Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e3eb477a-d73c-450b-b456-d25bfae2c26e","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"Olcsóbb lesz egy brit autó az Egyesült Államokban, mint egy kanadai vagy mexikói alkatrészekből összerakott amerikai.","shortLead":"Olcsóbb lesz egy brit autó az Egyesült Államokban, mint egy kanadai vagy mexikói alkatrészekből összerakott amerikai.","id":"20250509_amerikai-autoipar-brit-vam-megallapodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3eb477a-d73c-450b-b456-d25bfae2c26e.jpg","index":0,"item":"ec0f5021-b130-4213-9d8c-b0b9c79232ce","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250509_amerikai-autoipar-brit-vam-megallapodas","timestamp":"2025. május. 09. 13:46","title":"Az amerikai autóipar szereplői kiakadtak a britekkel kötött vámmegállapodáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"848dd4a4-2a9a-48a8-ad73-b385478026aa","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Gyurcsány Ferenc visszavonulása a magyar belpolitikai élet szempontjából meghatározó eseménynek tekinthető, még akkor is, ha ez még jelentősebb lett volna 2010-ben vagy akár még 2018-ban is” – mondta a HVG-nek Mesterházy Attila, a Szocialisták és Demokraták elnöke. Szerinte a kialakult helyzet lehetőséget ad arra, hogy létrejöjjön egy baloldali blokk, amelyben akár a Demokratikus Koalíció is megjelenhetne. ","shortLead":"„Gyurcsány Ferenc visszavonulása a magyar belpolitikai élet szempontjából meghatározó eseménynek tekinthető, még akkor...","id":"20250508_Mesterhazy-Attila-Itt-az-ido-hogy-egy-uj-baloldali-blokk-jojjon-letre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/848dd4a4-2a9a-48a8-ad73-b385478026aa.jpg","index":0,"item":"88cbae7f-29d5-45a8-922b-3c4e496b9421","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_Mesterhazy-Attila-Itt-az-ido-hogy-egy-uj-baloldali-blokk-jojjon-letre","timestamp":"2025. május. 08. 15:37","title":"Mesterházy Attila Gyurcsány Ferenc visszavonulásáról: Itt az idő, hogy egy új baloldali blokk jöjjön létre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"181b6746-ed43-41f7-b418-0d139badc36e","c_author":"V.É.","category":"elet","description":"A természet legnagyobb történetmesélőjéből a világ lelkiismerete – egyesek talán azt is remélik, a világ megmentője – lett Sir David Attenborough. 99 éves korára elkészítette a szerinte legfontosabb filmjét is. ","shortLead":"A természet legnagyobb történetmesélőjéből a világ lelkiismerete – egyesek talán azt is remélik, a világ megmentője –...","id":"20250508_sir-david-attenborough-99-ocean","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/181b6746-ed43-41f7-b418-0d139badc36e.jpg","index":0,"item":"eecafac3-9efd-4948-af10-6930464a409a","keywords":null,"link":"/elet/20250508_sir-david-attenborough-99-ocean","timestamp":"2025. május. 08. 04:30","title":"Sir David Attenborough 99 évesen sem adja fel, hogy megmentse a bolygónkat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ece36359-7f6b-4bfd-b5ed-fc420185cac0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A szedán és kombi formában támadó új Audi RS5-nek már javában zajlik a Nordschleifén történő tesztelése.","shortLead":"A szedán és kombi formában támadó új Audi RS5-nek már javában zajlik a Nordschleifén történő tesztelése.","id":"20250508_videon-a-v6-mellett-kitarto-vadonatuj-audi-rs5","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ece36359-7f6b-4bfd-b5ed-fc420185cac0.jpg","index":0,"item":"490fdecf-100f-4bb3-8e57-93b0eb6a5d86","keywords":null,"link":"/cegauto/20250508_videon-a-v6-mellett-kitarto-vadonatuj-audi-rs5","timestamp":"2025. május. 08. 06:41","title":"Videón a V6 mellett kitartó vadonatúj Audi RS5","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3cdf0a9-ffcf-44c9-9123-80595de62693","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az amerikai kapcsolatok sorvadásával viszont nőtt az Európába és Ázsiába irányuló kínai kivitel.","shortLead":"Az amerikai kapcsolatok sorvadásával viszont nőtt az Európába és Ázsiába irányuló kínai kivitel.","id":"20250509_Trump-vamhaboru-amerikai-kinai-kereskedelem-zuhanas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3cdf0a9-ffcf-44c9-9123-80595de62693.jpg","index":0,"item":"e5d58591-f798-47f0-826b-68bafef7970a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250509_Trump-vamhaboru-amerikai-kinai-kereskedelem-zuhanas","timestamp":"2025. május. 