Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a195f73f-83ea-45ac-9116-866b8ad4c094","c_author":"Lengyel Tibor","category":"gazdasag","description":"Az új magyar légitársaságként emlegetett, de egyelőre csak kormányzati hátszéllel és kínai tulajdonosi háttérrel Hongkong és Budapest között árut szállító Hungary Airlines Kft. tavalyi éve nem volt sikertörténet: komoly veszteséget hozott össze. Viszont van bankbetétben több mint 2 milliárdja.","shortLead":"Az új magyar légitársaságként emlegetett, de egyelőre csak kormányzati hátszéllel és kínai tulajdonosi háttérrel...","id":"20250529_Repulorajt-a-Hungary-Airlines-nal-200-millios-veszteseg-tavaly-de-bankbetetben-tizszer-ennyi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a195f73f-83ea-45ac-9116-866b8ad4c094.jpg","index":0,"item":"7fdb09d1-78f7-4a1b-883b-f9bd71889ff3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250529_Repulorajt-a-Hungary-Airlines-nal-200-millios-veszteseg-tavaly-de-bankbetetben-tizszer-ennyi","timestamp":"2025. május. 29. 14:47","title":"Repülőrajt a Hungary Airlinesnál: 200 milliós veszteség tavaly, de bankbetétben tízszer ennyi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6032879-aca4-4399-8042-bd6d1a6af62b","c_author":"Földes Márton","category":"360","description":"Lehet ezt populizmusnak nevezni, közelebb is van hozzá, de színesebbé, érdekesebbé, izgalmasabbá vált a politika – véli az amerikai elnök világpolitikára gyakorolt hatásáról Ugrósdy Márton, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára, akit arról is kérdeztünk, hogyan fog megtérülni, hogy a magyar külpolitika mindent Trumpra tett fel, és okozhat-e konfliktust a magyar–kínai kapcsolat.","shortLead":"Lehet ezt populizmusnak nevezni, közelebb is van hozzá, de színesebbé, érdekesebbé, izgalmasabbá vált a politika – véli...","id":"20250529_ugrosdy-marton-helyettes-allamtitkar-interju-trump-putyin-haboru-populizmus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6032879-aca4-4399-8042-bd6d1a6af62b.jpg","index":0,"item":"b8448fe8-3c22-4ae4-bfd5-9b78f483a8c7","keywords":null,"link":"/360/20250529_ugrosdy-marton-helyettes-allamtitkar-interju-trump-putyin-haboru-populizmus","timestamp":"2025. május. 29. 14:24","title":"„Az oroszoknak nem sürgős a háború befejezése” – interjú Ugrósdy Márton helyettes államtitkárral","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7444c331-8d44-4bbe-a5c7-a9bafa030717","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A sorozatos bírságok utáni átmeneti üzembezárás nem tett jót a dél-koreai cég működésének.","shortLead":"A sorozatos bírságok utáni átmeneti üzembezárás nem tett jót a dél-koreai cég működésének.","id":"20250529_Oriasit-zuhant-tavaly-a-mergezesekrol-es-halalos-baleseteirol-hirhedt-SungEel-akkufeldolgozo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7444c331-8d44-4bbe-a5c7-a9bafa030717.jpg","index":0,"item":"4ad1943e-b8ae-4566-9be3-b29aa3b5cdb5","keywords":null,"link":"/kkv/20250529_Oriasit-zuhant-tavaly-a-mergezesekrol-es-halalos-baleseteirol-hirhedt-SungEel-akkufeldolgozo","timestamp":"2025. május. 29. 15:18","title":"Óriásit zuhant tavaly a mérgezésekről és halálos balesetekről hírhedt SungEel akkufeldolgozó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6288bd42-0df9-4efc-8f0e-b6d4f003c223","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Eddig mindenki úgy tudta, az utolsó magyar Gulag-túlélő tavaly hunyt el. Egy kutató azonban rábukkant egy 96 éves férfira, aki szintén internált volt. Szabó Zoltán állítja: egyszerű munkásemberként, ártatlanul internálták.","shortLead":"Eddig mindenki úgy tudta, az utolsó magyar Gulag-túlélő tavaly hunyt el. Egy kutató azonban rábukkant egy 96 éves...","id":"20250530_A-magyar-Gulag-utolso-tuleloje-a-mai-napig-nem-erti-hogy-miert-tartottak-fogva","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6288bd42-0df9-4efc-8f0e-b6d4f003c223.jpg","index":0,"item":"cf2e515d-6a68-4dc4-b072-b064a71b9abb","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_A-magyar-Gulag-utolso-tuleloje-a-mai-napig-nem-erti-hogy-miert-tartottak-fogva","timestamp":"2025. május. 30. 