Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"60c92a37-d57e-4df8-8aa4-fafb9fa344dd","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ez a magyar GDP két százalékának megfelelő összeget jelent.","shortLead":"Ez a magyar GDP két százalékának megfelelő összeget jelent.","id":"20250418_szijjarto-peter-akkumulatorgyarak-1500-milliard-forint-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60c92a37-d57e-4df8-8aa4-fafb9fa344dd.jpg","index":0,"item":"fcd6258e-0852-450b-86c4-b1230d30a33f","keywords":null,"link":"/kkv/20250418_szijjarto-peter-akkumulatorgyarak-1500-milliard-forint-ebx","timestamp":"2025. április. 18. 08:14","title":"Szijjártó beismerte: 1500 milliárdot költött el a kormány az akkugyárakra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a4296d62-24d1-47b9-93b1-e5ab897a184a","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"Az Orbán-csapat Kollár Kingával akarja kiiktatni a közéletből Magyar Pétert. Ő az orbáni szavakkal támad vissza. A megosztott Magyarország kicsiben olyan, mint az USA a tavalyi választások előtt. Trump vámháborújának tétje az is, hogy ismét recesszióba süllyed-e a magyar gazdaság. Ez a Fülszöveg, az e heti HVG ajánlója. ","shortLead":"Az Orbán-csapat Kollár Kingával akarja kiiktatni a közéletből Magyar Pétert. Ő az orbáni szavakkal támad vissza...","id":"20250417_hvg-Farkas-Zoltan-Csataternepesseg-fulszoveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4296d62-24d1-47b9-93b1-e5ab897a184a.jpg","index":0,"item":"a261fd95-d49d-4799-9844-9a8791ff9e79","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-Farkas-Zoltan-Csataternepesseg-fulszoveg","timestamp":"2025. április. 17. 08:00","title":"Farkas Zoltán: Magyarországon a csatatérnépesség voksaiért dúl a harc. A végsőkig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f95524b1-82a0-4145-a42e-b89fef136c41","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"Előtte egy 27 kilogrammos kereszttel csaknem két kilométert gyalogolt. ","shortLead":"Előtte egy 27 kilogrammos kereszttel csaknem két kilométert gyalogolt. ","id":"20250418_Tobb-ezer-zarandok-nezte-vegig-ahogy-harminchatodjara-keresztre-feszitettek-egy-Fulop-szigeteki-ferfit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f95524b1-82a0-4145-a42e-b89fef136c41.jpg","index":0,"item":"19c3c591-c49b-4dd9-96bd-8346b32a4771","keywords":null,"link":"/elet/20250418_Tobb-ezer-zarandok-nezte-vegig-ahogy-harminchatodjara-keresztre-feszitettek-egy-Fulop-szigeteki-ferfit","timestamp":"2025. április. 18. 15:54","title":"Több ezer zarándok nézte végig, ahogy harminchatodjára keresztre feszítettek egy Fülöp-szigeteki férfit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1237404f-8348-4b6a-9dd5-8ba99065c570","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Marius Dragomir a lapban megjelent cikkében arról ír, hogy a Fidesz okkal tart attól, hogy a Tisza meg fogja verni a 2026-os országgyűlési választásokon. ","shortLead":"Marius Dragomir a lapban megjelent cikkében arról ír, hogy a Fidesz okkal tart attól, hogy a Tisza meg fogja verni...","id":"20250417_euobserver-magyarorszag-europai-unio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1237404f-8348-4b6a-9dd5-8ba99065c570.jpg","index":0,"item":"30922e66-eff8-499f-93d1-c90f3f57ba1d","keywords":null,"link":"/360/20250417_euobserver-magyarorszag-europai-unio","timestamp":"2025. április. 17. 07:30","title":"EUobserver: A következő egy év kritikus lesz Magyarország és az Európai Unió szempontjából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3e70df0-eb51-45fb-b2f4-c5dddcc73ea7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bombaként robbant a napokban a hír, hogy egy amerikai bio- és géntechnológiai vállalat „feltámasztott” egy olyan állatot, amely az utolsó jégkorszak vége felé halt ki. A kölykök valóban hordják őseik jellegzetességeit, azonban vannak, akik szkeptikusak, állítva, igazából nem egészen felel meg a valóságnak, amit a vállalat állít.","shortLead":"Bombaként robbant a napokban a hír, hogy egy amerikai bio- és géntechnológiai vállalat „feltámasztott” egy olyan...","id":"20250418_colossal-biosciences-feltamasztott-remfarkas-oriasfarkas-szkeptikus-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3e70df0-eb51-45fb-b2f4-c5dddcc73ea7.jpg","index":0,"item":"aa580d7d-5a46-427b-b0ba-d74512bbf349","keywords":null,"link":"/tudomany/20250418_colossal-biosciences-feltamasztott-remfarkas-oriasfarkas-szkeptikus-velemeny","timestamp":"2025. április. 