustangok, hanem ki is próbáltuk az egyik legerősebb példányt, egy Super Snake-et.
László Ferenc
A felénk kapható normál V8-as Mustangok sem mondhatók gyengének vagy visszafogott menetteljesítményűnek, de azért akadhatnak olyanok, akik keveslik a 450-460 lóerőt, még ha az kizárólag csak a hátsó kerekekre is érkezik meg. Számukra készül a Shelby Super Snake, melynek motorházteteje alatt egy kereken 5 literes V8-as rejtőzik, mely a legdurvább kompresszorral megfújva nem kevesebb, mint 825 lóerős teljesítményt ad le. Így aztán nem csoda, hogy a 0–100-as gyorsulást alig 3,5 másodperc alatt le lehet tudni a hatfokozatú kéziváltós szörnyeteggel.
És ennél is van feljebb: ottjártunkkor a gyárban már javában tesztelték az 1000+ lóerős újabb fenevadat.
A modern Maseratik után is stabilan utána fordul az utca népe, de ha feltűnik a színen az általunk nyár elején kipróbált 40 éves Quattroporte, akkor egy picit talán még az élet is megáll. Milyen dallamosan, igazán olaszosan cseng ez a típusjelzés, pedig magyarul mindössze annyit tesz, hogy négyajtós. Na de milyen négyajtós!
László Ferenc
Ilyen süppedős bőrfotelekkel még egyetlen autóban sem találkoztunk, és rögtön megértjük, hogy a 80-as években miért ez a típus volt Pavarotti kedvence. A 4,9 literes szívó V8-as morajló hangja semmi máshoz nem hasonlítható, 280 lóerős teljesítménye pedig még mai szemmel nézve is szinte mindenre elég.
Az egykori autóskártya-paklik egyik aduásza akár 230 km/h-val is képes száguldani, ezt azonban nemcsak a hazai közlekedési szabályok, hanem a patinásan idős vasaknak kijáró tisztelet miatt sem próbáltuk ki.
Az elmúlt években nem kevés sportos karakterű autó, illetve hamisítatlan sportautó vendégeskedett nálunk, de egyik sem állt annyira közel az igazi versenyautókhoz, mint az idén vallatóra fogott csúcs-Megane. Amiről már sok mindent sejtet, hogy adott esetben akár 30 millió forintba is kerülhet, és ily módon drágább lehet egy Mercedes-AMG C63-nál is.
László Ferenc
Más kérdés, hogy ha van is ennyi pénzünk a projektre, akkor sem lehet a miénk a 300 lóerős Megane R.S. Trophy-R, annak ugyanis mind az 500 példányát villámgyorsan eladták.
Brutális vezetési élmény, hatalmas kanyarsebesség, remek gyorsulás, alacsony tömeg, állítható kőkemény futómű és kiváló petrolhead muzsika – semmi másról, "csak" ezekről szól a közúti versenyautó, mely hiába ötajtós, hátsó ülések nélkül szigorúan csak két személy szórakoztatásáról szól.
Ha egy autó közel 300 lóerős, alig 7 litert fogyaszt, és belefér egy komplett család csomagokkal együtt, az eleve jól hangzik, és a BMW 530d xDrive Touring összeségében véve egy olyan kerek történet, mellyel ritkán találkozni mostanság.
László Ferenc
Nem egy vadonatúj modellhez van szerencsénk, hanem csak a már évek óta futó 5-ös sorozat első komolyabb faceliftjéhez, de a ráncfelvarrás kívül is, belül is meggyőzően sikerült. A veséket formázó hűtőrács más BMW-ktől eltérően nem lett otrombán nagy, a technika okosabb lett, a szupererős és relatíve takarékos dízelmotor pedig 48 V-os lágyhibrid technikával egészült ki, ami minden eddiginél finomabbá tette a hajtásláncot.
Ha kell, akkor finoman ringatózó tágas utazóautó, és ha kell, akkor egy ellentmondást nem tűrően mozdonyként előretörő sportkombi, amiben nemcsak a sofőr, hanem az összes utasa pillanatok alatt otthon érzi magát. Csak győzzük kifizetni a vételárát.