15:56","title":"A magyar Gulag utolsó túlélője a mai napig nem érti, hogy miért tartották fogva","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8ee886e-50cd-481a-95e7-45a4f441b88e","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"A fővárosi közösségi közlekedést még nem, de egyes beruházási összegeket és más, napi kifizetéseket már le kellett állítani a Fővárosi Önkormányzatnál, miután likviditási problémát okozott, hogy a Magyar Államkincstár 10,2 milliárdot emelt le a főváros számlájáról annak ellenére, hogy Budapest azonnali jogvédelmet kért ez ellen a bíróságtól. Nagy Márton miniszter szerint ez a lépés jogszerű volt.","shortLead":"A fővárosi közösségi közlekedést még nem, de egyes beruházási összegeket és más, napi kifizetéseket már le kellett...","id":"20250529_Tizmilliardot-inkasszoztak-a-fovarostol-mostantol-a-berek-kifizetese-a-fo-cel-es-van-olyan-kiadas-amit-mar-most-le-kellett-allitani-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8ee886e-50cd-481a-95e7-45a4f441b88e.jpg","index":0,"item":"0d28df1b-2ee3-41ae-91d4-8434a356f5c1","keywords":null,"link":"/itthon/20250529_Tizmilliardot-inkasszoztak-a-fovarostol-mostantol-a-berek-kifizetese-a-fo-cel-es-van-olyan-kiadas-amit-mar-most-le-kellett-allitani-ebx","timestamp":"2025. május. 29. 16:35","title":"Tízmilliárdot inkasszóztak a fővárostól, mostantól a bérek kifizetése a fő cél, és van olyan kiadás, amit már most le kellett állítani","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"afcacd5b-661d-437b-9942-85633a3ae5c0","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A turai kastélyszállóhoz kapcsolódó két cég közül az egyik majdnem százmillió forint mínusszal zárt, a másik viszont nyereséges lett.","shortLead":"A turai kastélyszállóhoz kapcsolódó két cég közül az egyik majdnem százmillió forint mínusszal zárt, a másik viszont...","id":"20250530_tiborcz-istvan-tura-kastely-szalloda-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/afcacd5b-661d-437b-9942-85633a3ae5c0.jpg","index":0,"item":"0229989c-7a9a-4853-8d94-e15a8b706c49","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_tiborcz-istvan-tura-kastely-szalloda-beszamolo","timestamp":"2025. május. 30. 10:54","title":"Veszteséget hozott Tiborcz Istvánnak a turai kastély, de így is összejött 31 millió forint osztalék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"224e9858-b914-43d5-b100-8fd5b0988e5c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Megszavaztattuk olvasóinkat Török Gábor elméletéről, hogy vajon Orbán Viktornak át kell-e adnia a miniszterelnök-jelöltséget valaki másnak a 2026-os választás előtt. Íme az eredmény.","shortLead":"Megszavaztattuk olvasóinkat Török Gábor elméletéről, hogy vajon Orbán Viktornak át kell-e adnia...","id":"20250530_hvg-szavazas-orban-viktor-miniszterelnok-jeloltseg-valasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/224e9858-b914-43d5-b100-8fd5b0988e5c.jpg","index":0,"item":"3799df30-a056-406d-9002-5a6cb339e8d8","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_hvg-szavazas-orban-viktor-miniszterelnok-jeloltseg-valasztas","timestamp":"2025. május. 30. 13:19","title":"A HVG szavazása szerint Orbán bukóban van, jobban járna a Fidesz, ha mással vágna neki a jövő évi választásnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc6a9249-143f-4636-adac-7bd1dd3fa37f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az idei évre szánt bérkiegészítést a Facebookon jelentette be a miniszter.","shortLead":"Az idei évre szánt bérkiegészítést a Facebookon jelentette be a miniszter.","id":"20250529_lazar-janos-mav-50-ezer-forint-berkiegeszites-bejelentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc6a9249-143f-4636-adac-7bd1dd3fa37f.jpg","index":0,"item":"c500e246-7daa-40f6-8d4a-c6b1802418b8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250529_lazar-janos-mav-50-ezer-forint-berkiegeszites-bejelentes","timestamp":"2025. május. 29. 18:22","title":"Egyszeri 50 ezer forinttal becsüli meg a vasutasok munkáját Lázár János","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A magyarországi kis- és középvállalatok közel fele végez valamilyen online csatornán marketingtevékenységet, ám döntő többségük előre átgondolt stratégia híján, lényegében találomra költi a pénzét – derül ki a Digitális Versenyképességi Mutató (Digiméter) 2021 tavaszi méréséből, amely ezúttal célzottan a kkv-k marketingaktivitását vizsgálta. A friss adatok azt is megmutatják, hogy a módszeresség hiánya sokaknál hogyan "ég bele a rendszerbe": mivel az átgondolatlanul elindított kampányok kiértékelése sem professzionális módszerekkel történik, ez megnehezíti a következő etapok tudatos tervezését.
