HVG
Autó
Új közlekedési tábla, ami igen közkedveltté válhat
Mutatjuk az új digitális táblát, ami a zöldhullám meglovagolásában nyújt segítséget.
Kipróbáltuk milyen a jövő, amikor a járművek kommunikálnak egymással. A GPS- és WLAN-technológiákon alapuló, bárki által elérhető fejlesztéssel elkerülhetők a balesetek és a dugók. Csak idő kérdése és biztonságosabb lehet a közlekedés.
Megjelenés előtt áll a világ első kereskedelmi forgalomba kerülő sűrített levegővel üzemelő autója, melyet az indiai óriáskonszern Tata gyárt, s a volt Forma-1-es mérnök Guy Négre cége fejlesztett ki.
Nincs új a nap alatt? Akkor mi a helyzet az autóiparral? Sorozatunkban az egyik legdinamikusabban fejlődő iparág néhány érdekes újítását mutatjuk be. Az első részben például az ujjerezetet figyelő kocsiőrt, vagy az atkákat felfogó szőlőmag-kivonatot.
Az Amerikai Egyesült Államokban a homoszexuálisok igazi divatteremtőknek számítanak. A legtöbbjük átlagon felül keres, így átlagon felüli fogyasztó. Épp ezért nagy figyelem kísérte az egyik internetes oldal listáját, mely a melegek által legszívesebben választott autókat sorolja fel. A Porsche, a Mercedes és a Volkswagen a legnépszerűbbek a homoszexuálisok körében - állítja az about.com.
Az intelligens autók - melyeket szenzorokkal és fedélzeti számítógéppel láttak el, hogy elkerüljék a közlekedési dugókat - üzemanyag gazdálkodás szempontjából felveszik a versenyt a hibrid járművekkel – állítják ausztrál mérnökök.
A kérdés: hogyan tud nyolc vállalkozó kedvű fiatal három Trabanttal úgy eljutni Németországból Kambodzsába, hogy közben még 300 ezer dollárnyi adományt is összekalapozzon?
Nyugat-Európa és az USA nagy autógyárai is félnek a piacaikat pillanatokon belül elárasztó kínai autóktól, ezért egyre inkább ottani gyártókapacitásaikat igyekeznek növelni.
A Jato Dynamics adatai szerint a tavalyi évben kicsivel ugyan, de nőtt az európai autópiac. A 15 és fél millió eladott új autóból a legjobban a VW-termékek fogytak, a legkelendőbb autó pedig az Opel Astra.
Több uniós országban segédmotornak minősülnek a jogosítvány nélkül vezethető ultrakönnyű miniautók. A honi közlekedési hatóságok viszont személygépkocsit látnak bennük, amiért egy vállalkozó beperelte az államot.
Júniusban fizet ügyfeleinek az Il Ferro - legalábbis ezt ígéri az autóreklámokkal foglalkozó cég vezetője, aki testőrökkel védi magát, miután a napokban állítólag megfenyegették. A cégvezető az előző tulajdonosok által elkövetett hibákat és a konkurencia támadásait okolja azért, hogy nem tudnak fizetni nyolcezer ügyfelüknek. Több, a cég tevékenységével kapcsolatos lényeges kérdésre azonban továbbra sem ad választ, üzleti titokra hivatkozva.
A magyarok fajlagosan több, újabb és nagyobb autót vesznek, mint a hasonló fejlettségű országok polgárai, vagyis a hitelek szárnyán alighanem elszaladt velük a táltos. Az autótelepeken több tízezer olyan kocsi álldogál, amelynek gazdája képtelen volt törleszteni a vásárláshoz fölvett kölcsönt.
Elhatárolódott az autóreklámmal foglalkozó és a rendőrség által is vizsgált Il Ferro Kft.-től a hasonló profilú Hírautó Kft., amelynek vezetője hangsúlyozta: a két cég között „semmilyen jellegű összefonódás nincs”. Csakhogy a két társaság közötti kapcsolatra számos jel utal. A legkirívóbb ezek közül az, hogy a Hírautó kreatív igazgatója az Il Ferro Kft. korábbi tulajdonosának a testvére.
Bár a teherautók piacán az év első negyedében több jármű fogyott, mint a tavaly, a két éve elkezdődött visszaesés idén is folytatódik. A legnagyobb vesztes a mini- és a kisautó kategória, nyertesek a luxus- és az összkerekes autók, valamint az egyterűek.
Az autóban ülők biztonságát hamarosan intelligens hálózatok komplex rendszere szavatolja. Az autógyártók úttörő fejlesztései ellenére ma a legtöbb életet a biztonsági övek mentik meg.
Uniós csatlakozás ide, schengeni határbontás oda, gyakran néhány száz méter aszfaltút, két-három kilométernyi vasút hiánya nehezíti a trianoni határral kettévágott települések együttműködését.
Nem csak a kocsisorok közt cikázó motorosok, teherautó mögül kilépő gyalogosok, megcsörrenő mobiltelefonok idézhetnek elő veszélyes helyzeteket a forgalomban. Az alábbiakban néhány különlegesség.
A fejekben dől el minden, bár ez nem jelenik meg a statisztikákban - állítja cikkünk vezetéstechnikai szakértő szerzője.
Az uniós trendekkel szembemenve Magyarországon hét éve növekszik a közúti balesetek száma, és kiugróan magas a halálozási arány. Az ok: a komolyan nem vehető szabályok közt elsikkadnak az életbe vágóan fontosak.
A reklámautókat kínáló Il Ferro korábbi tulajdonosai közül ketten már voltak büntetve; egyiküket csődbüntett megalapozott gyanúja miatt is eljárás alá vonták - derült ki egy hvg.hu birtokába került magánnyomozói feljegyzésből. Ez azért is érdekes, mert a cég több ezer ügyfele több mint egy hónapja egy fillért sem látott az autómatricák után járó reklámdíjakból, noha az Il Ferrónál korábban megígérték, fizetnek. S miközben idehaza egyre több ügyfél bukja el autóját és válik adóssá, újabban már román autókon is látható az Il Ferro matricája.
A svéd kormány olyan intézkedéscsomagot fogadott el, amelynek értelmében minden svéd állampolgár, aki környezetkímélő autót vásárol 10 ezer koronás (1070 euró) jutalomban részesül.
Az intézmény vezetői korábban nyitottnak mutatkoztak, ez most változott.
A miniszter elmondta, mi vár azokra, akik nem szeretnék az okostelefonos ügyintézést.
Akár másfél milliót is kérhet saját kártérítéseként a biztosítónk.
Herendi Gábor vígjátéka az állami finanszírozási rendszeren kívül készült.
Ha egy harckocsi kétszer is legördülhet a gyártósorról, akkor 600 felújított orvosi rendelőt hányszor lehet sikerként eladni?
Nem csak a száguldozókkal van baj.
Az öttusaszövetség elnökének ezüstérmét is megszépítette Gulyás Michelle aranya.