18. 16:03","title":"Újabb kérdőjelek merültek fel a nemrég feltámasztott rémfarkasról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c8d2c096-7016-423a-b818-4738b5da4c99","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az NMHH szerint a reggeli műsorban elhangzottak a cukorbetegséggel élők emberi méltóságát sértették.","shortLead":"Az NMHH szerint a reggeli műsorban elhangzottak a cukorbetegséggel élők emberi méltóságát sértették.","id":"20250417_Cukorbetegeket-serto-vicc-miatt-buntettek-meg-Balazsekat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8d2c096-7016-423a-b818-4738b5da4c99.jpg","index":0,"item":"3e921a77-097b-468e-8b57-582b9af80b4d","keywords":null,"link":"/elet/20250417_Cukorbetegeket-serto-vicc-miatt-buntettek-meg-Balazsekat","timestamp":"2025. április. 17. 11:48","title":"Cukorbetegeket sértő poénkodás miatt büntették meg Balázsékat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f5785d6-82e7-40e1-930c-8c30150f6b2d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az énekesnő Nagypéntek reggelén posztolt arról, hol volt a Kaleta-botrány idején és miért nem ment el az influenszer-tüntetésre. ","shortLead":"Az énekesnő Nagypéntek reggelén posztolt arról, hol volt a Kaleta-botrány idején és miért nem ment el...","id":"20250418_Toth-Gabi-Bennem-keresitek-a-hibakat-es-nem-foglalkoztok-a-valodi-bunosokkel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f5785d6-82e7-40e1-930c-8c30150f6b2d.jpg","index":0,"item":"27f236b0-9aa3-49ac-9d9e-94855b146064","keywords":null,"link":"/elet/20250418_Toth-Gabi-Bennem-keresitek-a-hibakat-es-nem-foglalkoztok-a-valodi-bunosokkel","timestamp":"2025. április. 18. 09:41","title":"Tóth Gabi: „Bennem keresitek a hibákat és nem foglalkoztok a valódi bűnösökkel”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A férfit a rendőrök kapták el, a gyerek visszakerült az anyjához.","shortLead":"A férfit a rendőrök kapták el, a gyerek visszakerült az anyjához.","id":"20250418_gyerekrablas-pecs-budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d.jpg","index":0,"item":"d255a3e8-8e1a-4570-a6cc-21e4158d6953","keywords":null,"link":"/itthon/20250418_gyerekrablas-pecs-budapest","timestamp":"2025. április. 18. 11:54","title":"Saját gyermekét rabolta el és akarta Pécsről Budapestre szöktetni egy apa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A magyarországi kis- és középvállalatok közel fele végez valamilyen online csatornán marketingtevékenységet, ám döntő többségük előre átgondolt stratégia híján, lényegében találomra költi a pénzét – derül ki a Digitális Versenyképességi Mutató (Digiméter) 2021 tavaszi méréséből, amely ezúttal célzottan a kkv-k marketingaktivitását vizsgálta. A friss adatok azt is megmutatják, hogy a módszeresség hiánya sokaknál hogyan "ég bele a rendszerbe": mivel az átgondolatlanul elindított kampányok kiértékelése sem professzionális módszerekkel történik, ez megnehezíti a következő etapok tudatos tervezését.
A tavaly indult Digitális Versenyképességi Mutató (Digiméter) kutatássorozat célja, hogy hosszú távon, átfogó felmérésekkel vizsgálja a hazai kkv-szektor digitális versenyképességét, valamint annak fejlődési lehetőségeit. A legfrissebb, 2021 áprilisában végzett kutatás a cégek online marketingtevékenységére fókuszált. Az országosan reprezentatív felmérést 5-249 főt foglalkoztató, 100 millió és 18 milliárd forint közötti árbevételű, 200 cégből álló mintán, telefonos adatfelvétellel végezték. Az elemzésben részt vettek az Intren digitális ügynökség szakértői.
