Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"157cb675-e953-4101-ba98-7efe1cc54a97","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Nem meglepő, hogy a Megafon költötte a legtöbbet.","shortLead":"Nem meglepő, hogy a Megafon költötte a legtöbbet.","id":"20250417_kormanypropaganda-kollar-kinga-bayer-zsolt-tuntetes-megafon-kozossegi-media-hirdetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/157cb675-e953-4101-ba98-7efe1cc54a97.jpg","index":0,"item":"f2207a5f-62a5-48f8-9358-f412b3d56bbe","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_kormanypropaganda-kollar-kinga-bayer-zsolt-tuntetes-megafon-kozossegi-media-hirdetes","timestamp":"2025. április. 17. 12:19","title":"Húszmilliót költöttek a kormánypropaganda szócsövei Kollár Kinga lejáratására a közösségi médiában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5c8944a-b5b1-43cb-b455-2180676d34a8","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az EKB 2,25 százalékra csökkentette az irányadó eurókamatot. A kormányzótanács szerint az inflációs pálya rendben van, ugyanakkor a gazdasági növekedést fékezheti a vámháború. A következő kamatdöntéseknél marad az eseti, a beérkező adatoktól függő döntéshozatal.","shortLead":"Az EKB 2,25 százalékra csökkentette az irányadó eurókamatot. A kormányzótanács szerint az inflációs pálya rendben van...","id":"20250417_Kamatot-vagott-az-EKB","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5c8944a-b5b1-43cb-b455-2180676d34a8.jpg","index":0,"item":"b63d1a07-4ddc-47fc-9ef6-a0338f173114","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_Kamatot-vagott-az-EKB","timestamp":"2025. április. 17. 14:51","title":"Kamatot vágott az EKB","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4047771f-4e4c-438c-9cb2-735189ca41d5","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.","shortLead":"Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen...","id":"20250417_hvg-e-bicikli-senior-biciklizes-e-bringa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4047771f-4e4c-438c-9cb2-735189ca41d5.jpg","index":0,"item":"a3538cc3-62df-42ca-9ed7-d692bc4f8784","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-e-bicikli-senior-biciklizes-e-bringa","timestamp":"2025. április. 17. 19:30","title":"Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"204eba10-c5b4-4161-8c7a-5371736c19c0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az orosz elnök Szergej Koroljov szovjet rakétamérnökhöz hasonlította a világ leggazdagabb emberét.","shortLead":"Az orosz elnök Szergej Koroljov szovjet rakétamérnökhöz hasonlította a világ leggazdagabb emberét.","id":"20250417_oroszorszag-egyesult-allamok-vlagyimir-putyin-elon-musk-mars-misszio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/204eba10-c5b4-4161-8c7a-5371736c19c0.jpg","index":0,"item":"5d6691f5-4ea5-4779-b42d-9f3702d35e1c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_oroszorszag-egyesult-allamok-vlagyimir-putyin-elon-musk-mars-misszio","timestamp":"2025. április. 17. 10:07","title":"Putyin szerint ritkán születnek olyan emberek, mint Elon Musk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c45c6ef8-3804-46a4-b2bc-909a11ac4eec","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A 112-es telefonszám üzemeltetője gyors intézkedést ígért.","shortLead":"A 112-es telefonszám üzemeltetője gyors intézkedést ígért.","id":"20250417_112-romania-magyar-segelyhivo-lekezelo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c45c6ef8-3804-46a4-b2bc-909a11ac4eec.jpg","index":0,"item":"38395ce1-25e4-48b5-9106-355c8b6896f7","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_112-romania-magyar-segelyhivo-lekezelo","timestamp":"2025. április. 17. 