Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2add12c9-7088-4cd0-b453-c54c632c94bc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Befutott a Microsoft májusi foltcsomagja, melyben olyan, a Windows rendszereket érintő biztonsági réseket is befoltoz a cég, melyeket már a támadók is ismertek és kihasználtak.","shortLead":"Befutott a Microsoft májusi foltcsomagja, melyben olyan, a Windows rendszereket érintő biztonsági réseket is befoltoz...","id":"20250514_microsoft-windows-10-11-javitocsomag-biztonsagi-hibak-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2add12c9-7088-4cd0-b453-c54c632c94bc.jpg","index":0,"item":"630ede78-29fa-4a28-a066-3056c2b7d170","keywords":null,"link":"/tudomany/20250514_microsoft-windows-10-11-javitocsomag-biztonsagi-hibak-tamadas","timestamp":"2025. május. 14. 10:03","title":"Vészfrissítés jött a Windowshoz, 72 hibát javíthat egyetlen kattintással","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"be4ffb96-3e1b-4e92-9f50-1ff1c184426f","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Orbán Viktor és Tiborcz István is profitált már Európa egyik nagy építőipari vállalata, a Strabag döntéseiből. Donald Trump fiát egy olyan üzletember invitálta Budapestre, akit a Strabag főtulajdonosának családi alapítványában foglalkoztatnak. Hogyan tolták osztrák vállalatok Orbán szekerét az ideológiai különbségek ellenére is?","shortLead":"Orbán Viktor és Tiborcz István is profitált már Európa egyik nagy építőipari vállalata, a Strabag döntéseiből. Donald...","id":"20250513_hvg-csapjak-a-hatszelet-trump-jr-strabag-aczel-zoltan-gysev-tiborcz-istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/be4ffb96-3e1b-4e92-9f50-1ff1c184426f.jpg","index":0,"item":"86669035-a8b4-45b0-a3e3-da31ddad0e0d","keywords":null,"link":"/360/20250513_hvg-csapjak-a-hatszelet-trump-jr-strabag-aczel-zoltan-gysev-tiborcz-istvan","timestamp":"2025. május. 13. 15:50","title":"Furcsa közreműködő hívta meg Budapestre Donald Trump Jr.-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"090dc933-6f60-413c-9455-0eaa3f14fcb5","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Az elhibázott EV-stratégia és a gyenge kínai eladások miatt is szenved a japán gyártó.","shortLead":"Az elhibázott EV-stratégia és a gyenge kínai eladások miatt is szenved a japán gyártó.","id":"20250513_Leepites-gyarbezaras-visszavont-beruhazas-Nissan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/090dc933-6f60-413c-9455-0eaa3f14fcb5.jpg","index":0,"item":"0338ea3c-2232-4380-bbcc-fcc7a446a651","keywords":null,"link":"/cegauto/20250513_Leepites-gyarbezaras-visszavont-beruhazas-Nissan","timestamp":"2025. május. 13. 07:55","title":"Leépítés, gyárbezárás, visszavont beruházás – válságüzemmódban működik a Nissan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3722ea9f-dd9f-4d0a-a5d0-34faf0b7d276","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Rák Sándorné Mária elismerte, hogy hibázott, és megígérte, hogy ezentúl körültekintőbb lesz. ","shortLead":"Rák Sándorné Mária elismerte, hogy hibázott, és megígérte, hogy ezentúl körültekintőbb lesz. ","id":"20250513_elnezest-kert-a-dobrev-klarat-tamado-antiszemita-posztot-megoszto-fideszes-kepviselo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3722ea9f-dd9f-4d0a-a5d0-34faf0b7d276.jpg","index":0,"item":"93bd2092-fbd5-4f48-b302-9b4b049c418f","keywords":null,"link":"/itthon/20250513_elnezest-kert-a-dobrev-klarat-tamado-antiszemita-posztot-megoszto-fideszes-kepviselo","timestamp":"2025. május. 13. 15:44","title":"Elnézést kért a Dobrevről antiszemita posztot megosztó fideszes képviselő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2d7df3fe-d739-40d0-aa0b-6d1f39f612b2","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"A legtöbben a római Colosseumot keresték fel.","shortLead":"A legtöbben a római Colosseumot keresték fel.","id":"20250513_olaszorszag-turizmus-latnivalok-lakossag-colosseum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d7df3fe-d739-40d0-aa0b-6d1f39f612b2.jpg","index":0,"item":"ee64fb02-87b5-4448-a43a-e5ebac9d0cce","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250513_olaszorszag-turizmus-latnivalok-lakossag-colosseum","timestamp":"2025. május. 13. 