09. 09:04","title":"Most látszik igazán, mit hoz a vámháború: durván megrogyott az amerikai-kínai kereskedelem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"14b364c9-d31f-4dcc-a8d9-b00dbd7e0bb9","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A jövő januárban leköszönő színigazgató szerint Magyar Péter sikerében nagy szerepet játszik a társadalom Orbán-fóbiája.","shortLead":"A jövő januárban leköszönő színigazgató szerint Magyar Péter sikerében nagy szerepet játszik a társadalom Orbán-fóbiája.","id":"20250509_mate-gabor-nagy-ervin-politika-tisza-part-katona-jozsef-szinhaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14b364c9-d31f-4dcc-a8d9-b00dbd7e0bb9.jpg","index":0,"item":"8cbed0a8-19a8-4c7a-97d5-29f763c35e82","keywords":null,"link":"/kultura/20250509_mate-gabor-nagy-ervin-politika-tisza-part-katona-jozsef-szinhaz","timestamp":"2025. május. 09. 15:11","title":"Máté Gábor szerint Nagy Ervint a jobbítás szándéka vezette a Tisza Párthoz, de sajnálja, hogy politikai szerepet vállalt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"51eea3fe-a3a7-4158-bdd7-a952f8c95f91","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Vásárlóként, ügyfélként számos munkahelyen tapasztalni, hogy zene szól a háttérben. Esetenként még irigyli is az ember az ott dolgozókat a kellemes hangulatért. Egy amerikai kutatás viszont arra az eredményre jutott, hogy a rosszul választott háttérzene kellemetlen következményekkel járhat az alkalmazottakra, így a vállalat egészére nézve is.","shortLead":"Vásárlóként, ügyfélként számos munkahelyen tapasztalni, hogy zene szól a háttérben. Esetenként még irigyli is az ember...","id":"20250509_hatterzene-hatasa-munkavallalokra-ceg-teljesitmenyere-feszultseg-stressz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51eea3fe-a3a7-4158-bdd7-a952f8c95f91.jpg","index":0,"item":"e718a907-0507-41be-9cda-4e77819094e9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_hatterzene-hatasa-munkavallalokra-ceg-teljesitmenyere-feszultseg-stressz","timestamp":"2025. május. 09. 12:03","title":"Háttérzene szól ott, ahol dolgozik? Na, az baj lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c9b38c6-7811-47b3-9dcf-ef7b4a7fe396","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"Alighanem az utolsó esélye az egykori Dunaferrnek, hogy legalább a hengerművét megveszi az egyik érdeklődő. A cseh jelentkező mögött a háborút vívó Ukrajna egyik komoly hadiipari beszállítója áll.","shortLead":"Alighanem az utolsó esélye az egykori Dunaferrnek, hogy legalább a hengerművét megveszi az egyik érdeklődő. A cseh...","id":"20250508_hvg-cseh-dunaferr-kina-magyar-hengermu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c9b38c6-7811-47b3-9dcf-ef7b4a7fe396.jpg","index":0,"item":"96de3e73-34c4-441f-adfd-9fb3852363e5","keywords":null,"link":"/360/20250508_hvg-cseh-dunaferr-kina-magyar-hengermu","timestamp":"2025. május. 08. 12:42","title":"Ukrajna egyik fegyverszállítójának adja a Dunaferr hengerművét a kormány?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hogyan csinálja Michael O'Leary, a Ryanair fapados légitársaság alapítója, hogy cége nem csak nyereséges, de a...
Flickr (Creative Commons)
Hogyan csinálja Michael O'Leary, a Ryanair fapados légitársaság alapítója, hogy cége nem csak nyereséges, de a világ egyik legnagyobb flottájává válik, miközben minden más légitársaság lefele tart, ráadásul a Ryanairt mindenki utálja? A válasz egyszerűbb mint gondolnánk. A társaság úgy meghúzza a nadrágszíjat, hogy az már szinte embertelen, legalábbis a dolgozók szempontjából nézve, de az utasok sem ajnározzák túl a minőséget. Mire is alapoz a Ryanair?