17:23","title":"„Már azzal szívességet tettem, hogy megszólaltam magyarul” – lekezelően beszélt a romániai segélyhívó diszpécsere egy marosvásárhelyi magyar nővel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"064dfa60-57bb-49ae-91fc-91fef5fb7e6a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Adrian Christescu távozásáról korábban csak annyit közölt, hogy nem tud tovább képviselni egy olyan magyar kormányt, amely szerinte nyíltan közeledik Oroszországhoz, és aláássa az Európai Unió egységét.","shortLead":"Adrian Christescu távozásáról korábban csak annyit közölt, hogy nem tud tovább képviselni egy olyan magyar kormányt...","id":"20250417_adrian-christescu-tiszteletbeli-konzul-lemondott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/064dfa60-57bb-49ae-91fc-91fef5fb7e6a.jpg","index":0,"item":"1c7532de-5a32-47cc-8789-74945550e277","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_adrian-christescu-tiszteletbeli-konzul-lemondott","timestamp":"2025. április. 17. 10:39","title":"Távozik a tiszteletbeli konzul, mert nem akar egy „illiberális” és „autoriter” rendszert képviselni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"02fae638-97e3-4b05-9278-255ce473ddcb","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Korábban már törvény is született róla, amit Putyin is aláírt.","shortLead":"Korábban már törvény is született róla, amit Putyin is aláírt.","id":"20250417_taliban-terrorizmus-lista-oroszorszag-legfelsobb-birosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02fae638-97e3-4b05-9278-255ce473ddcb.jpg","index":0,"item":"dcc71b69-914b-4c81-aaa3-02bc4d2003fb","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_taliban-terrorizmus-lista-oroszorszag-legfelsobb-birosag","timestamp":"2025. április. 17. 16:52","title":"Az orosz legfelsőbb bíróság levette a terrorszervezetek listájárol a tálibokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"002c1a71-ee43-4b24-8e2e-82581788c49c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy japán kutatócsapat 11 grammos laborhús-darabot készített egy újszerű eljárással. Ez jóval nagyobb, mint az eddigi, csirkehúst utánozni kívánó megközelítések.","shortLead":"Egy japán kutatócsapat 11 grammos laborhús-darabot készített egy újszerű eljárással. Ez jóval nagyobb, mint az eddigi...","id":"20250417_laboratoriumi-hus-csirkenuggets-erek-tapanyag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/002c1a71-ee43-4b24-8e2e-82581788c49c.jpg","index":0,"item":"6ef63372-5a30-4abf-a396-d4ea7c238ab9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_laboratoriumi-hus-csirkenuggets-erek-tapanyag","timestamp":"2025. április. 17. 18:03","title":"Megcsinálták a laboratóriumi csirke nuggetset, 5–10 éven belül kapható lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A BMW X2-es plug-in megnyugtató meglepetése, hogy két, alapvetően önmagukban különösebben semmi extrával nem kecsegtető hajtási egységet párosítva egészen élvezetes végeredményt lehet létrehozni.
A BMW-nél a plug-inek száma idestova eléri a nyolcat, beleértve az X2-t is. A kis szabadidő-autó BMW X2 xDrive25e-t is ügyesen igazították a célcsoport igényeihez. Az X2 sziluettje mindenképp játékosabb, mint a testvérének tekinthető X1-esé: utóbbi kicsit hosszabb, az X2 kicsit szélesebb, de a tengelytávjuk azonos.
A 2018-ban piacra lépett, alapvetően divatorientált X2-es talán legerősebb stíluseleme az orr-részén túl a C-oszlopon lévő márkajelzés, ami a '70-es '80-as évek DTM versenyautóktól származó ötlet. Összességében külsőleg tényleg elég jól hozza a sportos attitűdöt a modell, igaz tesztautónk az M-Sport csomagot is megkapta, ami szinte kötelező extra mifelénk egy BMW számára.
Képgaléria
A plug-in X2 esetében saját modellcsaládján belül csak az akkumulátorok miatt csak némi csomagtérről kell lemondani, ami 410 literes, nagyjából egy átlagos kompakt ferdehátú autóénak felel meg. A kabintere, az ülések szokásosan BMW-s minőségű komponensek, a műszerezettség pedig egyfajta hibrid, ami sokak számára részleteiben még szimpatikus is lehet. Az analóg a műszeregység a sofőr előtt például inkább pozitív benyomás, míg a méretes választókar az automatához csak régiesnek, olcsónak hat.