07:24","title":"Egymillióval több fizetőturistát fogadtak tavaly az olaszországi látnivalók, mint amekkora az ország lakossága","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Putyin ismét sikeresen vert éket Európa és Amerika közé. Putyin és Zelenszkij nem azért terjesztette elő a maga javaslatát, mert lát esélyt a megegyezésre. Trump tárgyalási stratégiája szomorújáték. Ha egy szuperhatalmat irányítasz, nem ignorálhatod a világot. Trump a vámháborús romhalmaz tetején ünnepli saját magát. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Putyin ismét sikeresen vert éket Európa és Amerika közé. Putyin és Zelenszkij nem azért terjesztette elő a maga...","id":"20250513_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"8d3f8e2b-1df4-4546-b7c0-4d7dc5eca4ad","keywords":null,"link":"/360/20250513_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 13. 10:44","title":"Putyin az orránál fogva vezeti Trumpot; Trump még mindig beveszi, hogy Putyin ártatlan – a világsajtó készül az ukrán–orosz béketárgyalásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21df786a-ff6c-4d71-b743-6c1d0a0c42e6","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Gyermekvédelem Brüsszelből: jóváhagyta az Európai Parlament Állampolgári Jogi, Bel- és Igazságügyi Bizottsága azokat a javaslatokat, amelyek célja a gyermekek szexuális bántalmazásával kapcsolatos európai szabályozás szigorítása. ","shortLead":"Gyermekvédelem Brüsszelből: jóváhagyta az Európai Parlament Állampolgári Jogi, Bel- és Igazságügyi Bizottsága azokat...","id":"20250513_europai-parlament_gyermekvedelem_szexualis-abuzus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21df786a-ff6c-4d71-b743-6c1d0a0c42e6.jpg","index":0,"item":"3692a165-b4d4-41c7-9cef-bcccb0543b73","keywords":null,"link":"/eurologus/20250513_europai-parlament_gyermekvedelem_szexualis-abuzus","timestamp":"2025. május. 13. 11:39","title":"Szigorúbb EU-s szabályozás jöhet a gyermekek szexuális bántalmazásának büntetéséről ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44180157-21a7-4e08-b1c2-9407a502d252","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A főváros pesti oldalán szállták meg az utakat a rendőrök. ","shortLead":"A főváros pesti oldalán szállták meg az utakat a rendőrök. ","id":"20250514_Tomeges-rendorsegi-ellenorzes-volt-Budapesten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44180157-21a7-4e08-b1c2-9407a502d252.jpg","index":0,"item":"9afa6141-601f-4618-9e40-e9356f7d6400","keywords":null,"link":"/cegauto/20250514_Tomeges-rendorsegi-ellenorzes-volt-Budapesten","timestamp":"2025. május. 14. 10:36","title":"Tömeges ellenőrzés volt Budapesten, több mint kétezer sofőrrel fújattak szondát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Miközben a piac magas divatterepjárókat követel a gyártóktól, addig a Volvo S60 szemrevaló szedánként veszi fel a harcot a 3-as BMW és az Audi A4 ellen. Ezúttal a leggyengébb, legolcsóbbnak ígérkező B3-as változatát próbáltuk ki.
Az elmúlt években a divatterepjárók lényegében teljesen letarolták az új személyautók piacát. Jelenleg már ott tartunk, hogy az új Volvók 75 százaléka valamilyen emelt kivitelű, XC-sorozatú modell, és ez az arány a jövőben csak növekedni fog. Olyannyira, hogy Håkan Samuelsson, a kínai Geely által tulajdonolt svéd márka első embere nemrégiben azt nyilatkozta, hogy a Volvo túl sok szedánt és kombit tart feleslegesen a termékkínálatában. A cégvezér szerint ezek a hagyományos építési módú modellek a jövőben sem tűnnek majd el teljesen nyom nélkül, de hogy kevesebb lesz belőlük a Volvónál, az egészen biztos.
Addig is azonban érdemes egy kicsit legeltetni az egyenforma SUV-okon megfáradt szemeinket az egyelőre még a kínálat szerves részét képező S60-on. Így mutat egy kompakt szedán a Volvónál 2021-ben, a leggyengébb, de már hibrid B3 hajtással, és a legsportosabb R-Design látványcsomaggal:
László Ferenc
Mindent a szemnek
Az S60 a Volvo első Egyesült Államokban gyártott típusa, melynek 405 lóerős abszolút csúcsmodell Polestar változatát 2018 végén a szülőhelyének közelében volt szerencsénk alaposan kipróbálni. Így most kapva kaptunk az alkalmon, hogy letesztelhetjük a termékskála másik végletét képező B3-ast alapmodellt.
