Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Új változat tűnt fel a színen a Xiaomi második négykerekű modelljéből, a SUV-piacon versengő YU7-ből, melybe 5 perc alatt 200 kilométernyi hatótáv tölthető.
Egy lord az erdőben is lord – ennek az ősi brit mondásnak a jegyében épült meg minden idők legkényelmesebb és legfényűzőbb Land Roverje. A Discovery 4-est komolyan vallattuk, 2100 kilométert tettünk meg vele az erdélyi pünkösdi forgatagban. Autópályán, tehénlepényes sártengerben, erdőben, vízmosásban, országúton, és szűk városi dugókban is teszteltük.
Bivalyerős, mégis környezetkímélő. Kevés ilyen autó van, az Audi Q5 hybrid sem az, bár tényleg izmos. Villanymotorja inkább áll az erő, mintsem a környezet szolgálatában, de kategóriájában legelső zöldebb autóként mindenképpen jár neki a taps.
Visszatérő vendég vagyok a kétliteres dízellel szerelt BMW-kben. Csodálom és tisztelem bennük az erőt és a mértékletességet. Ha odafigyel az ember, megdöbbentően takarékos a kocsi. Normál vezetési stílussal 5,4 literes átlagot értünk el.
A 2012-es Genfi Autószalonon bemutatott autó első két generációjából 2,5 milliót adtak el világszerte. A harmadik sorozat csúcstechnikájával, élményszerű vezetésével és prémium minőségével írja be magát az Audi történetébe. Nyertes csapaton ne változtass! Ennek a felismerésnek a jegyében látszólag alig változott az új Audi A3-as miközben valójában egy teljesen új autót építettek a németek. Teszteltük az újdonságot.
A legjobbak között is van legjobb: erre a címre pályázik a BMW új hármas szériája. A kétliteres turbós benzinmotorral szerelt vörös kocsi bekerült a kedvencek közé, és nem 245 lóerős teljesítménye, 18 millió forintos ára, hanem alacsony fogyasztása és páratlan vezetési élménye miatt.
Két napon át fél Magyarországot bebolyongtuk, hogy kifogjunk az új Ford Rangeren. Sem a Balaton-felvidék földútjain, sem a Bakony erdeiben, sem a Sümeg környéki kőbányákban, sem motokrossz pályán, sem vízátfolyáson, sem a vörösiszap sújtotta mezőkön nem tudtuk megríkatni, pedig nem kíméltük, még rókát is kiugrasztottunk a bokorból.
A 2012-es modellévre megújított Toyota Avensis sokban nem változott, de amiben igen, az az előnyére vált. Legjobban felszerelt, kombi változatát próbáltuk ki erős és kifejezetten takarékos motorral. Soha rosszabb vezetői kocsit.
Az Infiniti legnépszerűbb európai modellje, az ikonikus FX négy sikeres évet követően, 2012-től megújul. Bajor falvakban és a német autópályán kétféle változatban is vezettük Sebastian Vettel cégautóját. Természetesen a V8-ast is megkergettük.
Rövid távon már vezettük a franciák japán kisautóját: mókás volt a berlini reptéren 132 kilométer/órás végsebességgel hajtani a szűk és idétlenül tojásdad csöppséget. Akkor csak impressziót kaptunk. Itthon, a rázós magyar valóságban most teszteltük. 600 kilométer nagyon sok egy villanyautóban. Sajnos nem egyhuzamban. A legnagyobb hatótávunk 132 kilométer volt.
A Peugeot 308-as nem füllentett, amikor fedélzeti számítógépén 4,8 literes átlagfogyasztással kérkedett. A takarékos vezetés nem jelentett hátrányt a forgalomban, a 112 lóerős dízel halad, ahogy kell, a kocsi ráadásul bitangul szép. És megy, és megy…ki a világból.
A Skoda Superb lehet fapados és lehet elegáns, egy nem lehet: kicsi. Bár az autó szélességét érhetné kritika, csak a luxus osztályból lefelé nézve lehet panaszkodni a szűkösségére (nyolc centivel lesz szélesebb az utód), az átlag autósnak hatalmas kocsi a legnagyobb Skoda. Hát még a kombi - ennél nagyobbat botorság választani, amit ez nem nyel be és el, az nem személyautóba való. Igaz ez az emberekre is.
Vagány miniautóval frissíti az utcaképet a Volkswagen. Az up! egyszerű, jámbor, ám korszerű technikája, barátságos ára, minősége és takarékos motorja a kategória élére emeli. Végre egy benzines autó, amely öt litert fogyaszt száz kilométeren.
A csúcsragadozót tisztelet övezi. A Nissan Navara V6-os motorja 231 lóerős, sportkocsiként gyorsul, teherautóként lassul, miközben finom bőrrel és minőségi zenével kényeztet. A King of The Road érzés megfizethetetlen, a Navara megjelenésénél csak az ára félelmetesebb. Kétezer kilométeren át teszteltük.
Két autó helyett kell bizonyítania az 508-as kombinak. Hoznia kell a Peugeot 407 SW málhás természetét, valamint a 607-es kényelmét várják el tőle. Az 508 SW tökéletesen megoldja a kettős feladatát: kellemes üzleti kombi.
A napokban kezdték el gyártani Bangkokban a Magyarországon május végén kapható új Isuzu D-Maxot. Az új pickup elképesztő menettulajdonságokkal bír, és mára Ázsia egyik kedvenc autójává lett.
Nem a megújult Ibiza lesz a Seat megmentője, a csinosítás, amin átesett csak jóindulattal nevezhető ráncfelvarrásnak, inkább csak a márkaarculat egységesítésének és a manapság egyre divatosabb szögletesítésnek lehetünk szemtanúi. Ha nem a megváltót keressük benne, csalódni nem fogunk, az Ibiza fain kisautó: feszes, gyors, takarékos.
Egy autó, amelyben a motor ér a legtöbbet. A kis Nissan Micra női szívek hódítója, így nem meglepő, hogy nem szerettem bele. De kompresszoros motorja minden dicséretet megérdemel. Pörög, küszködés nélkül hajtja a pici kocsit, és nem fogyaszt túl sokat.
A turbós Juke az egyik pillanatban őrült versenyautó, a másikban nyugodt hobbiterepjáró, a harmadikban a belvárosi parkolóházak gumicsikorogtató divathercege. A plázáktól undorodom, terepen hamar felsülne, de sportos vezetése élmény, magas fogyasztása azonban mindent elront.
Rengeteg autót vezetek, a hétköznapi kocsikra meg sem rebben már a szemem, immunis vagyok a lóerőkre, a gumicsikorgásra, a terepszögekre, a benzinszagra és kék bálnát is benyelő puttonyra. A Nissan Qashqai mégis megfogott. Elsőkerék-hajtással és egy kiváló dízelmotorral csábít.
Bejött a Hyundai húzása: az Elantra Amerikában elnyerte az év autója címet és a gyártásban új műszakokat kellett beiktatni, éjjel-nappal gyúrják a kocsikat, mint Szarumán Vasudvardjában az orkokat. Tucatigényeket elégít ki, minőségi módon.
Az új szabályozás szerint az elkövetkezendő két évben a gyártók a gépjárművek és alkatrészek importjára kivetett 25 százalékos vám egy részét visszaigényelhetik majd.