Az X2 25e egyik érdekessége egész biztosan a 220 lóerős összteljesítményű hajtása. Eleve, a 1.5 literes, háromhengeres, 220 Nm-es nyomatékú, 125 lóerős motor, ami önmagában nem más, mint egy X2 18i háromhengerese, ami meglepően jól kiteljesedik, azzal, hogy kapott maga mellé egy kis elektromos támogatást. A csomag nem véletlenül lehet ismerős, egy az egyben ilyen van a tavaly frissült Mini Countryman All4 plug-inben is és ott is feltünően jó volt. Alapvetően 57 százalékban elöl és 43 százalékban hátul hajt az X2 25e rendszere, az áramot egy 10 kWh-os kapacitású akkumulátor tárolja, a benzint pedig egy alig 36 literes üzemanyagtartály.
Technikai érdekesség, hogy az elektromos motor a BMW-ben nem a sebességváltóban van, ahogy a legtöbb márka esetében a hibrideknél, hanem a hátsó tengelyen. Ennek fényében az xDrive elnevezés is inkább virtuális, mert nincs közvetlen kapcsolat a hajtásrendszerek között. Mindenesetre a vezetési élménynél úgy tűnt a motorok elválasztása jót tett, nagyon lineárisan vihető le a hajtóerő az aszfaltra.
Szintén érdekessége az X2 plug-in verziójának, hogy a felfüggesztést 10 mm-rel lejjebb is engedték a normál verzióhoz képest, amit a BMW hivatalosan ugyan nem indokol, de minden bizonnyal a nagyobb súly miatt vitték lejjebb a tömegközéppontot, hogy a 300 kilogramm plusz akkumulátor hatását eltűntessék.
A fentiek mentén pedig igazán sarkalatos kérdés, hogy az X2 sportos elvárásait mennyire befolyásolja a plug-in technológia? A válasz leginkább, hogy semennyire, mert az X2 plug-in alatt elég szigorú a futómű. Ügyesen elfedi a kocsi többletsúlyát menet közben, pedig 1805 kilós az autó üresen is. A háromhengeres motor hangja továbbra sem lesz kedvence egy BMW-ben utazóknak, de a rugalmasságára és erejére nem lehet panasz, arról nem is beszélve, hogy vibrációját végképp nem érezni, úgy tűnik az elektromos motor szépen kisimítja ezt a karakterbeli jellegzetességet is.
Városban persze más karakter a BMW, mint amikor sportosan kell autózni. A plug-in X2 mint egy tisztességes villanyautó, mindig az elektromos motorját használva indul, az ígért hatótávolsága pedig csak elektromos üzemmódban, WLTP-ciklusban mérve hivatalosan 52 kilométer. Alapvetően egyébként is úgy tűnik városban, hogy a kocsi többségében elektromos módban mozog. Van úgynevezett „battery save” opció is, amikor kifejezetten takarékoskodik az elektromos árammal, amit egy kötelező nulla emissziós zónák számára tarthatunk fenn. Az elektromos hatótávolságot a valóságban egyébként 35 kilométer környékén sikerült kiautózni. Ha az akkukat lelkesen töltjük is, az teljes üzemanyag-fogyasztás 3-3,5 l/100 km körül tartható az első tapasztalatok alapján, de átlagos az érték az egész teszt alatt inkább 7 l/100 km volt az egyéb szakaszok miatt.
Igazából egy dízellel érdemes talán összevetni egy plug-in hibridet, ami a céges vásárlók preferenciája első sorban. Ha valaki nagyjából teljes mértékben kihasználja az elektromos hajtás előnyeit és a kocsit otthoni/munkahely ingázásra vagy rövid utakra használja, akkor nem meglepetés, hogy elég kedvező üzemeltetési költségek érhetőek el, vagyis elboldogulunk elektromos autóként vele. Ugyanakkor ott van lehetőségként a több mint 500 kilométeres teljes hatótáv is.
A tesztautó ára a 18 millió forintot kísérti, ami lassan már a kompakt autók esetében sem számít kivételesnek. Ettől persze még borsos összeg, de azt is látni kell, lassan a dízel X2 20d már nem szóba jöhető ellenfél, ha a zöld rendszám adta előnyökkel is kiegészítjük a plug-ines ajánlatot.