Az viszont csak később derült ki, hogy a tesztautó egy lényegében fullextrás és látványos R-Design kivitelű példány. Így a leggyengébb hajtást ugyan ki tudtuk próbálni, de azt most sem tudtuk meg, hogy mit tud egy fapados új S60-as.
László Ferenc
A sportos külső pakk részét képezi többek közt a fekete színre fújt hűtőrács és visszapillantó-tükör borítás, az egyedi kipufogóvég, illetve a látványos 19 colos könnyűfémfelni. A látványon sokat dob továbbá a Fusion piros metál fényezés, melynek felára mintegy 300 ezer forint.
Az S90-es nagytestvérnél 20 centiméterrel rövidebb S60 az éppen teljesen megújult Mercedes C-osztály, a 3-as BMW és az Audi A4 kategóriában versenyez, mind méret, mind kategória, mind ár tekintetében. A frontrészt a Thor-kalapács menetfényű LED-es fényszórók és a méretes embléma uralja, a hátsó szekciót pedig a C-formájú lámpatestek határozzák meg.
László Ferenc
Skandináv életérzés
Nem mondanánk, hogy az S60-ban található a legmodernebb műszerfal, de a technológiai tűzijáték nem feltétlenül hiányzik, főleg annak ismeretében, hogy cserébe egy semmi máshoz nem hasonlítható, nyugodt skandináv életérzést kapunk. Ebben fontos szerepet játszanak többek közt a szemre szép formák és a tapintásra finom anyagok, és a helykínálatra sem igazán lehet panasz.
Az elődjénél 12 centiméterrel hosszabb, illetve közel 10 centiméterrel nagyobb tengelytávú S60-asban egyetlen helyen, hátul középen nem utaznánk hosszabb ideig természetes mosollyal, itt ugyanis a vaskos és magas kardánalagút megöli a lábhelyet. A 160 ezer forint ellenében elektromosan állítható első ülések inkább kényelmesek, mint sportosak, és még mindig nagyon jól mutat az anyósülés belső oldalán lévő kis svéd zászló.
László Ferenc
A digitális műszeregység nem túl modern, nem igazán szabható személyre. A középen elhelyezett függőleges érintőkijelzőn megjelenített grafika igényes, de a vezetéstől elvonhatja a figyelmet, hogy a szellőzés érintőgombokkal és nem dedikált kezelőszervekkel állítható.
A 170 ezer forintos téli csomagban a fűthető első ülések és a fűthető kormány van benne, a hátsó ülések fűtése 110 ezer forintba kerül, a vezeték nélküli telefontöltő felára mintegy 80 ezer forint. A tesztautóba az 1,44 millió forintos Xenium csomagot is megrendelték, melynek része többek közt a 360 fokos kamerarendszer, a 4-zónás klíma, az első-hátsó parkolóradar, a szélvédőre vetítő HUD, a Harman Kardon Premium hifi, illetve a napfénytető.
László Ferenc
A csomagtartó 436 literes, aminél a riválisok többet tudnak, és sovány vigasz, hogy a plugin hibrid S60-asokba ennél is kevesebb, 391 liternyi cókmók pakolható csak be. A V60-as kombi testvérmodell puttonya 529 literes, az XC60-as SUV-ba pedig 483 liternyi csomag fér ablakszintig. Ha mindenképpen szedán Volvót vásárolnánk, de nagyobb csomagtérrel, akkor a kereken 500 literes S90 jöhet még szóba.
László Ferenc
Indítsuk be!
A látványos középkonzolon lévő csillogó tekerőgomb elfordításával kelthető életre az autó, és ezt követően már csak a nyolcfokozatú automata váltó kompakt karját kell D-be húzni az induláshoz. Az összes S60-ast ezzel a váltóval szerelik, nincs manuális egység, ráadásul a típus összes kivitelét 2 literes 4 hengeres benzines egység hajtja. Dízel nincs, de például a V60-as kombi testvérmodell gázolajos motorral is választható.
