Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#Lázár János

Windisch Judit hvg360

Smiló Dávid építész: Abszolút belefér, hogy legyenek felhőkarcolók is Rákosrendezőn

Kétszáz méter magas épülethatárig meg lehet úgy komponálni egy negyedet, hogy az a város részévé váljon, és ne érezzük förtelmesnek – mondta a hvg360-nak adott interjúban Smiló Dávid építész, a Paradigma Ariadné építésziroda munkatársa. Szerinte nem egyértelmű alapvetés, hogy ha bármi bekerül a Hősök tere mögé, az rossz. Hogyan lehet ebből egy ízléses beruházás, és mennyire baj, hogy elrontja a látképet? Egyáltalán, mi valósulhat meg ebből az egészből? Az interjút vitaindítónak szánjuk.

Tiszai Balázs Gazdaság

Egykor az egész Monarchia figyelte, mi történik a vágányain – mára dzsindzsás szemétlerakattá pusztult a leendő Rákos-Dubaj helyszíne

Évtizedekig volt nemcsak Magyarország legfontosabb tehervonat-elosztója, de az egész régió meghatározó vasúti csomópontja is Rákosrendező. Az előző század elején pár napig ráadásul önmagán jóval túlmutató tényezővé is vált, innen robbant ki az országot megbénító 1904-es vasutassztrájk, aminek leveréséhez Tisza Istvánnak Bécsbe kellett mennie segítségért. A ’90-es évek óta viszont már csak a pusztulás lett Rákosrendező jussa, és minden ötlet, amivel menteni akarták, földbe állt. A mini/maxi-Dubaj-tervek árnyékában felidézzük a pályaudvar hullámzó történetét.

Kacskovics Mihály Béla - Kovács Gábor - Rovó Attila Itthon

Kell nekünk ez a maxi-Dubaj? És a kormánynak mi szüksége van rá? Minden, amit a rákosrendezői új negyedről tudni érdemes

Nem erősítette meg, de nem is cáfolta hétfői „Dubajinfóján" Lázár János építésügyi miniszter, hogy toronyházakkal díszítve építhet új városnegyedet Rákosrendezőn egy közel-keleti ingatlanfejlesztő. Megpróbáltuk megfejteni, miért pont most és ott indulhat el egy ilyen beruházás, milyen előnyt remél tőle a kormány és mire számíthatnak a budapestiek. Kérdések és válaszok a „maxi-Dubajról".

Csendes-Erdei Emese Itthon

"Bizonyos kormányzati szereplők egészen más KRESZ-t szeretnének, például fel akarják emelni az autópályán a sebességhatárt"

A BKK mobilitásfejlesztési igazgatója értetlenül áll Lázár János nemrégiben tett kijelentése előtt, miszerint jelentősebb KRESZ-módosítás csak 2026-ban várható. Bodor Ádám álltja, a szakmai javaslatok már évek óta elkészültek, nincsenek vitás kérdések. A szakember továbbá nem látja indokoltnak, hogy a Fidesz tovább támadja Budapestet a védett kerékpársávok miatt, mivel Orbán Viktor november elején elfogadott egy olyan stratégiát, ami pontosan ilyen sávok telepítését szorgalmazza.

1
18 19 20 21 22
170
Az átlagos, dolgos jéghokirajongó apuka, akire most rászakadt 350 milliárd dollár készpénz

Az átlagos, dolgos jéghokirajongó apuka, akire most rászakadt 350 milliárd dollár készpénz

A Kék Pelikan nyerte a legjobb mozifilmnek járó díjat Stuttgartban

A Kék Pelikan nyerte a legjobb mozifilmnek járó díjat Stuttgartban

Bódis Kriszta: A legdurvább, amit alkalmaznak, a megalázás nőiségemben, és hogy megpróbálnak nevetségessé tenni

Bódis Kriszta: A legdurvább, amit alkalmaznak, a megalázás nőiségemben, és hogy megpróbálnak nevetségessé tenni

Amerikai bíborosok árulták el, hogyan döntött XIV. Leó mellett a konklávé

Amerikai bíborosok árulták el, hogyan döntött XIV. Leó mellett a konklávé

Kihúzták a hatos lottó nyerőszámait

Kihúzták a hatos lottó nyerőszámait

Az FTC idegenben győzte le a Paksot

Az FTC idegenben győzte le a Paksot

Így ért véget a II. világháború Magyarországon: felszabadulás helyett zsarnokságok hálójában

Így ért véget a II. világháború Magyarországon: felszabadulás helyett zsarnokságok hálójában

Íme hat alapelv, hogy bárkivel jól együtt tudjon dolgozni!

Íme hat alapelv, hogy bárkivel jól együtt tudjon dolgozni!

Hogyan jósolhatta meg Hollywood Trump eljövetelét?

Hogyan jósolhatta meg Hollywood Trump eljövetelét?

A címlapról ajánljuk