Először is mindig akad személyzet, aki kevesebbért is felvállalja a munkát és kifizeti a saját munkaruháját (minimálbér plusz fedélzeti értékesítésből adódó jutalék), és akad repülőtér, amelyet rá lehet venni arcpirító bérleti engedményekre (a Ryanair által generált „tömeg” remek egyéb üzleti lehetőséget nyújt). Természetesen akad repülőgépgyártó, amelyet a sokat ígérő szerződés miatt (a társaság folyamatosan és agresszíven terjeszkedik) árengedményekre lehet kényszeríteni, és nem utolsósorban akad utas, akit nem érdekelnek a kényelmetlenségek, csak az, hogy minél olcsóbban eljusson A-ból B-be. Ha nincs semmilyen igénye, még jól is járhat.
Nagyjából így lehetne összefoglalni a BBC angol állami televízió Panoráma című programjában elhangzottakat, azzal a kitétellel, hogy a BBC úgy akarta a pártatlanságot biztosítani, hogy a panaszkodók mellett megszólaltatott olyan utasokat is, akiknek a Ryanair véletlenül visszatérítette a jegyét, és a hobbi utazókat, akik legtöbbször ingyen utaznak, de 5 fontnál (1 500 Ft) még nem fizettek többet egy útért. Emellett azt is megtudhattuk, hogy a Ryanair a legbiztonságosabb légitársaság, az egyik legfiatalabb gépparkkal felszerelkezve, és szinte sohasem késik, hiszen 25 perc alatt megfordulnak a gépei a kietlen külvárosi repülőterekről.
A műsor hatására az interneten beindult a mozgás, csakhogy - meglepően- nem a Ryanair, hanem a BBC került a nézők kereszttüzébe. A Twitter társasági oldalon heves véleménycsere folyt arról, hogy a BBC pártatlansági kísérlete mennyire lett sikeres, sokak szerint ugyanis a próbálkozás gyakorlatilag 30 perc ingyen reklámot biztosított főműsoridőben a légitársaság számára. A véleményezők szerint a társaság viseletes dolgairól semmi újat nem tudtak meg, viszont a biztonság ma már az első tényező, amikor valaki repülésre gondol. No és melyik más fapados társaság fizeti vissza a viteldíjat problémák esetén? És vajon melyik pontos? A válasz tehát adott: megint sikerült botrány helyett hírverést csinálni, ez a Ryanair esetében szinte mindig bejön.
Flickr (Creative Commons)
Botrányt szagolva a The Times sem tétlenkedett. Az angol napilap a „Miért utálom a Ryanairt?" címhez igazodva, az adás előtt szeretem/utálom típusú közvélemény-kutatást tartott a weboldalán. A műsor előtt 88 százaléka a válaszadóknak utálta a Ryanairt, noha 63% így is gyakran utazott vele. Ez az ellenszenves hangulat azonban a műsor után megváltozott, a válaszadóknak csak a 20%-a gondolta, hogy a Panoráma műsora pártatlan volt, a legtöbben a légitársaság védelmére keltek, vagy legalábbis nem álltak be a szidalmazó hangok mellé, mondván: "ebben a műsorban semmi újat nem hallottam".
Ami a pocskondiázást illeti, tényleg semmi újat nem hallottunk. Így az angol nézők akár hagyhatták is volna az egészet, ám a programnak mégis nem várt visszhangja lett. A cég üzletpolitikája persze tényleg embertelenül költségkímélő, de az is tény, hogy a „sallangokon” megspórolt pénz egy részét a társaság visszapasszolja az utasoknak. Azoknak pedig most megszólalt lelkiismeretük, és akármilyen kelletlenül is, de elismerték, hogy a fapados légitársaság nélkül kevesebben utazhatnának, ráadásul a Ryanair olyan helyekre is elmegy, ahová igen ritkán szállnak repülők. O'Leary ezt meg is kísérelte elmondani a BBC műsorában, a Panoráma azonban időhiány miatt megvágta az interjút (a vágatlan interjú megtekinthető a BBC weboldalára került fel).
Az ügy legnagyobb csattanója, hogy a műsor után mindenki az 5 fontos járatok után érdeklődött, miközben a Ryanair weboldalán a BBC "egyoldalú támadásait kivédve" 1,1 millió ingyen jegyet kínált fel az utasok számára (százezret minden egyes "hamis vád"-ért, amelyet a BBC szajkózott). O'Leary tehát megint bebizonyította, hogy vesztett helyzetből is képes győzelmet elérni, és bár rengetegen utálják, a szükséges rossz sosem megy ki a divatból, ha olcsón akarunk utazni.