A B3-as kivitel azt jelenti, hogy az említett motor 163 lóerős teljesítményű, illetve 265 Nm nyomatékú, szimpla turbós lágyhibrid kiviteléhez van szerencsénk. A hibridséget egy 14 lóerős és 40 Nm-es villanymotor képviseli, ami értelemszerűen képtelen egymaga mozgatni az autót, de például az automata start/stop rendszer működését igen finommá teszi.
László Ferenc
A lágyhibrid rendszer nem túl fejlett, így például az új BMW-kkel ellentétben ez a technika nem lövi le haladás közben a belsőégésű motort. Így aztán spórolósnak sem mondható az S60 B3, mellyel mi 10,5 literes átlagfogyasztást mértünk, igaz téli zimankóban. Az üzemanyagtartály 60 literes.
A 9 másodperces 0–100-as szintidő a hétköznapokra elegendő menetdinamikát vetít előre, de jobb választásnak gondoljuk a 197 lóerős és 300 Nm-es B4-es modellt, mely alig drágább, nem fogyaszt többet és 7,9 másodperc alatt tudja le az említett gyorsulást. A végsebesség az összes új Volvo esetében 180 km/h-ra van korlátozva, de már létezik megoldás ennek kijátszására.
László Ferenc
A B3 tehát messze nem kínál sportautós menetteljesítményeket, ettől függetlenül vezetési élmény tekintetében egyetlen rossz szavunk sem lehet. Ebben fontos szerepet játszik az alacsony építési mód, a precíz kormányzás, illetve a jól eltalált futómű, bár ez utóbbi egy picit túl kemény a hazai utakra. Az alaptömeg 1663 kilogramm, ami sokkal barátibb a zöld rendszámos kivitelek 2 tonnájánál.
Az S60 elöl hajt, a drifteléssel kacérkodó vásárlók jobban járnak egy 3-as BMW-vel. Az összkerékhajtás felára 750 ezer forint.
László Ferenc
Konklúzió, árak, riválisok
+ : szemrevaló formaterv, skandináv életérzés, korrekt méretű utastér, remek vezethetőség, jól eltalált futómű.
–: kis csomagtartó, túlságosan lágy hibridség, vártnál magasabb fogyasztás, nincs belőle dízel, lehetne olcsóbb.
A Volvo első emberének említett kijelentését követően nem tudjuk, hogy meddig lesznek még a cég kínálatában az S60-hoz hasonló szedánok, mindenesetre mi sajnálnánk, ha az S60 esetleg már nem kapna utódot. Messze nem hibátlan a típus, de szemrevaló formaterve, remek vezethetősége és az általa sugárzott skandináv életérzés miatt remek színt visz az új autók egyre jobban beszürkülő piacára.
Legolcsóbban 12,2 millió forint ellenében lehet S60-asunk, ennyibe kerül ugyanis a Momentum Pro felszereltségű B3-as kivitel. Az általunk kipróbált B3 R-Design 13,6 millió forinttól indul, a tesztautó extrákkal megspékelt ára pedig 16,9 millió forint. Jobb vételnek találjuk a mindössze 400 ezer forinttal többe kerülő, dinamikusabb, de azonos fogyasztású S60 B4-et, a B5 még erősebb, de ez már nem feltétlenül éri meg az érte elkért felárat.
László Ferenc
A V60 kombi B3 hajtással 12,3 millió forinton nyit. A 13,7 millió forintos alapárú XC60 szabadidőautó B4 szinttől indul és azonos felszereltség mellett 1,8 millió forinttal kerül többe, mint az S60 B4. A B4-es hajtásláncú S90 szedán alapára 14 millió forint.
Ha nagyon olcsón vásárolnánk prémium szedánt, akkor a kézi váltós 156 lóerős BMW 318i már 10,4 millió forintért hazavezethető, az automata váltós és 184 lóerős BMW 320i pedig 12,5 millió forinton startol. A kézi váltós Audi A4 35 TFSI 11,6 millió forintért 150 lóerőt ad, a 204 lovas A4 40 TFSI pedig minimum 13,1 millió forintba kerül. Cikkünk írásakor a teljesen új Mercedes C-osztály árai még ismeretlenek.
Kipróbáltuk a Volvo XC60 lágyhibrid dízeljét, illetve a 400+ lóerős plugin hibrid benzines változatot, melyet a Polestar munkatársai hangoltak minden korábbinál sportosabbra.
Vasárnap tartják a lengyel elnökválasztás első fordulóját. Ha továbbra is olyan államfő lesz, aki szemben áll az alkotmányos kormánnyal és megbénítja a törvényhozást, az akár Donald Tusk miniszterelnök bukásához vezethet.