Digiméter kutatás, 2021. tavasz
A kutatás részletes eredményeiből kiderül, hogy a magyarországi kkv-k 45 százaléka végez digitális marketingtevékenységet, jellemzően a Facebookon (40%), míg a második legnépszerűbb lehetőség az egyedi weboldalakon elhelyezett hirdetés (28%). Háromnegyedük nem rendelkezik a digitális marketinghez rendelt büdzsével, és további ötödüknek (18%) is csak összesített marketing költségvetése van. A digitális marketing feladatait általában (83%) egy fő látja el a cégnél.
A vállalkozások 39 százaléka nem használja marketingre azokat a csatornákat, melyeket munkaidőn kívül vélhetően a cég munkatársai is nyomogatnak. Azaz a hazai kkv-k harmada Facebookon, Instagramon, YouTube-on, TikTokon, a Google rendszerében, sőt hír- és más weboldalakon sem hirdet.
Mindezzel vélhetően összefügg, hogy a jelenlegi aktivitás kevés vállalkozásnál hoz bevételi oldalon nagy eredményeket: a vállalatok kétharmada szerint náluk nem jelentős, vagy egyenesen elhanyagolható az árbevételi hatás.
Digiméter kutatás, 2021. tavasz
A cégek döntő többsége azt nem tudja pontosan, mit szeretne elérni: a magyarországi kkv-k 88 százalékának nincsenek előre rögzített célszámai a digitális marketing eredményességének mérésére. Ezzel alighanem összefügg, hogy a digitális tevékenységet folytató cégek harmada nem értékeli ki a hirdetések eredményét. Amelyek kiértékelik, azok közül legtöbben (83%) a hirdetési fiókjuk figyelésével ellenőrzik a hirdetéseik eredményeit, esetleg analitikai szoftvert használnak (18%) vagy külső partnerük van, amely jelentést készít nekik (11%).
A digitális marketingre odafigyelő kis- és középvállalatoknak is csak szűk fele (45%) foglalkozik keresőoptimalizálással, tehát mindössze ennyien tartják fontosnak, hogy a keresők találati listáján az elsők között szerepeljen a nevük, amikor egy netező az adott termékek, szolgáltatások iránt érdeklődik.
Az online marketingben használható adathalmazt a cégek fele (52%) nem tartja számon, míg további harmada (36%) csak a vásárlókra vonatkozóan tárol elérhetőségi és vásárlási adatokat. Adatokra alapozva csupán a cégek 4 százaléka igyekszik megközelíteni a célpiacát, míg az elérhetőségen és a már megvalósult vásárlásokon túlmutató adatokat mindössze 3 százalék tárol.
Mit csinál, aki nem csinál semmit?
A digitális marketingtevékenységet jelenleg nem végző cégek döntő többsége (91%) nem tervezi bevezetni ezt a közeljövőben, míg 2 százalékuk idén még további 6 százalékuk pedig a következő 1-2 évben szeretné megoldani ezt.
A legtöbb cég (80%) azzal indokolja, hogy nem végez digitális marketing tevékenységet, hogy termékének, szolgáltatásának meghatározott megrendelői köre van, ezért nem szükséges semmilyen marketingtevékenység. A cégek további 16 százaléka más csatornát használ az értékesítésre, reklámozásra.
E cégek ötödének (19%) saját weboldala vagy online felülete sincsen.
Félig üres, félig tele pohár
Az Intren szakértői szerint a fenti eredmények mutatják, hogy miközben az online marketing esszenciája az adatok alapján történő tervezés, megvalósítás és értékelés lenne, ezt az adatvezérelt szemléletet egyelőre kevés kkv tudja ténylegesen alkalmazni. Pozitívabban szemlélve ez azt is jelenti, hogy
kis erőforrás-befektetéssel gyors javulás lenne elérhető: akár a dedikált munkatárs képzésével, akár hozzáértő szakember alkalmazásával, akár külsős ügynökség megbízásával.
A kutatás eredményei alapján azonban csak minden nyolcadik cég tervezi a munkatársak digitális képzését, 2 százalékuk keres új munkavállalót a feladatra és külsős szakembert is csak az esetek negyedében vonnak be. Amely cég azonban gondot fordít a digitális marketing know-how megszerzésére, jelentős versenyelőnyre tehet szert.
A kutatás teljes elemzése elérhető a Digiméter oldalán. Az eredmények közzététele után a weboldal Én Digiméterem menüpontja alatt a kutatásban részt nem vett kkv-k is kitölthetik a kérdőívet és hozzá mérhetik magukat a versenytársaikhoz az adott területen.