A tavaly indult Digitális Versenyképességi Mutató (Digiméter) kutatássorozat célja, hogy hosszú távon, átfogó felmérésekkel vizsgálja a hazai kkv-szektor digitális versenyképességét, valamint annak fejlődési lehetőségeit. A legfrissebb, 2021 áprilisában végzett kutatás a cégek online marketingtevékenységére fókuszált. Az országosan reprezentatív felmérést 5-249 főt foglalkoztató, 100 millió és 18 milliárd forint közötti árbevételű, 200 cégből álló mintán, telefonos adatfelvétellel végezték. Az elemzésben részt vettek az Intren digitális ügynökség szakértői.
Digiméter kutatás, 2021. tavasz
A kutatás részletes eredményeiből kiderül, hogy a magyarországi kkv-k 45 százaléka végez digitális marketingtevékenységet, jellemzően a Facebookon (40%), míg a második legnépszerűbb lehetőség az egyedi weboldalakon elhelyezett hirdetés (28%). Háromnegyedük nem rendelkezik a digitális marketinghez rendelt büdzsével, és további ötödüknek (18%) is csak összesített marketing költségvetése van. A digitális marketing feladatait általában (83%) egy fő látja el a cégnél.
A vállalkozások 39 százaléka nem használja marketingre azokat a csatornákat, melyeket munkaidőn kívül vélhetően a cég munkatársai is nyomogatnak. Azaz a hazai kkv-k harmada Facebookon, Instagramon, YouTube-on, TikTokon, a Google rendszerében, sőt hír- és más weboldalakon sem hirdet.
Mindezzel vélhetően összefügg, hogy a jelenlegi aktivitás kevés vállalkozásnál hoz bevételi oldalon nagy eredményeket: a vállalatok kétharmada szerint náluk nem jelentős, vagy egyenesen elhanyagolható az árbevételi hatás.
Digiméter kutatás, 2021. tavasz
A cégek döntő többsége azt nem tudja pontosan, mit szeretne elérni: a magyarországi kkv-k 88 százalékának nincsenek előre rögzített célszámai a digitális marketing eredményességének mérésére. Ezzel alighanem összefügg, hogy a digitális tevékenységet folytató cégek harmada nem értékeli ki a hirdetések eredményét. Amelyek kiértékelik, azok közül legtöbben (83%) a hirdetési fiókjuk figyelésével ellenőrzik a hirdetéseik eredményeit, esetleg analitikai szoftvert használnak (18%) vagy külső partnerük van, amely jelentést készít nekik (11%).
A digitális marketingre odafigyelő kis- és középvállalatoknak is csak szűk fele (45%) foglalkozik keresőoptimalizálással, tehát mindössze ennyien tartják fontosnak, hogy a keresők találati listáján az elsők között szerepeljen a nevük, amikor egy netező az adott termékek, szolgáltatások iránt érdeklődik.
Az online marketingben használható adathalmazt a cégek fele (52%) nem tartja számon, míg további harmada (36%) csak a vásárlókra vonatkozóan tárol elérhetőségi és vásárlási adatokat. Adatokra alapozva csupán a cégek 4 százaléka igyekszik megközelíteni a célpiacát, míg az elérhetőségen és a már megvalósult vásárlásokon túlmutató adatokat mindössze 3 százalék tárol.
Mit csinál, aki nem csinál semmit?
A digitális marketingtevékenységet jelenleg nem végző cégek döntő többsége (91%) nem tervezi bevezetni ezt a közeljövőben, míg 2 százalékuk idén még további 6 százalékuk pedig a következő 1-2 évben szeretné megoldani ezt.
A legtöbb cég (80%) azzal indokolja, hogy nem végez digitális marketing tevékenységet, hogy termékének, szolgáltatásának meghatározott megrendelői köre van, ezért nem szükséges semmilyen marketingtevékenység. A cégek további 16 százaléka más csatornát használ az értékesítésre, reklámozásra.
E cégek ötödének (19%) saját weboldala vagy online felülete sincsen.
Félig üres, félig tele pohár
Az Intren szakértői szerint a fenti eredmények mutatják, hogy miközben az online marketing esszenciája az adatok alapján történő tervezés, megvalósítás és értékelés lenne, ezt az adatvezérelt szemléletet egyelőre kevés kkv tudja ténylegesen alkalmazni. Pozitívabban szemlélve ez azt is jelenti, hogy
kis erőforrás-befektetéssel gyors javulás lenne elérhető: akár a dedikált munkatárs képzésével, akár hozzáértő szakember alkalmazásával, akár külsős ügynökség megbízásával.
A kutatás eredményei alapján azonban csak minden nyolcadik cég tervezi a munkatársak digitális képzését, 2 százalékuk keres új munkavállalót a feladatra és külsős szakembert is csak az esetek negyedében vonnak be. Amely cég azonban gondot fordít a digitális marketing know-how megszerzésére, jelentős versenyelőnyre tehet szert.
A kutatás teljes elemzése elérhető a Digiméter oldalán. Az eredmények közzététele után a weboldal Én Digiméterem menüpontja alatt a kutatásban részt nem vett kkv-k is kitölthetik a kérdőívet és hozzá mérhetik magukat a versenytársaikhoz az adott területen.