Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Horvátországban a legnagyobb állami bevétel az áfa, annak ellenére, hogy 85 ezer kúnáig áfamentes az értékesítés, s számos termék - köztük a tej és a kenyér után - sem kell adót fizetni. A legmagasabb áfakulcs 22 százalék, amelyet nemcsak termékek értékesítése, hanem személyes fogyasztás után is fizetni kell. Most elolvashatja Milyen adózási szabályok vonatkoznak a cégekre?
Hiába mutatós egy honlap, ha tele van technikai malőrökkel. A minimalista fedőlappal induló építészportálból akár vezető szakmai portál is lehetne, ha a honlap készítői nagyobb hangsúlyt fektetnének a technikai részletekre. Pécsi Ferenc, a hvg.hu honlapszakértője ezen a héten az Adamdizájn-t vette górcső alá.
A magyar ember árérzékeny, jelesül akkor is a legolcsóbbat vásárolja meg, ha az egyértelműen bóvli. A hazai kiskereskedelmi láncok, hipermarketek között ennek megfelelően óriási a verseny. Az áhított árcsökkentés persze nem a boltok profitját csökkenti, ők biztosra mennek. A beszállítók megsarcolva érzik magukat, termékeikkel mégis próbálnak felkerülni egy-egy áruházlánc túlélést biztosító polcaira.
Horvátországban céget alapítani egyszerűbb, mint Magyarországon, ráadásul feleannyiba kerül. Cégműködtetéshez ingatlant vásárolni csak cégalapítás után, vagy egyéni vállalkozóként érdemes, mivel a bürökrácia áthághatatlan akadályokat állít a magánszemélyek elé. Cikksorozatunk első részében a cégalapításhoz, az egyéni vállalkozói engedély kiváltásához szükséges dokumentumokat és az ezzel járó kiadásokat részletezzük.
Beszámítható-e a munkaviszonyba a középiskolai gyakorlat? Felmondási tilalom alatt kézbesíthető-e felmondó levél? Olvasói kérdésekre dr. Viszló László, a hvg.hu munkajogásza válaszolt.
Roham indulhat 2007 első felében a sporteszközökért és a gyógyfürdős üdülésekért, ha ezek után - az egészségpénztárak lobbizása ellenére - 2007 júniusától adót kell fizetni.
Évente 28,7 milliárd forintot költenek Magyarországon direkt marketingre (DM), az összeg a teljes hirdetési kiadások 17-18 százalékát teszi ki. A legtöbbet az autóipar fordítja DM-re, a leghatékonyabbnak tartott vásárlásra ösztönző eszköz pedig a címzetlen reklámküldemány és az email-marketing, legalábbis ez derült ki az ágazati felmérésből.
Táppénzen lévő kismamát megillet-e a felmondási védelem, ha a cégvezető végelszámolást indít? A cég törlésével automatikusan megszűnik-e a táppénzen lévő kismama munkaviszonya? Olvasói kérdésekre dr. Viszló László, a hvg.hu munkajogásza válaszolt.
A különböző tevékenységek és eltérő beruházási költségeket igénylő franchise-koncepciók más-más sikerrel tudnak meghonosodni hazánkban. Kereslet van például innovatív, új szolgáltatást kínáló hálózatokra, az okokról dr. Mandel Katalin a Dakexpo tanácsadója beszélt.
Néhány éve már az is trendinek számított, ha egy cégnek volt honlapja. Ma már azért folyik a harc, hogy kinek látogatottabb a weboldala. Egyre nagyobb szerepet kap a kreatív webdizájn és a profi online marketing. Pécsi Ferenc, a hvg.hu honlapkritikusa a Webkreatívot elemezte.
A kormány megbízta az adóhivatalt, hogy a következő évben évi 10 ezer vagyonosodási vizsgálatot végezzen. Az APEH veszi át jövőre az illeték kiszabásával, megfizetésével és behajtásával összefüggő feladatokat, és ezzel együtt megszűnnek az illetékhivatalok.
Az internetet böngészve jó néhány olyan honlapra bukkanhatunk, amely számolja a látogatóit, a látogatottságot viszont kevesen mérik közülük. Hiába ingyenes és könnyen beszerezhető egy látogató-számláló eszköz, igazán hatékonynak eddig még csak a látogatottságmérő szoftverek bizonyultak - állítják a marketing szakemberek. Milyen érvek szólnak a szoftverek mellett és a számlálók ellen? A hvg.hu most elárulja.
Egy friss felmérés szerint a cégek társadalmi felelősségvállalása Magyarországon még korai fejlődési szakaszban van. Általános tévhit viszont, hogy csak a nagyvállalatok élnek a CSR (Corporates Social Responsibility) lehetőségével. Hogyan és miért vállalnak társadalmi felelősséget a cégek? A hvg.hu utánajárt.
Azoknak, akik önálló vállakozás elindítását tervezik, jól jöhetnek az Európai Unió LACER programjának hamarosan nyilvánosságra kerülő eredményei. Bár a program célja a bevándorlók vállalkozóvá válásának elősegítése volt, végtermékeiből a hazánkban született vállalkozó szelleműek is profitálhatnak.
Az üzleti honlapok „titka” nagyon egyszerű. A látogató tudomására kell hoznunk, hogy mivel foglalkozik a cég és meg kell győznünk arról, hogy a kínált termékeket, szolgáltatásokat nálunk érdemes megvásárolni. Ezek után már csak azt kell megnéznünk, hogy a honlapodon mi segíti és mi a akadályozza ezt a folyamatot.
Hiába van vásárolni kész vevőjelöltekből álló címlistánk, hozzá ellenállhatatlan ajánlatunk és hipnotikus kísérőszövegünk, ha a mi direkt marketing-küldeményünk (DM) is éppen úgy néz ki, mint az összes többi. Mitől lesz egyedi az ajánlatunk? Most eláruljuk.
Milyen kritériumok alapján célszerű beszerzési forrást választani? Hogyan lehet megúszni a selejtes árut, vagy, hogy a beszállító a megrendelőn keresse meg a borravalót. Az alábbi szempontrendszer segíthet.
A több mint százezer evázóból eddig mindössze 119-en döntöttek úgy, hogy más adózási formát választanak – tudta meg a hvg.hu. Szeptember 30-ig még ők is meggondolhatják magukat. Szakértők szerint a kis költséggel dolgozó cégeknek még az evás adókulcs megemelése után is jobban megéri evásnak maradni, mint váltani.
Néhány napja Magyar Termék Nagydíjjal tüntették ki Szabó Antal bócsai vállalkozót, elismerve festékeket és lakkokat gyártó cégének, a Poli-Farbénak teljesítményét. A vállalkozót arról kérdeztük, hogy a jelenlegi gazdasági körülmények között miképpen tud lavírozni vállalata, hogyan tud fennmaradni a multik támasztotta éles versenyben?